Autor Wątek: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON  (Przeczytany 233225 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #405 dnia: Kwietnia 09, 2008, 20:13:37 »
Z całym szacunkiem, ale pytanie "help, duszę fire i nic się nie dzieje" padło z tysiąc razy. Przeczytałeś przyklejony manual od Razora? I czy w ogóle zadałeś sobie trud by chociaż zerknąć do manuala LO? Przecież tam wszystko czarno na białym stoi. To przecież typowe dla simów że najpierw się trzeba pomęczyć i poczytać trochę... Najpierw cierpliwie studiuj manual i zadawaj konkretne pytania odnośnie spraw, które nadal pozostają niejasne.

pozdrawiam

Online some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #406 dnia: Kwietnia 09, 2008, 20:16:25 »
Polecam instrukcję, gdzieś tu w przykejonych wątkach przerzucała się nawet wersja po polsku.

Ja też najpierw grałem w Iłka, potem w Lock On'a i jak widać nawet udało mi się samemu nauczyć. Pociesz się że Lock On tak się ma pod względem skomplikowania guzikologii do Iłka jak Falcon i FS'y do Lock Ona. I tak masz łatwo :D

Cytuj
To przecież typowe dla simów że najpierw się trzeba pomęczyć i poczytać trochę...
No właśnie dla kogoś przyzwyczajonego do Iłka to nie jest typowe...
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #407 dnia: Kwietnia 09, 2008, 20:22:05 »
No właśnie dla kogoś przyzwyczajonego do Iłka to nie jest typowe...

Heh. To trzeba ludzi z tym oswajać, że bez pracy nie ma kołaczy. ;)

Wiadomo jak to jest, człowiek włączy sima i od razu chce wszystko robić. Pamiętam, że sam mocno poirytowany byłem jak studiowanie manuala do F4.0 AF ponad tydzień trwało, a i tak pobieżnie już potem niektóre rzeczy czytałem.

Ouendat, cierpliwości trochę. Aha, w LO są przecież treningowe tracki, wszystko jest wytłumaczone. Zobacz też kapitalne manuale w formie video Ironhanda.

http://www.flankertraining.com/ironhand/index.html

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #408 dnia: Kwietnia 09, 2008, 20:31:53 »
No to mnie macie. No właśnie chciałoby się wszystko na raz i od razu i tak po polsku - bez czytania instrukcji. Wiecie, jak to jest za 0,5h skończy się "M, jak coś tam" i zona wołać będzie "Co, tak długo się bawisz, itd...". No i człowiek chce zdąrzyć w te 45min coś zrozumieć...

Rakiet też nie umiem odpalić. Na razie odkryłem, że jak włącze "3" i potem "C" to strzelam, hurra. Natomiast wydaje się, że lepiej celować jak się włączy "7" lub "8". Zaraz pewnie mi łeb urwiecie, bo "7" lub "8" to pewnie duża różnica od "3" - na razie to dla mnie tylko klawisze na klawiaturze.

Acha, rakiet teraz nie umiem odpalić. Dżisys, jakie to jest skomplikowane.

Wracam do kokpitu, mam jeszcze 20 min...
"Ouendat" aka. "Jasta12_Blitz"

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #409 dnia: Kwietnia 09, 2008, 20:36:08 »
Jeśli problemem jest bariera językowa to poszukaj polskiego wydania instrukcji do LO. Gdzieś były linki na forum, może nadal działają. Jak nie to ktoś kto ma polskie wydanie (kolekcja klasyki bodajże) Ci podeśle jak poprosisz.

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #410 dnia: Kwietnia 09, 2008, 20:39:04 »
Acha, rakiet teraz nie umiem odpalić. Dżisys, jakie to jest skomplikowane.

Przeczytaj to!: http://www.il2forum.pl/index.php/topic,10387.0.html

Wiecie, jak to jest za 0,5h skończy się "M, jak coś tam" i zona wołać będzie "Co, tak długo się bawisz, itd...". No i człowiek chce zdąrzyć w te 45min coś zrozumieć...

