Dlaczego?
1.Bo to normalne że amerykanie mieli samolotów więcej, ich przemysł mógł wyprodukować znacznie więcej samolotów niż przemysł japoński.
Na to będzie odpowiedź na koniec.
2.Jak może konkurować bydle ważące 3.6 tony z lekkim przy nim zero czy kijance?
Weźmy takiego F4F-4 będącego jednocześnie najpowszechniejszą wersja do roku 1943, kiedy to zaczęto masowo klepać FM-2, jak i najcięższym ze wszystkich wersji. Zero weźmy A6M3 model 22, jako najpowszechniejszy model w tym okresie. Kijanke Ki-43-IIb. Ale co nam po samej masie, taki Mirage 2000 ma masę startową równa 9 ton... czyli jest 4 razy gorszy od zera ? Sama masa nie wyznacza absolutnie nic, ale gdy pokażemy ją w parze z mocą silnika, to mamy już jakiś obraz.
| model | / masa własna | / masa startowa | / moc silnika |
| F4F-4 | 2610kg | 3610kg | 1217KM |
| A6M3 | 1863kg | 2679kg | 1130KM |
| Ki-43 | 1910kg | 2925kg | 1150KM |
Wildcat jest najcięższy z tej trójki, ale i posiada najmocniejszy silnik, mają obciążenie mocy gorsze zaledwie o 0.4kg na 1KM w stosunku do Hayabusy.
Prędkością? Zero było szybsze,
| model | / prędkość maksymalna |
| F4F-4 | 510km/h |
| A6M3 | 537km/h |
| Ki-43 | 526km/h |
Wręcz powalająca różnica prędkości, aż 27km/h. Zdecydowanie ta różnica stanowiła o życiu i śmierci bardziej niż doświadczenie pilota

zwrotnością? buhahahaha.... typowo amerykański przemysł wielkie i do niczego 
"Do niczego" jest wartością trudno policzalną, wiec może ja pominę, ale "wielkie" ?
| model | / długość | / rozpiętość |
| F4F-4 | 8,76m | 11,58m |
| A6M3 | 9,06m | 12,0m |
| Ki-43 | 10,3m | 11,6 |
Kurcze, coś jest nie tak, bo obie konstrukcje kitajskie są większe ! Błąd w Matrixie, czy co ?
Był dobry bo było ich dużo ale nigdy Wildcat nie był lepszy.
Pozdrawiam!
dużo... hmmm...
| model | / naklepano egzemplarzy |
| F4F-4 | 1169 |
| A6M3 | 2300 |
| Ki-43 | 2500 |
coś znowu się nie zgadza, sprawdzę jeszcze raz... Nie, nadal to samo, Wildcatów przed rokiem 1943 (rozpowszechnienie F6F i F4U i produkcja A6M5 i innych) było o połowę mniej !
Na prawdę próbowałem zrozumieć, ale wszystko wskazuje na to, że:
