Autor Wątek: Lotnicze paliwo syntetyczne - Reaktywacja  (Przeczytany 5800 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Lotnicze paliwo syntetyczne - Reaktywacja
« dnia: Stycznia 24, 2007, 23:12:36 »
Amerykanie testują paliwo syntetyczne na bombowcach B-52:

http://www.afmc.af.mil/news/story.asp?storyID=123028544

Mógłby ktoś trochę rozjaśnić sprawę?
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Lotnicze paliwo syntetyczne - Reaktywacja
« Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 24, 2007, 23:29:41 »
Rzepak?  :118:
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Lotnicze paliwo syntetyczne - Reaktywacja
« Odpowiedź #2 dnia: Stycznia 24, 2007, 23:38:14 »
"The Fischer-Tropsch (FT) synthetic fuel process is named for two German scientists, Franz Fischer and Hans Tropsch, who invented the system prior to World War II. Germany recognized its vulnerability to a cutoff of petroleum supplies, and used the FT system extensively during the war. It is the very same FT system that the Air Force uses in its current effort."

Zerżnęli na chama osiągnięcia Reichu :)

2 z 8 silników b-52 są napędzane syntetykiem. Co ciekawe syntetyk jst czystszy więc znacznie redukuje smugę dymu ciągnącą się za samolotem.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Lotnicze paliwo syntetyczne - Reaktywacja
« Odpowiedź #3 dnia: Stycznia 24, 2007, 23:40:34 »
Tylko to nie jest jeszcze czysty syntetyk, a mieszanka pół na pół z normalnym paliwem. Ten syntetyk produkowany jest z gazu ziemnego. Do tej pory produkowany na potrzeby testów z pojazdami, teraz przetestowali na samolocie.

Odp: Lotnicze paliwo syntetyczne - Reaktywacja
« Odpowiedź #4 dnia: Stycznia 25, 2007, 16:23:51 »
Ropka sie kończy to kombinują,tylko żeby nie zaczęli nas "wyzwalać" bo mamy węgiel z którego można to wyprodukować.

Schizoid_man

  • Gość
Odp: Lotnicze paliwo syntetyczne - Reaktywacja
« Odpowiedź #5 dnia: Stycznia 25, 2007, 16:34:52 »
Ropka sie kończy to kombinują,tylko żeby nie zaczęli nas "wyzwalać" bo mamy węgiel z którego można to wyprodukować.

Obawiam się, że nas "wyzwalać" nawet by nie musieli, gdyby przyszło co do czego  :121: .

Offline Alive

  • Trolle
  • *
  • Pleased to meet you Hope you guessed my name.
    • II. Gruppe Jagdgeschwader 7 "Nowotny" homesite
Odp: Lotnicze paliwo syntetyczne - Reaktywacja
« Odpowiedź #6 dnia: Stycznia 25, 2007, 16:52:11 »
Nadchodzi kryzys energetyczny, więc tym samym era taniej ropy bezpowrotnie się kończy (u nas, to chyba nastąpił z małym wyprzedzeniem )  co dla stanoof i obywateli tejże wsi będzie szczególnie dotkliwe gdy państwo będzie musiało restrukturyzować swój program dotacji do tego surowca, jak i model jego wykorzystania.

"Prezydent G.W. Bush postanowił pójść w ślady Gorana Perssona i w corocznym orędziu o stanie państwa ogłosił plan redukcji konsumpcji ropy. Według nowej inicjatywy, nazwanej Twenty in Ten, Ameryka ma zredukować zużycie ropy o 20% w przeciągu 10 lat."
elOprOGear: Saitek X52 PRO / Saitek PRO Flight Rudder Pedals / Saitek Eclipse II PRO keyboard

Kazik - California Über Alles

Pogo

  • Gość
Odp: Lotnicze paliwo syntetyczne - Reaktywacja
« Odpowiedź #7 dnia: Stycznia 26, 2007, 17:51:43 »
Chyba powoli wizja reżysera filmu „Mad max” się sprawdza LOL

