Autor Wątek: Wieczny konkurs  (Przeczytany 144384 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Elwood

  • Gość
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1275 dnia: Lutego 07, 2007, 18:38:44 »
Do powyższego pytania zaleca się uważne obejrzenie (może być i zdjęcie, najlepiej w zbliżeniu, dobrej rozdzielczości) powierzchni noska skrzydeł pierwszego z brzegu szybowca z jakiegoś aeroklubu i znalezienie takich malutkich malowanych na czerwono cieniutkuch obwódek.

HansVonStunke

  • Gość
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1276 dnia: Lutego 07, 2007, 19:32:42 »
Na pewno tzw. niwelacja płatowca (pomiary geometrii płatowca - służą do tego wspomniane przez Elwooda punkty niwelacyjne, naniesione na płatowcu, oraz przyrząd zwany niwelatorem), pomiary takie wykonuje się na każdym nowo zbudowanym egzemplarzu.

Drugi przypadek który mi przychodzi do głowy (strzelam) to niwelacja po remoncie...lub montaż płatowca w fabryce jeszcze przed 'oficjalną' niwelacją.

A.D. poprzedniego pytania - biegunowa prędkości to wykres w(V), czyli opadanie-prędkość lotu. Na nim łatwo znalezć prędkość ekonomiczną (najmniejszego opadania) i optymalną (największej doskonałości), minimalną (najmniejsza- początek wykresu) i nieprzekraczalną (w odróżnieniu od wszystkich poprzednio wspomnianych, nie zależy ona od ciężaru szybowca w locie, jest warunkowana sztywnością konstrukcji). Z kształtu biegunowej prędkości w okolicach prędkości minimalnej można wnioskować, czy szybowiec przeciąga się łagodnie, czy brutalnie. Można ją sobie poprzeliczać dla dowolnego obciążenia powierzchni (jak np. ktoś zechce poznać prędkość optymalną szybowca dla obciążenia Swoją osobą). Można ją też przeliczyć na biegunową krążenia, i obliczyć z niej doskonałość szybowca przy danej prędkości lotu. Jak wygląda- polecam dowolną stronę producenta dowolnego szybowca -każdy chce się pochwalić, jakie cudo zmajstrował...


Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1277 dnia: Lutego 07, 2007, 20:13:53 »
Niwelacja to raz. Nieważne, czy poprodukcyjna, w trakcie eksploatacji (diagnostyczna) czy poremontowa.

No, to teraz ciekawiej się zrobi - czekamy na jeszcze jeden przykład!

Ja znam jeszcze dwa, ale może ktoś dorzuci coś nowego...
You are not stuck in traffic. You ARE Traffic.
Get a bike. Break FREE!
"Still in one piece. Good Job. Let's go home."

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1278 dnia: Lutego 08, 2007, 17:26:13 »
Dobra, kończymy ten nierówny bój.

Drugim przypadkiem, w którym używa się rzeczonego sprzętu, jest (a raczej winna być, choć nie zawsze się tego przestrzega) kompensacja busoli wraz z kreśleniem wykresu poprawek.

Trzecim zaś, nie do końca eksploatacyjnym, ale gotów byłem uznać i taką odpowiedź, jest pomiar ugięć podczas prób statycznych.

Jako że jedyną osobą, która udzieliła jakiejkolwiek odpowiedzi, jest HansVonStunke (sugestia Elwooda była jak najbardziej poprawna, ale nie była odpowiedzią), w jego ręce przechodzi prawo zadania kolejnego pytania.
You are not stuck in traffic. You ARE Traffic.
Get a bike. Break FREE!
"Still in one piece. Good Job. Let's go home."

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1279 dnia: Lutego 09, 2007, 15:23:52 »
Pytanie poza konkursem. Przez jakie silniki są napędzane rury w tle?

http://media.bharat-rakshak.com/aero/main.php?g2_itemId=3173

"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1280 dnia: Lutego 09, 2007, 15:43:07 »
Cyżby Lulka AL-31F
5800x3D / NZXT B550 / 64GB@3600 /4TB NVME Gx4 / RTX4080Super / NZXT X63 / Thermaltake 1kW / Huawei GT34
Meta QUEST 3 / Thrustmaster Warthog + TFRP

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1281 dnia: Lutego 09, 2007, 15:46:49 »
Tobie tylko lalki w głowie  :021: Widać co się robi z umysłem mężczyzny jak tylko zobaczy kawałek kiecki  :118:
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1282 dnia: Lutego 09, 2007, 20:40:36 »
Ehhh to się Józek naogląda  :karpik :karpik :karpik
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

HansVonStunke

  • Gość
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1283 dnia: Lutego 10, 2007, 08:48:35 »
Jeju, te próby statyczne to tak oczywiste, że po prostu nie mogłem o tym pomyśleć... :021:
Aczkolwiek można się obejść bez niwelatora...
Co do kompensacji busoli, to widziałem na własne oczy operację kompensacji busoli w której jedynym środkiem orientacji był pas startowy zorientowany na osi 09-27 ...  :118: a samolocikiem kręcono 'na oko' ustawiając go wedle tegoż pasa... :020:

Pytanie - znowu szybowcowe (mysleć mi się nie chce... :003:):
Jaki szybowiec klasy standard wygrał mistrzostwa świata w klasie otwartej, gdzie, kiedy i kto tego dokonał ?

Pytanie jest proste, więc podpowiedzi żadnych nie będzie, i tak Miron pewnie zaraz odpowie  :021: :121:.

Offline Meehau

  • *
  • CyC
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1284 dnia: Lutego 10, 2007, 10:10:33 »
Foka 4 czyli SZD-24
A były to mistrzostwa w South Cerney w Anglii w 1965r. Pilot nazywał się Jan Wróblewski.
Meehau
"The milk of aircrew kindness comes in very small containers and has a quick expiration date"

HansVonStunke

  • Gość
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1285 dnia: Lutego 10, 2007, 10:31:43 »
Meehau, atakuj...  :021:

Offline Meehau

  • *
  • CyC
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1286 dnia: Lutego 10, 2007, 11:22:01 »
Kim jest ów dżentelmen i o jakim ciekawym wydarzeniu opowiada?



Meehau
"The milk of aircrew kindness comes in very small containers and has a quick expiration date"

Blackmessiah

  • Gość
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1287 dnia: Lutego 10, 2007, 11:29:57 »
Richard Gere?  :002:

Online Ranwers

  • *
  • Wizzard
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1288 dnia: Lutego 10, 2007, 12:18:51 »
Pan Cunnigham. Opowiada właśnie o przed chwilą odbytej kąpieli. I nie tylko  :004:

Pytanie Kusha - panie trzymają prospekt Klimowów. Piękna lotnicza fota - mniam. Z tym napędzaniem rur.... to różnie bywa ;)
« Ostatnia zmiana: Lutego 10, 2007, 12:28:00 wysłana przez Ranwers »
.       __!__
.____o(''''')o____.
          " " "
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym

Offline Meehau

  • *
  • CyC
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1289 dnia: Lutego 10, 2007, 13:53:16 »
Dokładnie. Wraz ze swoim RIO Driscollem w ciągu 8 minut zestrzelili 3 MiGi-17, a następnie trafieni przez SAM. Konsekwencją tego była kąpiel w Zatoce Tonkińskiej, skąd zostali wyłowieni przez SAR.
Ranwers zadaje :)
Meehau
"The milk of aircrew kindness comes in very small containers and has a quick expiration date"