Autor Wątek: LOL lotnicze II  (Przeczytany 1014534 razy)

1 Użytkownik i 4 Gości przegląda ten wątek.

Odp: LOL lotnicze II
« Odpowiedź #6900 dnia: Lipca 29, 2022, 09:01:03 »
Cytuj
Raczej nie lądowała by F-35C na lotniskowcu 

A może właśnie lądowała... :evil:
« Ostatnia zmiana: Lipca 29, 2022, 09:22:14 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: LOL lotnicze II
« Odpowiedź #6901 dnia: Lipca 29, 2022, 09:37:49 »
Nie podczas parkowania, tylko podczas lądowania:

https://twitter.com/Fighterman_FFRC/status/1490250892020383744

Natomiast nie mam pewności czy faktycznie to była kobieta (na swój sposób, z uwagi na forsowany przekaz, byłoby to nawet zabawne). Ciężko znaleźć jakieś wiarygodne informacje na ten temat.

Ok, ale czy rzeczywiscie podczas pierwszego lotu?
« Ostatnia zmiana: Lipca 29, 2022, 10:20:50 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: LOL lotnicze II
« Odpowiedź #6902 dnia: Lipca 29, 2022, 10:19:30 »
https://www.linkedin.com/in/christine-mau-783536109

Ciekawe CV. To by wyjaśniało mundur USAF i latanie na F-35.

Odp: LOL lotnicze II
« Odpowiedź #6903 dnia: Lipca 29, 2022, 11:07:55 »
https://www.linkedin.com/in/christine-mau-783536109

Ciekawe CV. To by wyjaśniało mundur USAF i latanie na F-35.

Możesz zapodać screenshota?

Musiałbym się logować, stworzyć konto itd., a nie mam ochoty.

Regulamin forum. Mazak.
« Ostatnia zmiana: Lipca 29, 2022, 11:26:59 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: LOL lotnicze II
« Odpowiedź #6904 dnia: Lipca 29, 2022, 14:06:17 »
Christine Mau
Retired Air Force Fighter Pilot/F-35 Flight Instructor
Lockheed Martin
Niceville, Floryda, Stany ZjednoczonePonad 500 kontaktów
Dołącz, aby nawiązać kontakt

Doświadczenie

Flight Instructor Sr
Lockheed Martin
maj 2017 – obecnie5 lat 3 mies.

Eglin AFB, FL


33d Operations Group Deputy Commander
United States Air Force
cze 2015–kwi 20171 rok 11 mies.

Eglin AFB


United States Air Force
5 lat

4th Operations Support Squadron Commander
cze 2013–lut 20151 rok 9 mies.

Seymour Johnson AFB

428th Fighter Squadron Director of Operations & 366th Fighter Wing Director of Staff
mar 2010–maj 20133 lata 3 mies.

Mountain Home AFB


United States Air Force
9 lat 3 mies.

Air Defense Aggressor
maj 2006–lip 20093 lata 3 mies.

Nellis AFB

F-15E Instructor Pilot
maj 2000–maj 20066 lat 1 miesiąc

RAF Lakenheath & Seymour Johnson AFB

Odp: LOL lotnicze II
« Odpowiedź #6905 dnia: Lipca 29, 2022, 15:52:20 »
https://youtu.be/9F0wLopYUOc

Pamiętam kiedyś też tak latałem, ale z dopalaniem to tylko dwa razy wokół Księżyca i trzeba bo lądować.

Offline ESP

  • *
  • Cloud Surfer
Odp: LOL lotnicze II
« Odpowiedź #6906 dnia: Lipca 29, 2022, 16:14:59 »
A w ile pokonuje Kessel Run? Bo jak powyżej 12 parseków to znam szybsze transportowce. :D
AMD Ryzen9 5900X + beQuiet! ShadowRock3 // HyperX Fury 64GB 3200MHz // MSI MAG X570 Tomahawk // MSI RTX3080 OC 10GB // ASUS ROG SWIFT PG329Q // KIOXIA 2TB M.2 NVMe + Samsung 2TB SSD // beQuiet! PureBase500

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: LOL lotnicze II
« Odpowiedź #6907 dnia: Lipca 31, 2022, 09:30:22 »
Rękawice pilota!

webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: LOL lotnicze II
« Odpowiedź #6908 dnia: Sierpnia 01, 2022, 16:59:58 »
Air Force vs. Navy Landing

https://www.youtube.com/shorts/BRgF4XjcVww

Czyli "zero f*cks given".

