Autor Wątek: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON  (Przeczytany 232740 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #540 dnia: Lipca 26, 2008, 14:07:08 »
Su-25 jest chyba najtrudniejszym samolotem jeśli chodzi o samo latanie - głównie przez toporne przyrządy, ale też małą zwrotność.

Lock-on współpracuje z Track-IR w trybie trzech osi swobody (ew. pod czwarta można przypisać zoom).

Offline WilkzPolski

  • *
  • Dudek Optic
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #541 dnia: Lipca 26, 2008, 15:01:56 »
Ja latam Su-25 i nie jest taki trudny... mniej zwrotny, fakt. Dobrze pamiętać, że latadełko lata pięknie, a poniżej ok. 250km/h nagle traci siłę nośną i nos zaczyna przepadać. Dobrze o tym wiedzieć i pamiętać podczas lądowania.
Powyżej tej prędkości jest dosyć bezpieczniej i moim zdaniem nawet trudniej go wprowadzić w korkociąg (trzeba mu pomóc lotką, a w myśliwcach wystarczy drążek na siebie i kopniak w ster kierunku)... na dodatek Su-25 szybciej wychodzi z kora. Na 500m można zrobić 1/2 zwitki i jakoś to może będzie... w Su-27 jest już trudniej, bo ten kręci się jak głupi.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #542 dnia: Lipca 26, 2008, 15:08:56 »
Cytuj
PS. Czy wiecie może jak Lock-on współpracuje z track-IR... czy w ogóle, jakie osie, itp.

Lock-on współpracuje z Track-IR w trybie trzech osi swobody (ew. pod czwarta można przypisać zoom).

 :icon_eek: Znaczy pod którą? Czy ja jestem taki durny że tylko do 3 umiem zliczyć?

W LO masz dwie osie które pracują normalnie (obrót w płaszczyźnie poziomej i pionowej), oraz oś Z (odległość od monitora) która jest tłumaczona na ZOOM, czyli FOV. Ale jest to rozwiązanie sztuczne i niewygodne, na szczęście można wyłączyć.

A w ogóle to z takimi pytaniami zacząłbym od strony producenta:
http://www.naturalpoint.com/trackir/03-enhanced-games/enhanced-games-flight.html
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #543 dnia: Lipca 26, 2008, 16:00:02 »
@Wilk
Nie twierdzę, że Su-25 jest nieprzyjemny w pilotażu. Trudność w lataniu Ropuchem bierze się głównie z braku HUDa, mało wygodnej prezentacji danych pilotażowych i nawigacyjnych itp. Jeśli ktoś jest przyzwyczajony do zegarów, to nie jest wielki problem, jeśli ktoś przesiada się z Falcona (czy Gunshipa, jak kolega), gdzie wszystko miał przed oczami, to trzeba się przestawić.

@some1
Przepraszam, masz oczywiście rację. Idę poćwiczyć liczenie do czterech, lol.

skid

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #544 dnia: Lipca 26, 2008, 16:22:31 »
Brak HUDa rzeczywiscie przeszkadza, ale chcialem sie najpierw nauczyc latac na przyrzadac wtedy po przejscu na inny samolot byloby mi tylko latwiej:)
inne pytanko:
Co macie z reguly podpiete pod klawisze na joysticku?
Ja mam tylko (oprocz HAT) zoom in/zoom out, lock, center. Reszta steruje z klawiatury.

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #545 dnia: Lipca 26, 2008, 17:16:00 »
To zależy jakiego kontrolera używasz i jakie funkcje on udostępnia. Najlepiej zmieścić jak najwięcej, po to w końcu powstała idea HOTAS, żeby łapy odrywać jak najrzadziej. Ja na x45 zmieściłem obsługę Free Tracka, Team speaka, a oprócz tego klapy, hamulec, obsługę radaru i oczywiście broni, zoomowanie widoku, elewację anteny radaru, trymowanie.