Ale chyba nie trzeba się aż tak martwić zawsze jest jakaś alternatywa. Spójrzcie na to :
Dlaczego konstruktorzy samochodów nie idą w kierunku solaru itp. Po prostu koncerny paliwowe na to nie pozwolą kasa jeszcze raz kasa.
Ja nawet myślę że już znaleźli lekarstwa na raka i inne paskudztwa. Ale firmy farmaceutyczne na to nie pozwolą no i musi być także umieralność …

Czyli całowanie po pupci i trzepanie kasy . ;)

Schmeisser

  • Gość
Odp: Lotnicze paliwo syntetyczne - Reaktywacja
« Odpowiedź #8 dnia: Stycznia 26, 2007, 18:24:48 »
Dlatego jest nam potrzebna porządna katastrofa. Nie jakieś ocieplenie tylko np kilometrowa asteroida. Niklowo-Wolframowa, powiedzmy, dla lepszego efektu. Satelita cofnie nas w rozwoju , bo ja wiem, gdzieś w okolice początków 18 wieku, rozwali struktury rządzące Ziemią, zlikwiduje przeludnienie, etc.
Jednym słowem da złapać oddech planecie :D.

A na poważnie - jak długo sa kopaliny nie zmieni sie NIC. Ropa się skończy , to będziemy jeździc na syntetykach z węgla, albo na odzysku z piasków bitumicznych. Niemcy maja to przećwiczone - 4 sezony to ćwiczyli. Jak sie węgiel skończy to, będziemy jeździć na paliwie z torfu - całe odrzutowe Luftwaffe jeździło na takim. Potem jeszcze zostaje rzepak, pestki winogron, słonecznik, rośliny modyfikowane genetycznie, etc...

Bardziej bym się obawiał że się sami zadusimy własnym smrodem niż tego że zabraknie nam substratów do robienia smrodu.

Offline F. von Izabelin

  • *
  • Prawy człowiek lewicy
    • CMHQ Flying Circus
Odp: Lotnicze paliwo syntetyczne - Reaktywacja
« Odpowiedź #9 dnia: Stycznia 26, 2007, 20:14:34 »
Zapomniałeś o ekstrakcie z sosny, specjalności skośnookich jak im paliwka zabrakło. :002:
Chociaż kroczę Dolina Śmierci,
zła się nie uleknę...
bo lecę na 6 kaflach i się wznoszę...

Odp: Lotnicze paliwo syntetyczne - Reaktywacja
« Odpowiedź #10 dnia: Stycznia 27, 2007, 06:47:19 »
Szmajs optymista z ciebie "np kilometrowa asteroida..." to nas cofnie , ale do epoki lodowcowej bo  po takim stuknięciu to zima nuklearna zapewniona  :001:

Dunbar

  • Gość
Odp: Lotnicze paliwo syntetyczne - Reaktywacja
« Odpowiedź #11 dnia: Lipca 27, 2007, 23:10:27 »

Offline I/JG53_Angel

  • *
  • Out Of Control
Odp: Lotnicze paliwo syntetyczne - Reaktywacja
« Odpowiedź #12 dnia: Lipca 28, 2007, 13:05:31 »
Szmajs optymista z ciebie "np kilometrowa asteroida..." to nas cofnie , ale do epoki lodowcowej bo  po takim stuknięciu to zima nuklearna zapewniona  :001:
Po takim stuknięciu to nie będzie zimy,nie będzie Ziemi,nie będzie niczego(TM by Krzysztof"Konon"Kononowicz)  :002:
Babka wymusza motocykliście pierwszeństwo, dochodzi do wypadku, na szczęscie niegroźnego. Motocyklista podchodzi do DAMY i pyta"Widziała mnie pani?"
"Tak widzialam" odpowiada DAMA
To dlaczego mi pani nie ustąpiła ?
"No ale pan przeciez jechal motocyklem !"

http://img223.imageshack.us/img223/6416/bezpiecznygh0.jpg

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Lotnicze paliwo syntetyczne - Reaktywacja
« Odpowiedź #13 dnia: Grudnia 19, 2007, 16:22:43 »
http://www.altair.h2.pl/start-576

