Autor Wątek: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON  (Przeczytany 233749 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #435 dnia: Kwietnia 12, 2008, 16:32:46 »
Berioza pokazuje kierunek zagrożenia a także "siłę" radaru przeciwnika. Im więcej jest kreseczek zapalonych tym wróg jest bliżej.
Polish Virtual Air Force-LO:FC  1st FIS Spec

Offline syringe

  • *
  • Centipede
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #436 dnia: Kwietnia 12, 2008, 17:09:03 »
A czy siła=odległość?

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #437 dnia: Kwietnia 12, 2008, 19:02:07 »
Tak dokładnie.
Polish Virtual Air Force-LO:FC  1st FIS Spec

Offline syringe

  • *
  • Centipede
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #438 dnia: Kwietnia 12, 2008, 20:00:45 »
Mam jeszcze pytanko.
Tam pod znacznikiem kierunku z którego jesteśmy namierzani są takie małe zielone lampki- co one oznaczają?

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #439 dnia: Kwietnia 12, 2008, 20:08:24 »
Kropki te oznaczają kierunek zagrożenia w przypadku gdy jest więcej niż jeden. Główne zagrożenie oznaczone jest tak jak zwykle czerwona kropką (i dodatkowo zieloną) a inne tylko zieloną.
Polish Virtual Air Force-LO:FC  1st FIS Spec

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #440 dnia: Kwietnia 14, 2008, 21:33:05 »
Oba samoloty to maszyny wielozadaniowe, z tym że możliwości ataku na cele naziemne są większe w Su-27 (większy udźwig). Podobnie jak i możliwości myśliwskie są większe dla Su-27 bo może przenosić rakiety o większym zasięgu, a i sam ma dużo większy zasięg. Jeżeli chodzi o możliwości to z wybierając pomiędzy MiG-29 i Su-27 wybrałbym ... Su-33  :002:

Wybór zależy od rodzaju zadania, założonych realiów walki i po prostu indywidualnych preferencji (często nieracjonalnych). Ja zwykle "latam" MiG-29 bo lubię ten samolot z racji występowania w Polskich Siłach Powietrznych.

Napisałeś, że wybrałbyś Suchoja 33, dlaczego? Ze względu na większy zakres możliwości bojowych (start z lotniskowca, możliwość ataku celi naziemnych, etc.), czy inne preferencje?

P.S.1.: Czym tak naprawdę w LOMAC różnią się Su-27 i Su-33.

P.S.2.: Zaczyna mi wychodzić klawiszologia i przypadki użycia aparatury pokładowej, ale jak zaczynam misje bojowe i naprzeciw mam myśliwce uzbrojone w rakiety, lub jest to pojedynek "w starym stylu" (patrz: kulomiot) - to dostaje zawsze łupnia. Nie umiem wymanewrować F-16, F-15, i co tam jeszcze tylko znajdziecie. A odpalone rakiety dosięgają mnie z łatwym do przewidzenia skutkiem... Mam wrażenie, że jest trudniej niż w Ił2. Może to kwestia czasu, ale zabawa w LOMAC jest bardziej angażująca, i wszystko dzieje się dużo szybciej. Ech, nabieram większego szacunku do pilotów suszarek.
"Ouendat" aka. "Jasta12_Blitz"

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #441 dnia: Kwietnia 14, 2008, 21:39:52 »
Napisałeś, że wybrałbyś Suchoja 33, dlaczego? Ze względu na większy zakres możliwości bojowych (start z lotniskowca, możliwość ataku celi naziemnych, etc.), czy inne preferencje?

1. Para pylonów podwieszeń więcej: Su-27 - 10,  natomiast Su-33 - 12
2. Większy, możliwy zestaw "AGD"
3. Możliwość startu z lotniskowca.
3. Ładniej wygląda z dodatkowymi "skrzydełkami"  :004:

Ale i tak "latam" zwykle na MiG-29 bo ... nasz  :020:

poko24

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #442 dnia: Kwietnia 15, 2008, 12:00:44 »
Powodzenia Ouendat! Tylko sie nie poddawaj - w LockOnie nie ma nic trudnego. Zalapiesz w mig. Jezeli latales w Ilka znaczy, ze jestes zapoznany z bardziej zaawansowanym modelem lotu w porownaniu do innych simow, a opanowanie awioniki zajmie niewiele czasu. Nadch DCS to dopiero bedzie wyzwanie dla nas wszystkich. Pozdro!

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #443 dnia: Kwietnia 15, 2008, 15:00:42 »
Oglądam sobie filmiki instruktażowe z LOMAC'a ze strony: http://www.virtual-jabog32.de/index.php?section=downloads&subcat=50&lang=en dotyczące Su-27 i zauważyłem, że na moim HUD, jak lecę, nie wyświetlają mi się numery (w kwadracie) wybranej amunicji na poszczególnych pylonach (natomiast działa to na tym "paskowym" wyświetlaczu - żółte i niebieskie światełka), w ogóle nie mam tego zakresu informacyjnego na HUD - ani pylonów, ani amunicji. Nie ma i tyle. Nie wyświetla mi się na HUD odległość do następnego punktu nawigacyjnego w trybie marszruty. Mam także inny układ lini pomocniczych w trybie lądowania (nie mam kółka, lecz pionową linię).

Takie rzeczy zauważyłem i ciekaw jestem, czy to ze względu na różne wersje gry, czy ja mam coś nie włączone / wyłączone podczas lotu. Acha, gram z full real (tzn. włączone mam tylko G-Efect.).

