Na pewno tzw. niwelacja płatowca (pomiary geometrii płatowca - służą do tego wspomniane przez Elwooda punkty niwelacyjne, naniesione na płatowcu, oraz przyrząd zwany niwelatorem), pomiary takie wykonuje się na każdym nowo zbudowanym egzemplarzu.
Drugi przypadek który mi przychodzi do głowy (strzelam) to niwelacja po remoncie...lub montaż płatowca w fabryce jeszcze przed 'oficjalną' niwelacją.
A.D. poprzedniego pytania - biegunowa prędkości to wykres w(V), czyli opadanie-prędkość lotu. Na nim łatwo znalezć prędkość ekonomiczną (najmniejszego opadania) i optymalną (największej doskonałości), minimalną (najmniejsza- początek wykresu) i nieprzekraczalną (w odróżnieniu od wszystkich poprzednio wspomnianych, nie zależy ona od ciężaru szybowca w locie, jest warunkowana sztywnością konstrukcji). Z kształtu biegunowej prędkości w okolicach prędkości minimalnej można wnioskować, czy szybowiec przeciąga się łagodnie, czy brutalnie. Można ją sobie poprzeliczać dla dowolnego obciążenia powierzchni (jak np. ktoś zechce poznać prędkość optymalną szybowca dla obciążenia Swoją osobą). Można ją też przeliczyć na biegunową krążenia, i obliczyć z niej doskonałość szybowca przy danej prędkości lotu. Jak wygląda- polecam dowolną stronę producenta dowolnego szybowca -każdy chce się pochwalić, jakie cudo zmajstrował...