Offline WilkzPolski

  • *
  • Dudek Optic
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #546 dnia: Lipca 26, 2008, 18:03:15 »
Ja mam center, walka Air-gnd, optic sys. (domyślne O), lock, chaff and flares, tryb działek i trymer na grzybku. Więcej nie trzeba. Sprawdź sobie co zazwyczaj włączasz/przełączasz w największym pośpiechu i wciskaj to na joya. Hamy, klapy, autopilot, itp. włącza się już raczej na pełnym luzie więc nie ma potrzeby komplikowania sobie życia różnymi kombinacjami klawiszowymi.

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #547 dnia: Lipca 26, 2008, 18:30:29 »
Hamy, klapy, autopilot, itp. włącza się już raczej na pełnym luzie

Kolega raczy żartować. Klapy i hamulec w trakcie dogfightu to rzecz niezbędna. Promień zakrętu takiego F-15 na klapach i bez to dwie różne bajki.

Offline WilkzPolski

  • *
  • Dudek Optic
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #548 dnia: Lipca 26, 2008, 18:58:39 »
Latam na Su-25 i miałem prawo się mylić... dogfight w lock-on to dla mnie orient. :) Sam używam do walki jedynie hamulców co jest wymuszone przez inny typ zadań.

"Jak wujek Hartmann powiedział ,dogfight jest zbyt poważną rzeczą by pozwolić przeciwnikowi na walkę kołową" - to tylko na marginesie.

skid

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #549 dnia: Lipca 26, 2008, 19:07:42 »
Przesiadlem sie na SU-27:)
A co do przyciskow to inaczej zadam pytanie:
Co macie zdefiniowane w okolicach fire/HAT a co na postawie joysticka?
(mam Saiteka Evo)
Wydaje mi sie ze jest jakis "standard" ?:)

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #550 dnia: Lipca 26, 2008, 19:14:08 »
Na drążku warto mieć fire, przełączenie na działko(C), włączenie radaru, włączenie eosa (su/mig), hamulec aerodynamiczny, klapy, lokowanie, przełączanie trybów walki. Jeśli masz jakieś pokrętło to warto do niego przypisać sobie trymowanie pionowe o ile latasz rosyjskimi samolotami (bardzo przydatne przy lotach na bardzo niskich wysokościach).
Polish Virtual Air Force-LO:FC  1st FIS Spec

Offline CF23-BoozerEX

  • *
  • Wherever you are...
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #551 dnia: Lipca 26, 2008, 20:09:45 »

Radziłbym zaczynać od Mig-29, lub Su-27... posiadają HUD, co bardzo ułatwia latanie, bo pod ręka masz prędkość i wysokość (tę rzeczywistą, a nie z błędem zależnie od wys.)... kurs chyba też jest.

HUD rzeczywiście bardzo ułatwia latanie, ale (przynajmniej w tej grze) nie pokazuje TAS tylko IAS. Wyjdź na jakieś 6000 m i leć z prędkością powiedzmy 500 kph a potem przełącz na widok zewnętrzny i zobacz jaką masz szybkość na pasku u spodu ekranu (będzie duuużo wyższa). Oczywiście przy lądowaniu nie ma to prawie żadnego znaczenia, chba że samo lotnisko jest położone bardzo wysoko  :004:

~S~

Booze

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #552 dnia: Lipca 26, 2008, 20:13:58 »
Po co Ci TAS na HUDzie?

Offline CF23-BoozerEX

  • *
  • Wherever you are...
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #553 dnia: Lipca 26, 2008, 20:44:25 »
Mnie po nic, ale Kolega Wilk napisał, że jest, więc sprostowałem. Chyba, że źle go zrozumiałem :011:.

~S~

Booze

Offline WilkzPolski

  • *
  • Dudek Optic
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #554 dnia: Lipca 26, 2008, 23:05:37 »
Mi chodziło o błąd w wyświetlaniu wysokości, a nie prędkości. Zegar będzie wskazywał mniej niż na HUD, który oblicza błąd (tzn. nie sam HUD tylko komputer pokładowy, żeby nie było niedomówień). Jeśli się nie mylę to jest 2% mniej na każde 100m wysokości ale mogę się mylić.
Na dużych wysokościach lepiej posługiwać się prędkością w machach, te działają dokładnie na takich wys.