Autor Wątek: MFD, ICP i podobne panele  (Przeczytany 48515 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: MFD, ICP i podobne panele
« Odpowiedź #165 dnia: Października 12, 2007, 17:45:54 »
Ostatnie dwa zdjęcia.



Odp: MFD, ICP i podobne panele
« Odpowiedź #166 dnia: Października 12, 2007, 17:51:21 »
Teraz mogę wysłać opis.Zawsze mam klopot z przesyłaniem zdjęć.Jest to opis zmodernizowanego kokpitu,w którym dobudowałem dodatkowe panele.
Opis dodatkowych paneli w modyfikowanym kokpicie.
Podstawowy kokpit uzupełniłem 3 dodatkowymi panelami nazwanymi umownie S1,S2 oraz panel A.Aby je umieścić musiałem powiększyć kokpit z lewej strony oraz na środku co widać na zdjęciu.
Panel S1 realizuje EWS (countermeasures) i zawiera przełączniki obrotowe realizujące PRGM i MODE oraz 4 przełączniki typu toggle realizujące RWR,JMR,CH i FL.Dodatkowo umieściłem na tym panelu 4 enkodery realizujące funkcje związane z radarem :HSD,KNOB,RANGR oraz GAIN.
Panel S2 zbudowany jest z 5 przełączników typu toggle oraz 2 push buttons.Przełączniki realizują funkcje:Gnd Jett Enable, Stores Config,Parking Brake,Lighting Landing oraz przełącznik wysuwania i chowania podwozia.Dwa włączniki push buttons realizują: Stores Jettison oraz Horn Silencer.Są także 3 diody sygnalizujące wysuwanie podwozia.
Ostatni panel nazwany umownie A zbudowany jest z 4 trzypozycyjnych przełączników,dwóch przełączników oraz jednego wyłącznika.Przełączniki 3 pozycyjne realizują następujące funkcje:R/F,Master Arm,lewy (Roll) i prawy (Pitch) przełącznik autopilota.Przełączniki dwupozycyjne realizują funkcje:Laser Arm oraz Eject.Dodatkowy włącznik służy do autokorekcji autopilota.
Aby zrealizować 3 dodatkowe panele oraz panele podstawowe LMFD,RMFD oraz ICP trzeba zastosować 2 MJoye.Jeden nazwany MJ16 steruje panelami podstawowymi oraz panelem S1,drugi steruje panelami S1,panelem A oraz panelem pomocniczym.
Panel pomocniczy jest odpowiednikiem tzw.Fanga.Jest zrealizowany w oddzielnej obudowie i składa się z 20 przycisków typu push buttons.Można im przydzielić dowolną funkcję w SVMapper.Jest on uzupełnieniem kokpitu i zawiera te funkcje,które usprawniają grę np.zmiana koloru HUD,zapis gry,pauza itp.
MJ16 jest wykorzystany prawie w 100%,drugi kontroler ma jeszcze rezerwę.Dodatkowe do MJ16 są podłączone pedały do zmiany kierunku lotu.Kokpit współpracuje z zestawem Hotas Cougar.
Realizacja kokpitu była możliwa tylko w połączeniu z SVMapperem.Inne programy sterujące MJoyem nie realizowały funkcji wykorzystującej kilka klawiszy do realizacji funkcji FalconAF.W SVMapper 3 przyciski wykorzystują funkcję continous:Stores Jettison,autokorekcja autopilota oraz Eject.
Trzeba 32 funkcje przepisać z pliku cockpitbuilders do pliku keystrokes (u mnie nazywa się Jagstang F4AF-ZM) po to aby były jednoznacznie określone pozycje on/off oraz na przełącznikach obrotowych.W związku z czym nie potrzeba je synchronizować przyciskiem INIC w momencie uruchamiania gry.Tutaj jedna uwaga.W momencie uruchamiania gry przełączniki są ustawione na panelach w pozycji domyślnej np.PRGM w poz.1 MODE w poz.MAN itd.Jeśli mamy ustawiony przełącznik w kokpicie  z poprzedniej gry np.PRGM na poz.4 i włączamy grę ponownie na drugi dzień to PRGM będzie domyślnie włączony na poz.1 pomimo,że na przełączniku jest poz.4.Pierwszy obrót przełącznika ustawi na go na właściwą pozycję zgodnie z opisem na panelu.W związku z czym należy zapamiętać jakie są domyślne ustawienia przełączników w momencie uruchamiania gry i ustawić fizyczne przełączniki w kokpicie w te pozycje (jest to trochę podobne to check listy).
Realizacja paneli.
Panele wykonałem z płyty pilśniowej o grubości około 4 mm.Kupiłem ją za parę zł jako odpad.Panele pokryłem folią "dark gray",jest to niepotrzebne,ale ponieważ stary model robiłem w ten sposób to nowe panele także mają podkład dark gray.Napisy wykonałem na białym papierze samoprzylepnym przy pomocy programu inkscape.Ostatnia warstwa to folia przezroczysta samoprzylepna,która zabezpiecza panel przed zabrudzeniem.Można także wykonać napisy na foli przezroczystej a podkład wykonać z  białego papieru samoprzylepnego.Wydruk na drukarce atramentowej.
Na rys.widać przełącznik reject,który jest wykonany z dzwonka rowerowego.Panele nie odpowiadają dokładnie oryginalnym,ale starałem się w przybliżeniu zachować podobieństwo.Kokpit ma mieć funkcję wspomagającą,dlatego umieściłem w nim te elementy,które mogą być często używane w grze.Jest to pewien kompromis.
W panelu ICP dokonałem tylko małą renowację,aby był bardziej czytelny.
Wnioski.
Jest możliwa realizacja mini kokpitu za rozsądną cenę.Wymaga to niestety czasu oraz cierpliwości.W realizacji pomogły mi doświadczenia z modelarstwa.
Na koniec chcę podziękować  Vowthyn za pomoc w opanowaniu Inkscape oraz BigMac za informacje związane z FalconAF.



