Autor Wątek: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON  (Przeczytany 233487 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline sanCH0

  • *
  • DCS:BS, LO:FC2
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #675 dnia: Listopada 03, 2008, 11:31:06 »
Wystarczy, że w ostatniej linijce zmienisz wartość z 1.333333373 na 1.6.

    Simulation
    {
        resolution = {1440, 900};
        bpp = 32;
        fullscreen = 1;
        aspect = 1.6;

P.S
Jeśli nie lubisz grzebać w plikach to ściągnij programik LoCFG i nie będziesz musiał ręcznie modyfikować tej wartości po zmianie opcji w loczku.
Polish Virtual Air Force - LO:FC 1st FIS Sanch0

RUFUS

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #676 dnia: Listopada 06, 2008, 19:44:40 »
Mam drobne pytanko dlaczego w SU-25 po przekroczeniu prędkości 900km/h zaczytaną się "turbulencje" a po przekroczeniu już 1000km/h staje się to naprawde uciążliwe w prowadzeniu walki. Czy naprawde też tak się dzieje w SU-25?

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #677 dnia: Listopada 06, 2008, 20:01:36 »
Po wtóre- nie mam w ząb pojęcia jaką wersję gry posiadam- gdzie to zobaczyć? Gdzie znaleźć patche?...
Błagam pomóżcie mnie cieniasowi...


Już kiedyś na to odpowiadałem (nawet ze screenami) - temat pt. "sprawdzenie wersji":

http://www.il2forum.pl/index.php?topic=9168.0

1. Dla Lock On (LOMAC) informacja o wersji znajduje się w dolnym prawym rogu na "wysokościomierzu" - np. v1.02 w ramce.

2. Dla Lock On Flaming Cliffs ta informacja znajduje się w górnej części logo programu w postaci napisu np. "VERSION 1.12".


John Cool

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #678 dnia: Listopada 06, 2008, 20:43:45 »
Mam drobne pytanko dlaczego w SU-25 po przekroczeniu prędkości 900km/h zaczytaną się "turbulencje" a po przekroczeniu już 1000km/h staje się to naprawde uciążliwe w prowadzeniu walki. Czy naprawde też tak się dzieje w SU-25?

Owszem. Napiszę nawet więcej - jak zainstalujesz sobie kiedyś dodatek FC to się przekonasz, że podczas lotu z pełnym ładunkiem uzbrojenia (8 x FAB-500M62 + 2 x R-60M) wibracje mogą się zacząć już po przekroczeniu 700-750km/h (750km/h w jednomiejscowym Su-25, w Su-25UB i Su-25T już przy prędkości nieco większej niż 700km/h). Bez podwieszeń te wartości są większe o jakieś 100 km/h.

Dzieje się tak z wielu przyczyn, by wymienić te najistotniejsze: typ zespołu napędowego i wywarzany przez niego ciąg, sterowanie oraz układ aerodynamiczny.

Od kiedy na prototypach Su-25 założono silniki R-95Sz, to choć zamiana silni­ków ze starych Mikulin RD-9 była stosunkowo prosta (praktycznie bez poważniejszej przebudowy gondol i komór), to jednak przy­niosła ze sobą sporo prob­lemów. Piloci testowi narzekali na występowanie wibracji w czasie lotu. Otóż nowe silniki dawały po prostu znacznie większy ciąg niż poprzednie, zwiększyła się także średnica dyszy, co więcej, okazało się że struga wylotowa dotykała nawet statecznika poziomego. Dla uniknięcia tego zjawiska musiano dysze silników odchylić nieco w dół oraz prze­stawić usterzenie poziome. W każdym razie samolot ma dość spory nadmiar mocy - niekiedy oczywiście przydatny, zwłaszcza przy ponownym nabieraniu wysokości po wyjściu z ataku nurkowego, kiedy pilot usilnie reguluje wychyleniem klap i hamulca aerodynamicznego aby nie przekroczyć 700 km/h gdyż celowanie będzie bardzo utrudnione.

