Autor Wątek: "Skinowanie" - wymiana doświadczeń  (Przeczytany 30911 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

empeck

  • Gość
Odp: "Skinowanie" - wymiana doświadczeń
« Odpowiedź #75 dnia: Października 10, 2007, 15:26:09 »
Linie na kolorze dałbym bledsze, mniej widoczne. Mocniej zarysowałbym je na normalmapie.

Odp: "Skinowanie" - wymiana doświadczeń
« Odpowiedź #76 dnia: Października 12, 2007, 21:01:18 »
Ok trochę to przerobiłem.
Pytanko nity powinny być ciemniejsze czy jaśniejsze od koloru ?

Offline Marcinos

  • *
  • Kierowca bombowca
Odp: "Skinowanie" - wymiana doświadczeń
« Odpowiedź #77 dnia: Października 12, 2007, 22:08:23 »
IMHO
1. kolor jest dobry i nie warto go zmieniać
2. linie czarne troszkę bardziej wyraziste albo mniejsze (zależy od podziału) i mniej widoczne -> zmniejsz przeźroczystość
3. linie białe są za bardzo widoczne zmniejsz ich widoczność zdecydowanie
4. Możesz zastosować ten plik poniżej, imituje porysowany metal,  taki troszkę zużyty. (można go powiększyć lub skopiować kilka razy i będzie dobry.
   http://rapidshare.com/files/62118983/Wrinkles.psd.html
Fighter pilots make movies, bomber pilots make history, but everything depends on mechanics.

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: "Skinowanie" - wymiana doświadczeń
« Odpowiedź #78 dnia: Października 18, 2007, 20:02:16 »
Wg mnie z liniami możesz jeszcze zrobić tak:

a) zduplikować linie podziału, i dać tej nowej warstwie "gaussian blur" na 3 pix.
b) zduplikować linie podziału, zrobić "invert" do białego koloru i przesunąć je o 1-2pix w lewo i do góry, przez co stworzy się fajna granica linii.

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Odp: "Skinowanie" - wymiana doświadczeń
« Odpowiedź #79 dnia: Października 23, 2007, 00:21:53 »

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: "Skinowanie" - wymiana doświadczeń
« Odpowiedź #80 dnia: Października 23, 2007, 06:56:23 »
No i elegancko. Teraz to trochę "wpuść" w kolor ogólny, zmniejsz "opacity" do np. 40% czarne i 10-12% białe.

Wg mnie, podstawą jest zmiana obecnego koloru bazowego. Gdy doda się cienie, zadrapania, ślady zużycia, będzie to wyglądało o niebo lepiej.

Pozdrawiam!

PS: Może podeślij mi jeden plik PSD, zrobiłbym Ci kilka warstw i byś zobaczył czy to będzie odpowiadało. Przy okazji, zobaczysz kilka efektów "w praniu".

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

bandyta

  • Gość
Odp: "Skinowanie" - wymiana doświadczeń
« Odpowiedź #81 dnia: Października 24, 2007, 19:15:53 »
Ja też bym poprosił, jeżeli można :004:

Odp: "Skinowanie" - wymiana doświadczeń
« Odpowiedź #82 dnia: Października 25, 2007, 21:13:18 »
Dodałem normale

Heh tylko dalej nie wiem jak zrobić aby nity szły w górę a podziały w dół.

Kurde jak to sprawdzam to nie wiem czy linie które zrobiłem idą w górę czy w dół. Jak obrócę w jedną stronę to wydaje się być ok , jak w drugą to już nie :008:
« Ostatnia zmiana: Października 25, 2007, 21:20:46 wysłana przez muminek »

Odp: "Skinowanie" - wymiana doświadczeń
« Odpowiedź #83 dnia: Października 25, 2007, 21:25:07 »

empeck

  • Gość
Odp: "Skinowanie" - wymiana doświadczeń
« Odpowiedź #84 dnia: Października 25, 2007, 21:35:45 »
Trochę za mocne te normale. Bardziej bym poszedł w kierunku subtelnego zaznaczenia linii podziału blach i nitów i może lekkiego zniekształcenia blach, tak jak jest w Mustangu z Acceleration.