Offline bip3r

  • *
  • 13 WELT
    • www.13welt.pl
Odp: MFD, ICP i podobne panele
« Odpowiedź #167 dnia: Października 12, 2007, 18:49:00 »
Vito.. wspaniała robota.. Śledzę Twoje poczynania i dam sobie jajko uciąć, że ostatecznie (mam nadzieję ;) ), za jakiś czas przedstawisz nam na forum fotki podobne do takich:

http://users.adelphia.net/~martin1jam/

lub takich:

http://forums.frugalsworld.com/vbb/showthread.php?t=90141

Podziwiam zapał, pracowitość i zdolności !!! Cieszę się, że ktoś z polskiej sceny Falcona powolutku zmierza do zrealizowania w pełni działającego kokpitu :)
"Jestem Polak, a Polak to wariat, a wariat to lepszy gość." K.I. Gałczyński


13WELT YouTube Channel

Pogo

  • Gość
Odp: MFD, ICP i podobne panele
« Odpowiedź #168 dnia: Października 12, 2007, 20:31:40 »
Powiem krótko wielki szacunek dla was i życzę powodzenia w dążeniu do celu !

Ja sam nie umiem się zebrać by ze starego joya zrobić sobie przepustnicy echh . A pomysł jako tako mam ale we mnie siedzi takie małe zwierzątko co się zwie leń .
 ;)

BigMac

  • Gość
Odp: MFD, ICP i podobne panele
« Odpowiedź #169 dnia: Października 12, 2007, 21:28:17 »
Wygląda super! Wciągająca zabawa, nie?  :002:

