Autor Wątek: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON  (Przeczytany 233532 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

wojak02

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #615 dnia: Września 01, 2008, 08:12:07 »
Dzięki za pomoc przeważnie latam Migiem i Suką, A do jakiej prędkości mam zwolnic by dobrze i bezpiecznie wylądować?

Q-bak

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #616 dnia: Września 01, 2008, 10:34:05 »
No coz, mysle ze jesli bedziesz leciec ponizej 300km/h to dasz rade. Prawdopodobnie wlaczasz ILS'a (przycisk 1 to tryb "nav", jak przelaczasz tym samym przyciskiem masz tryb RTN, a potem LNDG - w trybie RTN prowadzi Cie nawigacja do steerpointu przed lotniskiem, gdy nad niego nalecisz samoczynnie aktywuje sie tryb LNDG i zaczyna Cie naprowadzac) Najwazniejsze jest po prostu cwiczenie - nie wchodzisz na drzewo, gdy nie potrafisz z niego zejsc. Poswiec lądowaniu dwa dni i juz za kazdym razem posadzisz maszyne. Sproboj moze znalesc moment, gdy dziob samolotu bedzie na rowni z horyzontem, a Ty i tak bedziesz tracic troche na wysokosci - wtedy, jesli dobrze kierujesz sie ILS'em mozesz w sumie puscic drazek i samolot sam sie posadzi na pasie - choc to wyzsza szkola jazdy (raz mi sie udalo, zeby nie bylo i nie, nie nacisnalem ctrl+e  :118:)
Pozdrawiam i zachecam do cwiczen !

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #617 dnia: Września 01, 2008, 15:36:50 »
Zakładam, że wiesz z grubsza jak samolot ląduje i potrafisz korzystać z ILS. Sorry, ale opis lądowania zupełnie od podstaw pewnie nie zmieściłby mi się w poście ;).

W MiGu staraj się na finalu (ostatniej prostej) utrzymywać prędkość 300km/h lub odrobinę mniej. Z wystawionym podwoziem i klapami, aby utrzymać taką prędkość, będziesz musiał użyć około (w zależności od masy samolotu) 80% obrotów silnika. Będąc w ścieżce ILS odpowiednia prędkość opadania to ok. 5m/s.

Jeśli coś sknocisz, staraj się nie szaleć z korektami. Raczej nie zwiększaj/zmniejszaj obrotów o więcej niż 5%, a prędkości pionowej o więcej niż 5m/s.

Będąc jakieś 20 - 30m nad lotniskiem olej ILSa i staraj się po prostu trafić w pas. Przed samym przyziemieniem dźwignia sterowania silnikiem do siebie, podnieś nos o kilka stopni (byleby nie był wyżej niż 10st. nad horyzontem, bo przytrzesz ogonem o pas) tak, żeby prędkość opadania była minimalna.

wojak02

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #618 dnia: Września 02, 2008, 17:41:42 »
Dzięki kolego za pomoc już udało mi się wylądować ale praktyka czyni mistrzem! Pozdrawiam

Q-bak

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #619 dnia: Września 03, 2008, 21:24:01 »
Wlasnie wyladowalem z turbulencjami i porzadnym wiatrem, to jest dopiero sukces  :020:
Dochodze do wniosku ze ILS mnie niedlugo zabije, ale... Jak to wyglada w FC ? W "zwyklym" locku byly na HUDzie dwie kreseczki i wszystko gralo. Tutaj jakos nie bardzo moge wykombinowac jak to dziala - czy ktos bylby w stanie zrobic szybki tutorial ze screenami, co za co jest odpowiedzialne?
Z gory dziekuje.

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #620 dnia: Września 03, 2008, 21:37:15 »
Cóż, jak świat światem, począwszy od rozstawu torów kolejowych, poprzez lokalizację stacyjki w samochodzie aż po ILS Rosjanie zawsze musieli udowadniać, że potrafią zrobić coś lepiej nawet, jeśli już ktoś wymyślił całkiem niezły patent. IMHO z ILSem nie wyszło im wyjątkowo, bo system zachodni jest bardziej intuicyjny (nic prostszego od tych krzyżujących się kresek raczej się wymyślić nie da), i wydaje mi się że również bardziej precyzyjny.
Niestety chcąc latać wytworami myśli technicznej naszych wschodnich sąsiadów musisz próbować sterować samolotem tak, aby małe kółeczko znalazło się w centrum większego (oczywiście jeśli akurat podchodzisz na ILS, albo tankujesz w powietrzu). Trzeba to po prostu wyczuć, jeśli centra obu kółek się pokrywają, to jesteś na ścieżce. Można korzystać dodatkowo z pomocy HSI, tam jest już bardziej tradycyjne zobrazowanie, choć nie daje takiej dokładności jak HUD.

