Autor Wątek: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.  (Przeczytany 215099 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #90 dnia: Lutego 29, 2008, 00:39:41 »
Wracajac do UT Europe X, wreszcie mamy Zalew Zegrzyński!  :banan
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #91 dnia: Lutego 29, 2008, 08:28:34 »
W Vector Europe też był :)
Śmiem twierdzić, że w nim jest lepsze odwzorowanie wody niż w UTX. Przykładowo, lotnisko w Pucku, które przygotowuje Warka, leży znacznie lepiej na VE. Natomiast UTX ma znacznie lepszy poziom dróg + dedykowane tekstury do nich.

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #92 dnia: Lutego 29, 2008, 16:40:40 »
Śmiem twierdzić, że w nim jest lepsze odwzorowanie wody niż w UTX.

Potwierdzam - w okolicach Bydgoszczy zbiorniki wodne też są znacznie lepiej odwzorowane w VE, choć te z UTX znam tylko ze screenów interesujących mnie miejsc "zamówionych" u posiadaczy tego dodatku. Chyba jednak VE + Xclass to lepszy zestaw (w każdym razie nie gorszy) na terenie Polski (nie wiem czy całej) i choć na razie jeszcze się waham to chyba nie zdecyduję się na zakup UTX Europe.

kapulet

  • Gość
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #93 dnia: Lutego 29, 2008, 20:05:07 »
Jeśli chodzi o mnie to bardziej przypadł mi do gustu UTX niż cloud9+VE. Dużo ładniejsze drogi i ich sieć idealnie rozłożona tak jak w rzeczywistości. Miejscowości też ładnie położone no i te światełka :020: Mam porównanie dla okolicy małopolski i tu UTX wydaje się mi lepszy.

Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #94 dnia: Lutego 29, 2008, 20:41:13 »
Mam porównanie dla okolicy małopolski i tu UTX wydaje się mi lepszy.

Ciekawy problem bo na podstawie screenów jakie wysłali mi posiadacze UTXE odniosłem wrażenie, że woj. kujawsko-pomorskie (które mnie interesuje najbardziej) jest całkowicie skopane (a Bydgoszcz to kompletna porażka).

Może warto spróbować porównania VE+Xclass w stosunku do UTXE - bo to może zależy do rejonu. Mam propozycję można by  wstawić screeny kilku rejonów z VE+Xclass, UTXE oraz Google maps - może będzie jakaś prawidłowość np. na północy lepszy VE+Xclass, a na południu UTX itd.?

Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #95 dnia: Marca 04, 2008, 22:07:00 »
Tak jak sam zaproponowałem w poprzednim poście mały teścik porównawczy UTX Europe oraz Vector i XClass w "mojej" okolicy.

Odwzorowanie okolic Bydgoszczy i lotniska EPBY:

- najpierw wycinek z Google Maps


- teraz 3 screeny od lewej: UTX, UTX  + XClass oraz kombinacja Vector i XClass (mam zainstalowane tekstury Millsa)



Jak można zauważyć sam UTX jest kompletną porażką w odwzorowaniu tego terenu. Rzuca się w oczy brak lasów i "niedorobione" miasto. Kombinacja UTX i XClass daje już nieco lepszy wynik w każdym razie pojawiły się lasy i miasto wygląda podobnie do "reala". W zasadzie nie ma zbyt wielkich różnic pomiędzy kombinacją UTX+XClass i Vector+XClass, ale tylko do czasu zbliżenia.

Robimy zbliżenie na charakterystyczny punkt na północy Bydgoszczy czyli LPKiW z charakterystycznym sztucznym stawem. Po lewej UTX+XClass, a po prawej Vector+XClass.



Dla porównania obrazek z Googli:



Wyraźnie widać, że układ lasu jest zdecydowanie lepszy (szczególnie, że na wschód od stawu są spore obszary leśne i nie ma gospodarstw) w kombinacji Vector+XClass, a ponadto kształt stawu jest wyraźniejszy w tej kombinacji.

Skoro jesteśmy przy odwzorowaniu zbiorników wodnych to jeszcze jedno porównanie na bazie akwenu znajdującego się w okolicy Bydgoszczy czyli Zalew Koronowski.

Screeny z Googli (mapa aby wyrźniej było widać kształt akwenów)



Od lewej: UTX, UTX  + XClass oraz kombinacja Vector i XClass



Wyraźnie widać, że od UTX gorszy jest chyba tylko defaultowy landclass z FSX, natomiast kombinacja z XClass są bardzo podobne landclassem, ale różnią się odwzorowaniem samego zbiornika wodnego. Ten z Vectora jest mniej "kanciasty" i znacznie lepiej oddaje rzeczywisty kształt akwenu od uproszczonego kształtu tego elementu w UTX

Moim zdaniem kombinacja Vector i Xclass jest dużo lepsza od kombinacji UTX i XClass ("goły" UTX w ogóle chyba jest bez sensu). Jedyną zaletą UTX dla nawigacji VFR jest chyba odwzorowanie dróg nieco lepsze od niż Vectorze, ze względu na lepsza kolorystykę (w Vectorze drogi są jednego koloru i chyba trochę zbyt jasne).