Drugą z przyczyn jest specyficzna aerodynamika. Na ten przykład W skrzydle konstruktorzy dość mocno się napracowali aby zapewnić mu wystarczającą stateczność, dobierając kształt lotek oraz wydłużenie i zbieżność. Na ten przykład u prototypów przy prędkoś­ciach powyżej Ma=0,71 w locie z przeciążeniem występowały in­tensywne drgania. W wyniku ba­dań na skrzyd­le postanowiono wprowadzić uskok krawędzi natarcia (ząb), zwiększono cięciwę skrzydła w części końco­wej. W rezultacie otrzymano mniejszą grubość względna profilu i drgania lotek przesunęły się do obszaru około Ma=0,75-0,77.

Trzecia rzecz to system sterowania. Ciekawostką jest to iż był po części inspirowany systemem zastosowanym w samolocie A-37 Dragonfly, opartym na mieszanym układzie serwokompensatorów sprężynowych oraz wzmacniaczy hydraulicznych. Więc jest stosunkowo specyficzny. Tyle że było tu małe "ale": w przeciwieństwie do A-37, lotki i stery w Su-25 miały całkiem sporą długość i rozpiętość, więc skuteczność serwokompensatorów była nieco mniejsza. Za to niewątpliwą zaletą jest prostota konstrukcji. 
 
Podsumowując - jest to doskonały samolot i wbrew pozorom bardzo przyjemny w pilotażu - o ile ma się na uwadze pewne ograniczenia i się ich przestrzega. A niestety trzeba się mieć na baczności, bowiem tak jak w przypadku MiGa-29 czy Su-27 pilot ropucha nie dysponuje układem ograniczenia sygnałów sterujących SOS, który działa automatycznie i po przekroczeniu pewnych parametrów lotu udziela pilotowi za pośrednictwem Nadii reprymendy.

RUFUS

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #679 dnia: Listopada 06, 2008, 21:03:24 »
WIELKIE dzięki za tą wyczerpującą odpowiedz  :001:


Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #680 dnia: Listopada 18, 2008, 20:35:18 »
Witam. Posiadam Lock On 1.02 i moim zdaniem sterowanie jest tam skopane. Chodzi mi o wahania odrzutowca. Wydaje mi się, że w takim Su-27 (moja ulubiona maszynka) nie dzieją się takie rzeczy jak rzucanie dziobem w górę i dół przy małym ruchu drążka. Teraz do sedna: mam pytanie odnośnie Flamming Cliffs. Czy takie rzeczy dzieją się także w FC?
P.S. Z tego powodu przesiadłem się na Falcona i nie żałuję (no, oprócz suczki hehe).
'"Pana, pana. Po ile te choinki?"

||**Boberros**||

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #681 dnia: Listopada 18, 2008, 20:58:37 »
Nie ma to jak polatać na papierowym modelu Falcona  :021:

A tak na serio to może masz coś skopane z joyem, czułością itp. bo nie słyszałem by ludzie mieli z tym problemy. Oczywiście trzeba trymować bo bez trymu ten nos lata góra-dół, albo latać na klawiaturze, wtedy nie musisz trymować bo robi to komputer.

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #682 dnia: Listopada 18, 2008, 21:18:13 »
Hmm, nie chcę się kłócić o "papierowy" model Falcona, bo nie dane było mi sterować prawdziwym F-16 czy Su-27. Oprócz tego co zauważyłem w LO,  czytałem sporo na różnych forach o tym problemie. Jeżeli się nie mylę to właśnie taka panuje opinia, że jest to przesadzone, nawet Toyo wypowiadał się na ten temat (zbyt małej precyzji sterowania). Zresztą FM Falcona nie jest taki łatwy, można "ciągnąć wajchę", co nie spowoduje wpadnięcia w korkociąg, ale szybko stracimy prędkość i perspektywę na dalsze manewry, a chyba o to tu chodzi. Współczesne myśliwce ze skrzydłem pasmowym i skomplikowanymi układami sterowania są raczej "nieprzeciągalne". A co do trymu. Wiem, że trzeba trymować (co zresztą też wydaje mi się dziwnie w samolocie z układem sztucznej stateczności). Joy swój mam "obcykany" tzn. czułości, wykresy wychyleń, dead zone itp.
P.S. Jeżeli grasz w wersji FC 1.12b i nie zauważasz tego typu oscylacji, to znaczy chyba, że naprawili to w tej wersji.
'"Pana, pana. Po ile te choinki?"

