Autor Wątek: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON  (Przeczytany 233244 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #270 dnia: Lipca 25, 2007, 15:00:57 »
Dzięki bardzo wielkie teraz przynajmniej nie będę się stresował i spokojnie się wyśpię, a co do dodatku to poczekam do pierwszego i zakupię w trybie pilnym !!!
" Na wojnie są trzy rodzaje ataków - udane, nieudane i desant z powietrza..."

Mój hangar: (Iris) T-6A, PC-9, A-10A, F-14, F-15E, F-16 D.  (CS) C130, B-767-300, B-777 200.

Paul_D

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #271 dnia: Lipca 25, 2007, 18:12:24 »
Witam,

Od pewnego czasu mam problem z HL. Kiedy się łączę z jakimś serwerem to uruchamia się LOFC, wchodzi do Network, pojawia się mapka ... i nic. Widać, że niema połączenia z serwerem. Wcześniej mi działało i nie kojarzę żebym coś specjalnie zmieniał. Szukam i szukam na forach i nie mogę znaleźć rozwiązania, tylko zgłoszenia przez innych że mają ten sam problem np: http://hyperfighter.sk/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2177 .

Czy możecie coś podpowiedzieć??

Pozdrawiam

Paul_D

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #272 dnia: Sierpnia 06, 2007, 08:48:26 »
Problem rozwiązany. LO pamięta ostatni wpis w polu adresu IP w zakładce Network. Jeśli raz wpiszemy ręcznie IP jakiegoś serwera to nawet po starcie LO z aplikacji HL IP pozostaje stare. Trzeba skasować stary adres, spróbować połączyć się "na czysto - bez wpisu w polu IP", zamknąć LO i startująć z HL jest OK.

matt30003

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #273 dnia: Sierpnia 09, 2007, 19:16:47 »
Witam. Mam Problem z odpaleniem pocisków powietrze-powietrze z miga 29, jestem nowym graczem więc proszę o wyrozumiałość.

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #274 dnia: Sierpnia 09, 2007, 20:01:08 »
Mam Problem z odpaleniem pocisków powietrze-powietrze z miga 29, jestem nowym graczem więc proszę o wyrozumiałość.

Problem w tym, że nie napisałeś w czym jest problem? W klawiszologii? W zrozumieniu trybów HUD?

Napisz coś bliżej, wtedy będzie łatwiej Ci pomóc.

Na przykład:

WYKRYWANIE CELÓW I WALKA Z DUŻEJ ODLEGŁOŚCI

Po osiągnięciu wyznaczonej strefy zaczynamy poszukiwanie przeciwnika. Ustawiamy wyświetlacz HUD na tryb walki  ДВБ (klawisz „2”)
oraz włączamy radar lub system pasywny EOS.

- Włączenie i wyłączenie radaru – klawisz „I”   - po włączeniu radaru pojawia się z lewej strony litera И                   
- Włączenie i wyłączenie EOS – klawisz „O”      - po włączeniu EOS pojawia się z lewej strony litera Т

Na monitorze ustawiamy odległość odpowiadającą zasięgowi radaru.

Ponieważ pole widzenia radaru jest stosunkowo niewielkie podczas poszukiwania celu można obracać anteną:

- W prawo kombinacja Shift + /
- W lewo kombinacja Shift + ,
- W górę kombinacja Shift + ;
- W dół kombinacja Shift + .

Wykrycie celu:

Gdy cel znajdzie się w polu widzenia naszego radaru na HUD pojawi sie znak w postaci 3 poziomych kropek. Wysokość znaku oznacza nie pułap, a odległość do celu - rys A

Za pomocą klawiszy:

; ”   - w górę
.”   - w dół
/ ”   - w prawo
, ”   - w lewo

 ...należy przesunąć znak celowniczy (prostokąt) na znak celu, a następnie naciskając klawisz TAB zatwierdzić cel. Pojawi się wtedy z lewej strony HUD literka A oznaczająca śledzenie celu. Rys B



Po zatwierdzeniu celu obraz na HUD przejdzie w tryb АТК (atak), zmieni się jego wygląd i pojawi się okrąg wskazujacy cel oraz strzałka pokazująca odległość do celu na tle możliwego zasięgu rakiety. Jednocześnie na monitorze pojawi sie zblokowany cel w postaci trójkątnego znaczka oznaczającego wrogi samolot.

