Autor Wątek: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON  (Przeczytany 233283 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #120 dnia: Lutego 11, 2007, 18:08:51 »
W eksploratorze Windows wchodzisz w narzędzia dajesz opcje folderów, wybierasz zakładkę widok i odznaczasz pole "ukryj rozszerzenia znanych typów plików" jeśli masz zaznaczone. Potem zmieniasz końcówkę nazwy pliku producer.cfg z .cfg na .txt. Otwierasz notatnikiem edytujesz i klikasz zapisz. Potem jeszcze raz zmieniasz rozszerzenie z .txt na .cfg, i powinno działać  :banan

balc3r

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #121 dnia: Lutego 11, 2007, 18:13:38 »
po co zmieniać końcówki :D - wystarczy kliknąć "Otwórz za pomocą ..." i wybrać edytor  :118:

Kfiat

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #122 dnia: Lutego 11, 2007, 21:43:37 »
mam problem z joyem (Apollo Js-213) wszystko ladnie pieknie gra w panelu sterowania ale niestety w testerze locka kryzyk nie jest polozony idealnie na srodku, brakuje milimetrow ale i tak jest to bardzo uciazliwe :( ktos ma jakis pomysl jak to naprawic? ewentualnie co jest przyczyna rozpierduchy?:(

balc3r

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #123 dnia: Lutego 11, 2007, 22:30:18 »
 :003: mam tak samo
Znacznik znajduje się w lewym górnym rogu "kwadracika w centrum"  :004:
Hmm to chyba normalne  :001: (chyba, że mam coś nie tak)
Pozdrawiam.

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #124 dnia: Lutego 12, 2007, 09:37:50 »
po co zmieniać końcówki :D - wystarczy kliknąć "Otwórz za pomocą ..." i wybrać edytor  :118:
Tak ale czasem może byc problem z zapisaniem , przynajmniej u mnie tak bywało, pisało że nie można zapisać pliku :D Wtedy rozwiązaniem było zmienianie końcówek

Kfiat

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #125 dnia: Lutego 12, 2007, 21:42:44 »
Balc3r mam tak samo ale przypdakiem odłaczony joya i na klawie nie ma czegoś takiego jak na joyu, czyli odpalam gre naciskam s i odrazu lece w dół... help plox:(

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #126 dnia: Lutego 15, 2007, 15:03:33 »
Ostatnio zmagam się z jeszcze jednym problem...
Chciałem utworzyć skinę dla Su - 33 jednak miała by to być skina raczej nie wojskowa więc chciałem usunąć gwiazdę..... Jednak żadnym sposobem nie da się tego zrobić. Zna ktoś może rozwiązanie mojego problemu??

Schmicht

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #127 dnia: Lutego 15, 2007, 15:34:09 »
Balc3r mam tak samo ale przypdakiem odłaczony joya i na klawie nie ma czegoś takiego jak na joyu, czyli odpalam gre naciskam s i odrazu lece w dół... help plox:(

Problem był już wiele razy poruszany! Winę za to ponosi forcefeedback, aby go wyłączyć skorzystaj z rady KosiMazak'a:
http://www.il2forum.pl/index.php/topic,7915.msg125808.html#msg125808
...a następnym razem użyj opcji szukaj.
Pozdrawiam  ;)

Ostatnio zmagam się z jeszcze jednym problem...
Chciałem utworzyć skinę dla Su - 33 jednak miała by to być skina raczej nie wojskowa więc chciałem usunąć gwiazdę..... Jednak żadnym sposobem nie da się tego zrobić. Zna ktoś może rozwiązanie mojego problemu??

http://www.il2forum.pl/index.php/topic,6706.msg89382.html#msg89382
« Ostatnia zmiana: Lutego 15, 2007, 15:41:13 wysłana przez Schmicht »

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #128 dnia: Lutego 15, 2007, 15:39:58 »
Dodam że na lockonfiles.com jest takie foto przy crimean air wars z su 33 w barwach navy i gwiazdy tam nie ma :D

carolus

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #129 dnia: Lutego 15, 2007, 18:22:54 »
no tak tylko w tym linku który przedstawiłeś jest su 33 ale z gwiazdą a Flankerowi chodziło o to aby usunąć tą gwiazde

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #130 dnia: Lutego 15, 2007, 18:34:38 »
Tak  :banan
Ale jest tam pięknie napisane jak to zrobić dwa sposoby  :karpik :karpik

Dzięki wielkie

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #131 dnia: Lutego 17, 2007, 16:26:57 »
Dobra gwiazdy mi się pięknie usunęły, ale mam jeszcze jedno pytanie....

