Autor Wątek: Modernizacja polskich MiGów-29  (Przeczytany 43767 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Modernizacja polskich MiGów-29
« Odpowiedź #45 dnia: Lutego 06, 2010, 21:09:42 »
Żenująca ta modernizacja...
Uwielbiam 29 tego ale, architektura kokpitu  zaprezentowanego przez WZL2 jest na pierwszy rzut oka tandetna.
To nie projekt studentów z WATu tylko prawdziwe przedsięwzięcie mające na celu przedłużyć życie naszych migaczy i teoretycznie dać im możliwość walki z myśliwcami 4+/ 5 gen i pełnej integracji systemów danie owej szyny mil ni wiele pomoże bo gdy wejdą na standard F35 będziemy musieli modernizować f16 tki.
Po drugie dajmy na to konfrontacja 50 letniego obrotomierza pamiętającego czasy 15 tek z podzespołami ebitu prezentowanymi jako nowość w drugiej połowie lat 90 jest śmieszne. Brakuje tu jeszcze MDFów od Thrustmastera i oczkującego na premierę najnowszego cougara. Jednym słowem brak profesjonalizmu i tandeta to nie szkolno bojowy samolot tylko maszyna stricte bojowa, jeżeli wojsko to łyknie będzie to kolejna kpina związana z naszymi siłami zbrojnymi.

Czesio

  • Gość
Odp: Modernizacja polskich MiGów-29
« Odpowiedź #46 dnia: Lutego 06, 2010, 22:29:15 »
Modernizacja bez zgody i udziału producenta to same problemy w eksploatacji. Po takiej akcji stracimy jakiekolwiek możliwe, dostępne wsparcie (np. biuletyny eksploatacyjne). Już teraz przez zagmatwane modyfikacje samolotów nakazano technikom korzystać z oryginalnej radzieckiej dokumentacji, a nie naszej czy niemieckiej.  Moim zdaniem, jedyne co można zrobić to albo trochę podrasować radar za pomocą Ukraińców, albo wspólnie z MiGiem doprowadzić do standardu SMT. Oczywiście wiadomo, że ta ostania opcja nie ma w Polsce szans. Inne propozycje w tym izraelskie uważam za porażkę. Nie dysponują oni dostateczną wiedzą na temat tych samolotów i ich modernizacje cechują się niższym stopniem integracji z samolotem niż rosyjskie. Bo modernizacja nie polega tylko na zmianie HUDa, wstawieniu monitorów, innego DSS i drążka i maźnięciu wszystkiego na czarno, niby pod NGV.
A poniżej ciekawostka. Producenci chwalą się często osiągami swoich samolotów podając dane dla minimalnej konfiguracji. Poniżej V wznoszenia MiGa-29 w takim "pokazowym" wariancie:

Która inna maszyna wyciśnie zaraz po starcie 350 m/s?

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Modernizacja polskich MiGów-29
« Odpowiedź #47 dnia: Lutego 06, 2010, 23:23:53 »
Galimex oczywiście nijak się to ma do twojego pr0 ELo combo kokpitu MiG-29-F-16-Airbus, ale daj im chociaż szansę.
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Odp: Modernizacja polskich MiGów-29
« Odpowiedź #48 dnia: Lutego 07, 2010, 12:53:50 »
chyba trochę nie na temat kolego kush :P
A tak bez jaj od paru miesięcy nie pokazuję postępów bo i tak musiał bym słuchać twoich cudownych komentaży.
Jak będzie skończony to wyślę fotki. Na dzień dzisiejszy HUD, Main i glare są skończone.

Ortografia!

Kolega Kusch


[gmod]Zabawę z raportowaniem postów też mogliście sobie darować. Inny kolega :P[/gmod]
« Ostatnia zmiana: Lutego 07, 2010, 13:16:55 wysłana przez John Cool »

Odp: Modernizacja polskich MiGów-29
« Odpowiedź #49 dnia: Lutego 07, 2010, 15:01:30 »
Szczerze mówiąc czekam na tą modernizację już od wielu lat, ale z drugiej strony jeżeli zrobimy ją własnymi siłami, to Migi do dłużej niż 2020 nie polatają, bo bez wsparcia RSK MiG, będzie się nam wykruszać po parę rocznie z braku części i skończymy jak Rumuni z Lancerami.Oczywiście z powodów politycznych nie ma mowy o modernizacji przez Rosjan naszych samolotów do poziomu SMT, która by była chyba najlepszym rozwiązaniem-za 12mln od sztuki (tak mniej więcej płacili hindusi) dostalibyśmy samoloty porównywalne(przynajmniej  mojej opinii, z którą nie każdy musi się zgadzać) do naszych F-16 i możliwość ich użytkowania do 2030. I trochę jest to irytujące, zwłaszcza, że na Słowacji która też jest członkiem NATO, jakoś się to udało (5mln od sztuki,ale ograniczony zakres prac),zaś samo RSK MiG groszem nie śmierdzi i z pocałowaniem ręki wzięłoby taki kontrakt.Koniec końców modernizacji pewnie nie będzie, Migi wycofają za jakieś 10 lat, a w międzyczasie dostaniemy/kupimy używane F-16MLU żeby być politycznie poprawnymi :015:

