Autor Wątek: "Skinowanie" - wymiana doświadczeń  (Przeczytany 30917 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: "Skinowanie" - wymiana doświadczeń
« Odpowiedź #120 dnia: Listopada 08, 2008, 13:45:12 »
Czy ktoś wie coś więcej na temat mipmap w DXTBmp? Poradzono mi żebym je wyłączył no iak to można zrobić.
Próbowałem konwertować skina z gry. Do formatu 24bitowego nie było problemu. Po odwróceniu procesu przy pomocy DXTBmp ten sam efekt co z moim malowaniem. Traci na ostrości.

Odp: "Skinowanie" - wymiana doświadczeń
« Odpowiedź #121 dnia: Listopada 08, 2008, 14:01:51 »


No i się udało  :banan mipmapy są z boku :003: Ustawiłem je na 16bit i całość zapisałem w "Extended 16 bit 565".
Wielkie dzięki za pomoc i cierpliwość.

Odp: "Skinowanie" - wymiana doświadczeń
« Odpowiedź #122 dnia: Listopada 08, 2008, 15:09:03 »
Ostatnie słowo komentarza;) Po całkowitym wyłączeniu mipmaps można zapisać całość w większości formatów z DXTBmp. Taki drobiazg i tak potrafił namieszać  :021:

Odp: "Skinowanie" - wymiana doświadczeń
« Odpowiedź #123 dnia: Listopada 15, 2008, 20:19:44 »
Witam ponownie. Mam kolejne pytanie w kwestii technicznej. Jakiej użyć funkcji w PS żeby uzyskać połysk w malowaniu na śmigłowcu? Druga rzecz tyczy się zacieków oleju. Czy jest jakiś trik na ten efekt, czy trzeba się bawić odcieniami koloru?
Pozdrawiam.

Odp: "Skinowanie" - wymiana doświadczeń
« Odpowiedź #124 dnia: Listopada 16, 2008, 13:25:37 »
W DXTBmp musisz dodać kanał alpha - to czarno-biały obrazek, który określa połyskliwość modelu w FSie (im bardziej czarny, tym bardziej się błyszczy).

Odp: "Skinowanie" - wymiana doświadczeń
« Odpowiedź #125 dnia: Listopada 16, 2008, 16:27:13 »
Dziękuję. Czyli jeśli dobrze zrozumiałem, wystarczy że wyedytuję model w odcieniach szarości jako .bmp i zaimportuję go w DXTBmp. Efektem tego zabiegu będzie połysk w FSie.

Odp: "Skinowanie" - wymiana doświadczeń
« Odpowiedź #126 dnia: Listopada 16, 2008, 16:36:16 »
Chyba tak, choć nigdy tego w ten sposób nie robiłem - działałem niejako na odwrót: najpierw z malowania przy użyciu DXTBmp eksportowałem kanał alpha, obrabiałem go programem graficznym a potem z powrotem importowałem do tekstury.

Odp: "Skinowanie" - wymiana doświadczeń
« Odpowiedź #127 dnia: Listopada 16, 2008, 17:33:08 »
Też wykorzystałem ten sposób przy swoich Mi-24. Chciałem tylko wiedzieć właśnie jak edytować ten kanał bo aktualne malowanie na Mi-2 tj. zielono-brązowe (kolory dobrane chyba z ławki w parku :003:) jest z połyskiem. Ostatni wzór malowania czyli ciemno zielony znów wrócił do matu (no prawie matu :004:)

Wurger

  • Gość
Odp: "Skinowanie" - wymiana doświadczeń
« Odpowiedź #128 dnia: Grudnia 17, 2008, 16:41:41 »
Jako że sam zabrałem sie za robienie skinów zastanawiam się  jakich wzorców barw używacie, skąd je bierzecie ?
Ja mam jakieś dwa wzorce ale podczas malowanie BF-109F-4 zauważyłem że są spore rozbieżności, zwłaszcza między kolorami RLM 75, ale także wieloma innymi, proszę (tradycyjnie) o poradę doświadczonych skinerów jakich wzorców się trzymać i gdzie je można zdobyć.

Offline Sherman

  • *
  • 1. Pułk Lotniczy, 2. Eskadra Wywiadowcza, 105.WPŚB
Odp: "Skinowanie" - wymiana doświadczeń
« Odpowiedź #129 dnia: Grudnia 18, 2008, 14:18:34 »
Ja korzystam z palet na stronie http://www.simmerspaintshop.com/ (Colour swatches w lewym menu).
Marcin "Rahonavis" Rogulski (1986-2019)

Nie przepuszczą żadnej owcy,
Z drugiej chłopcy wywiadowcy.