Napisanie wskazanego tekstu zajęło mi mniej niż trwa horror M jak coś tam. Myślę, że przeczytanie nie powinno zająć więcej jak 10 minut, a będziesz przynajmniej wiedział czemu jak naciskasz "3" to możesz strzelać, a w trybie nawigacyjnym wystrzelić nie możesz.

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #411 dnia: Kwietnia 09, 2008, 21:45:14 »
Dziękuję. I strzelam, i odpalam rakiety. Przeczytałem  :banan

Teraz walczę z tym jak namierzyć ponownie cel. Tzn. namierzam wrogi samolot, odpalam rakietę - załóżmy, że pudło, włączam działko, strzelam - amerykaniec gryzie glebe - hurra.

Ok, mamy kolejny transportowiec do zestrzelenie - no i właśnie - włączam celowanie z hełmu "5" - naprowadzam "kółko" na nowy obiekt, wciskam "Tab" , i nic się nie dzieje - tak jakby system nie mógł go namierzyć - oznaczyć na czerwono. Pozostaje jedynie gościa zesłać na glebę przy pomocy działka.

W skrócie - jak przełączę się na działko i je następnie wyłączę to nie mogę ponownie uruchomić namierzania "dla rakiet".

P.S. Angielski nie jest problemem, ale zawsze to przyjemniej po ojczystemu :)
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 09, 2008, 21:56:53 wysłana przez Ouendat »
"Ouendat" aka. "Jasta12_Blitz"

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #412 dnia: Kwietnia 10, 2008, 21:55:02 »
Rozwiązałem wszystkie powyższe problemy i "głupoty"  :118:.

Szokujące jest, w porównaniu do iłka, to, że w kabinie jest tak cicho. Niesamowite doznanie gdy w totalnym wyciszeniu odpalasz rakietę, lub plujesz ogniem z działka. Niesamowite.

Zaskakuje mnie, że samolot tak powoli wytraca prędkość, pomimo włączenia hamulca areo i ciągu ustawionego na zero. Wciąż nie mogę uzyskać prędkości rekomendowanej do lądowania.

Ale wciąga, naprawdę - wciąga!!!

Teraz chcę nauczyć się rozpętywać piekło na ziemi. I znów schody..., ale na razie powalczę sam, bo na kolejne pytania, w stylu powyższych, szkoda Wam zawracać głowe.

Czy latacie z HUD'em opisanym cyrylicą?
"Ouendat" aka. "Jasta12_Blitz"

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #413 dnia: Kwietnia 10, 2008, 22:57:10 »
Czy latacie z HUD'em opisanym cyrylicą?

A niby jak inaczej? W samolotach rosyjskich i ukraińskich to chyba normalne :001:

Moja rada: wyłącz wszelkie ułatwienia, nie używaj easy radaru itp. - to powoduje złe nawyki. Ucz się od razu na "full real". Prędkość lądowania zależy od typu samolotu, ale akurat LO jest mało wrażliwy na błędy podczas lądowania (zbyt duża prędkość, zbyt mocne uderzenie kołami o pas) nawet na najbardziej "realistycznych" ustawieniach - tak więc nie trzeba się tym za bardzo przejmować.

Zaskakuje mnie, że samolot tak powoli wytraca prędkość, pomimo włączenia hamulca areo i ciągu ustawionego na zero.

Pomimo wszystko masz do czynienia z ciężkim, rozpędzonym samolotem, o stosunkowo niewielkim współczynniku oporu.

Masz przyzwyczajenia z maszyn tłokowych gdzie śmigło jest "hamulcem" o sporej średnicy i skuteczności :021:

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #414 dnia: Kwietnia 11, 2008, 13:42:16 »
Rzeczywiście, przyzwyczajenia. Właśnie powyłączłem te wszystkie ułatwienia - teraz jakoś łatwiej się zrobiło (haha) - już nie mam "czerwonej ramki"...  :118:

Ciekaw jestem jak oceniacie Ił2 vs. LOMAC. Rozumiem, że to zupełnie inne światy sprzętowe i taktyczne, lecz moje pytanie dotyczy "odczucia realności".

