Autor Wątek: Wieczny konkurs  (Przeczytany 143300 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Schmeisser

  • Gość
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #285 dnia: Listopada 17, 2006, 14:24:27 »
 :021:

Skoro jesteśmy przy sprężarkach , to będzie sprężarkowe pytanie
Dlaczego niemiecki sposób sterowania sprężarką był lepszy od alianckiego. Proszę też podać na czym polegała róznica.

Offline Redspider

  • *
  • Pure evil....ZŁOOOOO !
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #286 dnia: Listopada 17, 2006, 14:36:59 »
Taką pierwszą myslą jest , ze niemiecki załączały się automatycznie w zależności od wysokości, notomiast alianckie były włączane ręcznie. Wiadomo, że jak ręcznie to tak jak z kierowcą zapomni się nie włączy kiedy trzeba albo za późno wyłączy, życie.

Nie jestem pewien czy o to chodziło. Spężarki nię jakiś moim konikiem.
NA PLASTERKI !!!

Geniusz może mieć swoje ograniczenia, ale głupota nie jest tak upośledzona

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #287 dnia: Listopada 17, 2006, 14:49:12 »
Niemieckie -Turbosprężarki
Angole i inni sprężarki mechaniczne
Niemieckie były sterowane bez ingerencji pilota
Alianckie również załączane automatycznie, ale mogły być sterowane przez pilota (wrzucenie wyższego mniejszego stopnia/wyłączenie) sterowane o ile dobrze pamiętam za pomocą popychacza/y
5800x3D / NZXT B550 / 64GB@3600 /4TB NVME Gx4 / RTX4080Super / NZXT X63 / Thermaltake 1kW / Huawei GT34
Meta QUEST 3 / Thrustmaster Warthog + TFRP

Schmeisser

  • Gość
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #288 dnia: Listopada 17, 2006, 14:49:59 »
nie , nie uznaje tej odpowiedzi mimo tego że kocham Spidiego :D :D

Offline QWAZAR

  • *
  • co mnie to kto, albo co, kiedy ja nikomu ani nic
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #289 dnia: Listopada 17, 2006, 16:09:11 »
Czyżby chodziło o sposób napędu sprężarki ?

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #290 dnia: Listopada 17, 2006, 16:16:20 »
przecież już to napisałem więc jak może oto chodzić?
turbo- spaliny
mechaniczna - od wału korbowego to chyba oczywiste
5800x3D / NZXT B550 / 64GB@3600 /4TB NVME Gx4 / RTX4080Super / NZXT X63 / Thermaltake 1kW / Huawei GT34
Meta QUEST 3 / Thrustmaster Warthog + TFRP

Schmeisser

  • Gość
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #291 dnia: Listopada 17, 2006, 16:27:00 »
nie

damos

  • Gość
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #292 dnia: Listopada 17, 2006, 18:43:38 »
Podaj hinta, bo trudno zgadnąć o co biega :)
Alianci na dużych wysokościach mieli problemy z intercoolerami międzystopniowymi (zubożenie paliwa o pewne składniki w wyniku gwałtownego ochłodzenia), z zamarzającymi zaworami upustowymi (brak ogranicznika ciśnienia doładowania), co w efekcie dawało spalanie stukowe, a pilot ręcznie podciągał doładowanie, co powodowało zgon silnika, ale chyba nie o to biega ?

Schmeisser

  • Gość
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #293 dnia: Listopada 17, 2006, 21:27:46 »
Odpowiedz  Damosa wystarcza mi - jakkolwiek nie jest wyczerpująca , ale składam to na karb mojego nieprecyzyjnego wyrażania się w pytaniu.

Jak wiemy każda zmiana wydatku spręzarki na wykresie mocy w funkcji wysokości wygląda jak charakterystyczny 'ząb'. Tak więc w pewnych zakresach wysokośc silnik z ręcznym manewrem sprężarki może pracować na przeładowaniu co skutkuje gwałtownym spadkiem mocy a w nieco dalszej perspektywie spadkiem samolotu :D lub na niedoładowaniu co też lepsze nie jest.

Barometrycznie sterowane sprzęgło wirnika sprężarki wraz z wielopunktowym wtryskiem paliwa , a taki układ znajdujemy w niemieckich silnikach gwarantował zawsze idealne warunki pracy ZN. Tzn nie zawsze. Jak coś przeleciało przez niego to już nie gwarantował :D

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #294 dnia: Listopada 19, 2006, 16:55:16 »
No damos dalej twoja kolej :001:
5800x3D / NZXT B550 / 64GB@3600 /4TB NVME Gx4 / RTX4080Super / NZXT X63 / Thermaltake 1kW / Huawei GT34
Meta QUEST 3 / Thrustmaster Warthog + TFRP

Offline Ranwers

  • *
  • Wizzard
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #295 dnia: Listopada 19, 2006, 18:59:02 »
Wyraźnie damos sabotuje ten wątek  :021:
Jakiś strzał ostrzegawczy trza by.....  :001:
.       __!__
.____o(''''')o____.
          " " "
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #296 dnia: Listopada 19, 2006, 21:23:26 »
ta ostrzegawczy z MK.213  :021:
5800x3D / NZXT B550 / 64GB@3600 /4TB NVME Gx4 / RTX4080Super / NZXT X63 / Thermaltake 1kW / Huawei GT34
Meta QUEST 3 / Thrustmaster Warthog + TFRP

damos

  • Gość
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #297 dnia: Listopada 20, 2006, 00:51:30 »
Spokojnie... z rodziną w góry nie można pojechać  :011: :021: :003:
Checie  :011: to macie  :010: :
Opisz niezwykły samolot zaprojektowany jako pasażerski (lecz nigdy nie przewoził pasażerów), który posiadał więcej niż 4 silniki a połowa z nich napędzała płatowiec w inny sposób niż reszta (na czym polegała różnica i ile z nich było elektrycznych?). Miał ogromną powierzchnię nośną (ponad 600 m2) i nieparzystą ilość płatów i skrzydeł ( :010:)  Powiedz, na jaką wysokośc udało się wznieść tej nietuzinkowej konstrukcji, ile oficjalnie potwierdzonych rekordów ma na swoim koncie oraz kiedy i gdzie zbudowano prototyp i ile procent płatowca zostało zbudowane z włókien węglowych.  :021: :118: :021:
« Ostatnia zmiana: Listopada 20, 2006, 00:58:22 wysłana przez damos »

damos

  • Gość
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #298 dnia: Listopada 20, 2006, 18:20:13 »
Tak krzyczeli, a teraz brak chętnych ?
Pierwsza podpowiedź.
 - niektóre pytania są podchwytliwe:
"ile z nich było elektrycznych?" odpowiedź brzmi: żaden  :021:
hint 2: wszystkie silniki miały łączną pojemność 216 litrów

Offline Ranwers

  • *
  • Wizzard
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #299 dnia: Listopada 20, 2006, 19:03:13 »
Caproni Ca-60. Silniki pchające i ciągnące. Katastrofa prototypu, aha no i 9 płatów !
.       __!__
.____o(''''')o____.
          " " "
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym