Autor Wątek: Kokpit MiG-29 kilka pytań i prośba  (Przeczytany 4380 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kokpit MiG-29 kilka pytań i prośba
« dnia: Października 10, 2006, 19:06:30 »
Na początek prośba :) Kiedyś na NFOW ktoś z was (nie pamiętam ale chyba Sundowner albo Kusch) zamieścił zdjęcia kokpitu MiG-a z działającym HDD nie moge teraz ich znaleźć czy mogłby ktoś pokazać coś podobnego tutaj? :) Z góry dziękuję.

Na zdjęciu poniżej jest fragment kokpitu polskiego MiG-a pod wskaźnikiem kąta natarcia/przeciążenia jest tajemniczy wyświetlacz z opisem "Feet" czy to pokazuje wysokość w stopach? Bo mimo, że feet to stopy to chyba nie jest kontrolka świateł stop? :)

Na drugim zdjęciu pod tym wskaźnikiem (to już MiG znajdujący się w USA) jest intrygujący panel czy to pulpit sterowania Gardenii z wersji 9.13? (Taki pulpit jest w LOFC w MiG-29S ale nic nie robi ani nie jest opisany w manualu :))


P.S. Co to za żaluzje nad tablica przyżądów? Jakaś rozkładana osłona przeciwsłoneczna?

Schmeisser

  • Gość
Odp: Kokpit MiG-29 kilka pytań i prośba
« Odpowiedź #1 dnia: Października 10, 2006, 19:27:25 »
Może to MiG do sadzenia grzyba ?

Odp: Kokpit MiG-29 kilka pytań i prośba
« Odpowiedź #2 dnia: Października 10, 2006, 19:31:17 »
Może to MiG do sadzenia grzyba ?
Eee chyba nie. Te żaluzje wyglądają tak jakby po rozłożeniu osłaniały zegary gdyby pilot chciał włożyć tam głowę to musiałby ją sobie wsadzić między kolana :) Ja bym stawiał że to jest coś co albo miało pomagać w obserwacji wskaźników przy ostrym słońcu, albo ewentualnie w nocy nie wypuszczać światła z podświetlenia na zewnątrz. Nasze 29-tki też na początku to miały ale widać pozdejmowali. Były też te żaluzje na MiG-23 i MiG-25 z tego co ze zdjęć pamiętam.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Kokpit MiG-29 kilka pytań i prośba
« Odpowiedź #3 dnia: Października 10, 2006, 19:34:17 »
A te żaluzje to nie są do trenowania lotów bez widoczności? Oczywiście jeśli to dwumiejscówka.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Kokpit MiG-29 kilka pytań i prośba
« Odpowiedź #4 dnia: Października 10, 2006, 19:36:51 »
A te żaluzje to nie są do trenowania lotów bez widoczności? Oczywiście jeśli to dwumiejscówka.
Nie to jednomiejscowy, dokładnie ten, Taki bardziej garbaty jest więc obstawiam ex-mołdawskiego 9.13



John Cool

  • Gość
Odp: Kokpit MiG-29 kilka pytań i prośba
« Odpowiedź #5 dnia: Października 10, 2006, 19:54:14 »
Na początek prośba :) Kiedyś na NFOW ktoś z was (nie pamiętam ale chyba Sundowner albo Kusch) zamieścił zdjęcia kokpitu MiG-a z działającym HDD nie moge teraz ich znaleźć czy mogłby ktoś pokazać coś podobnego tutaj? :) Z góry dziękuję.