W postach dot. iła przewija się nabijanie z realizmu, wyczynów Ola, itd., natomiast tutaj tego nie widzę. Czyżbyście traktowali LOMAC'a za bardzej "realny"?

I pytanko do pilotów Iła i LOMAC'a - w którą grę gracie cześciej?

Acha, pewnie takie dyskusje, już miały miejsce, ale czy polecilibyście (po przesiadce z Bf109F4 i foczek) MiG'a 29, czy Su-27? Jeśli moja wiedza jest poprawna, to MiG29 i Su27 mają podpobne przeznaczenie, a różnica dotyczy głównie dystansu na jaki wykonują zadania (MiG na krótszy). Która z tych maszyn jest "bardzej myśliwska" - tylko nie bijcie, wiem - są to samoloty wielozadaniowe (ale chyba MiG był projektowany głównie do wywalczenia przewagi w powietrzu?).

Lub inaczej zapytam, którą maszynę preferujecie z tych dwóch?

P.S. Jak mieć pewność, że Easy Landing jest wyłączone?
"Ouendat" aka. "Jasta12_Blitz"

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #415 dnia: Kwietnia 11, 2008, 14:10:12 »
Tzw. "debaty nad poziomem realizmu LO" rozgrywają się z reguły w dziale Falcon 4.0. :) Może dlatego ich nie zauważyłeś. Są też "gorące dyskusje" zwolenników sprzętu USA / VVS w LO... I jest Mav, który w co drugim poście narzeka na brak IFF w F-15 w skanowaniu pionowym. :118:

Ale generalnie powiedziałbym, że tu więcej ludzi niż w dziale powyżej rozumie, że na prawdę nie musi robić z siebie męczenników na siłę i jeśli i produkt odpowiada to grają/latają a jak nie to nie i nie płaczą o tym (tak często ;) ) publicznie.

Ja myślę, że większość v-pilotów wie, że dużo rzeczy w LO zostało potraktowanych po macoszemu i nie wszystko jest realne. Tzn. wiedzą to z pewnością Ci którzy posiadają dodatek Flaming Cliffs, gdyż to właśnie on wprowadził Advanced Flight Model do Su-25T (i Su-25) jak i AWM, ADM, i inne 3-literowe skróty i pokazał różnicę w obrębie samego LO.

Ode mnie, samolot wart polecenia to Su-25T. Bezapelacyjnie. Do samego końca. :)

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #416 dnia: Kwietnia 11, 2008, 14:32:20 »
Jak mieć pewność, że Easy Landing jest wyłączone?

Powinieneś mieć w opcjach następujące ustawienia jeżeli chcesz mieć jako taki "realizm" lotu i walki:

Padlock - wyłączony (niepodświetlony)
G-Effect - Realistic
Permit Crash Recovery - do wyboru nie wpływa na "realizm" - pozwala na ponowne wybranie samolotu po jego zniszczeniu (zależnie co się lata)
Unlimited Fuel - wyłączony
Unlimited Weapons - wyłączony
Radio Assist - wyłączony
Easy Flight - wyłączony
Easy Radar - wyłaczony
Immortal - wyłączony
Mini HUD - wyłączony
External views - wyłączony (choć gdy bawisz się w skiny i oglądanie samolotu - możesz to sobie włączyć, w końcu od Ciebie zależy czy wciśniesz zewnętrzny widok czy nie)
Map View - wyłączony
Aircraft Switching - wyłączony (ale nie koniecznie - umożliwia przesiadanie się do innego samolotu - też zależy w co się akurat bawisz)
Labels - wyłączony

W audio: - Native Betty - włączony (masz głos w odpowiednim dla danej maszyny języku)
W cockpit: - HUD in Russian (masz napisy w samolotach rosyjskich normalnie czyli cyrylicą)

.. to zapewnia tzw. "realizm"  :004:

Ciekaw jestem jak oceniacie Ił2 vs. LOMAC. Rozumiem, że to zupełnie inne światy sprzętowe i taktyczne, lecz moje pytanie dotyczy "odczucia realności".

