Autor Wątek: Myśliwiec pokładowy MiG-29K/KUB  (Przeczytany 23836 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

John Cool

  • Gość
Myśliwiec pokładowy MiG-29K/KUB
« dnia: Marca 06, 2007, 19:51:28 »
Wielu użytkownikom szacownego forum od czasu do czasu zdarza się podlinkować w rozmaitych, niekiedy przypadkowych tematach ciekawostki w postaci fotki, tudzież całego zbioru forografii jakiegoś współczesnego samolotu wojskowego w Hi-Res, nierzadko zajmujących do kilkudziesięciu MB. Z mojej strony proponuję aby niniejszy temat był swego rodzaju zbiorowiskiem takich wyjątkowych zdjęć lotniczych.

Na początek przedstawię moją skromną propozycję: zbiór udostępnionych przez przedsiębiorstwo RSK MiG fotografii samolotów MiG-29KUB, MiG-29OWT oraz MiG-35. Rozdzielczość każdej z fotografii oscyluje w granicach 3900x2600 pikseli oraz zajmuje średnio 5-8[MB]. Enjoy! :020:

http://www.aviapedia.com/forum/aviation-photos/t-hi-res-photos-from-mig-corporation-456.html

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Myśliwiec pokładowy MiG-29K/KUB
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 06, 2007, 19:57:42 »
Wielkie dzięki! Pózniej przeniosę temat na najwyższe piętro, żeby nie zadeptać.
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Odp: Myśliwiec pokładowy MiG-29K/KUB
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 19, 2008, 22:48:11 »
Za http://http://www.avia.ru/pr/?id=11312: 18 marca 2008 na podmoskiewskim lotnisku Luhowicy oblatano pierwszy seryjny egzemplarz MiG-29KUB (2 miejscowa wersja przeznaczona dla lotnictwa morskiego Indii), nr boczny 113. 20 stycznia 2004 Indie podpisały umowę na zakup 12 szt. jednomiejscowych MiG-29K i 4 szt. MiG-29KUB.

Odp: Myśliwiec pokładowy MiG-29K/KUB
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 24, 2008, 17:56:03 »
cd. MiG-29KUB (ze zdjęciami): http://pilot.strizhi.info/2008/03/24/5306

Offline JacD

  • *
  • 7WEDS
Odp: Myśliwiec pokładowy MiG-29K/KUB
« Odpowiedź #4 dnia: Września 30, 2009, 17:54:52 »
Znalazłem takie info w sumie dotyczy Indii choć na rosyjskim pokładzie... :004:
http://www.altair.com.pl/start-3490
Gravity is a cruel mistress!
7WEDS

John Cool

  • Gość
Odp: Myśliwiec pokładowy MiG-29K/KUB
« Odpowiedź #5 dnia: Września 30, 2009, 17:59:24 »
Służę fotką owego MiGa-29KUB:



Najwidoczniej pierwsi liniowi piloci IAF przechodzą przygotowanie na nowy typ już na pokładzie lotniskowca, zwłaszcza że na przejmowanym przez ich marynarkę ex-Gorszkowie będą podobne warunki.

Edit: Teraz doczytałem że maszyny pilotowane są przez pilotów doświadczalnych z WWS.
« Ostatnia zmiana: Września 30, 2009, 18:05:06 wysłana przez John Cool »

Odp: Myśliwiec pokładowy MiG-29K/KUB
« Odpowiedź #6 dnia: Października 02, 2009, 00:11:50 »
Taka mała dygresja z książki Krzysztofa Mroziewicza (byłego ambasadora w Indiach i wielotetniego korespondenata z tych okolic), która może wyjaśniać różne kroki tego państwa w stosunku do własnych sił zbrojnych w przeszłości jak i na przyszłość:
"Żeby handlowac z nimi bronią, trzeba mieć, poza nadludzką cierpliwością, nadzwyczajnej jakości broń. ... Indie, produkują sprzęt wojskowy, zresztą byle jaki, są jednym z największych importerów broni wysokiej klasy. (...)
(Indie) starają sie kupić wszystko, co pojawia sie na świecie jako rzecz nowa i dobra, mogąca służyć trzem celom: powstrzymanie Pakistanu w Kaszmirze, powiadomieniu Chińczyków, że nie są oni jedynym mocarstwem regionalnym, oraz poinformowaniu świata, że oto przybywa potęga, z która każdy bez wyjątku będzi sie musiał liczyć. (... )
Indie, kupując nawet nie samoloty, ale wegiel dbały o dostawy zrównoważone (...).Premier Indira Gandhi kupiła brytyjskie Jaguary, ale zaraz potem francuskie Mirage, dbając także o dostawy polskich Iskier i rosyjskich MIG-23.
(...) Indusi wszystko modernizują, nawet jeśli produkt jest spod igły. kupują sprzęt obowiązkowo z licencją na produkcję dodatkową u siebie. Najczęściej nie potrafia jej uruchomic, a jeśli to się staje - jakość nie ta. "
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Odp: Myśliwiec pokładowy MiG-29K/KUB
« Odpowiedź #7 dnia: Października 02, 2009, 15:50:41 »
A fighter pilot is noted for intelligence, independence, integrity, courage, and patriotism. "Fighter Pilot" is a state of mind, not a job title. Therefore, not all people who fly fighters are fighter pilots, nor do all fighter pilots fly fighters, some of them drive trucks.