Nie widziałem tych zdjęć i nie chcialbym zabierać tu pola do popisu Kusch'owi czy też Sun'owi, ale stawiam dolary przeciwko orzechom że może ci chodzić o poniższe fotki:



Jako bonus podrzucam też zdjęcie niemieckeigo pilota, bawiącego się kokpitem swojego MiGa-29:



Na drugim zdjęciu pod tym wskaźnikiem (to już MiG znajdujący się w USA) jest intrygujący panel czy to pulpit sterowania Gardenii z wersji 9.13? (Taki pulpit jest w LOFC w MiG-29S ale nic nie robi ani nie jest opisany w manualu)

Tak, jest to pulpit sterowniczy urządzeniem zakłócającym L-203BI z ex-mołdawskiej 9.13stki, bardziej znanym jako Gardenia-1F. Na ten przykład eksportowe Su-27SK używają bardzo podobnego urządzenia L-203I, a w internecie można spotkać częściej nazwę Gardenia-1FUE. Panel Gardenii w tym samolocie wygląda na ten przykład tak:



Na zdjęciu poniżej jest fragment kokpitu polskiego MiG-a pod wskaźnikiem kąta natarcia/przeciążenia jest tajemniczy wyświetlacz z opisem "Feet" czy to pokazuje wysokość w stopach? Bo mimo, że feet to stopy to chyba nie jest kontrolka świateł stop? :)

Tutaj nie będę strzelał bo pewności nie mam.

A te żaluzje to nie są do trenowania lotów bez widoczności?

Dokładnie tak, o ile wiem. Miejmy nadzieję że Toyo rozwieje wszelkie wątpliwości :)

Odp: Kokpit MiG-29 kilka pytań i prośba
« Odpowiedź #6 dnia: Października 10, 2006, 19:58:42 »
...stawiam dolary przeciwko orzechom że może ci chodzić o poniższe fotki:
Tak to były dokładnie te zdjęcia. Dzięki!! :)

Odp: Kokpit MiG-29 kilka pytań i prośba
« Odpowiedź #7 dnia: Października 10, 2006, 20:05:11 »
Wskaźnik wysokości w stopach, był na samolotach pozyskanych od Czechów, pamiętacie "Jak wymigać Czecha?". Takie rozwiązanie techniczne nie mieściło się w głowie jakiegoś KRETYNA (strzelił bym mu z liścia w papę) i po cha... poprostu kazał obciąć kabel. Tak więc latamy z makietką wyświetlacza, a wysokość w stopach odczytujemy z tabel umieszczonych w nakolannikach lubn przeliczamy w pamięci. Na samolotach po remontach w tym miejscu wstawiany jest przełącznik od jednego z urządzeń   :020:
choć można go umieścić w stu innych miejscach.

Pulpitu Gardenii niestety nie znam, jeżeli to jest to.

Osłona jest rzeczywiście od tego by zmniejszyć odbicia oświetlonych przytrządów w osłonie kabiny w nocy, nie wiem dlaczego jest zdejmowana? Może tenże "uczony" od fitomierzy, znowóż czegoś nie rozumie wiec usuwa, dobrze, że pojął potrzebęmontowania dwóch silników.
Zasłonka do lotów w zasłoniętej jest tylko na UB. Umieszczona jest za zagłówkiem w specjalnej osłonie.
Na innym typie samolotu o zmiennej geometrii skrzydła, z centralnym wlotem powietrza, zasłonka jest również na "bojowym".

Odp: Kokpit MiG-29 kilka pytań i prośba
« Odpowiedź #8 dnia: Października 10, 2006, 20:16:15 »
Wskaźnik wysokości w stopach, był na samolotach pozyskanych od Czechów...
I wszystko jasne :) Dzięki za odpowiedź!
Swoją drogą ciekawa koncepcja, jak coś nieznanego pojawi się to najlepiej dla pewności wyłączyć/zepsuć  :006: albo po prostu ktoś uznał, że przeliczając metry na stopy w pamięci piloci będa mieli dodatkowy trening matematyczny  :003:

Odp: Kokpit MiG-29 kilka pytań i prośba
« Odpowiedź #9 dnia: Października 10, 2006, 20:19:57 »
-------------------------------------------------------
No tak pojawiły się jeszcze dwie wiadomości.

