Autor Wątek: Robimy samolot do FS9 - Lublin R-XIII D (i R-XIII ter też)  (Przeczytany 49989 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

empeck

  • Gość
Odp: Robimy samolot do FS9 - Lublin R-XIII D (i R-XIII ter też)
« Odpowiedź #75 dnia: Maja 03, 2007, 09:12:07 »
Dzięki!

Odp: Robimy samolot do FS9 - Lublin R-XIII D (i R-XIII ter też)
« Odpowiedź #76 dnia: Maja 03, 2007, 10:08:16 »
Empeck, kokpicik pierwsza klasa.

A tak obliczasz ciśnienie ładowania w atm: (A:Eng1 manifold pressure,InHg) 29.92 /

pozdrawiam
ROB

empeck

  • Gość
Odp: Robimy samolot do FS9 - Lublin R-XIII D (i R-XIII ter też)
« Odpowiedź #77 dnia: Maja 03, 2007, 10:38:17 »
Dzięki ROB, ale do Waszego B-17 to mi daleko, wspaniała robota.

I dzięki za wzór, muszę go tylko jakoś wpiąć w makemdl.parts. Do gauge 2d to mniej więcej wiem (podpatrzyłem w Vedze :D), ale nic dam radę :)

Większość gaugesów jest 3d, i ten też chcę tak zrobić.

Odp: Robimy samolot do FS9 - Lublin R-XIII D (i R-XIII ter też)
« Odpowiedź #78 dnia: Lipca 14, 2007, 01:26:17 »
Projekt już jest zakończony ? Jakie będą jego dalsze losy?

Bawię się właśnie FS9 . Czy w Lublinie wymalowałeś taki statyczny kokpit (nie virtual) , bo się czymś takim nie chwaliłeś .

Odp: Robimy samolot do FS9 - Lublin R-XIII D (i R-XIII ter też)
« Odpowiedź #79 dnia: Lipca 14, 2007, 07:12:24 »
Bawię się właśnie FS9 . Czy w Lublinie wymalowałeś taki statyczny kokpit (nie virtual) , bo się czymś takim nie chwaliłeś .

Miałem okazje testować trochę tego Lublina na wcześniejszym etapie prac i zapewniam, że kokpit zrobiony przez empecka bynajmniej nie jest "statyczny", a autor wiele uwagi poświęcił w pełni działającym przyrządom pokładowym i "przyjaznemu dla oka" wyglądowi wnętrza samolotu.

Jeżeli chodzi o kokpit 2D to chyba ten dodatek go nie posiada, gdyż wysoka jakość kokpitu wirtualnego umożliwia pilotowanie z poziomu VC!

Wraz ze wzrostem jakości graficznej FS-ów, rozpowszechnieniu się urządzeń typu TrackIR (i innych rozwiązań umożliwiających płynny obrót widoku) płaskie kokpity 2D wychodzą z użycia, bo po prostu stają się zbędne. Bardzo dużo dobrej jakości dodatków (darmowych i płatnych) nie ma ich wcale, a w niektórych są one zredukowane (jak w przypadku śmigłowców Nemeth czyli Mi-2,Mi-16 czy Mi-24) tylko do jednego z paneli podobnie jak radio czy panel włączników itd. Panele 2D to po prostu relikt z dawnych czasów (w odniesieniu do rozwoju techniki komputerowej i wirtualnego latania oczywiście :002:) gdy nie było wirtualnych kokpitów (tylko kilka stałych widoków 45o, 90o, 135o w prawo i lewo itd.) lub były one mocno uproszczone i nie zapewniały możliwości odczytu wszystkich przyrządów pokładowych lub sterowanie przełącznikami i urządzeniami w kabinie.

EDIT >>> Mała uwaga do twórcy - ten dodatek zapewne będzie też działał pod FSX?  Warto by się wtedy pokusić o zrobienie dodatkowego pliku aircraft.cfg zawierającego możliwość dodatkowych widoków np. z kabiny strzelca - przecież w FSX można latać parami  :001: oraz dodatkowego widoku np. nieco obniżonego na wnętrze kokpitu (anologicznie do takich widoków np. w defaultowej Cessnie172).
« Ostatnia zmiana: Lipca 14, 2007, 07:42:34 wysłana przez Razorblade1967 »

empeck

  • Gość
Odp: Robimy samolot do FS9 - Lublin R-XIII D (i R-XIII ter też)
« Odpowiedź #80 dnia: Lipca 14, 2007, 09:38:44 »
Panelu 2d nie robię. W przypadku tego samolotu jest to IMHO pozbawione sensu, nie posiada on jakichś skomplikowanych przyrządów które wartoby zrobić w 2d.

