Autor Wątek: "Viper Zero" (Mitsubishi F-2)  (Przeczytany 5212 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
"Viper Zero" (Mitsubishi F-2)
« dnia: Listopada 08, 2006, 01:22:13 »
Jako, że na dniach otrzymamy nasze własne Vipery, to dobrze byłoby przyjrzeć się ich innym wersjom wykorzystywanym w innych krajach. Na pierwszy ogień idzie Mitsubishi F-2 (FS-X)































































Proszę szczególną uwagę zwrócić na skrzydła, powiększone o 25% w stosunku do oryginału, mają dodatkową belkę podwieszeń.
« Ostatnia zmiana: Listopada 08, 2006, 15:49:32 wysłana przez Sundowner »

Offline iq85

  • APAsq
  • *
Odp: "Viper Zero"
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 08, 2006, 08:11:57 »
Ciekawe dlaczego zmienili owiewkę kabiny. Jeśli się coś modyfikuje to chyba na lepsze, a owiewka w F-16 była raczej jedną z jego zalet zwłaszcza w walce kołowej. Chyba nie jest to kwestia problemów technologicznych? :121:
DCS/FSX/AC/pCARS

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: "Viper Zero"
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 08, 2006, 08:58:59 »
Najciekawszy w tym samolocie jest jego autopilot, pracujący także w płaszczyznie poziomej. Otóż wykonuje on loty koszące tylko i wyłącznie za pomocą sterów kierunku (czyli jak omija wzniesienie, to z boku a nie z góry). Podobno technika znacznie efektywniejsza (Mniej podatna na wykrycie, samolot nie wyskakuje raz po raz w góre i tym samym nie pojawia się na ekranie radaru), tylko ciekawe co pilot na przeciążenia boczne.
« Ostatnia zmiana: Listopada 08, 2006, 09:05:17 wysłana przez Kusch »
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: "Viper Zero"
« Odpowiedź #3 dnia: Listopada 08, 2006, 10:22:12 »
Taka owiewka jaką zastosowano w F-2, pozwoliła na zwiększenie wytrzymałości przy zderzeniu z ciałami obcymi (samonaprowadzające się gołębie ;) ) i zastosowanie szerokokątnego holograficznego HUDa. W F-16 HUD musi spełniać bardzo wysokie wymagania dotyczące wytrzymałości, aby przypadkiem pod wpływem pędu powietrza po odrzuceniu owiewki, nie oderwał się i nie zrobił "kuku" pilotowi. Oczywiście w F-2 stracono na polu widzenia.

Tak przy okazji, F-35 ma owiewkę dwuczęściową, z powodu systemu katapultowania jaki wybrano - tam fotel ma się przebić przez owiewkę więc ta musiała być odpowiednio cienka, ale tak cienka nie zapewniała odporności na uderzenia, wiec z przodu wstawiono grubszą i połączono i usztywniono obie metalową ramą.

Jak dla mnie to najciekawsza rzeczą w tej maszynie jest jej cena, koszt wyprodukowania w tym momencie jest o 12mln USD mniejszy niż… F-22A , no cóż Japonię stać ;)

damos

  • Gość
Odp: "Viper Zero"
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 08, 2006, 11:03:17 »
Najciekawszy w tym samolocie jest jego autopilot [...] wykonuje on loty koszące tylko i wyłącznie za pomocą sterów kierunku [...] tylko ciekawe co pilot na przeciążenia boczne.
Jesteś pewien tego, co napisałeś ? Używanie wyłącznie steru kierunku jest bardzo nieefektywne i może doprowadzić do uślizgu oraz drastycznego spadku prędkości (samolot leci "bokiem" - więc stwarza dużo większe opory). IMHO chodzi bardziej o to, że manewruje w płaszczyźnie poziomej używając normalnych technik sterowania ? :)

Odp: "Viper Zero"
« Odpowiedź #5 dnia: Listopada 08, 2006, 11:56:08 »
A to rude dziewczę to pewnie pilot tego viperka "made in japan" :020:, a wiecie może jaki ma silnik ten viper bo wyrażnie jest większy a więc i cięższy od oryginału?

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: "Viper Zero"
« Odpowiedź #6 dnia: Listopada 08, 2006, 12:35:42 »
Jesteś pewien tego, co napisałeś ? Używanie wyłącznie steru kierunku jest bardzo nieefektywne i może doprowadzić do uślizgu oraz drastycznego spadku prędkości (samolot leci "bokiem" - więc stwarza dużo większe opory). IMHO chodzi bardziej o to, że manewruje w płaszczyźnie poziomej używając normalnych technik sterowania ? :)


