Trawa dla "trupa" jest wazniejsza od pieknej maszyny. Epitafium dla naszych wysiikow jest reakcja polskich for. 95% Polakow nie potrafii docenic tego, co robimy dla Polski. Prawdziwym barometrem i reakcji sa komentarze "zagraniczniakow".
Nie przesadzajmy z tymi sloganami - kraj pochodzenia nie ma tutaj znaczenia, to charakter (klasa) samolotu i jakość dodatku tutaj znaczenie. Samolot
empecka to świetna maszyna, dodatek wysokiej jakości itd. To jednak sprzęt tylko dla pewnej grupy "wirtualnych pilotów" - można by rzec dla "koneserów". Bo ilu ludzi "latających" FS-ami jest zainteresowana samolotem, który nie wykorzystuje zaawansowanych systemów nawigacyjnych, GPS-ów - przecież większość nie miała nawet radia! (jakieś pojedyncze egzemplarze miały ponoć radiostację w tylnej kabinie).
Jaka ma być reakcja "polskich for"? Przecież dwa pozostałe fora skupiające jakieś większe liczby użytkowników FS-ów są nastawione głównie na zabawę na VATSIM? Chyba nie sądzicie, że Lublinem można tam polatać? W realu pewnie jeszcze by się dało, bo o ile pamiętam z czasów służby w naszym lotnictwie to można wykonać lot w strefie niekontrolowanej bez dwustronnej łączności radiowej, jednak VATSIM to serwer gry komputerowej i tam się tak nie da (o ile się nie mylę).
Takie maszyny jak Lublin
empecka są skierowane do wąskiej grupy użytkowników FSX (w sumie FS-ów bo przecież jest wersja pod FS9) - bo ilu z nas lata samolotami wojskowymi z pierwszej połowy XX wieku? Wysoki wynik na Avsim jest dużym sukcesem i wyrazem uznania dla
empecka, a przegrana z "FS9-trawą" to nic dziwnego, bo w końcu sianokosy na VATSIM są bardziej popularne jak latanie "pterodaktylem" (to akurat określenie mojej żony) w FSX.

To właśnie tutaj stworzyliśmy dział o FS-ach, bo miłośnicy pewnych rodzajów maszyn nie mieli na "tamtych forach" swojego miejsca. Wybacz "Incognito", ale czepiając się tego, że na tamtych forach nie doceniają starego polskiego samolotu stajemy się niestety podobni do tych, którzy twierdzą, że FSX jest dla "dzieciaków i hamburgerów" (Ty wiesz "misiek", ja wiem i centrala w Moskwie też wie

). "My" mamy nasze loty starociami na wysokości 500m i lądowania pomiędzy drzewami (tymi ładnymi FSX-owymi

) oni mają swoje latanie "autobusami" na FL350 nad texturą o rozdzielczości 5m. Nie oceniajmy tego, nie bądźmy podobni do tej grupy, która "ma jedynie słuszne poglądy". To po prostu kwestia gustu, a o gustach się nie dyskutuje

Lublinek jest "nasz" forumowy i niech tak zostanie - tutaj jest jego miejsce, tutaj jest doceniany i tutaj na pewno będzie miał grupę użytkowników, na pewno doczeka się wielu lotów online.
PS. Empeck chyba powinieneś dorobić parę pliczków z dodatkowymi numerami z MDL, bo się zapowiadają chyba jakieś większe manewry Lublinków w najbliższy weekend