Autor Wątek: Ciekawe demko projektu nowego silnika graficznego  (Przeczytany 1417 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Labienus

  • *
  • Corsaires Fanaticus
Ciekawe demko projektu nowego silnika graficznego
« dnia: Czerwca 13, 2007, 22:46:51 »
http://www.trackmania.org/fr-041_debris.zip

Polecam - IMHO naprawdę świetnie zrobione zwłaszcza, że optymalizacja zdaje się stać na naprawdę wysokim poziomie zważywszy na ilość wyświetlanych obiektów. Mój Radeon X800GTO2 i AthlonX2 na 2.68GHz dostawały zadyszki przy szerszych kadrach (5-6 scen)... czyli raczej to wina karty, która z większymi obiektami sobie chyba nie radzi. A tak poza tym to całkiem dobrze sobie radziły z tymi tysiącami obiektów i shaderków :)

Spróbujcie choćby dla obejrzenia... zwłaszcza, że całość zajmuje całe 177KB :karpik

Kto biegnie po kolejną grę rozkładającą się na dysku na 10GB? :D

Pozdrawiam

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Ciekawe demko projektu nowego silnika graficznego
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 13, 2007, 23:21:15 »
Wygląda bardzo fajnie aczkolwiek nie jest to taka zupełna nowość:

"  at its heart this is still the werkkzeug3/kkrieger engine, except with a
  new(*) lighting/material system. models and textures are still generated.
  (though we don't use the sizeoptimized versions of everything, which made
  our lives a lot easier). we also still use shadow volumes, which makes the
  demo somewhat cpu-hungry, especially towards the end, since we have to
  transform a lot of the animated models by hand. but we didn't want to change
  the whole lighting pipeline in the middle of a project. "

Czyli kto nie zna niech spróbuje kkrieger'a: quake na 95kB. :)
http://www.theprodukkt.com/

Co do rozmiaru, to po prostu program nie zawiera żadnych tekstur, modeli ani ścieżek audio, wszystko jest generowane proceduralnie podczas uruchamania (stąd tak długi czas wczytywania). Kto pamięta stare dobre midy które miały po kilka kilo? :) Poza tym duża część engine'u jest napisana w asemblerze, respect.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Ciekawe demko projektu nowego silnika graficznego
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 14, 2007, 00:22:35 »
Jak się chce to można i wiele jest przykładów aczkolwiek ten powyżej jak i Kriger to raczej ciekawostki:

http://tenebrae.sourceforge.net/index.php?page=screenshots.txt

albo:

http://www.doomsdayhq.com/
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

qrdl

  • Gość
Odp: Ciekawe demko projektu nowego silnika graficznego
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 14, 2007, 01:18:26 »
Kto pamięta stare dobre midy które miały po kilka kilo? :) Poza tym duża część engine'u jest napisana w asemblerze, respect.

A kto pamiętam scenę z Amigi? Dema?? Ta produkcja jest demkiem blaszanym. W dawnych złotych czasach były różne kategorie programów demonstracyjnych, do 4kb, 64kb, 128kb i tak dalej. Co demonstrowały? Ano kunszt programistów i możliwości maszynek, wyciskały je do granic możliwości, a potem, na kolejnym copy-party, okazywało się, że te granice leżą milion efektów dalej :-) Produkcja fr, do której podał link Laba, ma tradycję i to chyba z 7-8 lat o ile nie więcej - jest cała seria. W tym wypadku sztuka nie polega na zrobienia engine`u do gry, tylko na - w wielkim skrócie - wykazaniu ile można upchać w jak najmniejszej ilości kodu. A efekt jest imponujący, wręcz porażający w przeliczeniu efekty/długość kodu.

pozdrawiam,
qrdl

Offline Piniol

  • JG300
  • *
Odp: Ciekawe demko projektu nowego silnika graficznego
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwca 14, 2007, 02:01:36 »
Cytuj
Kto pamięta stare dobre midy które miały po kilka kilo?

No akurat Ci co zajmują się produkcją muzyki (i posiadacze dzwonków polifonicznych w komórkach  :020:) Standard MIDI używany jest do dziś i nic nie wskazuje żeby zastąpiło go coś innego.
Akurat ten przykład nie za bardzo się ma do demek, aby muzyka grała potrzebne są generatory dźwięku - czyli już coś "fizycznego", a sterowane są sygnałami MIDI (np. włącz dźwięk C na 2 sek - pojemności pamięci jednego bajta).

Odp: Ciekawe demko projektu nowego silnika graficznego
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwca 14, 2007, 19:57:53 »
...kategorie programów demonstracyjnych, do 4kb, 64kb, 128kb i tak dalej. Co demonstrowały? Ano kunszt programistów ... w wielkim skrócie - wykazaniu ile można upchać w jak najmniejszej ilości kodu. A efekt jest imponujący, wręcz porażający w przeliczeniu efekty/długość kodu.
...
.. pamiętacie " wojny rdzeniowe"?

pojawienie się różnych "Windowsów" (nie tylko MS ) i innych "zaawansowanych interfejsów" spowodowało brak szacunku dla optymalizacji kodu i zanik umiejętności programowania w językach niskopoziomowych.
Jeden z moich uczniów w LO "myślał w Assemblerze" - miał wyjątkową umiejętność "pisania" w tym języku i znał większość listy rozkazów procka Z80.
Z powodu braku zainteresowania jego zdolnościami ze strony firm programistycznych (w latach dziewięćdziesiątych) w kraju, wyjechał do USA. Walczy na MIT i czasem kartki przesyła "świąteczne".


Leszek

Offline bip3r

  • *
  • 13 WELT
    • www.13welt.pl
Odp: Ciekawe demko projektu nowego silnika graficznego
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwca 14, 2007, 21:19:29 »
Jeden z moich uczniów w LO "myślał w Assemblerze" - miał wyjątkową umiejętność "pisania" w tym języku i znał większość listy rozkazów procka Z80.
Z powodu braku zainteresowania jego zdolnościami ze strony firm programistycznych (w latach dziewięćdziesiątych) w kraju, wyjechał do USA. Walczy na MIT i czasem kartki przesyła "świąteczne".

o cholera.. to już wiem skąd się wziął THE ONE - Neo.. ten co widział kod. :)

Follow the white rabbit.

Kolejny smutny przykład kiedy młodzi zdolni uciekają za normalnym życiem tam, gdzie ktoś doceni (dosłownie i w przenośni) ich talent i potencjał.

Strach się zestarzeć w tym kraju.  :015:
"Jestem Polak, a Polak to wariat, a wariat to lepszy gość." K.I. Gałczyński


13WELT YouTube Channel