Jestem ciekawy jak to wygląda w innych okolicach, bo może to tylko rejon "mojego" miasta jest "pokrzywdzony" w UTX. Ktoś ma odmienne odczucia co do tych dodatków na podstawie latania w innych rejonach Polski?

empeck

  • Gość
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #96 dnia: Marca 04, 2008, 22:18:17 »
Ja niestety screenshotów nie mam, ale podzielę się wrażeniami. UTX jest zdecydowanie ładniejszy od Vectora. Widać dopieszczone textury, zwłaszcza dróg i torowisk, Vector ma też problemy z falami na wybrzeżu większych zbiorników wodnych, czasem pojawiają się od strony ziemi. Widać, że UTX był ręcznie podszlifowany, czego nie można powiedzieć o VE. Z drugiej strony odwzorowanie zbiorników wodnych w Vectorze jest o wiele lepsze, mam też wrażenie, że UTX jest nieco przesunięty względem Vectora (który leży idealnie).

Niestety nie potrafię jeszcze ocenić który dodatek bardziej mi pasuje. Z jednej strony UTX jest naprawdę ładnym dodatkiem (ładniejsze drogi, światła 3d nocą itp, a wiadomo, że latamy dla grafy :D), jednak ma mniejszą rozdzielczość danych wektorowych niż VE. Vector z kolei jest dokładniejszy (no i nie zauważyłem w nim kwadratowych jezior jak to pod Dortmundem :D), ale sprawia wrażenie jakby był na żywca przekonwertowany z danych źródłowych i nic poza tym.

Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #97 dnia: Marca 05, 2008, 05:29:42 »
UTX jest zdecydowanie ładniejszy od Vectora. Widać dopieszczone textury, zwłaszcza dróg i torowisk...

Zgadzam się, że wizualnie UTX jest dopracowany i ładniejszy niż Vector. Jednak idea przyświecająca dodatkom do FS-ów jest uczynienie go jak najbardziej podobnym do realnego świata. W przypadku nawigacji VFR zbiorniki wodne są bardzo ważnym elementem stąd pierwszeństwo przyznaję VE. W odwzorowaniu dróg i torowisk nie ma wielkich różnic co do poprawności (w UTX są ładniejsze - to fakt), choć podobno (jeszcze nie sprawdzałem) UTX korzysta z nieco nowszych danych.

W sumie najlepszą kombinacją byłby landclaas z XClass, zbiorniki wodne z VE, a drogi i torowiska z UTX. Niestety o ile UTX jest "w kawałkach", które można wyłączać i włączać to VE jest w całości. Jak znajdę wolna chwilę to pokombinuję z plikami może da się uzyskać jakąś sensowną "mieszankę".

Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #98 dnia: Marca 05, 2008, 16:56:24 »
Pogrzebałem trochę i chyba znalazłem najlepsze rozwiązanie (oczywiście w moim subiektywnym odczuciu) pozwalające osiągnąć efekt wizualny możliwie zbliżony do "realu". Jest to wspólne użycie wszystkich trzech dodatków UTX, VE i XClass (oraz oczywiście darmowego dodatku z obiektami 3D).

W "Scenery Library" ustawiłem elementy w takiej kolejności

VFRPL3dLandmarks
Vector Europe - Mod
UT Europe Railroads
UT Europe Roads
XCLEU

Pozostałe elementy UTX są jako nieaktywne, natomiast z foldera Vector Europe usunąłem część plików. W przypadku terenu Polski pozostawiłem tylko te pliki:

poland_czech_slovakia_rivers_lakes_8974
poland_czech_slovakia_rivers_lakes_shores_8974
poland_czech_slovakia_sea_shores_8944
poland_czech_slovakia_streams_3535

... natomiast poniższe usunąłem

poland_czech_slovakia_arterials_6767
poland_czech_slovakia_highways_6767
poland_czech_slovakia_rails_9292
poland_czech_slovakia_residentials_6565
poland_czech_slovakia_traffic_7676

Teraz mam:

- landclass z XClass
- zbiorniki wodne, rzeki itp z Vector Europe
- drogi i linie kolejowe z UTX

Dla porównania teren, o którym pisałem wcześniej czyli LPKiW koło Bydgoszczy (można skonfrontować ze screenami z wcześniejszego posta):



Kilka screenów pokazujących, że udało się moim zdaniem wybrać to co najlepsze z każdego dodatku:



Drogi są dość dokładnie odwzorowane (widoczne na skrajnym prawy screenie rozbudowane okolice skrzyżowań są takie w rzeczywistości) i ładniejsze niż te z VE, a przede wszystkim ciemniejsze i nie rzucające się tak w oczy z powietrza. Maszt telewizyjny w Trzeciewcu (z VFRPL3dLandmarks) jest niestety przesunięty o około 500m w stosunku do faktycznej pozycji.