"Cyfrowy potrójny układ Fly-by-wire Mitsubishi F-2, posiada ciekawą własność, wykonywania zakrętów bez przechylenia przy użyciu steru kierunku oraz klapolotek kompensujących efekt wtórny steru kierunku, co zmniejsza ryzyko uderzenia skrzydłem o przeszkody terenowe podczas lotu na małej wysokości."
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: "Viper Zero"
« Odpowiedź #7 dnia: Listopada 08, 2006, 12:45:01 »
... a wiecie może jaki ma silnik ten viper bo wyrażnie jest większy a więc i cięższy od oryginału?
Standardowy General Electric F110-GE-129, ten sam, który napędza F-16C/D block 50.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: "Viper Zero" (Mitsubishi F-2)
« Odpowiedź #8 dnia: Listopada 08, 2006, 15:48:57 »
Ciekawe dlaczego zmienili owiewkę kabiny. Jeśli się coś modyfikuje to chyba na lepsze, a owiewka w F-16 była raczej jedną z jego zalet zwłaszcza w walce kołowej. Chyba nie jest to kwestia problemów technologicznych? :121:

Oficjalna informacja jest taka, że wzmocniono oszklenie kabiny dodając wiatrochron, aby poprawić odporność w zderzeniu z ptakami. Ale nie oficjalnie może być tak jak piszesz, bo ile jest takich przypadków, że traci się Vipera poprzez zderzenie ptaka z oszkleniem kabiny?

A tutaj fotki kokpitu:


« Ostatnia zmiana: Listopada 08, 2006, 15:54:32 wysłana przez Kusch »
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: "Viper Zero" (Mitsubishi F-2)
« Odpowiedź #9 dnia: Listopada 08, 2006, 15:55:04 »
Hehe, nie zwróciłem uwagi, na mały szczegół, otóż w F-2 siedzenie przebija sie przez owiewkę, podobnie jak w F-35, więc to jest główny powód zmiany systemu oszklenia kabiny. Sposób ten pozwala na opuszczenie maszyny szybciej niż w wypadku odstrzeliwanej osłony i jest praktykowany w maszynach latających na małej wysokości, gdzie każdy ułamek sekundy sie liczy, widać japończycy stwierdzili, że tego potrzebują.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: "Viper Zero" (Mitsubishi F-2)
« Odpowiedź #10 dnia: Listopada 08, 2006, 15:56:23 »
Ale przebija się dopiero kiedy zrzut owiewki jest niemożliwy.

Porównanie sylwetek:

« Ostatnia zmiana: Listopada 08, 2006, 16:02:45 wysłana przez Kusch »
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Ros

  • *
  • Uziemniony
Odp: "Viper Zero"
« Odpowiedź #11 dnia: Listopada 08, 2006, 17:19:32 »
Standardowy General Electric F110-GE-129, ten sam, który napędza F-16C/D block 50.

W takim razie stosunek ciągu do masy jest gorszy niż w oryginale, zgadza się? Nie za bardzo to rozumiem bo w ten sposób F-2 ma gorsze osiągi niż oryginał a raczej nie widać takich zmian w aerodynamic, które mogłyby zrekompensować większy ciężar... Czy ktoś mnie może oświecić?
Though I fly through the Valley of Death I shall fear no Evil for I am at 80,000 feet and climbing
36 Quai des Orfevres

czarli sorok siem

  • Gość
Odp: "Viper Zero" (Mitsubishi F-2)
« Odpowiedź #12 dnia: Listopada 08, 2006, 17:24:49 »
F-2 był z założenia konstruowany nie jako maszyna czysto myśliwska lecz jako samolot uniwersalny, a jego jednym z ważniejszych zadań było przenoszenie uzbrojenia ofensywnego (pociski przeciwokrętowe), stąd główny nacisk na zwiększenie udźwigu (skrzydła), nawet kosztem osiągów (poza zasięgiem).
Niezłe fotki z ogólnie znanego Airliners.net
http://www.airliners.net/open.file/0966475/L/
http://www.airliners.net/open.file/0979881/L/
http://www.airliners.net/open.file/0959275/L/

Offline Ros

  • *
  • Uziemniony
Odp: "Viper Zero" (Mitsubishi F-2)
« Odpowiedź #13 dnia: Listopada 08, 2006, 17:33:47 »
No tak, w sumie od zadań czysto myśliwskich to mają F-15C, ale jednak z drugiej strony moim zdaniem powinni zrobić jak Rosjanie w Su-30 i wstawić mocniejszy silnik... Chociaż z tym mógłby być problem bo póki co nie ma chyba mocniejszych silników niż P&W  F100-PW-229 i GE F110-GE-129...
Though I fly through the Valley of Death I shall fear no Evil for I am at 80,000 feet and climbing
36 Quai des Orfevres

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: "Viper Zero" (Mitsubishi F-2)
« Odpowiedź #14 dnia: Listopada 08, 2006, 17:57:28 »
Są mocniejsze silniki. F110-GE-132  o ciągu 84.5/144.6 kN (Napęd F-16E/F Block 60) tyle, że nie było ich kiedy projektowano i wprowadzano do służby F-2, a to już jest kawałek czasu.
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg