Dobra przerzuciłem wszystko, co mam o Blitzu
I tak na różnych stronach można znaleźć informacje jakoby D3A1 został zaprojektowany w oparciu o niemieckie samoloty Heinkel He 66/70/77
Jednak przewertowałem Samoloty Luftwaffe Lampartu i nie znalazłem nic o He 66 czy He 77
Natomiast była zawarta tam informacja tej wagi, iż
13 lutego 1932r. Bracia Walter i Siegfried i Günterowie rozpoczęli prace nad opracowaniem konstrukcji na zlecenie Luftwaffe na szybki samolot komunikacyjny po rozczarowaniu Junkersem Ju-60
Samolot był metalowym dolnopłatem o STAŁYM OPROFILOWNYM podwoziu oraz otrzymał nazwę Heinkel He-65Jednakże po wejściu na rynek przewoźników szybkich Lockheedów 9 Orion bracia Günter postanowili przeprojektować swoją maszynę. Powstał samolot o metalowej konstrukcji cienkich skrzydłach oraz co było nowinką techniczną chowanym podwoziu. Projektowanie rozpoczęto 19 maja 1932, a oblot prototypu nastąpił już 1 grudnia tegoż roku. W lutym odbył loty prototyp He-70a wyposażony w silnik gwiazdowy BMW(werk numer 403)
Co do eksportu He-70 i wersji rozwojowych Blitza
Jeden egzemplarz He-70F (D-UMAL) wysłano do Budapesztu. Jeden z egzemplarzy F3 otrzymał gwiazdowy silnik Gnôme-Rhône 14K oraz oznaczenie He-170V1(D-OASA) partia tych maszyn została sprzedana do Węgier pod oznaczeniem He-70K
W 1937 Heinkel podiął starania o wyposażenie swojej maszyny w rzędowy silnik Daimlera DB600 lub 601
Jeden z He-70F otrzymał silnik DB601Aa oblot nastąpił na wiosnę 1938 jako He-270V1(D-OEHF)
Ogólnie wyprodukowano 304 samoloty wszystkich typów



Jak dla mnie to one są aż za poodbne

EDIT:
Dobra mam

to jednak faktycznie Heniek 66
http://zenibo-milimania.world.coocan.jp/epljn.htm"Aichi D3A1 - zaawansowany niemiecki Heinkel He66"
Tabela oznaczona jako D pokładowe bombowce nurkujace