Dodam tylko, że pod koniec 1946 polska komisja zakupiła z demobilu w składnicy koło Stuttgartu 130 samolotów Piper L-4 (w odmianach A, B, H i J) i jeden Taylorcraft L-2A. Z tego do użytku po remontach oddano 121 L-4 i 1 L-2.
Samoloty remontowano:
- 1 partia w Okręgowych Warsztatach Lotniczych w Bydgoszczy i Lotniczych Warsztatach Doświadczalnych w Łodzi;
- 2 partia (13 sztuk) w Instytucie Szybownictwa w Bielsku
- Pozostałe samoloty w Warsztatach Lotniczych nr 4 w Gdańsku
Nie sądzę aby samolot należał do wspomnianego przez Ciebie człowieka, Pipery wyprzedawano dopiero w połowie lat 50-tych (a i nabyć je mogli tylko tzw. zasłużeni) czyli w czasie gdy zgodnie z podanym linkiem interesujący Ciebie H. Kwiatkowski nie przebywał w Polsce. Natomiast mógł mieć związek z tym samolotem (może oblatywać po remoncie) gdyż pracował w Instytucie Szybownictwa w Bielsku gdzie remontowano 13 samolotów tego typu, a licencję odebrano mu w 1949 czyli już po zakończeniu sprawy z Piperami, bo te remontowano w 1947 roku. Znaki rejestracyjne wskazywałyby, że ten samolot może pochodzić właśnie z drugiej partii remontowanej w Bielsku bo rejestracje Piperów rozpoczęto oznaczeniami SP-AF... czyli druga seria remontowanych maszyn (właśnie w Bielsku) mogła otrzymać znaki SP-AG... (tak jak pokazany na fotce SP-AGX). Niestety w dostępnych mi publikacjach A.Morgały, gdzie wymienione jest sporo samolotów tego typu "po znakach rejestracyjnych" nie ma wzmianki o SP-AGX. Może to świadczyć, że z maszyną nie działo się nic nadzwyczajnego i latała tylko w aeroklubie (bo wymienione są maszyny przydzielane różnym instytucjom itp.), o czym zresztą świadczy "aeroklubowa szachownica" na ogonie.
____________________________________________________________
EDIT>>>
Jeszcze małe uzupełnienie. W wikipedii w linku, który podał hellkitty nt. H.Kwiatkowskiego jest stwierdzenie, że interesująca go osoba była instruktorem w Cywilnej Szkole Pilotów i Mechaników w Ligotce Dolnej do 1949. Tej instytucji przydzielono dwa Piper L-4A:
SP-AHU nr. 42-15329
SP-AHT nr. 43-785
Czyli inne niż ten przedstawiony na zdjęciu SP-AGX.