Offline Carolus

  • 13 WELT
  • *
  • 13 WELT Pilot
    • 13 Wirtualna Eskadra Lotnictwa Taktycznego.
Odp: Modernizacja polskich MiGów-29
« Odpowiedź #50 dnia: Lutego 07, 2010, 15:20:26 »
W międzyczasie dostaniemy/kupimy używane F-16MLU żeby być politycznie poprawnymi :015:
Nie sądzę. Kupimy to samo co mamy, i nie będziemy się pchać w starocie. Tu jestem w 100% pewien. F-16MLU sprzedaje/daje się krajom biednym które już nie mają co kupić, a ich samoloty są w stanie co najmniej agonalnym. 50 kolejnych sztuk block52+ będzie wg. mnie na pewno, co będzie później zobaczymy.

Offline Mekki

  • Global Moderator
  • *****
  • Tępy Ch**:)
    • 13 WELT
Odp: Modernizacja polskich MiGów-29
« Odpowiedź #51 dnia: Lutego 07, 2010, 15:22:48 »
Carolus: ale my jesteśmy biedni a nasze lotnictwo w stanie agonalnym. Poza tym cierpimy na straszną niemoc decyzyjną.
A w jaki sposób Ty jesteś upośledzony?

Kanał youtube 13WELT

Offline Carolus

  • 13 WELT
  • *
  • 13 WELT Pilot
    • 13 Wirtualna Eskadra Lotnictwa Taktycznego.
Odp: Modernizacja polskich MiGów-29
« Odpowiedź #52 dnia: Lutego 07, 2010, 15:26:55 »
Jeżeli stać nas na nowe F-16 block 52+ X48 które warte są po 40mln$ nie jesteśmy tak biedni. W porównaniu z Chile które otrzymało/kupiło MLU jesteśmy bogatsi. Więc... nie jest tak źle

Czesio

  • Gość
Odp: Modernizacja polskich MiGów-29
« Odpowiedź #53 dnia: Lutego 07, 2010, 16:29:15 »
Prędzej wycofamy jedną eskadrę wynalazków zwanych Jastrzębiami (albo pójdzie na części zamienne, bo już teraz stoją nieloty) niż kupimy następną. Też jestem o tym przekonany  :118:

John Cool

  • Gość
Odp: Modernizacja polskich MiGów-29
« Odpowiedź #54 dnia: Września 06, 2010, 16:32:28 »
Chyba się potwierdzi moja wcześniejsza hipoteza o wymianie bloku wzmacniacza niskoszumowego N019-09 (i ew. głównego bloku oscylatora N019-22):
http://www.militaryparitet.com/teletype/data/ic_teletype/8441

Cytuj
02.09.10 Польша намерена модернизировать радиолокатор истребителя МиГ-29 с участием Украины

2 сентября 2010 г.

РБК.ру, 1 сентября. Польша намерена модернизировать радиолокатор истребителя МиГ-29 с участием Украины. Об этом сообщил журналистам представитель оборонного комплекса на первом всеукраинском форуме оборонной промышленности в Киеве. "Переговоры продолжаются с предприятием "Фазотрон-Украина" (Киев) российской корпорации "Фазотрон-НИИР". Контракта еще нет, но определенные работы в его обеспечение ведутся", - сказал эксперт.

Польша остановилась на варианте "малой модернизации" станции Н019. Он предусматривает замену устаревших блоков, характеризующихся наименьшей надежностью. Речь идет о приемнике Н019-09 и задающем генераторе Н001-22. В результате не только повышается надежность прибора, но увеличивается дальность обнаружения целей.

Государственные испытания усовершенствованного радиолокатора для МиГ-29 завершились на Украине в 2009г. На авиапредприятии во Львове ими оснастили два самолета МиГ-29. "Фазотрон-Украина" получила небольшой заказ Минобороны Украины на поставку этого изделия, который планируется выполнить в 2011г. Кроме того, "Фазотрон-Украина" совместно с предприятиями Белоруссии и России предлагает также оборонным ведомствам Украины и других стран более глубокую модернизацию радиолокатора с заменой большинства блоков.

Практически новая станция Н019-У2 позволит использовать МиГ-29 как штурмовик для уничтожения наземных целей. По своим характеристикам она приблизится к лучшей в СНГ российской радиолокационной станции "ЖУК-М".

Prawdopodobnie zainstalowane będzie w miejsce bloku wzmacniacza niskoszumowego N019-09 nowe urządzenie - zgaduję że UM522, proponowane przez przedsiębiorstwo ZAO "Fazotron-Ukraina", zwiększając m.in. czułość i inne parametry odbiornika.