To są po prostu różne gry komputerowe. Każda ma swoje wady i zalety (podobnie zresztą jak inne "latane" tutaj gry tego typu czyli Falcon lub FS-y) oraz każda zapewnia inne możliwości zabawy. Długo by tutaj je wymieniać, a ponadto to temat służący pomocy, a nie takim dysputom - tak więc nie ten adres - poszukaj odpowiedniego tematu lub stwórz nowy (jak nie znajdziesz odpowiedniego!).

Jeśli moja wiedza jest poprawna, to MiG29 i Su27 mają podpobne przeznaczenie, a różnica dotyczy głównie dystansu na jaki wykonują zadania (MiG na krótszy). Która z tych maszyn jest "bardzej myśliwska" - tylko nie bijcie, wiem - są to samoloty wielozadaniowe (ale chyba MiG był projektowany głównie do wywalczenia przewagi w powietrzu?).

Oba samoloty to maszyny wielozadaniowe, z tym że możliwości ataku na cele naziemne są większe w Su-27 (większy udźwig). Podobnie jak i możliwości myśliwskie są większe dla Su-27 bo może przenosić rakiety o większym zasięgu, a i sam ma dużo większy zasięg. Jeżeli chodzi o możliwości to z wybierając pomiędzy MiG-29 i Su-27 wybrałbym ... Su-33  :002:

Wybór zależy od rodzaju zadania, założonych realiów walki i po prostu indywidualnych preferencji (często nieracjonalnych). Ja zwykle "latam" MiG-29 bo lubię ten samolot z racji występowania w Polskich Siłach Powietrznych.

Wracając do "realizmu" to stosunkowo największy zapewnia Su-25T - tak jak to napisał Jascha.

Właśnie powyłączłem te wszystkie ułatwienia - teraz jakoś łatwiej się zrobiło (haha) - już nie mam "czerwonej ramki"...

A ja się zastanawiałem skąd Ty masz tą "czerwoną ramkę" - tutaj raczej nikt nie próbował "easy radaru" czy innych takich ułatwień. Nawet nie wiem jak tego się używa i jak to wygląda.

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #417 dnia: Kwietnia 11, 2008, 17:46:15 »
Jesze mam problem z włączaniem i wyłączaniem silników. Mianowicie mam laptopa i kombinacja klawisz - Shift/Alt+Home i Shift/Alt+End (na forum znalazłem) wymaga klawisza funkcyjnego FN - co oznacza, że symulator tego nie łyka. Chciałbym zmienić kombinację klawiszy domyślną na coś innego, ale nie moge w opcjach znaleźć Wł/Wył. silników... Czy należy to zmienić na sztywno w jakimś pliku?
"Ouendat" aka. "Jasta12_Blitz"

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #418 dnia: Kwietnia 11, 2008, 18:10:42 »
Opcje->Input Kliknij na flight i tam jest Engines Start Engines Stop
Polish Virtual Air Force-LO:FC  1st FIS Spec

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #419 dnia: Kwietnia 11, 2008, 18:12:26 »
Mianowicie mam laptopa i kombinacja klawisz - Shift/Alt+Home i Shift/Alt+End (na forum znalazłem) wymaga klawisza funkcyjnego FN - co oznacza, że symulator tego nie łyka.

Masz LO 1.02 czy LOFC 1.12a/b ?

O ile pamiętam to w starym LO nie było tego w opcjach, natomiast w LOFC masz to  OPTIONS -> INPUT -> FLIGHT

Klawisze funkcyjne to:

RWin + Home - włączenie obu silników
RWin + End - wyłączenie obu siników

Uruchomienie lewego silnika - Alt + Home
Uruchomienie prawego silnika - Shift + Home

Wyłączenie lewego silnika - Alt + End
Wyłączenie prawego silnika - Shift + End

W LOFC możesz to sobie zmienić, w LO chyba nie? Ale pewny nie jestem bo starą wersją LO nie bawiłem się już dawno.

PS. Moja propozycja to - wpisz sobie w profil lub podpis wersję gier/symulatorów jakich używasz - to ułatwia udzielanie pomocy.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 11, 2008, 18:18:30 wysłana przez Razorblade1967 »