Autor Wątek: LOL lotnicze II  (Przeczytany 1014575 razy)

1 Użytkownik i 4 Gości przegląda ten wątek.

Odp: LOL lotnicze II
« Odpowiedź #1590 dnia: Sierpnia 05, 2009, 20:14:05 »

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: LOL lotnicze II
« Odpowiedź #1591 dnia: Sierpnia 05, 2009, 20:56:48 »
"Prejscie graniczne", "polskie paniki" i ta tablica rejestracyjna na w201 te mi na naszą nie wygląda ;).
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: LOL lotnicze II
« Odpowiedź #1592 dnia: Sierpnia 05, 2009, 21:07:14 »
Bo to chyba jakiś Albańczyk pisał.

Odp: LOL lotnicze II
« Odpowiedź #1593 dnia: Sierpnia 07, 2009, 11:12:15 »

Offline Wacha

  • 13 WELT
  • *
Odp: LOL lotnicze II
« Odpowiedź #1594 dnia: Sierpnia 08, 2009, 00:49:15 »
Jeśli było nie bijcie - uczciwie przyznaję, że nie sprawdzałem:

Pamiętacie film Airwolf z takim super, hiper nowoczesnym śmigłowcem w roli głównej?
Doczekaliśmy się sequel'a (bravo reżyser, scenarzysta, aktorzy i pozostali):

http://www.youtube.com/watch?v=Xr4QKOcSxvs&NR=1&feature=fvwp



Offline syringe

  • *
  • Centipede
Odp: LOL lotnicze II
« Odpowiedź #1595 dnia: Sierpnia 08, 2009, 09:28:54 »
Łeee bez tego super motywu muzycznego sequel już nie jest taki kultowy  :118:
http://www.youtube.com/watch?v=nr_CJL1YQRc

Odp: LOL lotnicze II
« Odpowiedź #1596 dnia: Sierpnia 08, 2009, 17:16:41 »
Poniekąd lotnicze, komentarz pod newsem o kolejnym niezidentyfikowanym obiekcie latającym nagranym na filmie:



 :002: :002: :002:


Offline Wacha

  • 13 WELT
  • *

BigMac

  • Gość
Odp: LOL lotnicze II
« Odpowiedź #1598 dnia: Sierpnia 09, 2009, 14:06:10 »

Offline Dare

  • APAsq
  • *
  • #5 - WBCI
Odp: LOL lotnicze II
« Odpowiedź #1599 dnia: Sierpnia 10, 2009, 16:02:59 »
http://www.allegro.pl/item708645128_samolot_ultra_lekki_jantar_turbo_diesel.html

Gdy aukcja zniknie, pozostanie chociaż cytat:

Cytuj
JANTAR TURBO DIESEL

 

doskonałość ok.35 czyli z 1 km wysokości bez pracującego silnika przelatuje dystans 35 km długości
silnik samochodowy standard Citroen/ Toyota/ GM alu. 1,4 HDi 90/130 PS, ( w tym na olej jadalny)
śmigło przestawiane w locie nawet w choragiewkę
spalanie ok 3l / 100 km
predkość max 250 km/h
pułap 9.000 metrów
predkość 70% mocy - przelotowa silnikowa 231 km/h
konstrukcja węglowo / kewlarowo / szklana
Vmin 65 km/h
waga pustego 245 kg
waga max dopuszczalna prawnie 494 kg (poza prawem 600kg)
zabiera 2 osoby po 80 kg i 190 ładunku (prawnie 80 kg z paliwem)

 

w wersji Jambo przeznaczony jako holówka szybowców

w wersji agro zabiera 100 l. roztworu opryskowego

 

 

       Lekki Samolot Sportowo Turystyczny jest nowoczesną konstrukcją kompozytową opartą na wymogach FAI- Microlight Class oraz US- Light Sport Aircraft wraz z zastrzeżeniami wynikającymi w państwach europejskich z krajowych przepisów dotyczących samolotów kategorii Ultralight.

Prototyp przed seryjny wykonany w ramach grantu POIG zbudowany jest w oparciu o krajowe Tymczasowe Wymagania Zdatności Samolotów Ultralekkich. Przeznaczenie samolotu określa sama nazwa i pokrywa ona prawie cały zakres stosowalności takich konstrukcji.


W celu skrócenia czasu budowy oraz obniżenia kosztów, koncepcja płatowca opiera się na wypróbowanej konstrukcji wyczynowego szybowca Przedsiębiorstwa Doświadczalno Produkcyjnego Szybowców w Bielsku-Białej, SZD-52-3 Krokus S/C, będącego jedną z ostatnich i najbardziej zaawansowanych konstrukcji z rodziny szybowców Jantar. Pomimo że konstrukcja bazuje na Krokusie, przy opisie samolotu zarówno w niniejszym opracowaniu jak i w przyszłości, w celach marketingowych, podkreślane będzie powiązanie z Jantarem jako bardziej rozpoznawalną na świecie nazwą szybowców zawodniczych.