Jeżeli zdarzy się, że zatwierdziliśmy jako cel samolot należący do wojsk własnych lub sprzymierzonych to na HUD po lewej stronie (tam gdzie wcześniej pojawiły się litery oznaczające działanie radaru И i śledzenie celu А) pojawi sie kolejna litera С – oznaczającą „Swój”. Natomiast znaczek przedstawiający nasz cel na ekranie będzie miał kształt koła.

W takim przypadku możemy odblokować cel klawiszem Ctrl + TAB.

Zasięg rakiety i sposób jej naprowadzania zależy od jej typu dla samolotu MiG-29S możemy użyć:

rakiety R-27 w różnych odmianach naprowadzane radarowo i termicznie
rakiety R-77
rakiety R-73
rakiety R-60M

Wyboru uzbrojenia dokonujemy klawiszem D, a informacje o wybranym typie otrzymujemy m.in. Na HUD w dolnym prawym rogu w postaci kombinacji literowo-cyfrowej:

27Р – R-27 naprowadzana radarowo
27T – R-27 naprowadzana termicznie (MiG-29G)
77  – R-77 (MiG-29S)
73 – R-73
60M – R-60M

Schemat zasięgu rakiety i możliwości zwalczania znajduje się na HUD po lewej stronie i przestawia:



- Strzałkę pokazującą aktualną odległość pomiędzy naszym samolotem, a celem
- Granicę zasięgu maksymalnego rakiety
- Granicę zasięgu rakiety dla celów manewrujących
- Granicę minimalnej odległości wystrzelenia danej rakiety

Rys A cel poza zasięgiem, Rys B - cel w zasięgu

Gdy cel znajdzie sie w zasięgu naszej rakiety na HUD pojawi się napis ПР co oznacza, że możemy odpalić rakietę klawiszem SPACJI

To tak pokrótce na temat odpalania rakiet na duże odległości ...
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 09, 2007, 20:09:06 wysłana przez Razorblade1967 »

matt30003

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #275 dnia: Sierpnia 09, 2007, 20:39:49 »
Wielkie dzięki nie wiedziałem o tym że trzeba włączyć radar, w F-15 wystarczyło wcisnąć "2'' i samo skanowało, więc myślałem że w migu jest tak samo. Jeszcze raz wielkie dzięki

John Cool

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #276 dnia: Sierpnia 09, 2007, 21:07:04 »
W wersjach symulatora 1.1-1.12a (nie pamiętam dokładnie jak było w 1.00-1.02) w F-15C również w razie potrzeby można włączać/wyłączać radar za pośrednictwem klawisza I. Pamiętaj że nawet będąc w trybie nawigacyjnym można w tym samolocie śmiało włączyć radar i obserwować jego wskazania na VSD, żeby jednak użyć broni, trzeba przejść na jeden z trybów bojowych.

Rysiu

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #277 dnia: Sierpnia 10, 2007, 22:38:48 »
Ja mam dość głupie pytanie... Jakby co to ostrzegałem.

Jak się startuje? No właśnie o ile dobrze pamiętam to po prostu zwiększało się ciąg i już samolot ciągnął się powoli na ziemi ale niestety musiałem wystartować z lotniska [tryb multi] i nic z tego... najpierw trzeba jakoś uruchomić ten samolot czy jak :/ naciskałem klawisze [a potem kombinacje] jak lecą i w końcu zaczął jechać ale skręcać nie mogłem :/

Z góry sorry za głupie pytania :E

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #278 dnia: Sierpnia 10, 2007, 22:48:09 »
W celu uruchomienia maszyny i przygotowania do startu należy:

PROCEDURA PRZEDSTARTOWA

1. Uruchomić silniki

   Silniki można uruchomić razem kombinacją klawiszy RWin + Home lub pojedynczo najpierw silnik nr 1 (lewy), a potem silnik nr 2 (prawy). Pojedyncze uruchamianie silników jest realizowane kombinacjami klawiszy  Alt + Home (lewy silnik) Shift + Home (prawy silnik) Silniki gasi się łącznie kombinacją RWin + End (lub  Alt lub Shift + End– osobno lewy i prawy silnik).