Odp: MFD, ICP i podobne panele
« Odpowiedź #170 dnia: Października 13, 2007, 08:26:57 »
Dziękuję za słowa uznania oraz linki.Wszystkie informację są dla mnie bardzo cenne.Co do moich dalszych planów to rzeczywiście chcę zrealizować coś większego,ale jest to dopiero ogólny zarys.Zaczynam etap zbierania informacji,dlatego są dla mnie cenne informacje z naszego forum.Budowa kokpitu jest bardzo czasochłonna,dlatego od paru miesięcy praktycznie nie latam tylko zajmuję się budową.Chciałbym chociaż 2 miesiące poświęcić na testowanie w praktyce przydatności mojego rozwiązania.Tyle uwag ogólnych.
Co do nowego projektu to pewne prace już wykonałem parę miesięcy temu,jest to opisane w tym wątku,ale jest to namiastka tego co mnie czeka.Najtrudniejszym problemem jest realizacja MFD.Zaprojektowanie samemu sterownika do MFD jest nie realne chociaż możliwe.Zajmowałem się kiedyś projektowaniem sterowników na układach PLD i wiem ile to zajmuje czasu,dlatego jedyne rozwiązanie to zakup gotowego kontrolera.Tutaj trzeba rozeznać temat.Będę musiał poświęcić czas na śledzenie zachodnich forum a to jest niestety czasochłonne.Dlatego jeśli ktoś na naszym forum jest zorientowany w temacie to chętnie skorzystam z informacji.Swoją drogą mam pytanie do wirtualnych pilotów latających w sieci,dlaczego nie budujecie prostych kokpitów,które pomogłyby wam w rywalizacji np. na zawodach?
Ponieważ mam zamiar latać może za rok na FSX (po wymianie PC na wydajniejszy) to myślę także o kokpicie dla tego symulatora.Ponieważ w FSX jest duży wybór samolotów to chciałbym wybrać prosty model np. Cessnę.Ponieważ nie znam tego symulatora to mam pytania.Czy w FSX jest podobny system sterowania jak w FalconAF?Pytam dlatego,że np w Lock On nie ma takiej możliwości,chociaż można zrobić panel usprawniający latanie np. projekt Vowthyn.Drugie pytanie czy dla Cessny jest sens budowania kokpitu?W samolotach cywilnych są inne warunki niż w wojskowych,dlatego zadałem pytanie o sens budowy kokpitów dla tego typu samolotów
pozdrawiam,vito_zm.

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: MFD, ICP i podobne panele
« Odpowiedź #171 dnia: Października 13, 2007, 11:32:49 »
Na wstępie chciałem pogratulować realizacji kolejnego etapu tego ambitnego planu, wygląda bardzo imponująco, szczególnie zwraca uwagę dokładność wykonania, widać praktykę modelarską :-) W kwestii budowy kokpitu do FSX latam w ten symulator od niedawna, ale wciąga jak diabli i daje większe możliwości jeśli chodzi o budowę kokpitu, niż Lockon. Sterowanie jest rozwiązane tak, że zazwyczaj (w domyślnych samolotach i w większości dodatkowych, choć nie wszystkich) mamy zarówno kokpit 2D jak i 3D, z tym, że np ja latam wyłącznie przy użyciu 3D. Kokpity są klikalne - niektóre bardziej, inne mniej, wszystko zależy od poziomu wykonania konkretnego modelu, natomiast nie potrafię powiedzieć, czy funkcje klikane pokrywają się w 100% z funkcjami klawiaturowymi (tzn. czy nie zachodzi np sytuacja, że można coś kliknąć, ale nie można tego włączyć klawą - wtedy nie dałoby sie takiej funkcji zrealizować na mjoy). Gdybyś miał zamiar budować coś na wzór swojego pitu F-16 do FSX to radziłbym wziąć na warsztat któryś z płatnych dodatków dobrej jakości, zazwyczaj w nich interaktywność kokpitu jest znacznie większa niż w domyślnych samolotach i są do nich osobne instrukcje. Z prostych samolotów mogę polecić Dorniera Do27 od Digital Aviation, a gdybyś chciał podjąć naprawdę duże wyzwanie, to np Sikorski Ch-53 od Nemeth Design (jeśli lubisz wiertoloty). Elementem, który w wielu samolotach wykonany jest podobnie, jeśli nie identycznie jest panel radiowo-nawigacyjny, więc dałoby się go wykorzystać do latania większą ilością maszyn. Ogólnie wszystko zależy od tego czym będziesz chciał latać i ile masz miejsca w pokoju (kokpit do 747 trochę zajmie :-) ). Ostrzegam jednak, że do tego o czym piszesz (zaabsorbowanie budową a nie lataniem) dojdzie Ci przy FSX jeszcze również czasochłonna konfiguracja samego sima i dodatków, bo łatwo przy nim wpaść w nałóg kombinowania "co by tutaj dorzucić, żeby wyglądał jeszcze lepiej", ponieważ produkt prosto z półki na kolana nie powala, natomiast daje ogromne możliwości rozbudowy a i oferta dodatków w sieci jest ogromna tak, że samo wybieranie sporo czasu zajmuje :-). Poza tym właśnie ze względu na powyższą cechę FSX pochłania potworne ilości pieniędzy (dodatki najlepszej jakości są na ogół płatne). Gdybyś chciał więcej informacji na temat FSX polecam świetny serwis Yoya.