||**Boberros**||

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #683 dnia: Listopada 18, 2008, 21:22:21 »
Możliwe, że tak. Ogólnie wersja 1.12a\b jest o niebo lepsza od 1.02, nie ma co ukrywać wiele rzeczy zostało poprawionych i naprawdę warto mieć właśnię tę wersje, bo tak szczerze to 1.02 jest okropna przynajmniej dla mnie.

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #684 dnia: Listopada 18, 2008, 21:50:17 »
Trymowanie rozwiązywało ten problem z tego co pamiętam. W każdym razie po odpowiednim ustawieniu mi już tak Su i MiGi nie skakały.

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #685 dnia: Listopada 18, 2008, 22:03:22 »
Potrafię tak wytrymowac samolot, aby przy danej prędkości i nie ruszaniu joya leciał prosto. Takie oscylacje (zwłaszcza przy powrocie joya do położenia neutralnego) wystepują też w F-15, którego w LO nie trzeba trymować. Uważam, że nie jest to kwestia trymu tylko takiego pomysłu twórców gry. Ja wiem, że sterowanie prawdziwym jetem jest o wiele trudniejsze, ale nie z powodu mało precyzyjnych sterów tylko z powodu przeciążeń. Może programiści z ED chcieli utrudnić sterowanie, żeby nie było za łatwo.
P.S. Uważam, że problem przeciążeń w symulacjach dałoby się rozwiązać np. przez dodanie przycisku odpowiadającego za napięcie mięśni brzucha, w tym wypadku rolę odgrywałby timing, kiedy taki przycisk wcisnąć, a kiedy puścić.
'"Pana, pana. Po ile te choinki?"

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #686 dnia: Listopada 18, 2008, 23:12:12 »
E tam przyciski, podłączyć mięśnie poszczególnych partii mięśni do kompa  :020:
Lotnik, skrzydlaty władca świata bez granic, ze śmierci drwi, w twarz się życiu głośno śmieje

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #687 dnia: Listopada 20, 2008, 10:23:21 »
Posiadam Lock On 1.02 i moim zdaniem sterowanie jest tam skopane. Chodzi mi o wahania odrzutowca. Wydaje mi się, że w takim Su-27 (moja ulubiona maszynka) nie dzieją się takie rzeczy jak rzucanie dziobem w górę i dół przy małym ruchu drążka.

Sterowanie SU-27 i SU-33 w wersji 1.02 było totalnie skopane. W FC obydwa latają jak marzenie, naprawdę dużo poprawili. Za to na SU-25 lata się dużo trudniej niż w wersji 1.02, co jest zresztą zgodne z realem. Pozostałe samoloty właściwie bez zmian, za to poprawili wygląd wyświetlaczy HUD, np. w MiG-29. Poza tym wreszcie zlikwidowali ten głupi czerwono-zielony dym z końcówek skrzydeł. Teraz jak chce się "dymić" w locie trzeba podwiesić wytwornice, a kolor można sobie wybrać. 1.02 w porównaniu do FC wypada słabiutko. Zainwestuj i kup nową wersję.

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #688 dnia: Listopada 20, 2008, 11:05:30 »
Dzięki!
'"Pana, pana. Po ile te choinki?"

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W LOCK ON
« Odpowiedź #689 dnia: Listopada 20, 2008, 11:09:41 »
Jeśli idzie o zakup... Kupiłem via NET przez www.lockon.oc.uk Przelew (ok 45 zł) i śmigam. Pobierasz wersję FC (ok 280MB) klucz otrzymujesz po zakupie. POLECAM TEN SPOSÓB
Lukas