Autor Wątek: manewry bojowe i figury pilotażu - podręcznik 3D  (Przeczytany 4506 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rola

  • *
  • 9/39 & R'n'R
manewry bojowe i figury pilotażu - podręcznik 3D
« dnia: Lutego 12, 2007, 01:22:14 »
Do Ojca Dyrektora i Moderatorów - nie bardzo wiedziałem, gdzie to zamieścić, jeśli nie pasuje tu - czyńcie swoją powinność.

Mam pomysł - w/g mnie ciekawy i pożyteczny (np. Kosowi powinno się spodobać :004: ) - a w związku z tym chciałem się do Was zwrócić z prośbą o fachową poradę i pomoc.

Pomysł wykiełkował z podręcznego słowniczka (wielojęzykowego) nazw manewrów bojowych i figur pilotażu, z uwzględnieniem przestarzałych form (przed-)wojennych. Wypadałoby słówka czymś zilustrować - skany? Nie. Samemu wymalować? hmm... za mało.

Problem w tym, że owe figury rzadko kiedy wykonywane są tylko w jednej płaszczyźnie. No i im bardziej skomplikowana sekwencja wydarzeń, tym mniej czytelny rysunek (por. książki/artykuły np. Gotowały).

I tak wymyśliłem coś, co chciałbym wstawić kiedyś na swą stronę (po reaktywacji, ofkors, ale już teraz można by potestować). Nie widziałem, by ktoś już takie coś zrobił:

zamiast statycznego obrazka oglądalibyśmy "w okienku" krótką animację 3D - z opcją obracania obrazu w trójwymiarze.

Nie żadne hi-fi, tak samo jak sylwetki na rysunkach poglądowych są uproszczone, tak i tu modele składałyby się z kupki trójkątów latających wzdłuż strzałek/wstążek.
Animacja dawałaby także możliwość "skalowania prędkości", co lepiej obrazowałoby np. taktykę B&Z.

Na pierwszy rzut - pytanie techniczne:
jaki format zastosować?

Chciałbym, aby grafika 3D ładowała się na stronie WWW, przy zachowaniu max. kompatybilności (IE obowiązkowo), idealnie bez ładowania dodatkowych pluginów. Powinno działać szybko, jako że na jednej stronie byłby więcej niż jeden obrazek - ale przy chamsko prostej grafice 3D wektorowej, bez tekstur, to chyba nawet tryb software jakoś pociągnie.
Mam w aplikacjach różne formaty do zapisania/exportu, ale nie wiem, który byłby najkorzystniejszy.
Rzadko się z takim czymś spotykałem.

Sugestie? Komentarze?
"Każdy kilogram nowego samolotu szczególnym dobrem Narodu"

Odp: manewry bojowe i figury pilotażu - podręcznik 3D
« Odpowiedź #1 dnia: Lutego 12, 2007, 07:18:56 »
Pomysł świetny ale mam małe ale. Sama animacja pokaże jak ma wyglądać taki manewr ale nie zobrazuje poszczególnych operacji na drążku, pedałach czy przepustnicy jakie należy kolejno przeprowadzić aby wykonać poprawnie dany manewr

A nie myślałeś aby porozmawiać z ludźmi z PATa(ewentualnie z kimś z innych sturmovikowych grup akrobacyjnych) aby w miarę możliwości zrobili krótkie tracki w avi?
Potem wrzuciłbyś to na YouTube czy google video i dał linki

Pozdrawiam
5800x3D / NZXT B550 / 64GB@3600 /4TB NVME Gx4 / RTX4080Super / NZXT X63 / Thermaltake 1kW / Huawei GT34
Meta QUEST 3 / Thrustmaster Warthog + TFRP

lukasz-h

  • Gość
Odp: manewry bojowe i figury pilotażu - podręcznik 3D
« Odpowiedź #2 dnia: Lutego 12, 2007, 08:37:17 »
Można napisać malutkie programiki, które jak się ściągnie na dysk i odpali to będzie widać animację. Ma to tę zaletę, że będzie można dowolnie sterować animacją (przyspieszyć, zatrzymać i oglądać ze wszystkich stron).
Bawiłem się kiedyś w robienie gry na darmowym silniku Irrlicht
http://irrlicht.sourceforge.net/
W sumie to nie jest takie trudne.

Odp: manewry bojowe i figury pilotażu - podręcznik 3D
« Odpowiedź #3 dnia: Lutego 12, 2007, 09:03:30 »
Jest taki programik napisany w javie który obrazował podstawowe manewry i można było edytować /dodawać nowe. Muszę poszukać, ludzie z ruskiego warbirds mieli to kiedyś na forum

Schmeisser

  • Gość
Odp: manewry bojowe i figury pilotażu - podręcznik 3D
« Odpowiedź #4 dnia: Lutego 12, 2007, 09:47:30 »
Po co komu jakiekolwiek manewry bojowe w PF , skoro jedyne co ma jakis wpływ to exploity typu wahlowanie skokiem śmigła oraz typ samolotu lol  A jak zaciągać drągha w spicie do oporu to każdy wie bez filmików :D

Offline kaz

  • *
Odp: manewry bojowe i figury pilotażu - podręcznik 3D
« Odpowiedź #5 dnia: Lutego 12, 2007, 14:30:56 »
Jest taki programik napisany w javie który obrazował podstawowe manewry i można było edytować /dodawać nowe. Muszę poszukać, ludzie z ruskiego warbirds mieli to kiedyś na forum

prosze bardzo http://www.macz.user.icpnet.pl/kkk/302/Hq/Poradnik/ACM.htm

programik maly ale fajny :)
Hey Ho! Let´s Go!

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: manewry bojowe i figury pilotażu - podręcznik 3D
« Odpowiedź #6 dnia: Lutego 12, 2007, 15:34:52 »
Po co komu jakiekolwiek manewry bojowe w PF , bla bla bla...
Te, Schmeiss, ale kto tutaj pisze o PF'ie ? Sprawa jest ogólna, równie dobrze może się przydac do Locka, CFS, Falcon, BoB, X-Plane i dziesiątek innych.

Ruchy sterów można zaprezentować podobnie jak były w pierwszym Flankerze - w dolnym rogu krzyż i podróżujące po nim kółko - reprezentujące ruchy drążka i pozioma linia z kolejnym kółkiem jako orczyk, plus jeszcze można dodać poziome od przepustnicy.

Elwood

  • Gość
Odp: manewry bojowe i figury pilotażu - podręcznik 3D
« Odpowiedź #7 dnia: Lutego 12, 2007, 23:13:38 »
Coś tu nie gra. Od dobrych 15 minut nie widzę w odpowiedzi "głupi pastuch".

Schmeisser

  • Gość
Odp: manewry bojowe i figury pilotażu - podręcznik 3D
« Odpowiedź #8 dnia: Lutego 12, 2007, 23:52:35 »
Głupi pastuch :D

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: manewry bojowe i figury pilotażu - podręcznik 3D
« Odpowiedź #9 dnia: Lutego 13, 2007, 00:04:28 »
Wręcz nie wiem co odpisać :D
Co za czasy nastały, ani nie można wyzwać Schmeissa od krzyżaka, ani od kufajmana... ani jedno ani drugie już po prostu nie pasuje :121:

A więc zapraszamy do naszego konkursu, proszę wysyłać SMSy pod numer 1313 z propozycjami kolejnego wyzwiska, którym będziemy mogli obdarzyć naszego moderatora. Do wygrania niezwykle pasjonujące nagrody, cudowne wycieczki Oplem Blitzem, oraz ekstremalne spływy rwącymi rzekami w workach.

Odp: manewry bojowe i figury pilotażu - podręcznik 3D
« Odpowiedź #10 dnia: Lutego 13, 2007, 07:00:07 »
Sami se jesteście winni, wszystkie Trole wygnane na banicje więc nie ma komu wymyślać nowych ksywek dla zasłużonych tego forum :021:

Offline I/JG53_Angel

  • *
  • Out Of Control
Odp: manewry bojowe i figury pilotażu - podręcznik 3D
« Odpowiedź #11 dnia: Lutego 13, 2007, 07:36:22 »
Taa...ale swoją drogą Niedołężna K***a było dobre  :002:
Babka wymusza motocykliście pierwszeństwo, dochodzi do wypadku, na szczęscie niegroźnego. Motocyklista podchodzi do DAMY i pyta"Widziała mnie pani?"
"Tak widzialam" odpowiada DAMA
To dlaczego mi pani nie ustąpiła ?
"No ale pan przeciez jechal motocyklem !"

