Autor Wątek: Su-24  (Przeczytany 34981 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

John Cool

  • Gość
Odp: Su-24
« Odpowiedź #75 dnia: Września 01, 2012, 11:03:15 »

Odp: Su-24
« Odpowiedź #76 dnia: Października 15, 2012, 00:36:42 »
Znalazłem na military photos takie oto zdjęcie: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c302da6f9492b3c4.html
Pod ruchomymi częściami skrzydeł podwieszone są rakiety Ch-25 (tak je przynajmniej zidentyfikowałem). Zastanowiło mnie to gdyż kiedyś czytałem, że mogą byc tam podwieszone tylko rakiety pow-pow krótkiego zasięgu (np. R-60). Czy to jakaś zmiana związana z modernizacją, czy normalna praktyka również w starszych wersjach?

John Cool

  • Gość
Odp: Su-24
« Odpowiedź #77 dnia: Października 15, 2012, 09:56:45 »
Jak najbardziej normalna praktyka, można tam nawet bomby podwiesić. Dla rozjaśnienia - rozpiska konfiguracji podwieszeń dla Su-24M:


Odp: Su-24
« Odpowiedź #78 dnia: Października 15, 2012, 19:24:57 »
Pylony o których pisałem w poprzednim poscie są jak mniemam ruchome i zmieniają kąt razem ze skrzydłami?

Odp: Su-24
« Odpowiedź #79 dnia: Października 15, 2012, 20:57:59 »
Tak, te węzły są ruchome i zmieniają swój kąt, przy czym skrzydła w Su-24 ustawiane są w jedno z czterech położeń: 16 stopni (start/lądowanie), 35 stopni (przelot), 45 stopni (manewrowanie) i 69 stopni (prędkość naddźwiękowa).

W amerykańskim F-111 zaś 2 pary węzłów zewnętrznych były nieruchome i ustawione dla kąta skosu skrzydła 26 stopni, co w przypadku zmiany położenia skrzydła oznaczało ich odstrzelenie. Skrzydła w F-111 były ruchome w zakresie 16 - 72,5 stopnia.

John Cool

  • Gość
Odp: Su-24
« Odpowiedź #80 dnia: Lipca 07, 2015, 10:07:07 »
Szczątki libijskiego Su-24MK n/b 38 o którym wspomniał Gizmo, utraconego w niedzielę 6 marca podczas starć z rebeliantami. [...]

Ciekawostka - ukazały się ostatnio zdjęcia rzeczonych libijskich Su-24MK n/b 37 oraz 38, wykonane tuż po zakończeniu prac remontowych w NAPO w Nowosybirsku: