Autor Wątek: Wieczny konkurs  (Przeczytany 143327 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

tomek1988

  • Gość
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1020 dnia: Stycznia 04, 2007, 15:34:47 »
Tak, twoja kolej :). Szczerze mówiąc myślałem, że wspomnisz o pasażerach tego samolotu (chodzi mi o piłkarzy Manchesteru United, mojego ulubionego klubu piłkarskiego), ale nie postawiłem takiego pytania, więc nie ma problemu.

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1021 dnia: Stycznia 04, 2007, 16:55:44 »
Jak nazywa się ta pani i kim jest z wykształcenia?
PFS_milo

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1022 dnia: Stycznia 04, 2007, 17:35:56 »
Swietłana Kapanina (Svietlana Kapanina) z wykształcenia jest magistrem farmacji.

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1023 dnia: Stycznia 04, 2007, 23:42:51 »
Bardzo dobra odpowiedź, Toyo. Teraz możesz zadać pytanie ;)
PFS_milo

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1024 dnia: Stycznia 05, 2007, 21:02:31 »
Dwa pytania.

1. Samo latanie może dostarczyć euforycznych przeżyć, a latanie MiG-29 jeszcze to wzmaga, jednak stan euforyczny może w pewnych okolicznościach świadczyć o dość poważnym problemie, jakim? Tego nie opisywałem.

2. O czym świadczy obracanie się busoli w prawo po zwiększeniu obrotów silnika (występuje tylko na ziemi)?

Offline Ranwers

  • *
  • Wizzard
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1025 dnia: Stycznia 05, 2007, 21:06:11 »
1) Upojenie tlenowe
2) Jak się zwiększy obroty jednego silnika to chyba się MiG trochę obraca  :118:
.       __!__
.____o(''''')o____.
          " " "
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1026 dnia: Stycznia 05, 2007, 21:19:57 »
Pierwsze to jak pisał Ranwers upojenie tlenowe.
Natomiast drugie jak mi się zależy od tego samego zjawiska od którego woda na półkuli północnej w zlewie wiruje w prawo, natomiast na półkuli południowej w lewo. W końcu Ziemia wiruje :004: 
5800x3D / NZXT B550 / 64GB@3600 /4TB NVME Gx4 / RTX4080Super / NZXT X63 / Thermaltake 1kW / Huawei GT34
Meta QUEST 3 / Thrustmaster Warthog + TFRP

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1027 dnia: Stycznia 05, 2007, 21:27:48 »
Nie doczytałem pytania z tą busolą w sumie co ma ruch obrotowy Ziemi do busoli magnetycznej, (modyfikować postu już nie mogę)

Prawdopodobnie pytanie ma związek z tzw. kątem zastoju czy jakoś tak dokładnie juz nie pamiętam
5800x3D / NZXT B550 / 64GB@3600 /4TB NVME Gx4 / RTX4080Super / NZXT X63 / Thermaltake 1kW / Huawei GT34
Meta QUEST 3 / Thrustmaster Warthog + TFRP

lookas

  • Gość
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1028 dnia: Stycznia 05, 2007, 21:33:16 »

2. O czym świadczy obracanie się busoli w prawo po zwiększeniu obrotów silnika (występuje tylko na ziemi)?

Jest to tzw błąd wchód-zachód (czy jakoś tak), i pojawia się właśnie gdy lecimy(mniej więcej) w tych kierunkach. Spowodowane jest to tym aby zrównoważyć siłę z jaką odchylana jest igła przez biegun montuje się na przeciwnym końcu ciężarek (by busola była pozioma). A przy zwiększaniu obrotów samolot przyspiesza i zgodnie z zasadą bezwładności igła się obróci o jakąś tam wartość.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 05, 2007, 21:41:54 wysłana przez lookas »

lookas

  • Gość
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1029 dnia: Stycznia 05, 2007, 21:45:35 »
Sorry że dwa posty jeden pod drugim ale mnie oświeciło dopiero teraz

1.Jest to niedotlenienie i tzw Głupi Jasio a potem tracimy przytomność jak nie wrócimy na odpowiednią wysokość albo nie założymy maski tlenowej

Offline Ranwers

  • *
  • Wizzard
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1030 dnia: Stycznia 05, 2007, 21:47:01 »
Lookas, starczy już..... przeczytaj dokładnie, szczególnie 2. pytanie.
.       __!__
.____o(''''')o____.
          " " "
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym

Offline Meehau

  • *
  • CyC
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1031 dnia: Stycznia 05, 2007, 22:17:37 »
Cytuj
Jest to tzw błąd wchód-zachód (czy jakoś tak),

Błąd północny jeżeli już rozmawiamy o busolach.
Meehau
"The milk of aircrew kindness comes in very small containers and has a quick expiration date"

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1032 dnia: Stycznia 05, 2007, 22:39:41 »
OK, zaliczam odpowiedź na pierwsze pytanie jako prawo do zadania kolejnego pytania w konkursie, drugie należy do pytań z serii: "Po co żołnierz ma płaszcz?" - odpowiedź "Po kolana".