http://img223.imageshack.us/img223/6416/bezpiecznygh0.jpg

Offline Rola

  • *
  • 9/39 & R'n'R
Odp: manewry bojowe i figury pilotażu - podręcznik 3D
« Odpowiedź #12 dnia: Lutego 13, 2007, 07:39:09 »
Po co komu jakiekolwiek manewry bojowe w PF...
Panie Marcinie, ja przypomnę tylko, że nie posiadam PF. :021:
Znać, że Panu tylko jedno w głowie - to w takim razie który z nas tej gry nie lubi? :003:

Stety, niestety, ale "głupi pastuchTM" miał rację.


Ad rem, Panowie - pamiętajcie, że to ma być taki słownik obrazkowy na stronie, tyle że obrazki mają być ruchome (ang.: motion picture :003:). Format video odpada - zarżnąłby mi transfer, a wszystkie youtube itd. to nieprofesjonalne rozwiązania (źle wygląda, nie lubię, etc.). Od biedy mógłby być animowany gif, ale znika wtedy opcja obrotu scenki (tj. zmiany punktu widzenia obserwatora).
Zakładałem, że format 3D rozwiąże obie sprawy... o uszy obiły mi się formaty VRML, X3D, kiedyś testowałem plugin Cult3D, a modelarze Karasia pokazywali update właśnie online w przeglądarce (pewnie bali się, że gdybśmy dostali model in-progress to moglibyśmy z nim uciec, LOL :021:).

Z tego co się pobieżnie orientuję zazwyczaj i tak trzeba zainstalować jakiś plugin do przeglądarki - który byłby najlepszy? A może IE7 ma już coś wbudowanego? Tak jak te flashe/shockwave'y itd. To ma być "dla Amerykanów", a oni - jak bozia Bill przykazał: Microsoft, AOL, Intel, IE - i poza to nosa nie wychylą :001: Tym samym odpadają wszystkie aplikacje i viewery stand-alone, jak ten fajny programik (którego nota bene bym nie zamieścił, bo jest z jakiegoś CD - thnx Ramzey & Kaz).

Opis słowny powinien wystarczyć, żadnych video z kabiny, najwyżej to, o czym mówił Sunny - choć i tu zapytam, w którą stronę machalibyśmy tą przepustnicą? :004:

Jak widzę formaty 3D w przeglądarce są dla reszty towarzystwa równie tajemnicze, co i dla mnie... :002:
"Każdy kilogram nowego samolotu szczególnym dobrem Narodu"

empeck

  • Gość
Odp: manewry bojowe i figury pilotażu - podręcznik 3D
« Odpowiedź #13 dnia: Lutego 13, 2007, 09:40:23 »
a modelarze Karasia pokazywali update właśnie online w przeglądarce (pewnie bali się, że gdybśmy dostali model in-progress to moglibyśmy z nim uciec, LOL :021:).

Sorry za OT. Wszyscy graficy tak robią, łącznie ze mną. Nie daje się źródeł dopóki wszystko nie jest zapięte na ostatni guzik. Ot, taka zawodowa paranoja.

A co do filmów - może Shockwave? Łatwo to zainstalować, nie ma większych problemów z kompatybilnością, a możliwości duże (mówię jako użytkownik, nie mam pojęcia jak to się robi  :002:)

McHaron

  • Gość
Odp: manewry bojowe i figury pilotażu - podręcznik 3D
« Odpowiedź #14 dnia: Lutego 16, 2007, 10:37:39 »
Panowie, jest kilka programów jak Coult3D. Ja korzystałem z programu Swift3d V2, w tej chwili jest V4.5. Te programy istnieją w wielu wersjach, jako standalone, albo wtyczki do 3DMAX'a. Swift3D ma ten plus, że jego produkt finalny jest w postaci SWF'a, czyli skompilowanego FLASH'a. I jest możliwy do zapięcia na stronę www jak każdy inny SWF. Może to jest wyjście.

VRML też by starczył, tylko nie widzę nikogo, kto to wklepuje w postaci kodu, trzeba by poszukać jakiegoś FRONT'a