John Cool

  • Gość
Odp: Myśliwiec pokładowy MiG-29K/KUB
« Odpowiedź #8 dnia: Października 02, 2009, 21:54:49 »
W kwestii MiGa-29K i niedawnych wiadomości związanych z ich planowanym zakupem (pomijając indyjską marynarkę) również przez rosyjskie WMF, to taka ciekawostka w ramach MiG-29K vs. Su-33.

Mogłoby się wydawać że MiG-29K jest mniejszy i przy hangarowaniu na pokładzie lotniskowca będzie zajmować mniej miejsca niż Suchoje, ale jak pokazuje życie, paradoksalnie jest... całkowicie na odwrót (sic!). Otóż przy całkowicie złożonych skrzydłach rozpiętość Su-33 wynosi 7.4 metra, natomiast MiGa-29K... 7.8 metra (co więcej, przyjmowany jest margines 8.3 metra, jeśli na zewnętrznej APU-470 podwieszone jest jakieś uzbrojenie). Co bardziej interesujące, Su-33 ma również składane usterzenie poziome oraz sondę (rurkę Pitota) na czubku osłony dielektrycznej (samą osłonę można również odchylić do góry), można również odchylić do góry belkę ogonową... wszystko po to aby uczynić samolot wygodniejszym do hangarowania niż jego rywala - MiGa-29K.

Poza tym zakup MiGa-29K/KUB (Izd. 9.41/9.47) w zastępstwie Su-33 ma pewien sens: linia produkcyjna MiGów-29K jest otwarta (budowa samolotów dla Indii), sam samolot zaś jest praktycznie gotowy (przebadany i dopracowany).

Natomiast modernizacja Su-33 do standardu Su-33SM (na modłę Su-27SM) wymagałaby w zasadzie prototypu (choć część rozwiązań już została przetestowana i jest gotowa). Ponadto Su-33 przechodziły już jeden remont w latach 2002-2003 w KnAAPO. Zaś ew. budowa nowych Su-33 wymaga ponownego otwarcia linii produkcyjnej - co jest w zasadzie niemożliwe przy tak niewielkim zamówieniu.

John Cool

  • Gość
Odp: Myśliwiec pokładowy MiG-29K/KUB
« Odpowiedź #9 dnia: Października 03, 2009, 17:17:07 »
A wracając do tematu - kilka fotek z lotów seryjnych MiGów-29K/KUB, razem z prototypem Izd. 9.41:









Odp: Myśliwiec pokładowy MiG-29K/KUB
« Odpowiedź #10 dnia: Października 03, 2009, 18:34:07 »
Jak już mówimy o Migu 29K/KUB, to wie może ktoś czy ograniczenia prędkości w locie ze zbiornikami podskrzydłowymi dalej wynoszą 0,85M? Oraz jak ta kwestia wygląda dla nowego zbiornika podkadłubowego? Bo jak na mój gust, to był spory minus Migów, zwłaszcza jak weźmiemy pod uwagę naddźwiękowe zbiornika np. Rafale'a czy Eurofightera. Inna sprawa, wiadomo czemu na indyjskich Migach zainstalowano Zuk-ME a nie Bars-29? Ten drugi jest przecież przerobionym radarem z Su-30MKI,więc wybór wydawałby się oczywisty.

John Cool

  • Gość
Odp: Myśliwiec pokładowy MiG-29K/KUB
« Odpowiedź #11 dnia: Października 03, 2009, 22:25:26 »
Nie mam pojęcia szczerze mówiąc jak wyglądają te ograniczenia dla maszyn MiG-29K/KUB Izd. 9.41/9.47.