Co interesujące, w sprawie modernizacji stacji radiolokacyjnej na naszych MiGach (Long Range) używane jest takie same oznaczenie jak tej stosowanej na modernizowanych MiGach-29MU1 na Ukrainie tj. N019U1/U2, zaprojektowanej przez ZAO "Fazotron-Ukraina".

Czyżby jednak wspólne przedsięwzięcie?

W zasadzie wiadomo przy tym że Bydgoska modernizacja z WZL-2 tj. "Long Range" stacji N019 jest opracowywana w kooperacji z grupą SSFTF Progress i ZAO "Fazotron-Ukraina". Jednocześnie Ukraińcy na dzień dzisiejszy wdrażają modernizację MiGów-29 do standardu MiG-29MU1.

Pierwszy etap modernizacji obejmuje m.in. zastosowanie stacji radiolokacyjnej N019U1 zaprojektowana przez przedsiębiorstwo ZAO "Fazotron-Ukraina". W drugim etapie planowane jest zastosowanie stacji N019U2, przy czym ten drugi etap będzie zapewne wyglądać tak że po wykonaniu prac na iluś tam MiGach-29 zakłady w którymś momencie przestawią się na nowszy wariant i kolejne modernizowane samoloty będą miały już stację N019U2.

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #55 dnia: Stycznia 24, 2013, 14:05:22 »
Nie wiedziałem, że modernizacja już ruszyła... A tu już 1-sza maszyna niemal gotowych: MiG-i po liftingu nowoczesne jak F-16

Offline syringe

  • *
  • Centipede
Odp: Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #56 dnia: Stycznia 24, 2013, 14:24:02 »
O, faktycznie. Jednak zabrali się za modernizację staruszków. Ciekawe jak wygląda nowy kokpit. Czy zmieni się też awionika odpowiedzialna za uzbrojenie. Może zakupimy R-77? :P

Odp: Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #57 dnia: Stycznia 24, 2013, 14:40:31 »
To pewnie pierwsza opcja tej modernizacji. Były bodajże 3

Odp: Modernizacja polskich MiGów-29
« Odpowiedź #58 dnia: Stycznia 24, 2013, 22:32:42 »
Pełna lista zmian:
Cytuj
laserowa platforma nawigacyjna EGI (INS/GPS z modułem SAASM) firmy Honeywell;
radiostacja Talon RT-8200 o skoku częstotliwości 8,33kHz i 21kHz z systemem kodowania fonii i danych Have Quick I i II oraz SATURN firmy Rockwell Collins (zarządzenie nr 50 Ministra Gospodarki z dnia 14 grudnia 2010);
komputer misji MDP umożliwiający założenie do 30 planów lotu;
wyświetlacz wielofunkcyjny MFCD 5”x4” pracujący w trybie MAPA z wyliczaniem punktów trasy, sytuacji taktycznej TST, dublera celownika IŁS-31 oraz zobrazowania procedur standardowych i awaryjnych.

Zmiany obejmą także:

montaż pulpitu UFCP na kolumnie celownika IŁS-31 do sterowania zabudowanymi urządzeniami i wprowadzania danych do systemu;
dodanie komputera danych aerodynamicznych ADC z nowym czujnikiem;
cyfrowy rejestrator video z kamerą CTVS oraz wyposażenie do planowania misji (MPS) i analizy polotowej (DBRS);
możliwość podwieszania dodatkowych zbiorników paliwa.

... i widok kokpitu:



Więcej szczegółów tutaj:
http://lotniczapolska.pl/Lifting-MiGa,22762
A fighter pilot is noted for intelligence, independence, integrity, courage, and patriotism. "Fighter Pilot" is a state of mind, not a job title. Therefore, not all people who fly fighters are fighter pilots, nor do all fighter pilots fly fighters, some of them drive trucks.

Odp: Modernizacja polskich MiGów-29
« Odpowiedź #59 dnia: Maja 06, 2013, 21:36:20 »
Tak obok rozważań o modernizacji tych naszych MiG-ów ukazała się notatka o dostarczeniu ostatniego wyremontowanego w Wojskowych Zakładach Lotniczych Nr 2 S.A. samolotu MiG-29. Samolot ten jako ostatni z 32 "migów" został przygotowany do eksploatacji według stanu technicznego oraz otrzymał zwiększony resurs techniczny do 4000 godzin i 40 lat eksploatacji. Był to egzemplarz o nr bocznym 114 (wziął już udział w przeprowadzonych w marcu ćwiczeniach TLP 2013-2 w Albaceta). Źródło: http://wzl2.mil.pl/aktualnoci/96-ostatni-wyremontowany-mig-29-w-wzl-nr-2-sa#


Remonty zakończone a więc czas na modernizacje :-) 2013.03.15 w Bydgoszczy oblatany został pierwszy zmodernizowany z tych szesnastu zaplanowanych samolotów w ramach zawartej 2011.08.12 r. umowy http://www.polska-zbrojna.pl/home/articleshow/6927?t=Oblot-prototypu-