Odp: MFD, ICP i podobne panele
« Odpowiedź #172 dnia: Października 13, 2007, 15:16:49 »
Domyślam się,że większość na forum gra co najmniej w dwóch simach.Bardzo dużo pozytywnych informacji pojawia się na naszym forum odnośnie FSX,dlatego zacząłem rozważać możliwość gry także w dwóch simach.Co do FSX to chciałbym wybrać jeden typ samolotu może być płatny ale dobrze opisany i zrobić do niego uproszczony kokpit.Jedyna rzecz,która mnie powstrzymuje to mój słaby PC (ADM Athlon XP2500 Barton,1 GB RAM,Radeon 9600 Pro Hercules 3d Prophet oraz WinXP),dlatego myślę o późniejszym terminie realizacji.Z drugiej strony nic nie stoi na przeszkodzie aby przy minimalnych ustawieniach parametrów próbować testować sima dla wybranego typu samolotu.Jestem trochę w rozterce,czy dam radę zajmować się jednocześnie dwoma samolotami w dwóch różnych symulatorach.

Odp: MFD, ICP i podobne panele
« Odpowiedź #173 dnia: Października 14, 2007, 17:08:46 »
Cytuj
Śledzę Twoje poczynania i dam sobie jajko uciąć, że ostatecznie (mam nadzieję za jakiś czas przedstawisz nam na forum fotki podobne do takich:
Po przeczytaniu post od bip3r jestem zobowiązany do kontynuowania tematu.Dodatkowo stwierdzenie....obliguje mnie do zrealizowania kokpitu,ponieważ jest to ważna część ciała i trzeba o nią walczyć.A teraz poważnie.Pewne sprawy związane z kokpitem przy pomocy kolegów z forum już testowałem i testy wypadły pozytywnie.Przy pomocy programów FalconGauges 2.0 oraz F4 Glass można zrealizować następujące wskaźniki:RWR,HSI,ADI,CAU Panel,FUEL GAUGE,ALT,ASI,RPM,EPU,OIL,NOZ,FUEL FLOW,PFL,DED,AOA i VVI.Wskazania są dokładne i nie ma opóźnień.Testowałem to parę miesięcy temu.Wyniki testów są opisane w tym wątku.
W związku z wymienionymi powyżej programami mam dwa pytania.
1.Czy będzie to pracowało pod Vistą?Pod ME nie pracuje.
2.Wymienione powyżej wskaźniki są w kokpicie oddalone od siebie oraz umieszczone w różnych miejscach.Jeśli pogrupujemy odpowiednie wskaźniki i je umieścimy na paru małych LCD to rozwiążemy problem przestrzennego rozmieszczenia wskaźników w kokpicie.Jak to zrobić?W głównym PC jest gra FalconAF oraz program F4 Glass  na drugim są oba programy.Komputery komunikują się po LAN.Czy trzeba użyć karty graficznej z paru wyjściami czy kilka kart? Ja się na sieci nie znam,dlatego mam pytania,jak to zrealizować?
Drugi poważny problem to realizacja MFD.Mam linki do budowy różnych kokpitów,ale na temat MFD nie ma informacji.Na jednym z forum autor opisuje swoje rozwiązanie,ale nie udostępnia swojego opracowania.Na jednym z rys.przedstawiających MFD widać LCD połączonego do sterownika.Można się domyślać,że albo autor go wykonał sam,albo można taki sterownik gdzieś kupić.Ponieważ część kolegów zna dobrze Angielski i niektórzy są obecni na zachodnich forach to może pomogą mi znaleźć informację na temat realizacji MFD.Bardzo by mi to pomogło.