Cytuj
Nowe półsyntetyczne paliwo dla US Air Force

W nocy z 16 na 17 grudnia amerykański C-17 Globemaster dokonał przelotu przez USA na nowym paliwie lotniczym, mieszance stosowanego od prawie 30 lat JP-8 i uzyskiwanej z węgla benzyny syntetycznej. Amerykańskie siły zbrojne chcą w ten sposób zmniejszyć zależność od pochodnych ropy naftowej.
Nietypowo zatankowany C-17 wystartował o zmierzchu z bazy lotniczej McChord w stanie Waszyngton (na zachodnim wybrzeżu przy granicy z Kanadą) i wczesnym popołudniem wylądował w bazie McGuire w stanie Nowy Jork na wybrzeżu wschodnim, witany przez wysokich rangą przedstawicieli lotnictwa wojskowego, cywilnego, przemysłu i polityki.

Lot był częścią procesu certyfikacji nowego paliwa dla samolotów C-17 (była to już druga próba, pierwszą podjęto we wrześniu). Jeszcze wcześniej, w sierpniu US Air Force dopuścił oficjalnie stosowanie mieszanki w B-52. Celem jest ukończenie procesu certyfikacji wszystkich samolotów wojsk loticzych w ciągu najbliższych 5 lat.

Jest to o tyle istotne, że paliwo JP-8 jest również stosowane w wojskach lądowych do napędu czołgów i innych pojazdów, generatorów, różnego rodzaju kuchni, pieców itp. Nieco zmodyfikowane paliwo, oznaczone jako JP-5, wykorzystuje US Navy. Certyfikacja nowej mieszanki przez lotnictwo może więc przyspieszyć przejście całych sił zbrojnych na wykorzystywanie nowego paliwa.

Jest to o tyle istotne, że kilka miesięcy temu prezydent George Bush poinformował o rozpoczęciu prac nad zmniejszeniem zależności amerykańskiej gospodarki od ropy naftowej. Stosowanie paliwa-mieszanki JP-8, opartej na nafcie i benzynie syntetycznej uzyskiwanej z węgla, jest elementem tego planu.

Paliwo syntetyczne zostało opracowane w Niemczech w latach 1920. przez chemików Franza Fishera i Hansa Tropscha. Wynalazek pozwolił III Rzeszy prowadzić ostatnią wojnę światową, mimo niewystarczających dostaw ropy naftowej. Po wojnie syntetyczna benzyna nie była wykorzystywana z powodu wyższych kosztów jej uzyskania niż w przypadku nafty. Jednak rosnące ceny ropy naftowej, postęp techniczny i uwarunkowania polityczne powoli zmieniają tę sytuację.

Możliwość wykorzystania węgla kamiennego do masowej produkcji benzyny syntetycznej jest również brana pod uwagę w strategiach rozwoju polskiego sektora energetycznego.
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Botras

  • Gość
Odp: Lotnicze paliwo syntetyczne - Reaktywacja
« Odpowiedź #14 dnia: Grudnia 30, 2007, 23:51:34 »
No to powtórka z rozrywki, bo w marcu 1934 Flight donosił cytując wystąpienie podsekretarza stanu w Ministerstwie Lotnictwa w Izbie Gmin, że... RAF testuje paliwo syntetyczne :002:

Since February, 1933, one of our squadrons has been operating upon petrol produced from British coal by the low-temperature carbonisation process. The results have been so satisfactory that it has been decided to accept coal-petrol as a normal supply. It is expected that sufficient British produced fuel will be available in the coming year for the use of seven squadrons. Hon. members will rejoice, I feel sure, to know of this new outlet for British coal which, small as it is as yet, has definite possibilities
of growth.



Od stycznia 1933 jeden z naszych dywizjonów latał na paliwie wyprodukowanym z brytyjskiego węgla w procesie niskotemperaturowego uwęglania. Rezultaty były tak dobre, że zdecydowano, iż paliwo z węgla zostanie przyjęte, jako standardowe. Spodziewamy się, że ilość paliwa produkcji brytyjskiej będzie wystarczająca dla siedmiu dywiznojów. Szanowni posłowie ucieszą się z pewnością, że ten nowy użytek z brytyjskiego węgla, na razie o małej skali, ma zapewnione możliwości wzrostu.