2. Zamknąć kabinę

   Kabinę zamykamy kombinacją klawiszy Ctrl + C

3. Kołowanie na start

   Po uruchomieniu silników i osiągnięciu przez nie  65% obrotów oraz po zamknięciu kabiny rozpoczynamy kołowanie na start. Zwiększamy i zmniejszamy ciągu silników poprzez naciskanie klawiszy Num+ i Num-. Podczas kołowania staramy się nie rozpedzać zbytnio samolotu i poruszamy się z prędkością około 20 km/h. Jeżeli samolot zbytnio sie rozpędzi możemy użyć hamulców kół przytrzymując klawisz W. Nie wolno także zjeżdżać z drogi kołowania bo samolot może ugrzęznąć. Skrętów dokonujemy za pomocą klawiszy Z i X, które oprócz wychylania steru kierunku powodują też obrót przedniego kółka podwozia. Oczywiście lepszy efekt osiągamy mając podłączone pedały orczyka lub choćby pedały do kierownicy  komputerowej. Dojeżdżamy do pasa i ustawiamy samolot na drodze startowej (pasie startowym).

4. Kontrola przedstartowa - opcja/ciekawostka  :001:

   Po ustawieniu samolotu na drodze startowej powinniśmy skontrolować działanie powierzchni sterowych. Robi się tak w prawdziwych samolotach, ale też ma to sens w przypadku naszego symulatora ponieważ czasem gdy mamy podłączone do komputera kilka kontrolerów np. joystick z przepustnicą, kierownicę z pedałami i dodatkowo jakiś pad używany w innych grach może to spowodować błędne odczyty wychylenia tych urządzeń.
   
   Trzeba pamiętać, że gra automatycznie przypisze główne funkcje do wszystkich kontrolerów i przed rozpoczęciem zabawy należy wybrać w funkcji OPTION / INPUT która powierzchnia sterowa będzie przypisana do wybranej osi kontrolera. Logicznie jest sterować tym tak samo jak w prawdziwym samolocie:

-lotkami (Roll) za pomocą wychylenia drążka (joysticka) w prawo i w lewo;
-sterem wysokości (Pitch) poprzez pochylanie drążka do przodu i do tyłu;
-sterem kierunku (Rudder) za pomocą pedałów lub dodatkowej służącej do tego osi na joysticku lub przepustnicy;
-ciągiem silników (Thrust) za pomocą przepustnicy.

   Przypisane automatycznie do innego kontrolera funkcje należy skasować, gdyż w przypadku gdy będziemy mieli przypisane sterowanie lotkami zarówno do joysticka jak i kierownicy (a tak się to zaprogramuje automatycznie po instalacji gry) to przy wychyleniu tylko joysticka sterowanie nie będzie działać prawidłowo gdyż gra będzie czytała jednocześnie wychylenie joysticka jak i kierownicę będącą w położeniu neutralnym.

Można też dokonać kontroli innych elementów np.

KLAPY 

Naprzemienne wysuwanie i chowanie klap – klawisz F
Wysuwanie klap – kombinacja Shift + F
Chowanie klap – kombinacja Ctrl + F

5.Ustawienie HUD

Tryby wyświetlacza HUD są zmieniane klawiszami 1-8 na klawiaturze głównej

1.Tryb nawigacyjny ma 4 podtryby zmieniane poprzez kolejne naciskanie klawisza „1”
- tryb ogólny
- marszruta     МРШ
- powrót    ВЗВ
- lądowanie   ПОС
2.Walka poza zasięgiem widzialności ДВБ – klawisz „2”
3.Walka powietrzna bliskiego zasięgu ma 4 podtryby:
- skanowanie pionowe ВС БВБ – klawisz „3”
- celowanie z użyciem radaru СТР БВБ – klawisz „4”
- celownik nahełmowy ШЛЕМ БВБ – klawisz „5”
- bezpośrednie celowanie rakietą – ФИО – klawisz „6”
4.Tryb powietrze-ziemia – ЗЕМЛЯ – klawisz „7”
5.Tryb prostego celownika – klawisz „8”

Do startu ustawiamy HUD na tryb nawigacyjny (najlepiej w podtrybie ogólnym)


START

   Podczas startu rozpędzamy samolot na drodze startowej poprzez zwiększenie ciągu silników i tu są dwie możliwości:

1.Start bez użycia dopalaczy.
2.Start z użyciem dopalaczy.

   Zasadniczo powinniśmy startować bez użycia dopalaczy gdyż oszczędza się przez to paliwo, co jest szczególnie ważne w samolotach, które nie mają go za dużo czyli np. w MiG-29. Jeżeli jednak nasz samolot jest mocno obciążony lub pas jest krótki (np. został częściowo zniszczony) to wtedy do startu należy użyć dopalaczy co spowoduje, że samolot rozpędzi się szybciej i będzie potrzebował krótszego odcinka pasa do startu.