Odp: "Skinowanie" - wymiana doświadczeń
« Odpowiedź #130 dnia: Grudnia 18, 2008, 22:39:29 »
Zajrzyj na strony sklepów modelarskich w dziale z farbami. Korzystam z wzorników które tam się znajdują. Kilka firm robi farby gotowych RLM-ów i umieszcza ich wzory właśnie na stronach z akcesoriami modelarskimi.

http://www.jadarhobby.pl/kolory-niemieckie-c-21_453_792.html
Wzory firmy AGAMA, dla mnie są bardzo dobre i nimi sie podpieram przy doborze koloru.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 18, 2008, 22:51:14 wysłana przez Rafał »

Wurger

  • Gość
Odp: "Skinowanie" - wymiana doświadczeń
« Odpowiedź #131 dnia: Grudnia 20, 2008, 10:54:50 »
Sherman i Rafał, dzięki za źródła jednak pozostaje nadal jeszcze jeden problem, mianowicie rozbieżności w odcieniach, na stronie podanej przez Shermana RLM 75 jest zdecydowanie jaśniejszy a na stronie podanej przez Rafała, mimo że jest to skan i może posiadać niewielkie przekłamania, odcień ten jest wyraźnie ciemny.
Który kolor  bardziej odpowiada niemieckiemu oryginałowi i na podstawie jakich materiałów na podanych przez was stronach zostało to stwierdzone ?
Z problemem odpowiedniego doboru koloru borykam się już od dawna, ponieważ sklejałem kiedyś modele ale jak dotąd jednoznacznej odpowiedzi na nurtujące mnie pytania nie znalazłem, dopiero to forum na nowo rozbudziło jakieś nadzieje.

Offline Hasta

  • *
  • Półświnia
Odp: "Skinowanie" - wymiana doświadczeń
« Odpowiedź #132 dnia: Grudnia 22, 2008, 12:16:40 »
Dobry rezultat daje wykonanie serii zdjęć aparatem cyfrowym powierzchni prawdziwego obiektu. Nitowane powierzchnie, linie podziału oraz zniszczenia są doskonale odwzorowane. Pozostaje praca nad spłaszczaniem fragmentów ze zdjęć, lub przenoszenie (za pomocą stempla w photo shopie) ich tekstury.
 Jasność , kontrast ,nasycenie barwy gotowej tekstury najlepiej dopasować po skalibrowaniu ustawień swojego monitora.
Metoda osiągalna dla Mi2 i Mi24 lecz za starociami trzeba pojeździć po muzeach, lub poprosić zagranicznego maniaka.
"W nocy wyda im się że widzieli słońce, kiedy zobaczą pół człowieka pół świnię;
 hałas, krzyki, powietrzna walka;
 nieme bestie przemówią."                                      Nostradamus 1503-1566

Odp: "Skinowanie" - wymiana doświadczeń
« Odpowiedź #133 dnia: Grudnia 23, 2008, 00:29:58 »
Agama z tego co mi wiadomo jako firma produkująca farby dla modelarzy, a co za tym idzie "jak najwierniej odtwórzmy dany samolot(pojazd)", wzoruje sie na oryginalnych wzornikach RLM. Więc możemy założyć że są to wiarygodne wzory. Jeśli chodzi o robienie zdjęć danego obiektu musimy pamiętać o jednej bardzo ważnej rzeczy. Odcień, nasycenie, a nie rzadko sam kolor bazowy potrafi być inny na różnych powierzchniach obiektu. Wszystko to jest zależne od padania światła na płaszczyznę. Np na odkrytych częściach kolor może wydawać się jaśniejszy w stosunku do tego który jest np. zacieniony(pod skrzydłem). No i wyblaknięcie koloru. Tak więc dla mnie samo zdjęcie nie jest pewnikiem danego koloru, może go nam przybliżyć. Jeśli chcemy mieć 100% pewność o doborze dobrego koloru do danego obiektu pozostaje nam pogrzebać w dokumentacji i znaleźć oznaczenia farb używanych przez danego producenta. Możemy później znaleźć dany kolor
 lub jego odpowiednik w FS (Federal Standard).
Też nie raz przez to musiałem i nadal muszę przechodzić przy robieniu modeli.

Odp: "Skinowanie" - wymiana doświadczeń
« Odpowiedź #134 dnia: Stycznia 17, 2009, 22:24:58 »
Witam,
czy ktoś z Was kiedykolwiek pokusił się o wykonanie skina dla Bf-109 jak tym zdjęciu (jednym z bardziej znanych)?