Projekt jest prawie skończony, było po drodze trochę problemów które opóźniły prace, ale podejrzewam, że za jakieś dwa tygodnie(tm) wypuszczę pierwszy samolot.

@Razorblade - samolot lata w FSX tak samo, jak w FS9 (ale wiadomo jak to jest z portowanymi samolotami z FS9). Widok z kabiny strzelca nie wiem czy ma sens, bo tam strzelec siedzi. W widoku z kokpitu też. Poza tym, nie skupiałem się na wyposażeniu tylnej kabiny. Może w wersji v2 :)

Odp: Robimy samolot do FS9 - Lublin R-XIII D (i R-XIII ter też)
« Odpowiedź #81 dnia: Lipca 14, 2007, 12:46:27 »
Cytuj
w niektórych są one zredukowane (jak w przypadku śmigłowców Nemeth czyli Mi-2,Mi-16 czy Mi-24) tylko do jednego z paneli podobnie jak radio czy panel włączników itd.
Śmigłowce Nemeth mają pełne panele 2d (tzn. panel główny i sub-panele), tu screeny dla niedowiarków http://secure.simmarket.com/default.php?manufacturers_id=184 :P Tylko w Mi-17 główny panel jest nieco zredukowany i zmieniony w stosunku do prawdziwego śmigłowca (w VC jest wszystko jak należy), pewnie po to, aby zachować odpowiednią widoczność.
Robiąc OT, panele 2d znajdują jeszcze użycie w pasażerach, z uwagi na płynność wskaźników (MFD nie zrobi sie jako 3d-gaugesa) i dużą liczbę przełączników.
Empeck, z niecierpliwością czekam na pierwszy lot Lublinem :004:

tomek1988

  • Gość
Odp: Robimy samolot do FS9 - Lublin R-XIII D (i R-XIII ter też)
« Odpowiedź #82 dnia: Lipca 14, 2007, 12:53:17 »
Robiąc OT, panele 2d znajdują jeszcze użycie w pasażerach, z uwagi na płynność wskaźników (MFD nie zrobi sie jako 3d-gaugesa) i dużą liczbę przełączników.

Moim zdaniem w FSX mogli darować sobie panele 2D, wystarczający jest ten pomysł ze zbliżeniami virtual cockpitu, mogli je jeszcze podpisać pod kombinacje shift+1,2,3... Natomiast co do płynności, to liczę na Airliner XP i ich A320.

empeck

  • Gość
Odp: Robimy samolot do FS9 - Lublin R-XIII D (i R-XIII ter też)
« Odpowiedź #83 dnia: Lipca 14, 2007, 13:05:57 »
Wg mnie w FSX jest dobre rozwiązanie. Przy przełączaniu widoków za pomocą klawisza 'S' panele 2d są pomijane jeśli domyślnie jest wybrany VC. Jak ktoś chce ich używać to sobie je włączy, jak nie, to mu one nie psują nastroju :)

Ja paneli 2d wcale nie używam.

@PZl Belfegor - już nie mogę się doczekać, kiedy go wypuszczę, bo mam go już dość :D

Doktor M

  • Gość
Odp: Robimy samolot do FS9 - Lublin R-XIII D (i R-XIII ter też)
« Odpowiedź #84 dnia: Lipca 14, 2007, 19:54:11 »
Wg mnie w FSX jest dobre rozwiązanie. Przy przełączaniu widoków za pomocą klawisza 'S' panele 2d są pomijane jeśli domyślnie jest wybrany VC. Jak ktoś chce ich używać to sobie je włączy, jak nie, to mu one nie psują nastroju :)

To jest bardzo dobre rozwiaznie dla miłośników latania "nisko i powoli" - przy uruchamianiu maszyny - zbliżenia na przełączniki i manetki, a potem już tylko swobodne rozglądanie się po VC i podziwianie widoków. Przy VFR moim zdaniem panel 2d tylko przeszkadza.