Temu Niemcowi brakuje jeszcze tylko wunderbauma o zapachu jodły syberyjskiej. Siedzi on w kabinie symulatora KTS-21, zauważcie, że burty są drewniane. System wizualizacji jest włączony, a niewiedzieć czemu działa sprawdzenie lamp, pomimo tego, że trzyma rękę na drażku, jest na zniżaniu.

Cały system to majsterszytk radzieckiej myśli technicznej z czasów kiedy nie wierzono w skuteczność
jakichś tam procesorów elektronicznych i powstawały układy oparte o procesory zębatkowe. Karta grafiki zbudowana została na bazie płyty pilśniowej o wymiarach kilka metrów na kilka, a na tym umieszczona makieta lotniska, nad tym wszystkim przesuwa się kamera i przesyła oraz na monitor umieszczony przed oczami pilota. W celu urealnienia odczuć jest taki mały system "force feed back" i fotel drży w momencie rozbiegu i przyziemienia. Nie wspomnę o "dolby sourand".

PS: Musialem dopisać jako nowy post, bo mi jakiś błąd wywalało, a na pulpicie pojawiał się i znikał Luger.

Offline Ranwers

  • *
  • Wizzard
Odp: Kokpit MiG-29 kilka pytań i prośba
« Odpowiedź #10 dnia: Października 10, 2006, 20:27:21 »
Na innym typie samolotu o zmiennej geometrii skrzydła, z centralnym wlotem powietrza, zasłonka jest również na "bojowym".
:karpik Rany - one też są A..... A...... Antyoświetleniowe ? :004:
.       __!__
.____o(''''')o____.
          " " "
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym

John Cool

  • Gość
Odp: Kokpit MiG-29 kilka pytań i prośba
« Odpowiedź #11 dnia: Października 10, 2006, 20:33:31 »
Cały system to majsterszytk radzieckiej myśli technicznej z czasów kiedy nie wierzono w skuteczność
jakichś tam procesorów elektronicznych i powstawały układy oparte o procesory zębatkowe. Karta grafiki zbudowana została na bazie płyty pilśniowej o wymiarach kilka metrów na kilka, a na tym umieszczona makieta lotniska, nad tym wszystkim przesuwa się kamera i przesyła oraz na monitor umieszczony przed oczami pilota. W celu urealnienia odczuć jest taki mały system "force feed back" i fotel drży w momencie rozbiegu i przyziemienia. Nie wspomnę o "dolby sourand".

Hehe nawet nie zauważyłem że to symulator. Pamiętam, była już kiedyś o tym mowa w Barze :) Poniższy link ze strony WWW bazy lotniczej w Mińsku Mazowieckim odnośnie tego osobliwego symulatora też tam padł o ile mnie pamięć nie myli.

http://www.23blot.pl/galeria/szkol/index.html

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Kokpit MiG-29 kilka pytań i prośba
« Odpowiedź #12 dnia: Października 10, 2006, 20:40:36 »


Odpali na tym Lock On?
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Kokpit MiG-29 kilka pytań i prośba
« Odpowiedź #13 dnia: Października 10, 2006, 20:41:03 »
Pierwszy pulpit, na miejscu instruktora, jaki rozpracowałem to było wprowadzanie awarii. Po jednym z pierwszych moich wprowadzeń kilku niesprawności KTS nie działał trzy dni.  :021: :021: :021:

Cytuj
Odpali na tym Lock On?

pójdzie jak burza

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Kokpit MiG-29 kilka pytań i prośba
« Odpowiedź #14 dnia: Października 10, 2006, 21:15:41 »
Na początek prośba :) Kiedyś na NFOW ktoś z was (nie pamiętam ale chyba Sundowner albo Kusch) zamieścił zdjęcia kokpitu MiG-a z działającym HDD nie moge teraz ich znaleźć czy mogłby ktoś pokazać coś podobnego tutaj? :) Z góry dziękuję.

http://www.nfow.pl/viewtopic.php?p=26429&highlight=#26429
  :021: :021: :021:





"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg