Rockwell Internationall XFV-12A
1971 - konkurs US Navy na naddźwiękowy samolot V/STOL zdolny do działania z okrętów o wyporności do 15 tys. ton.
1972 - przyjęcie projektu XFV-12A
1973 - kontrakt na projekt
1977 - zakończenie budowy prototypu
1981 - zakończenie badań i wycofanie się US Navy z projektu z powodu kosztów i w sumie rezygnacji z małych lotniskowców (pierwszy miał powstać koło 1978).
Wykonano 2 prototypy
Dane techniczne:
R/D/W - 8,69/13,39/3,15 m
Masa własna/startowa - 6259/8845 kg dla pionowego startu i 11000 kg dla startu krótkiego
Projektowana prędkość - Ma 2,0 lub 1,6 (różne źródła)
Silnik PW F-401-PW-400 - ciąg 62,56 kN w czasie stertu pionowego zwiększany do 96,99 kN
Klapy były elementami ejectorów (2 elemetów skrzydłowych i 2 w usterzeniu poziomym, przez które wydostawały się gazy wylotowe) - w locie poziomym tylna klapa spełnia rolę powierzchni sterowej, natomiast przednia klapa funkcjonuje jak hamulec aerodynamiczny.