Autor Wątek: Model lotu podczas tworzenia własnych samolotów do symulatorów.  (Przeczytany 6930 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Model lotu podczas tworzenia własnych samolotów do symulatorów.
« Odpowiedź #15 dnia: Lipca 20, 2007, 18:39:11 »
Może ktoś bardziej doświadczony zrobi takiego tutka .
Od podstaw jak programować gausy (?) , czym różnią się przyrządy 2d od 3D .

No właśnie jak to jest z tym 2d i 3d . W 3d jest tarcz i wskazówka jako oddzielne obiekty i wskazówka jest obracana o odpowiedni kąt ?

Pytanie o różnice miedzy zegarami 2D i 3D odłożyłbym na potem. Aby dobrze to wytłumaczyć i pojąć potrzebna jest podstawowa wiedza na temat zegarów 2D robionych w XML.

pozdrawiam
ROB

Odp: Model lotu podczas tworzenia własnych samolotów do symulatorów.
« Odpowiedź #16 dnia: Lipca 21, 2007, 16:37:22 »
Na poparcie swojego twierdzenia z poprzedniego postu, odpowiem na pytanie:

"No właśnie jak to jest z tym 2d i 3d . W 3d jest tarcz i wskazówka jako oddzielne obiekty i wskazówka jest obracana o odpowiedni kąt ?"

Nie ma różnicy. Zarówno w 2D jak i w 3D sytuacja jest ta sama: jest tarcza i jest wskazówka jako oddzielne obiekty, i wskazówka jest obracana o odpowiedni kąt. Różnice polegają na sposobie wprowadzenia wskazówki w ruch jako taki i w sprawowaniu kontroli nad tym ruchem. W przypadku nieliniowych obrotów (lub przesunięć) różnica w metodzie się powiększa.

Dobrą metodą na początek jest analiza istniejących zegarów. Można rozpakować kontener z zegarami, odpalić FS i stworzyć lot z samolotem który ma nasz zegar(y), przełączyć się na Notatnik (piszę o Notatniku jako uniwersalnym softcie. Osobiście polecam coś co koloryzuje syntax), otworzyć interesujący nas prosty zegar (np. jakiś OAT - termometr temperatury powietrza na zewnątrz), i zmienić działanie aby wskazówka pokazywała temperaturę dwa razy większą:

oryginał: (A:Ambient Temperature,Celsius)

nasze zmiany:

(A:Ambient Temperature,Celsius) 2 *

lub o połowę mniejszą:

(A:Ambient Temperature,Celsius) 2 /

lub to samo ale inaczej

(A:Ambient Temperature,Celsius) 0.5 *

Następnie zapisać zmiany, zapakować kontener, przełączyć się na FS, zrestartować lot*) i mamy nasze zmiany widoczne jak na dłoni. Tooltip podpowiada właściwą temperaturę a wskazówka pokazuje naszą, cyganioną.

*) czasami wymagany jest restart całego FSa

Na tym mniej więcej polega programowanie zegarów 2D w XML. Oczywiście samo programowanie nie wystarcza do stworzenia zegara, potrzebne są jeszcze obiekty czyli grafika którą wprawiamy w ruch lub jest tłem dla tego ruchu. To też rozległy dział ale nie tak bardzo.

pozdrawiam
ROB

PS. Sorry Empeck, trochę odbiegło się od tematu. Chyba gdzieś na początku ktoś uznał, że zegary to składnik modelu lotu i potoczyło się samo. Zegary to jednak osobna historia.



empeck

  • Gość
Odp: Model lotu podczas tworzenia własnych samolotów do symulatorów.
« Odpowiedź #17 dnia: Lipca 21, 2007, 21:55:40 »
PS. Sorry Empeck, trochę odbiegło się od tematu. Chyba gdzieś na początku ktoś uznał, że zegary to składnik modelu lotu i potoczyło się samo. Zegary to jednak osobna historia.

Nie ma sprawy. Fajnie, że wątek o tworzeniu dodatkowych maszyn się rozwija, może kogoś jeszcze ta dziedzina zainteresuje.

Odp: Model lotu podczas tworzenia własnych samolotów do symulatorów.
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpnia 02, 2007, 13:07:52 »
Dla zainteresowanych modelem lotu w FS:

http://sim-outhouse.com/sohforums/showthread.php?t=48327

Autor programu AirWrench - Jerry Backwith aka "Sparks" - w tutorialu na temat P47.

