Ja osobiście klapy wypuszczam na max przy lądowaniu... pozwala lecieć wolniej i jednocześnie wymusza pewien kąt natarcia, który jest odpowiedni - zielona kontrolka po lewej od HUD-a.
Przy starcie tylko "F", ponieważ mimo, że dodają siłę nośną, dodają opory i 300 raczej nie osiągniesz po wyjściu z rampy. Nawet tego nie próbowałem szczerze mówiąc bo Su-33 nie latałem. Swoją wiedzę opieram na tym, że w realu piloci takiej, np. cessny 172 startując z odpowiednio długich pasów betonowych klapy mają schowane całkowicie... bo po co klapy skoro przed nami 2000 betonu??

Wychylenie klap zależy od tego co masz podczepione pod pylonami... jak lecisz bez uzbrojenia, w zbiornikach masz, np. 35% możesz użyć tylko "F"... jak jesteś pełny zalecałbym klapy na full... przy lądowaniu oczywiście. Przy starcie wystarczy "F" i dopalacze troszkę dłużej.
Nie jestem ekspertem więc zastrzegam, że mogą być lepsze podpowiedzi niż moje.