Odp: Robimy samolot do FS9 - Lublin R-XIII D (i R-XIII ter też)
« Odpowiedź #85 dnia: Lipca 18, 2007, 15:52:14 »
Tylko w Mi-17 główny panel jest nieco zredukowany

Gwoli ścisłości: w Mi-24 też jest zredukowany! Właśnie o ten główny panel chodziło, a nie o te uruchamiane dodatkowe elementy jak radio, GPS czy panele włączników etc. Zresztą w Mi-2 (od Nemeth) wyraźnie widać, że panel 2D jest zrobiony "na odczepnego" i chyba tylko "z przyzwyczajenia".

Co do sensu 2D to też moim zdaniem już przeżytek (ostatnio używałem ich w FS2002 - ale też niechętnie i rzadko), ale zasadniczo mi nie przeszkadzają po prostu ich nie włączam. System przełączania widoków w FSX nie powoduje, ze panel 2D jest tak denerwujący jak w FS9. Korzystam zresztą tylko z dodatków mających wysokiej jakości VC - brak dobrze zrobionego tego elementu moim zdaniem całkowicie dyskwalifikuje dodatek i czyni go dla mnie "niezdatnym do użytku".

Co do ich sensowności (panel główny 2D) to już w FS9 wielu twórców dobrych addonów je pomijało, myślę , że w FSX stanie się to standardem i tylko pewnie nieliczne samoloty pasażerskie je zachowają (skoro są dla "pilotów" takich maszyn przydatne - nie oceniam tego bo takimi maszynami sie nie bawię).

@ empeck z niecierpliwością czekam na pierwszy lot całkowicie ukończonym Lublinem  :001:

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Robimy samolot do FS9 - Lublin R-XIII D (i R-XIII ter też)
« Odpowiedź #86 dnia: Lipca 18, 2007, 16:55:22 »
Cóż, przekonałem się, że nawet TrackIR 4 albo dodatkowe widoki z FSX nie zastąpią pomocniczych paneli 2D w szczególnej sytuacji, kiedy trzeba patrzeć w 2 miejsca w kokpicie jednocześnie. Przykład z życia: lecąc po ortodromie Tu-154, trzeba pod koniec lotu przestawić się na kierunek magnetyczny lotniska docelowego. Dokonuje się tego za pomocą odpowiednich przełączników na overheadzie, na zasadzie: im dłużej przytrzymam, tym większą poprawkę wprowadzę. Nie da się tego zrobić nie widząc wskaźnika żyrokompasu. Problem w tym, że wszystkie przyrządy nawigacyjne są umieszczone nisko na przednim panelu, tak że nie ma siły, aby objąć to wszystko wzrokiem. W realu to nie problem, ale w symulatorze trzeba patrzeć na przełącznik żeby go wcisnąć. W takiej sytuacji świetnie przydają się pomocnicze panele 2D z pojedynczymi zegarami, najlepiej jeśli można je przywołać klikając na przyrząd w VC. W FS'ie można co prawda otworzyć okno w oknie (klawiszem "[") i włączyć dwa czy więcej nawet widoków na VC jednocześnie, ale wydajność leci wtedy na łeb na szyję.

Natomiast cały kokpit samolotu w 2D to relikt XX wieku.  :021:
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Robimy samolot do FS9 - Lublin R-XIII D (i R-XIII ter też)
« Odpowiedź #87 dnia: Sierpnia 04, 2007, 16:49:53 »
Klimat klimat klimat, gdzie tylko te Pany w wojskowych gajerkach!  Nikt nie czeka w Aerodromie :004:

Model by empeck na zachętę! (beta wiec się poślińcie na razie  :003:) Dawać mie tu Rolę z szabelką!

Klikać 2x





« Ostatnia zmiana: Sierpnia 04, 2007, 16:57:13 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Robimy samolot do FS9 - Lublin R-XIII D (i R-XIII ter też)
« Odpowiedź #88 dnia: Sierpnia 04, 2007, 18:41:16 »
Brawo Empeck !!! Po cichutku, bez rozgłosu zabrałeś się za coś i to skończyłeś. Oby więcej z nas miało tyle zapału i wytwałości. Jeszcze raz gratuluję.
Wódka to śmierć, ale polski lotnik śmierci się nie boi...

Odp: Robimy samolot do FS9 - Lublin R-XIII D (i R-XIII ter też)
« Odpowiedź #89 dnia: Sierpnia 04, 2007, 18:46:06 »
Piękności model.  :karpik
Gratulacje!

PS: Jak już "wyjdzie" na światło dzienne, koniecznie trzeba zorganizować wspólny przelot formacją - np w kształcie orła, na 9 maszyn.Jak na defiladach za Józka.Ehhh.. :)