Warto wziąć pod uwagę, że Jerry jest programistą z awiacyjnym zacięciem a nie na odwrót.

pozdrawiam
ROB

Glebas

  • Gość
Odp: Model lotu podczas tworzenia własnych samolotów do symulatorów.
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpnia 02, 2007, 16:41:38 »
Nie ma sprawy. Fajnie, że wątek o tworzeniu dodatkowych maszyn się rozwija, może kogoś jeszcze ta dziedzina zainteresuje.
Mnie interesuje, ale narazie czytam z roździawioną gębą :icon_eek: kiedyś, coś próbowalem zrobić w MFS 2002, był nawet taki programik do tuningu aeroplanów, ale zniechęcił mnie. Dlatego teraz czytając, widzę jak mało wiedziałem na temat tworzenia czegokolwiek w MFS.
Tylko sobie nie przeszkadzajcie... dalej... dalej ...śmiało chłopaki. :karpik

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: Model lotu podczas tworzenia własnych samolotów do symulatorów.
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpnia 02, 2007, 17:31:50 »
A tu przykładowo jest niepełny tutorial do robienia FMów w TW, takie podstawy. Podaję do lektury:
http://members.iinet.net.au/~peril/perils_fm_guide/
Myślę, że sporo rzeczy pokryje się z FSem, chociażby obliczanie powierzchni, np. w AC Calculator.

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Offline Ros

  • *
  • Uziemniony
Odp: Model lotu podczas tworzenia własnych samolotów do symulatorów.
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpnia 02, 2007, 20:01:39 »

Tylko sobie nie przeszkadzajcie... dalej... dalej ...śmiało chłopaki. :karpik


Właśnie, pracujcie dalej a my z Glebasem będziemy Wam kibicować. :) No i jakbyście potrzebowali kogoś do sprzątania to ja od biedy mogę być. ;)
Though I fly through the Valley of Death I shall fear no Evil for I am at 80,000 feet and climbing
36 Quai des Orfevres

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Model lotu podczas tworzenia własnych samolotów do symulatorów.
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpnia 03, 2007, 08:24:37 »
empeck, nie potrzebujesz przypadkiem opiekunki do dziecka, bo koledzy chętni widzę......  :118:

Dzięki ROB za linki, przeczytam na pewno.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Model lotu podczas tworzenia własnych samolotów do symulatorów.
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpnia 03, 2007, 11:53:34 »
Może trochę FS softu?

1. AirUpdate - pracuje w dwie strony: AIR do TXT i TXT do AIR

http://www.mudpond.org/AirDat.ZIP

2. AirManager - zaawansowany interfejs plus dokumentacja.

program: http://www.aircraftmanager.com/down/AAM.zip

dokumentacja: http://www.aircraftmanager.com/down/AAM_english.zip

3. AirWrench (wspominany i kupiony przez empecka)  - zawansowany i przyjazny interfejs. Darmowa wersja (bez aktywacji) pozwala na edycję małych i co bardziej anemicznych samolocików.

http://www.mudpond.org/AirWrench_main.htm

3. No i oficjalny FSEdit z FS. Należy się z nim obchodzić bardzo ostrożnie, podobno potrafi przedytować plik przez samo otwarcie(!). Jak już to powinien być stosowany raz, na samym początku a potem należy o nim zapomnieć.

pozdrawiam
ROB

empeck

  • Gość
Odp: Model lotu podczas tworzenia własnych samolotów do symulatorów.
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpnia 03, 2007, 12:14:22 »
Małe info na temat AirWrench. Pozwala on na tworzenie modelu lotu bez zagłębiania się w czeluście pliku .air. W program należy wpisać parametry samolotu - począwszy od wymiarów, wagi, poprzez dane na temat silnika, skończywszy na osiągach. Program analizuje wpisane dane i na ich bazie tworzy plik .air oraz odpowiednio modyfikuje plik .cfg. Zapewne ręcznie można osiągnąć większą kontrolę nad tworzonym modelem lotu, ale jak już pisaliśmy jest problem ze znalezieniem odpowiedniej ilości informacji pozwalającej na zabranie się za temat.

Jeszcze dwa programy ode mnie:

1. AFSD - Przydatny program do testowania samolotu, program łączy się z FS9/FSX za pomocą FSUIPC i pozwala na monitorowanie danych samolotu w czasie rzeczywistym.

http://perso.orange.fr/hsors/

2. AirEd - prosty program który umożliwia bezpośrednią edycję pliku .air - alternatywa dla programu AirManager.

http://www.simradar.com/File/2363/AirEd_Version_1_51.html

Glebas

  • Gość
Odp: Model lotu podczas tworzenia własnych samolotów do symulatorów.
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpnia 03, 2007, 12:56:47 »
empeck, nie potrzebujesz przypadkiem opiekunki do dziecka, bo koledzy chętni widzę......  :118:
@empeck, tylko nie daj się wkręcić. bo to może spowodować nieodwracalne skutki w psychice latorośli, przemyśl to :karpik

P.S.
Sorry za OT  :icon_redface: ale nie mogłem sie powstrzymać  :021:

Odp: Model lotu podczas tworzenia własnych samolotów do symulatorów.
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpnia 03, 2007, 13:03:43 »
Myślę, że dobrym edukacyjnym połączeniem obydwu tematów, tj. modelu lotu i zegarów, byłoby stworzenie testowego pulpitu. W najprostszej wersji zegary mogłyby być cyfrowe (tu nie trzeba zajmować się zbytnio grafiką), potem można by dodać/zastąpić ten i ów (w trosce o estetykę i rasowy wygląd) liniowymi wskazówkowcami, potem może nawet i nieliniowymi, a na końcu zrobić/dodać HUDa.

pozdrawiam
ROB