Nadeszła mnie jeszcze ochota zmodyfikowania admirała Kuznetsova. Ściągnąłem LoTexture Low znalazłem odpowiedni plik i otworzyłem za pomocą lotexture.... Znalazłem to co chciałem znaleźć - herb i dałem export single Multifilemap i na pulpicie pojawiła mi się ikonka. Otwarłem ją za pomocą If i zapisałem do bmp wszystko tak jak było opisane w topicu na temat programów współpracujących z lockiem. Później wyedytowałem plik i za pomocą gimpa zapisałem jako .dds (dzięki pluginowi).  Wróciłem do lotexture low dałem import single multi... wybrałem plik dałem ok i wyskoczyły dwa errory. Jeden z nich mówił mi że nie właściwa jest liczba czegoś co się zwie "mipmap"...... Próbowałem potem wrzucić herb przerobiony do bmp do bazar / temptextures ale tez nie działało.
Proszę o pomoc :)

Pastor-Bombson

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #132 dnia: Lutego 17, 2007, 20:26:54 »
Powiem ci jak ja się bawię  teksturami . :004: Do przeglądania np. z folderu Lomaca \ World , zawartości plików   cdds czyli całych paczek
tekstur , tekstur zrobionych na warstwach itp. używam  prosty programik CDDSBrowser . Pozwala przeglądać tekstury gdzie widzę od razu ich nazwę podgląd ,  rozdzielczość , format , stopień kompresji , DXT1,DXT5 itp. Tym programem można też eksportować pliki w wybranym formacie i rozdzielczościach , do dalszej obróbki. Program jest nie inwazyjny nie ingeruje  w działanie Lomaca czy systemu .
Co do Mipmapingu możesz ale nie musisz korzystać  z jego zalet do wykonania tekstury
 - szybsza i wydajniejsza obsługa pikseli
lub wad
 - pamięciożerny
Do tego pamiętaj że Mipmaping jest stosowany  sprzętowo w każdej nowej karcie graficznej ...   
Parametry jego zastosowanie czy nie możesz ustawić w pluginie eksportu pliku dds . Widocznie coś
przekombinowałeś . Ja używam do zapisu i edycji plików dds. Program  PaintNET wraz z całą armią pluginów , wymaga platformy Billa , NET-Framework ale jest całkowicie darmowy i ma łatwy
i wydajny plugin do obsługi tekstur dds  czy psd . Można w nim łatwo określać stosowanie Mipmapingu czy Alpha .Do samego malowania używam Photophiltre z pluginami też darmowy . Nie wiem jaki konkretnie plik tekstury przerabiałeś od Kuznetsova 
ale godła numery oznaczenia itp. często są w zapisane w postaci pliku  tga z zachowaniem przeźroczystości  . Sprawdź czy nadałeś dobre rozszerzenie temu plikowi . Jeżeli jest to  bitmapa to często po konwersjach za pomocą pluginów tylko udaje bitmapę . Najlepiej wczytać ją jakimś programem do grafiki wektorowej
typu Corel , PaintNET itp. i zapisać jeszcze raz jako normalną bitmapę,  straty na jakości niema żadnej  . Wtedy musi działać z katalogu TempTextures na 100% . Do tego włącz widoczność w Windows rozszerzeń znanych typów plików. Często plik może być zapisany w formie ( nazwa pliku.bmp.dds  lub dds.bmp , dds.tga itp)
wtedy nie będzie działał z katalogu TempTextures . Ja wszystko wrzucam w formie zwykłych nieskompresowanych bitmap do tego folderu mam już tam 1,48 GB przekonwertowanych do zwykłych bitmap i tga  tekstur i jest spoko.  Zawartość tego katalogu można przerzucić sobie na dysk DVD czy inną partycje i wgrywać w razie potrzeby .   Ja na przykład  nie korzystam z tych programów co implementują  na stałe tekstury do paczek cdds lub je tworzą . Lomac po kilku takich operacjach wgrywania zaczyna mulić
i często robią się błędy bo odwołania nieraz sprzeczne  do tekstur muszą być zapisane w jego plikach konfiguracyjnych . Gra najpierw szuka tekstur w folderze TempTextures po to on jest , dopiero jak tam nie znajdzie  wypakowuje właściwą  teksturę w formacie  dds  z paczki cdds z katalogu World,  co oczywiście musi grze trochę zająć . Czy ci pomogłem nie wiem ale  wydaje mi sie że lepiej przygotować sobie zestaw skór i trzymać je TYLKO i WYŁĄCZNIE  w czystym formacie bmp lub tga  bez kompresji dds  ,  w zależności od oryginalnego rozszerzenia pliku tekstury,  w katalogu TempTextures .
 