Szybowiec SZD-52-3 Krokus/ jantar  POsłużyl jako certyfikowany prototyp zdobywający laury mistrzostw świata do rozbudowy poszerzając kabinę dla 2 osoby

OPIS TECHNICZNY:

Dwumiejscowy, z miejscami obok siebie, samolot klasy ultralekkiej, o własnościach lotnych motoszybowca, którym w myśl przepisów nie będzie. Płatowiec w układzie grzbietopłata z usterzeniem w układzie T, wykonany z laminatu szklano/weglowo-epoksydowego. Napędzany silnikiem wysokoprężnym o mocy 90 KM (aczkolwiek na hamowni osiągnieto wynik 160 KM), śmigło przestawiane w locie Vodocoomp lub konstrukcji I.lot.  Poniższy opis techniczny bazuje na rozwiązaniach szybowca Krokus, tych które nie zostaną zmienione w samolocie( chyba że zaznaczono inaczej).  OPCJONALNIE elektro -motor oraz Rotax


Kadłub: całkowicie laminatowy usztywniony w półkręgami,  konstrukcji przekładkowej laminat-pianka-laminat, poszerzony w stosunku do szybowca, w części kabinowej o 56 cm. Ster kierunku konstrukcji przekładkowej zawieszony w dwóch punktach, wyważony masowo. Napęd linkowy z prowadzeniem w rurkach poliamidowych. W części centralnej wlaminowana  stalowa kratownica stanowiąca węzeł mocujący podwozie główne i łączący skrzydła z kadłubem oraz pirotechniczny system spadochronowy. Kabina wyposażona w tablicę przyrządów z podstawowymi przyrządami pilotażowo nawigacyjnymi oraz ergonomiczne miejsca załogi ukształtowane w pozycji leżącej jak w szybowcu. Dajnik ciśnienia całkowitego w górnej części natarcia statecznika kierunku, pod nim króciec do montażu sondy wariometru elektrycznego, dajniki ciśnienia statycznego po obu stronach burt kabiny  i dodatkowe na obwodzie belki ogonowej w połowie jej długości. Miski siedzeniowe wyjmowane dla ułatwienia obsługi elementów układów sterowych, regulacja pozycji pilota za pomocą zmiany położenia oparcia (5 pozycji) na ziemi i nastawnych w locie pedałów z regulowanymi zderzakami wychylenia. Wzrost pilota do195 cm, zakres wagi 60- 90 kg . Osłona kabiny jednoczęściowa, unoszona na sprężynie gazowej. Możliwość zabudowy pirotechnicznego, spadochronowego systemu ratunkowego. Podwozie z kółkiem przednim, chowane w locie lub stałe w wersji na rynek USA

Skrzydło:

dwudzielne, skorupowe, jednodźwigarowe o obrysie trapezowym z dwuobwodowym kesonem przenoszącym siły skręcające. Profil FX-67-K170 przechodzący w partii lotkowej w FX67-K150 Jest to profil który gdy zostanie zabrudzony na natarciu np.muszkami/ deszczem gwałtownie obniża doskonałość. Ale w Samolocie względem profilu Jantar standard 1 podnosi prędkość nawet do 285 km/h. Konstrukcja przekładkowa (skorupa dolna i górna) ze zbiornikami paliwa na max80 litrów w przykadłubowej części przedniego kesonu jak również zbiornikami 100 l do chemii na opryski – opcjonalnie . Dźwigar skrzynkowy, z pasami z rowingu węglowego i przekładkowymi (pianka PCV) ściankami zamykającymi. W obrębie wykroju  lotek i klap szczątkowy dźwigarek z wlaminowanymi okuciami zawieszenia oraz żeberka szczątkowe. Klapy krokodylowe i lotki konstrukcji przekładkowej, 20% głębokości, nie dzielone , zawieszone w czterech punktach napędzane w dwóch. Napęd lotek i klap popychaczowy ( dla klap wykorzystany  napęd od hamulców aerodynamicznych szybowca).


Usterzenie wysokości:

konstrukcji przekładkowej, ster wysokości dwuczęściowy, bez wyważenia masowego. Trymer sprężynowy, napęd steru popychaczowy z prowadzeniem w kadłubie w łożyskowanych przelotkach.

Na 3000 m wznosi się z prędkościa 5m/sek czyli 10 minut. Diesel spala 10 l /godz. Czyli 1 l spalania na wejście do 3 km wysokości. Doskonałość 35. czyli ma wówczas zasięg 105 km przy doskonałej prędkości 120 km /h. Do NY z Wrocławia dystans 8000 km. pokona w 67 godzin. A z OK. 134 godz spalając 134 l Diesla za 500 PLN. Sam wystartuję zrzuci kwiatek na dach auta hammer w N. Yorku w USA z dokładnością do 3 m. Zrobi zdjęcie gwoździa na dachu Chryslera na Manchatanie. Wyląduje na lotnisku Kennediego wysadzając pijanego pasażera z Wroclawia. Zabierze cukier z trzciny w drogę powrotną i wyląduje w nocy niepostrzeżenie sam na lotnisku w Mirosłąwicach k. Wroclawia. 10 minut wystarczy by 2 osoby złożyły go i zapakowały na przyczepkę transportową.

LOL?  :icon_eek:

303_Hornet141

  • Gość
Odp: LOL lotnicze II
« Odpowiedź #1600 dnia: Sierpnia 10, 2009, 17:08:16 »
Zasłyszane wczoraj na lotniku przed skokami:

[P] Przemo jakie jest powietrze ?
[H] Chu*owe ...
[P] To skocze na dupe

Odp: LOL lotnicze II
« Odpowiedź #1601 dnia: Sierpnia 11, 2009, 09:12:25 »
Chyba jeszcze w podstawówce byłem jak takie dowcipy się opowiadało. Poza tym w oryginale był basen, ch...wa woda i skok do niej. Bardziej sensownie to brzmi, nie wnikając w jakość całego dowcipu.

Odp: LOL lotnicze II
« Odpowiedź #1602 dnia: Sierpnia 11, 2009, 09:17:34 »

John Cool

  • Gość
Odp: LOL lotnicze II
« Odpowiedź #1603 dnia: Sierpnia 12, 2009, 23:18:22 »

tomek1988

  • Gość
Odp: LOL lotnicze II
« Odpowiedź #1604 dnia: Sierpnia 13, 2009, 00:10:32 »
http://www.youtube.com/watch?v=ZLqwYt7fwN8&NR=1

Niezbyt ambitne, ale przynajmniej lotnicze ;)...