Autor Wątek: Wieczny konkurs  (Przeczytany 143422 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #930 dnia: Grudnia 26, 2006, 20:04:39 »
Minęła prawie doba - nie spodziewałem się, że zagadka będzie trudna, no to czas na podpowiedź: samolot pochodzi z Francji!

Offline Ranwers

  • *
  • Wizzard
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #931 dnia: Grudnia 26, 2006, 22:49:33 »
Już odpowiadam, panie...
Pomimo, iż zamazałeś odpowiedź  :004: nazwa samolotu to Trident wytworzony przez SNCASO w ilości 2 dwóch prototypów myśliwców naddźwiękowych (rozbitych zresztą).
Co dalej.. . dużo wymagasz. W pierwszym prototypie kabina oddzielana od kadłuba w całości i opadać miała na spadochronie - i tu uwaga - DZIOBEM W DÓŁ, a lądowanie miał zamortyzować ostry szpic dziobu wbijając się w ziemię  :karpik Nie wyobrażam sobie pilota wiszącego na pasach i jeszcze wbijającego się wnie przy lądowaniu. Chore.
Po katastrofach przyjęto do uzbrojenia Mirage III.
Chyba wyczerpująco - choć nie tak "krótko" jak Waćpan  :020:
« Ostatnia zmiana: Grudnia 26, 2006, 22:56:47 wysłana przez Ranwers »
.       __!__
.____o(''''')o____.
          " " "
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #932 dnia: Grudnia 27, 2006, 08:46:21 »
Pełna odpowiedź to:
Przeznaczenie: myśliwiec przechwytujący
Producenta (pełna nazwa) : Societe Nationale de Constructions Aeronautiques Sud-Ouest (SNCASO)
Typ: Trident II

Tak dokładnie chodziło mi ten ciekawy  :002: system ratunkowy w Trident I


Ranwers zadaje pytanie!

« Ostatnia zmiana: Grudnia 27, 2006, 09:27:22 wysłana przez Razorblade1967 »

Offline Ranwers

  • *
  • Wizzard
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #933 dnia: Grudnia 27, 2006, 09:58:55 »
No tak. Wychodzi na to, że właściwe nieodpowiedziałem na pytanie  :118:
Pytanko brzmi: Po co śmigłowcom jednowirnikowym śmigło ogonowe, oraz czy takie śmigłowce mogą latać bez tego śmigła ?
.       __!__
.____o(''''')o____.
          " " "
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #934 dnia: Grudnia 27, 2006, 10:08:37 »
Śmigło ogonowe służy do zrównoważenia momentu reakcyjnego (oporowego) wirnika głównego i zapewnieniu sterowności kierunkowej.

... czy takie śmigłowce mogą latać bez tego śmigła ?

Tak jeżeli:

1. Wirnik jest bezpośrednio napędzany - np. silniczki odrzutowe na końcach łopat wirnika (praktycznie układ nie stosowany).
2. Istnieje inny układ równoważenia momentu reakcyjnego - np. NOTAR gdzie realizuje się to poprzez strumień powietrza.

... w przeciwnym wypadku śmigłowiec może "lecieć", ale krótko i bardzo śmiesznie to wygląda (wiruje wokół osi wirnika) - z zewnątrz, bo tym w środku nie jest do śmiechu  :004: :021:
« Ostatnia zmiana: Grudnia 27, 2006, 10:14:07 wysłana przez Razorblade1967 »

Offline Ranwers

  • *
  • Wizzard
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #935 dnia: Grudnia 27, 2006, 10:13:21 »
Tak myślałem co by wykluczyć moderatorów i Mirona  :006:
Ale może młodzież choć trochę czyta ten wątek.
Wasza wysokość RAZOR - udzielam głosu.
.       __!__
.____o(''''')o____.
          " " "
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #936 dnia: Grudnia 27, 2006, 10:26:34 »
To takie pytanko (Miron faktycznie tym razem jest proszony o powstrzymanie się od odpowiedzi):

Kiedy (wystarczy podać rok) zakończono stosowanie sterowców do celów czysto wojskowych i jaki sterowiec był, jak dotychczas ostatnim sterowcem wojskowym oraz jakie było jego przeznaczenie?