EDIT>>> do tego tekstury Millsa, korekta podkładów dróg w UTX proponowana przez some1 i ... FSX "nabrał wyglądu".
« Ostatnia zmiana: Marca 05, 2008, 17:30:26 wysłana przez Razorblade1967 »

Offline Rosomak67

  • *
  • gg4075796
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #99 dnia: Marca 05, 2008, 18:14:19 »
Gratulacje.
Jestem pod wrażeniem.Sam trochę kombinowałem ale jak się ma 1-2 tygodniowo na granie to raczej latam niż zmieniam.Teraz dzięki Tobie mam z górki

Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #100 dnia: Marca 08, 2008, 08:07:19 »
Zostałem poproszony o wrzucenie okolic lotniska EPNL i m.Nowy Targ we wspomnianej wcześniej kombinacji z dodatkami UTX+VE+XClass, co niniejszym czynię:

Na początek porównanie terenu w FSX z "Google Maps":





Niestety ta okolica nie ma dobrej rozdzielczości w GM, więc nieco pomocna będzie mapa z zaznaczonym układem lasów i dróg.



Lotnisko EPNL i Łososina Dolna:



"Zamówiony" widok na południe, wschód, zachód i północ znad EPNL:



Kilka fotek okolic Nowego Targu:



Sam Nowy Sącz wygląda na odwzorowany nieźle (ale niech się wypowiedzą "tubylcy") natomiast z mniejszymi mieścinami już gorzej, tutaj przykład - przesunięta kilometr czy dwa (?) Limanowa:


Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #101 dnia: Marca 08, 2008, 13:54:51 »
Wasze dążenie do perfekcji, Razorblade, mnie przerasta  :020:
Czasami wydaje mi się, że XClass był dopasowywany pod defaultowy rozkład dróg FSa. Dlatego mniejsze miasta są przesunięte czasami o jakiś kilometr.

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Offline Szelma

  • *
  • Tomcat Tribute
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #102 dnia: Marca 11, 2008, 11:28:45 »
Jezeli ktoś z Was nadal poszukuje Polskiego wydania FSX'a to właśnie widziałem w Krakowskim Empiku w Galerii Kazimierz 2 sztuki w cenie 149,99 zł. Wersja Deluxe. Pozdrawiam.
11:05 PM

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #103 dnia: Marca 13, 2008, 21:07:12 »
Kurcze u mnie po ustawieniu priorytetów scenerii zgodnie z radą Razora znika mi autostrada A4 po starcie z Balic, i ogólnie robi się kiszka z drogami. Dopiero po wyłączeniu UTX Roads i pozostawieniu samego Vectora jest OK.
I jeszcze pytanie - czy jest możliwość, aby w tym miksie zachować jakoś nocne oświetlenie z UTX? To akurat najbardziej IMHO udany element tego dodatku i znacząco zwiększa przyjemność czerpaną z nocnych lotów.

Odp: FSX - scenerie, dodatki, obiekty.
« Odpowiedź #104 dnia: Marca 14, 2008, 22:48:40 »
1.
Kurcze u mnie po ustawieniu priorytetów scenerii zgodnie z radą Razora znika mi autostrada A4 po starcie z Balic, i ogólnie robi się kiszka z drogami. Dopiero po wyłączeniu UTX Roads i pozostawieniu samego Vectora jest OK.

Wydaje mi się, że problem jest gdzieś u Ciebie bo u mnie autostrada A4 koło lotniska w Balicach wydaje się być w porządku pomimo zmiksowania UTXE, VE i XClass.





Może masz jakieś inne scenerie zainstalowane i coś się "gryzie". Może masz nieprawidłową kolejność w "Scenery Library"? Próbowałeś coś pozmieniać?

2.

Na prośbę zamieszczam Zamość w kombinacji UTXE, VE, XClass i tekstury Millsa:




Dla porównania Google Maps (niestety niewielka szczegółowość tego rejonu)



- kształt miasta jest OK;
- drogi z UTX raczej też zrobione poprawnie;
- nie wiem czy właściwie dobrano elementy landclassu miasta (rodzaj zabudowy) bo nie znam tego miasta - niech się zainteresowany wypowie;
- Landclass (XClass) okolicy dobrany raczej dobrze, bo na zdjęciu z Googli widać, że Zamość otaczają tereny rolnicze;
- Co ciekawe w okolicy Zamościa braku sporego zbiornika wodnego o nazwie "Nielisz" (i to zarówno w UTX, jak i Vectorze), natomiast jest mniejszy akwen w samym Zamościu opisany w Googlach jako "Zalew";

Kilka screenów Zamościa

« Ostatnia zmiana: Marca 14, 2008, 23:15:10 wysłana przez Razorblade1967 »