Odnośnie klasycznych MiGów-29 9.12/9.13 to z tego co pamiętam to w radzieckiej instrukcji stało że ograniczenie maksymalnej prędkości lotu w konfiguracji z podwieszonym zbiornikiem podkadłubowym to przyrządowe 800 km/h, liczba Ma 0,8. Ograniczenie to później producent zniósł wydając odpowiedni biuletyn, na przykład Niemcy na swoich maszynach mogli spokojnie latać grubo ponad 1 Ma. Ograniczeń ze zbiornikami podwieszanymi pod skrzydłami niestety nie mogę szybko na podorędziu gdzieś znaleźć :)

Odnośnie radaru, to wydaje mi się że wybór Produktu N-010M Żuk-M/ME da się wyjaśnić:
- jest to prawdopodobnie obecnie najlepiej przetestowany i najbardziej niezawodny ze wszystkich radiolokatorów myśliwskich oferowanych w Rosji. Można mieć najlepszy radiolokator, ale może być niedopracowany i z którym mogą być jednak spore kłopoty (vide. F-18E/F i problemy z AN/APG-79);
- technologie Żuk-M już się stosuje od dawna m.in. na MiGach-29SMT 9.18 oraz 9.19;
- projektowanie i produkcję radiolokatorów dla 29tych zmonopolizowało przedsiębiorstwo NIIR "Fazotron", z kolei NIIP im. Tichmirowa budował radiolokatory dla MiGów-31 i Su-27, włączając w to N-011 i N-011M Bars;
- pomniejszony Bars-29 (średnica aperturu ~700mm) ma na rynku wewnętrznym od jakiegoś czasu bardzo poważnego konkurenta: Żuk-MF/MFE (680-700mm) z pasywnym skanowaniem elektronicznym (prod. Fazotronu);
- pytanie z jaką wersją oprogramowania i bloków przetwarzania (ze zwykłego N-011M) oferowany jest Bars-29: Mk.1, Mk.2 a może już Mk.3?
- pod względem technologicznym ów Żuk-MF/MFE jest nowocześniejszy niż Bars-29 (nowe elementy pasywne na panelu antenowym), ponadto część bloków elektronicznych jest wspólna z innymi radiolokatorami Żuk firmy "Fazotron" - zatem na miejscu Indii prędzej postawiłbym raczej na Żuk-MFE niż Bars-29;
- radiolokatory Żuk-M/ME mają otrzymywać również modernizowane MiGi-29UPG, prawdopodobnie więc dąży się do "jako takiej" unifikacji wyposażenia.
- w najnowocześniejsze wersje radiolokatorów Fazotronu (Żuk-AE/Żuk-MAE) mają również zostać wyposażone samoloty MiG-35/MiG-35D... o ile Indie je zakupią.

Generalne o ile pozycja Tichmirowa w rodzinie Su-27, z radiolokatorami N-011M Bars oraz N-035 Irbis jest jeszcze mocna, o tyle nie sądzę aby udało mu się przebić na rynek 29tych, gdzie zawsze prym wiódł NIIP... który jeszcze próbuje wcisnąć się tym pierwszym pomiędzy wódkę a zakąskę z powiększonymi wersjami Żuków: Żuk-MS/MSE, Żuk-MFS/MFSE itd.

Tak wygląda antena radiolokatora Żuk-MF:

Odp: Myśliwiec pokładowy MiG-29K/KUB
« Odpowiedź #12 dnia: Października 03, 2009, 23:01:25 »
Znalazłem limity dla 9-13 na zbiorniki podskrzydłowe u Gordona, według niego to 850km/h (więc zrobiłem błąd w poprzednim poście). Co do podkadlubowego to gdzieś widziałem 1,15M dla zbiornika 1500l. Dzięki za informacje o radarach.Co do Żuka-AE to Fazotron chyba ma z nim kłopoty, przewidywano około 1064 modułów,a ostatnio ogłoszono że wersja z 680 jest wersją ostateczną. Problemy z chłodzeniem? 2 lata temu Butowski pisał że to jest największym problemem,chyba go nie rozwiązali..

Odp: Myśliwiec pokładowy MiG-29K/KUB
« Odpowiedź #13 dnia: Grudnia 18, 2009, 13:25:38 »
http://pilot.strizhi.info/videos/smotr/landing_MiG-29K.wmv
http://pilot.strizhi.info/2009/12/13/6955
Kolejna audycja programu Smotr - Migi-29KUB na Kuzniecowie 29.09.2009r.
A fighter pilot is noted for intelligence, independence, integrity, courage, and patriotism. "Fighter Pilot" is a state of mind, not a job title. Therefore, not all people who fly fighters are fighter pilots, nor do all fighter pilots fly fighters, some of them drive trucks.

John Cool

  • Gość
Odp: Myśliwiec pokładowy MiG-29K/KUB
« Odpowiedź #14 dnia: Grudnia 28, 2009, 13:52:26 »
MiG-29K/KUB na pokładzie Kuźniecowa, część maszyn już w kolorkach indyjskich  :001:

http://pilot.strizhi.info/2009/12/27/7027