[EDIT] Czuję że mnie zaraz Zimny Janek, albo ktoś inny bardziej zorientowany w radzieckiej technice objedzie za tego ILS'a. W sumie to nie wiem czyj pomysł był pierwszy. Pewne jest też, że w czasach kiedy te systemy powstawały raczej nie dzielono się chętnie tego typu technologiami z sąsiadami po przeciwnej stronie kurtyny, niemniej jednak uważam, że rosyjski ILS to poracha.
« Ostatnia zmiana: Września 03, 2008, 21:42:42 wysłana przez vowthyn »

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #621 dnia: Września 03, 2008, 21:56:10 »
Hehe, a dla mnie tak sposób wizualizacji jest wygodniejszy, pod warunkiem że uświadomisz sobie że zewnętrzne kółko pokazuje kierunek w którym masz lecieć. W przeciwieństwie do kresek ILS'a gdzie widzisz tylko czy jesteś na ścieżce czy obok, tutaj widzisz także od razu czy lecisz właściwym kursem.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #622 dnia: Września 03, 2008, 22:02:29 »
Fakt, informacja wydaje się być tutaj pełniejsza, co z tego, jeśli trudniej mi intuicyjnie wyczuć korektę, jakiej powinienem dokonać? W FC latam mniej więcej tyle samo maszynami obu stron (jednak zapewne z delikatną przewagą rosyjskich) a mimo to w dalszym ciągu miewam trudności z odpowiednio szybką reakcją - często przywieszam się na chwilę i dopiero po namyśle dokonuję korekty - przy lądowaniu na lotniskowcu to jest dość poważna wada.

Korekta do mojego poprzedniego posta - pomagać sobie można oczywiście wskazaniami ILS na ADI, a nie na HSI jak napisałem.

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #623 dnia: Września 03, 2008, 22:57:45 »
Do tego co powiedzieli koledzy dodam, że ja sobie to zawsze "wizualizowałem w głowie" tak. Kółka są trójwymiarową reprezentacją ścieżki podejścia. Ścieżka podejścia tworzy taki jakby lejek ;). Weź więc do ręki jakiś lejek (możesz sobie zwinąć odpowiednio kartkę papieru ;) ) i spójrz do środka od strony większej dziury. Wyobraź sobie, że krawędzie lejka to są nasze okręgi na HUDzie. Jeśli znajdujesz się dokładnie w ścieżce podejścia (patrzysz prosto w lejek), środki obu okręgów będą w tym samym punkcie. Jeśli będziesz nad ścieżką podejścia (będziesz patrzył do lejka pod pewnym kątem z góry), środek większego (bliższego) okręgu będzie niżej niż tego dalszego. Jeśli będziesz za bardzo z prawej strony, środek dużego okręgu będzie bardziej po lewej niż srodek małego. Kumasz o co mi chodzi? ;)


A jak się pogubisz, patrzysz na ADI. Albo przesiadasz do Su-25 i problem znika ;).

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #624 dnia: Września 03, 2008, 23:11:01 »
Tylko pamiętajcie że na ADI te duże żółte kreski również pełnią rolę "flight directora" a nie wskaźnika ILS. ILS to dwie małe kreseczki na krawędziach przyrządu.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Łukasz W

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #625 dnia: Września 07, 2008, 20:38:22 »
Ja miałbym tu małe pytanie jak chować skrzydła do góry po skończonym locie w SU27 i jak wysunąć hak do londowania(lądowania) na lotniskowcu
« Ostatnia zmiana: Września 08, 2008, 14:25:51 wysłana przez Kos »

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #626 dnia: Września 07, 2008, 20:41:22 »
W Su-27 nie schowasz, bo to nie mysliwiec pokładowy. Aczkolwiek Su-33 inaczej nazywany jest Su-27K. Nie zmienia to faktu, że się nie da.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Łukasz W

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #627 dnia: Września 08, 2008, 14:15:01 »
a jak wyłożyć hak przed londowaniem (lądowaniem) na lotniskowcu

Dodam, że zdania rozpoczynamy wielką literą. Popracuj nad pisownią bo więcej upomnień nie będzie. Dziadek Kos
« Ostatnia zmiana: Września 08, 2008, 14:27:51 wysłana przez Kos »

Offline WilkzPolski

  • *
  • Dudek Optic
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #628 dnia: Września 08, 2008, 14:34:06 »
Ctrl + G

A jak nie zadziała to Ctrl + E,E,E chyba powinno zadziałać :002:

John Cool

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #629 dnia: Września 08, 2008, 14:36:38 »
Tak jak Mazak pisał, tylko w Su-27K (inaczej Su-33) się da, kombinacją [Ctrl +G]. Dotyczy to wszystkich wersji symulatora.