 
« Ostatnia zmiana: Lutego 17, 2007, 20:33:40 wysłana przez Pastor-Bombson »

Online some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #133 dnia: Lutego 17, 2007, 23:32:28 »
Cytuj
wydaje mi sie że lepiej przygotować sobie zestaw skór i trzymać je TYLKO i WYŁĄCZNIE  w czystym formacie bmp lub tga  bez kompresji dds  ,  w zależności od oryginalnego rozszerzenia pliku tekstury,  w katalogu TempTextures .


BZDURA!!!

Coś takiego to zaczyna dopiero mulić.

Tekstury w plikach cdds są kompresowane algorytmami DXT1 i DXT5 (dla tekstur z kanałem alfa). Są to formaty obsługiwane sprzętowo przez karty graficzne i nie wymagają dekompresji przed użyciem. Co oznacza że tekstura zapisana w tym pliku będzie zajmowała mniej miejsca w pamięci operacyjnej i w pamięci karty graficznej, plus szybciej się wczyta z dysku niż nieskompresowana tekstura z katalogu TempTextures. Mipmapy też zmniejszają użycie pamięci, gdyż dla znajdujących się dalej obiektów nie wczytywana jest tekstura w pełnym rozmiarze a któraś z mipmap właśnie.


Przykład?
Zrobiłem przed chwilą misję ustawiając na mapie flight 3 razy po 4 Su-27. Wgrałem im skin w wysokiej rozdzielczości (2 x 2048x2048x8bpp na samolot) i sprawdziłem użycie pamięci operacyjnej raz przy teksturach w pliku cdds, raz z teksturami skopiowanymi do katalogu TempTextures i raz z oryginalnymi teksturami z gry(2 x 512x512)


Tekstury w wyższej rozdzielczości w nowym pliku cdds zajmują kilka do kilkunastu megabajtów więcej w pamięci operacyjnej niż oryginały. (dzięki mipmapom).

Te same tekstury w wyższej rozdzielczości w katalogu TempTextures zajmują prawie 100MB RAM'u więcej, (rachunek jest bardzo prosty: 2*2048*2048*8*12 = 96 MB)



Co do problemów z zawieszaniem Lock Ona to nie wiem co je powoduje bo dawno już porzuciłem starego 1.02 i nie mam zamiaru doń wracać. Być może powoduje je niekompatybilność narzędzi których używasz do edycji plików ze starą wersją gry. Nie wiem

W tym pliku pdf jest opis jak stworzyć i dołączyć do Lock On'a nowe archiwum cdds, ale znowu, nie jestem pewien, czy będzie to działać z 1.02.
http://media5.filewind.com/g.php?filepath=2238

I taka uwaga techniczna, jeśli używasz notatnika do pisania to wyłącz przed skopiowaniem zawijanie wierszy, bo potem linijki się rozjeżdżają, sam widzisz jak Twój post wygląda.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #134 dnia: Lutego 17, 2007, 23:48:01 »
Proszę o pomoc :)

1. Poczytaj ten temat: http://www.il2forum.pl/index.php/topic,7336.15.html

2. Całkowicie popieram some1, ZAWSZE należy dażyć do skompresowania skinów. Nawet wykonując je w dużej rozdzielczości warto potem tę rozdzielczość zmniejszyć do takiej jaką ma oryginalny skin w LO. Dobrze zrobiony skin wygląda dobrze w "oryginalnej rozdzielczości" - w każdym razie utrata płynności gry nie jest warta niewielkiego polepszenia wizualnego skina. Wyjątkiem jest nakręcanie filmów czy robienie artystycznych screenów, ale to już inna "para kaloszy".

3. Z umieszczania skinów w Bazar/TempTextures raczej korzysta się w procesie produkcji skina - to po prostu szybsze przy sprawdzaniu, a  płynność gry nie ma wtedy znaczenia. Czasem można sobie wrzucić skiny w większej rozdzielczości niż np. defaultowe 512x512, ale zalecam wtedy 1024x1024 bo 2048x2048 strasznie "żre" pamięć - tak jak to napisał some1.