Co do kierunku normali, to najlepiej sprawdzić już w grze, jeśli będzie źle to wystarczy odwrócić któryś kanał - przy 'standardowym' normalu - R albo G, jak to jest w FSX to jeszcze nie wiem, bo nie doszedłem do robnienia normali pod niego, mam niestety mały zastój :(.

bandyta

  • Gość
Odp: "Skinowanie" - wymiana doświadczeń
« Odpowiedź #85 dnia: Października 27, 2007, 10:13:36 »

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: "Skinowanie" - wymiana doświadczeń
« Odpowiedź #86 dnia: Października 27, 2007, 21:38:09 »
Cytuj
Kurde jak to sprawdzam to nie wiem czy linie które zrobiłem idą w górę czy w dół. Jak obrócę w jedną stronę to wydaje się być ok , jak w drugą to już nie

W skali szarości jasne to do góry, ciemne do dołu. Potem generujesz normalmapę w crazybump albo pluginem do fotoszopa i zapisujesz.

Aby normalmapę wstawić do FSX'a musisz przypisać ją we właściwościach materiału w gmaxie, plik normalmapy skompresować Imagetool poleceniem:

imagetool -nobeep -nomip -dxt5 -RedInAlpha -dds -nodither <nazwa_plku>

i umieścić w folderze textures samolotu. Musisz zachować konwencję nazewnictwa zgodnie z tą opisaną w SDK: nazwa_pliku_bump.dds
Tak jak napisał empeck, wgłębienia powinny być delikatniejsze, z tym łatwo przesadzić o czym sam się przekonałem :D :

"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: "Skinowanie" - wymiana doświadczeń
« Odpowiedź #87 dnia: Października 28, 2007, 21:13:10 »
Textura nie ma już białych linii , zostawiłem lekko rozjaśnione czarne.

Myślę że ostatnia wersja jest ok.
Ale nadal jakoś nity nie chcą urosnąć , zauważyłem też coś dziwnego z Shopem się dzieje .

Odp: "Skinowanie" - wymiana doświadczeń
« Odpowiedź #88 dnia: Lutego 23, 2008, 13:40:59 »
Minęło trochę czasu a ja nie pokazałem postępów w pracy.
Te grafiki zostały zrobione jakiś miesiąc dwa temu



Właściwie po oglądnięciu paru odcinków programu o modelarstwie stwierdzam że linie podziałów blach nie powinny być wcale widoczne . Wychodziło by na to ze przerwa między blachami w prawdziwym samolocie to jakieś 1-2 cm :D

Wurger

  • Gość
Odp: "Skinowanie" - wymiana doświadczeń
« Odpowiedź #89 dnia: Kwietnia 08, 2008, 12:11:27 »
Witam
Rozochocony twórczością innych przystąpiłem do tworzenia własnej kampanii i po krótkim czasie stwierdziłem że wskazane byłoby zrobienie własnych skinów.
Bawiłem się już kiedyś w malowanie do gry F1 Challenge i nawet mi to wyszło nie najgorzej ale używałem do tego prostego Painta.
Dzięki filmowi instruktażowemu kolegi bandyty postanowiłem podjąć próbę opanowania Photoshopa.
Klatka po klatce analizowałem jago poczynania aż do momentu gdy rozwinął kolejno zakładki:Filter/Mac`s/Remove White
Nie ma ich niestety w Photoshopie który ja posiadam, czy przyczyną jest to że mam trial tego programu ?
Zaznaczę jeszcze że brak jest zakładki: Mac's i rozwijającej się z niej:Remove White bo oczywiście Filter jest.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 08, 2008, 12:17:52 wysłana przez Wurger »