Obracanie się w prawo busoli po zwiększeniu obrotów silnika na ziemi świadczy o nie wyjęciu podstawki spod lewego koła.

Lookas użył stwierdzenia "niedotlenienie" i to jest właśnie jeden z pierwszych objawów - euforia. Inaczej nazwane jest to "głód tlenowy", gdyż niedotlenienie używane jest w kontekście przeciążenia, ale wiadomo o co chodzi.

Lookas zadaje pytanie.

A co do głodu tlenowego i objawów to podczas lotu na przechwycenie Tornad, na wysokości powyżej 7000 metrów zauważyłem mgłę, zdziwiło mnie nieco to, że jest ona w kabinie. Zaniepokojony spojrzałem na tablicę przyrządów i nie zauważyłem ruchu wskaźnika przepływu tlenu. Okazało się, że padł zawór no i mam problem, natychmiast przeszedłem na znizanie poniżej 4000 m. starając się nie wytwarzać przeciążeń, bo i tak orgaznim był niedotleniony. Czyli moją cechą osobniczą jest "mgła", a później euforia, choć czasami mgła świadczy o zgoła innych "emergencies"  :021: :021: :021:

Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1033 dnia: Stycznia 05, 2007, 23:31:06 »
hehehehehehehe
a już miałem pisać że należy pozdrowić mechaników że nie wyciągnęli podkładek, ale myślę
Kto by był na tyle mądry aby takie pytanie zadać jeszcze mnie w kolano rykoszetem trafią :004:
Jak widać tu juz wszystkiego spodziewać się można

tak reasumując:
-Od kiedy żołnierz może używać broni? -Od wtedy, gdy Bronia skończy 16 lat
   
5800x3D / NZXT B550 / 64GB@3600 /4TB NVME Gx4 / RTX4080Super / NZXT X63 / Thermaltake 1kW / Huawei GT34
Meta QUEST 3 / Thrustmaster Warthog + TFRP

lookas

  • Gość
Odp: Wieczny konkurs
« Odpowiedź #1034 dnia: Stycznia 06, 2007, 12:19:17 »
Błąd północny jeżeli już rozmawiamy o busolach.

Cytat: Podręcznik do nawigacji APRL - A.Pazio, P. Majewska
   Błąd północny busoli. Podczas zakrętu busola i jej pływak przechylają się razem z szybowcem, ponieważ podlegają tym samym siłom masowym co szybowiec (rys. 21). Na magnesy umocowane do przechylonego pływaka działają siły magnetyzmu ziemskiego składowa i pionowa. Ponieważ kierunki tych składowych w odniesieniu do płaszczyzny Ziemi są stałe, to kierunki ich działania na magnesy pływaka w odniesieniu do płaszczyzny pływaka zmieniają się wraz z przechyleniem w zakręcie.


 Błąd kierunków wschodnich i zachodnich.
Podczas lotu na kierunkach wschodnich i zachodnich igła magnetyczna jest ustawiona poprzecznie do podłużnej osi szybowca. Przy zmianach prędkości następują odchylenia od południka, ponieważ południowy koniec igły magnetycznej, z racji umieszczonego na nim ciężarka, ma większą bezwładność niż koniec północny. Powoduje to następujące błędy wskazań busoli:

   1. podczas lotu z kursem wschodnim:

    * przyrost prędkości powoduje zmniejszenie kursu,

    * spadek prędkości powoduje zwiększenie kursu,

   2. podczas lotu z kursem zachodnim:

    * przyrost prędkości powoduje zwiększenie kursu,
    * spadek prędkości powoduje zmniejszenie kursu.

   Po ustaleniu nowych prędkości busola powraca do poprzednich wskazań, jeśli kierunek lotu został zachowany.



A teraz pytanie


Jak nazywa się ten szybowiec