Ciągiem sterujemy za pomocą przepustnicy lub klawiszy: Num+ (zwiększanie) i Num- (zmniejszanie), a zbaczanie samolotu z toru jazdy korygujemy pedałami lub klawiszami Z i X

Po rozpędzeniu samolotu do prędkości 270-300 km/h (dla MiG-29) ciągniemy drążek do siebie (lub wciskamy klawisz kursor w dół) i samolot odrywa się od ziemi. Bezpośrednio po oderwaniu samolotu od pasa chowamy podwozie:

Naprzemienne chowanie i wysuwanie podwozia – klawisz G
Wysuwanie podwozia – kombinacja  Shift+G
Chowanie podwozia – kombinacja Ctrl+G

Potwierdzeniem wysunięcia i schowania podwozia jest kontrolka w lewym dolnym rogu tablicy przyrządów oraz widoczna obok dźwignia służąca do tego celu.

PS. Nie ma głupich pytań, są czasem tylko głupie odpowiedzi.  :118:
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 10, 2007, 22:55:31 wysłana przez Razorblade1967 »

Rysiu

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #279 dnia: Sierpnia 10, 2007, 23:02:41 »
Oł je... sporo tego jest ale trzeba będzie przetrawić.

Skąd Wy to macie? Jakieś manuale, poradniki?

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #280 dnia: Sierpnia 10, 2007, 23:08:41 »
Skąd Wy to macie? Jakieś manuale, poradniki?

Nie spotkałem się z poradnikiem do LO (ale też nie szukałem) - po prostu już trochę lat gramy w te gierkę i jej poprzedniczki czyli Flanker, Flanker 2 i Flanker 2.5 czyli tak jakoś od 1997 roku  :001:

PS.

Do Flankera 2 był niezły poradnik po polsku dodawany do pudełka z grą, a w LO masz "Manual" w folderze Doc - dokument PDF (po angielsku).

Offline Marcinos

  • *
  • Kierowca bombowca
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #281 dnia: Sierpnia 11, 2007, 13:49:38 »
W menu payload można wybrać bo każdego samolotu 'smoke generator'. Jak go włączyć w czasie lotu ? Klawisz T włącza dymy na końcówkach, a Ctrl + R białą smugę z dysz (zrzut paliwa ?). W trybie uzbrojenia  p-p ani p-z nie ma go. Wer. 1.02
Fighter pilots make movies, bomber pilots make history, but everything depends on mechanics.

Online some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #282 dnia: Sierpnia 11, 2007, 13:52:08 »
W 1.02 smoke generatorów nie da się włączyć. Potrzebne Flaming Cliffs.

Łoł, widzę, że Razor ma za dużo wolnego czasu.  :002:
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Rysiu

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #283 dnia: Sierpnia 11, 2007, 17:48:08 »
Nieźle... startowanie to pryszcz. Dzisiaj nawet pierwszy raz udało mi się wylądować... próbowałem dwa razy powtórzyć wyczyn ale za każdym razem pojawiały się w pobliżu jakieś noobiarskie F15  :021: :021:

No właśnie... czasem jak np. nagle skręcam [latam Su-27] pojawia się "Limit kąta ataku przekroczony" i tracę kontrolę nad maszyną... kompletnie niczego nie mogę robić i tylko spadam w dół. Przeleciałem się na MiG-29 i F15 i czegoś takiego nie ma... mogę sobie szarpać w wszystkie strony jak mi się tylko podoba... Czego to wina?

Strzelanie z tego Su-27 to też jakaś tragiczna bajka... zresztą za bardzo jeszcze nie miałem przeciwnika przed nosem :E ale w F15 to strzelanie jest tak proste...

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #284 dnia: Sierpnia 12, 2007, 00:32:07 »
No właśnie... czasem jak np. nagle skręcam [latam Su-27] pojawia się "Limit kąta ataku przekroczony" i tracę kontrolę nad maszyną... kompletnie niczego nie mogę robić i tylko spadam w dół. Przeleciałem się na MiG-29 i F15 i czegoś takiego nie ma... mogę sobie szarpać w wszystkie strony jak mi się tylko podoba... Czego to wina?

Doświadczenia.

Cytuj
Strzelanie z tego Su-27 to też jakaś tragiczna bajka... zresztą za bardzo jeszcze nie miałem przeciwnika przed nosem :E ale w F15 to strzelanie jest tak proste...
Tak Ci się tylko wydaje i to co wyżej  :118:
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"