Odp: MFD, ICP i podobne panele
« Odpowiedź #174 dnia: Listopada 28, 2007, 17:19:38 »
HaHa ja kapitan zło stwierdzam fakt, że od kilku miesięcy po zaniechaniu projektu mig 29(z braku dokumentacji) podejmuje się budowy kokpitu f-16 :003:
Mam już sporą dokumentację i za około 2 miesiące zobaczycie w pełni wykonany fotel od w F16 ACES II  :002:.

Glebas

  • Gość
Odp: MFD, ICP i podobne panele
« Odpowiedź #175 dnia: Listopada 28, 2007, 17:26:47 »
podejmuje się budowy kokpitu f-16 :003:
Mam już sporą dokumentację i za około 2 miesiące zobaczycie w pełni wykonany fotel od w F16 ACES II  :002:.

No to czekamy, pamiętaj, plan to plan, obiecałeś... :121:

DocPL

  • Gość
Odp: MFD, ICP i podobne panele
« Odpowiedź #176 dnia: Grudnia 08, 2007, 20:27:03 »
Witam.
Po długiej nieobecności znowu mam chwile czasu aby odwiedzić forum :002:.
Mam takie pytanie. Zrobiłem płytkę z interfejsem USB pozwalającą kontrolować wyświetlacze alfanumeryczne LCD (np 4 x 20) . Zapewne wiekszość z Was widziała albo nawet używa takie wyświetlacze z interfejsem LPT. Zastanawiam sie czy istnieje jakiekolwiek oprogramowanie pozwalające sterować takim LCD i wyświetlać parametry lotu czy inne informacje z IL2, Falcona, LOMAC czy Ms Flight Simulatora ?
Płytka którą zrobiłem jest wykrywana jako port szeregowy a sterowana jest poprzez program LCDSmartie. Z tym, że można wykorzystać dowolne oprogramowanie komunikujące się z alfanumerycznym wyświetlaczem LCD.
Pozdrawiam

Odp: MFD, ICP i podobne panele
« Odpowiedź #177 dnia: Grudnia 14, 2007, 19:12:00 »
Oczywiście,że istnieje problem jak je zdobyć.Ja chciałem taki wyświetlacz zastosować do FalconAF jako DED.Napisałem do autora podobnego projektu na LPT ale nie udostępnił mi oprogramowania.Z tego co się zorientowałem to są firmy,które sprzedają różne wyświetlacze oraz wskaźniki łącznie z programem.Czy możesz napisać coś więcej na temat Twojego rozwiązania oraz  LCDSmartie.

Odp: MFD, ICP i podobne panele
« Odpowiedź #178 dnia: Grudnia 15, 2007, 09:32:12 »
DocPL przejrzyj stronę http://www.betainnovations.com/.Jest tam oprogramowanie F4IM dla falcona,ale dla ich produktów także wyświetlaczy.Także klawiatura Logitech G15 realizuje sterowanie wyświetlaczem LCD i można zrealizować DED dla FalconAF.Gdyby udało się zaimplementować soft np.Logitech G15 dla Twojego wyświetlacza to problem byłby rozwiązany.


damos

  • Gość
Odp: MFD, ICP i podobne panele
« Odpowiedź #179 dnia: Grudnia 15, 2007, 12:59:45 »
DocPL przejrzyj stronę http://www.betainnovations.com/.
WOW ! Mają to nad czym w wolnych chwilach w żółwim tempie pracuję: (sterowanie dużą ilością sygnałów świetlnych widoczne jako HID) i dużo więcej (silniki krokowe, wyjścia analogowe (to akurat wielki deal nie jest) i obsługa CRT !! :). Ale cena IMHO zaporowa - płytka 8 Ports, 120 I/Os za $500 :( .
Mimo wszystko http://betainnovations.com/biforum/viewtopic.php?t=196 jest całkiem niezłe :) Sądząc po fotkech - wykonanie też na dobrym poziomie, tylko te ceny :(.