I nie ma tego, zajefajnego, drżenia powietrza ..., ale to chyba kwestia ustwień grafy, którą mam na poziomie średnim.

Macie może wyjaśnienie?

P.S. Szkoda, że w DCS nie będzie samolotów myśliwskich z możliwością pilotowania (nagle wszyscy piloci Su,MiG,F15... staną się driverami Ka-50).
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 15, 2008, 15:06:51 wysłana przez Ouendat »
"Ouendat" aka. "Jasta12_Blitz"

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #444 dnia: Kwietnia 15, 2008, 16:31:24 »
Opisane przez Ciebie różnice wynikają ze zmian wprowadzonych przez dodatek Flaming Cliffs w stosunku do podstawowego LO 1.02. Wygląd HUD w trybie ILS na pewno, pylony też z tego co pamiętam.

Z tym powietrzem nie jestem pewien o co Ci chodzi. Efekt ciepłego powietrza wydostającego się z silników? Jeśli tak to za to odpowiada opcja Heat Blur (HEAT BLR). Chyba, że w LO 1.02 też tego nie ma... Już nie pamiętam, sprawdzisz to się dowiesz. :)
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 15, 2008, 16:37:52 wysłana przez Jascha »

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #445 dnia: Kwietnia 15, 2008, 17:50:55 »
Witam. Mam pytanie następującego typu: czy da się wyłączyć komunikaty typu "Left engine on fire" albo "ECM system failure" w trakcie lotu bo z czasem robi się to ciut irytujące  :004:
aha wersja locka to 1.02

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #446 dnia: Kwietnia 15, 2008, 17:52:26 »
... czy da się wyłączyć komunikaty typu "Left engine on fire" albo "ECM system failure" w trakcie lotu bo z czasem robi się to ciut irytujące

Shift + N - "Reset current audible warning"

OPTIONS -> INPUT -> FLIGHT ... i możesz to sobie zmienić na inną kombinację lub podpiąć pod joystick.

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #447 dnia: Kwietnia 15, 2008, 18:23:06 »
Wielkie dzięki, musiałem to przeoczyć jak klawisze sprawdzałem.  :001:

Offline syringe

  • *
  • Centipede
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #448 dnia: Kwietnia 16, 2008, 00:07:14 »
Witam

Czy radar w migu29 w trybie nav jest włączony?
Czy po przełączeniu na AG radar się automatycznie włącza?

Pozdrawiam serdecznie 

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #449 dnia: Kwietnia 16, 2008, 11:00:01 »
Heat Blur - włączyłem, wszystko w porządku.

Teraz walczę z przeciwnikiem, a nie tylko z klawiaturą, hahaha.

Mianowicie stworzyłem taką misję, w której do mojego macierzystego lotniska zbliża się na wysokości 500m F-14 załadowany domyślnie (z opcji wyboru uzbrojenia) z zamiarem ataku na moje lotnisko, ma tam tego uzbrojenia w trzy i trochę...

Ja startuję, gdy F-14 jest w odległości około 400km od lotniska i na kursie prostopadłym do pasa startowego.

Mój Su-27 uzbrojony jest w 4xR73 oraz 6xR27EM. Normalnie "forteca". Startuję. Jak najszybciej wchodzę na 1000m i delikatnym łukiem (przy prędkości około 500km/h) kieruje się w stronę przeciwnika. Włączam tryb walki poza zasiegiem widoczności, uruchamiam radar i na HUD odnajduję migający, kropokowany pasek oznaczający nieprzyjaciela. Wybieram pociski R27EM i namierzam obiekt. Oczywiście jest on poza zasięgiem moich pocisków, gdy Bierioza informuje mnie, iż wystrzelono pocisk z samolotu nieprzyjaciela, dokłądnie na przeciw mojej maszyny. W tym momencie ma prędkość około 1200km/h, a przeciwnik jest poza zasięgiem R27EM. Widzę białe smugi pocisków z F-14, są coraz bliżej. Lecę im na przeciw by wreszcie moje pociski miały w zasięgu F-14, odpalam 2 pociski i wykonuję ostry wiraż w prawo i w dół, jednocześnie strzelając z flar i pasków foli (wielkrotnie). F-14 umyka moim pociskom, a ja po chwili opuszczam kabinę Su-27, trafionego z kolejno wystrzelonych pocisków hamerykańskich...

Podczas manerów unikowych tracę z HUD samolot przeciwnika, co chyba powoduje, że moje pociski gubią cel. Jestem w stanie wykonać trzy/cztery dzikie wiraże, poczym dosteję. Mam wrażenie, że pociski z F-14 mają dużo większy zasięg niż moje. Nie mogę zaskoczyć przeciwnika, bo już w momencie startu jestem śledzony przez jego radar...

Co robić, by go dorwać? Jak radzić sobie, gdy przeciwnik nas namierzy, a jego pociski mają większy zasięg (tu jestem zaskoczony, że ruscy nie mają pocisków dla Su27, które miałyby podobny zasięg do hamerykańskich). Dlaczego nie mogę załadować "Amraamskiego" R-77?

No, Eksperten, Tawariszcze, pomożecie?  :021:

P.S.1 To samo ma z pierwszą misją kampanii na Su27, lecę, lecę i spadam, haha...
P.S.2 Jestem obserwowany, zaczynam się czuć jak w Su27, gdy Berioza dostaje "przekrwienia" diod...
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 16, 2008, 11:07:19 wysłana przez Ouendat »
"Ouendat" aka. "Jasta12_Blitz"