Offline ESP

  • *
  • Cloud Surfer
Odp: LOL lotnicze II
« Odpowiedź #6909 dnia: Sierpnia 01, 2022, 20:06:15 »
Kiedyś chyba Mover (pilot F-16C w USAF a potem F/A-18C w USN) opowiadał kiedyś, że Hornetem trzeba lądować bez "flary" inaczej grozi to kapotażem. Tam są jakieś sprężyny, które muszą się zablokować inaczej podwozie ma tendencję do odbijania. Z Viperem odwrotnie - zbyt gwałtowne przyziemienie grozi albo uszkodzeniem podwozia albo właśnie kapotażem spowodowane odbiciem się podwozia.
AMD Ryzen9 5900X + beQuiet! ShadowRock3 // HyperX Fury 64GB 3200MHz // MSI MAG X570 Tomahawk // MSI RTX3080 OC 10GB // ASUS ROG SWIFT PG329Q // KIOXIA 2TB M.2 NVMe + Samsung 2TB SSD // beQuiet! PureBase500

Odp: LOL lotnicze II
« Odpowiedź #6910 dnia: Sierpnia 01, 2022, 21:07:30 »
Dokładnie. Chyba nawet gdzieś w instrukcji do DCS było, że lądowanie Hornetem jest niczym kontrolowane zderzenie z pokładem/ziemią.

Offline ESP

  • *
  • Cloud Surfer
Odp: LOL lotnicze II
« Odpowiedź #6911 dnia: Sierpnia 01, 2022, 23:09:42 »
Podobnie było z F-14, też trzeba było przywalić ale tam było tak ze względu na efekt poduszki powietrznej pod samolotem. Jak podwiało potrafiło przenieść maszynę daleko poza strefę przyziemienia. Dlatego w późniejszych wersjach wprowadzono Direct Lift Control który poprzez podniesienie przerywaczy po prostu zabijał całą siłę nośną na skrzydłach.
AMD Ryzen9 5900X + beQuiet! ShadowRock3 // HyperX Fury 64GB 3200MHz // MSI MAG X570 Tomahawk // MSI RTX3080 OC 10GB // ASUS ROG SWIFT PG329Q // KIOXIA 2TB M.2 NVMe + Samsung 2TB SSD // beQuiet! PureBase500

Odp: LOL lotnicze II
« Odpowiedź #6912 dnia: Sierpnia 02, 2022, 00:30:03 »
Dla ciekawych tematu, wątek z niebieskiego forum, gdzie Mover i chyba jeszcze jeden pilot (Lex) piszą jak to jest z tym "flarowaniem":
https://forum.dcs.world/topic/192533-flaring-the-hornet-on-landing/
W wielkim skrócie - na lotniskowcu ląduje się bez flary, a na lądzie bywa różnie :). Są powody żeby robić tak i siak.

Offline ESP

  • *
  • Cloud Surfer
Odp: LOL lotnicze II
« Odpowiedź #6913 dnia: Sierpnia 02, 2022, 00:59:07 »
Dzięki! Świetny wątek, szczególnie filmik z flarującym Hornetem!
Czyli to o czym Mover mówił to żadna sprężyna a "Trailing/Planing Link" - czyli jak dobrze rozumiem rodzaj łącznika/wahacza w podwoziu głównym, który w razie awarii może spowodować poślizg i wywrócenie się samolotu? Wynika to z konstrukcji samego podwozia gdzie koło jest jakby wleczone za golenią więc walnięcie w pas na trzy punkty jakby od razu nakierowuje samolot na odpowiednią oś więc w razie awarii tego łącza samolot jest mniej narażony na poślizg. Gdyby z taka awarią lądować to delikatne przyziemienie z flarą może spowodować tańczenie samolotu i potencjalny kapotaż (kiedyś Mover miał odcinek o katastrofie dwóch T-38 gdzie w czasie lądowania właśnie "krzywe" przyziemienie spowodowało katastrofę obu maszyn i ofiary śmiertelne)
Dobrze rozumiem?

No i podtrzymanie odpowiednich odruchów tez jest ważne.
AMD Ryzen9 5900X + beQuiet! ShadowRock3 // HyperX Fury 64GB 3200MHz // MSI MAG X570 Tomahawk // MSI RTX3080 OC 10GB // ASUS ROG SWIFT PG329Q // KIOXIA 2TB M.2 NVMe + Samsung 2TB SSD // beQuiet! PureBase500

Odp: LOL lotnicze II
« Odpowiedź #6914 dnia: Sierpnia 02, 2022, 08:29:21 »
W przypadku F-16 flarowanie przechodzi w aero braking. Hamulce nie są za wydajne i spowolnienie samolotu na krótkim pasie mogłoby stanowić problem przy lądowaniu na 3 punkty.
Za to na lotniskowcu jak to rzeczywiście wielu pilotów określa, "lądowanie to kontrolowana katastrofa", trzeba przypokładzić ;) i się zatrzymać, albo śmigać dalej, nie ma czasu i miejsca na finezję.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 02, 2022, 13:02:21 wysłana przez KosiMazaki »