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #937 dnia: Grudnia 27, 2006, 10:42:11 »
Rozumiem nie chodzi o aerostaty wczesnego ostrzegania?
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #938 dnia: Grudnia 27, 2006, 10:44:36 »
Rozumiem nie chodzi o aerostaty wczesnego ostrzegania?

A czemu nie? To zastosowanie czysto wojskowe.

Chodziło mi o to żeby ktoś nie podciągnął pod zastosowanie czysto wojskowe np. robienia zdjęć czy filmowania z cywilnego sterowca na zlecenie instytucji wojskowych czy jakiejś działalności reklamowej w stylu "Wstąp do US Army, zwiedź świat, poznaj ciekawych ludzi i pozabijaj ich"  :004: :021:

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #939 dnia: Grudnia 27, 2006, 11:02:05 »
To w takim razie nie zakończono stosowania aerostatów. Do dziś są wykorzystywane min. na granicy meksykańskiej, jako sieć wczesnego ostrzegania, w izraelu stosuje je do monitorowania granicy z Libanem. Dla naszej armii też coś prezentowano w Kielcach. Więcej danych jak skończę pracę :D
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #940 dnia: Grudnia 27, 2006, 11:41:50 »
Pytanie dotyczy nie aerostatów jako całości, a sterowców (to jednak "drobna" różnica).

... Do dziś są wykorzystywane min. na granicy meksykańskiej, jako sieć wczesnego ostrzegania,

Tethered Aerostat Radar System - jest  w zasadzie balonem na uwięzi, a nie sterowcem (choć wygląda faktycznie jak mały sterowiec)

http://www.fas.org/nuke/guide/usa/airdef/tars-HTARS10.jpg
http://www.fas.org/nuke/guide/usa/airdef/tars-HTARS5.jpg

Tutaj opis (po angielsku) http://www.fas.org/nuke/guide/usa/airdef/tars.htm

...  w izraelu stosuje je do monitorowania granicy z Libanem.

... tu mogę się co prawda mylić (chętnie uzupełnie swoje wiadomości), ale wg mojej wiedzy Izraelskie posterunki wczesnego ostrzegania też bazują na balonach, a nie sterowcach.

Niestety takie coś ...

... trudno uznać za dowód bo nie bardzo widać co to jest.

Przez sprzęt stosowany do celów wojskowych, uważam coś co jest "na stanie" armii czyli jest oficjalnie wprowadzone do uzbrojenia lub wyposażenia. Pytanie nie dotyczy też koncepcji zastosowania sterowców w przyszłości (bo takie są i w USA, i w Izraelu, i nie tylko ...), a sprzętu faktycznie używanego w wojsku. I jeszcze jedno - chodzi mi o sterowce załogowe!
« Ostatnia zmiana: Grudnia 27, 2006, 11:49:13 wysłana przez Razorblade1967 »

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #941 dnia: Grudnia 27, 2006, 11:50:38 »
Fakt nie wpadłem na to, że one jednak pracują na uwięzi (Nie wiadomo jak to się rozwinie) dlatego poddaję się :D
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #942 dnia: Grudnia 27, 2006, 12:42:23 »
A takie COŚ?

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #943 dnia: Grudnia 27, 2006, 12:59:45 »
Jak na razie Departament Obrony USA jest zainteresowany sterowcami, dwóch kategorii - jeden do ciężkiego transportu, a drugim "wysokościowym" - zapewne dla rozpoznania i ostrzegania. Martin P-791 jest statkiem powietrznym doświadczalnym, wykonanym zresztą chyba w skali 1:5 i noszącym jak widać na podanym przez Ciebie linku rejestrację cywilną N791LM - a w pytaniu chodzi o sterowce wojskowe.

Przypominam, że pytanie brzmi:
"Kiedy (wystarczy podać rok) zakończono stosowanie sterowców do celów czysto wojskowych i jaki sterowiec był, jak dotychczas ostatnim sterowcem wojskowym oraz jakie było jego przeznaczenie?"
« Ostatnia zmiana: Grudnia 27, 2006, 16:09:48 wysłana przez Razorblade1967 »

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #944 dnia: Grudnia 27, 2006, 20:24:26 »
Albo to konkurs stracił na popularności, albo to ja jakieś takie chore pytania daje?!

W takim razie podpowiedź - ostatni sterowiec wojskowy był używany w US Navy