Autor Wątek: Samoloty i śmigłowce z FS2004 - działające w FSX - wymiana spostrzeżeń i porad.  (Przeczytany 18410 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

...własnie sprawdzałem mi-2 nemetha pod fsx - dziala lecz nie  wszystkie przyrzady pil. np sztuczny horyzont i wariometr .Tak wiec loty bez widocznosci - nie , do latania dla frajdy online (DZWA) jak najbardziej.

Też już nad tą maszyna siedziałem i niestety nie ma sensu używania jej w FSX - bo pojawiają się różne bugi. U mnie np. nie gaśnie lampka informująca o rozruchu silnika (po lewym silniku gaśnie, a po prawym już nie). Nie wszystkie tekstury się ładują kilka elementów we wnętrzu jest biała itd. tak samo jest chyba z innymi wiatrakami "serii Mi" od Nemeth.

Szkoda bo to były fajne dodatki  :005: Niestety chyba żadnego patcha dostosowującego go do FSX nie można się spodziewać (choć wydawcy kilku innych płatnych dodatków tak już ponoć postąpili).

Podczas prób dostosowania tej maszyny do FSX znalazłem zresztą ciekawe zjawisko:

Na początku nie działały mi przełączniki nad prawymi drzwiami w VC - dawały się przełączyć tylko z poziomu 2D. Dopiero gdy próbując dostosować ten dodatek do FSX wstawiłem nowy [CameraDefinition.001], Title = "Right Seat" ... czyli pozycję "na prawym fotelu" to dopiero gdy "przesiadłem się" na ten fotel mogłem w VC uruchomić przełączniki nad prawymi drzwiami. Nawet mnie ucieszył ten wzrost realizmu, bo przecież w prawdziwym MI-2 to trudno chyba dosięgnąć tych z lewego fotela. Niestety po 2 godzinach dalszej walki i kombinacjami co tu zmienić aby jeden z moich ulubionych śmigłowców z FS9 chodził prawidłowo w FSX dałem za wygraną i wywaliłem Mi-2 z FSX - za cienki jestem  :004:

Nieprawidłowe działanie dodatku moim zdaniem powoduje, ze nie ma sensu go używać. jeszcze się nim trochę pobawię w FS9, bo mam jeszcze "starocia" ze względu na to u żony nie chodzi FSX, a czasem latamy razem. Ale jak kupię w styczniu nowy komp to będzie definitywne pożegnanie z FS9 i kilkoma fajnymi maszynami.

Wydzieliłem to z wątku Latanie online w FSX (http://www.il2forum.pl/index.php/topic,9138.0.html).

Dyskusja rozpoczęta słowami cygana: " ... ale na marginesie własnie sprawdzałem mi-2 nemetha pod fsx - dziala lecz nie  wszystkie przyrzady pil. np sztuczny horyzont i wariometr .Tak wiec loty bez widocznosci - nie , do latania dla frajdy online (DZWA) jak najbardziej."
« Ostatnia zmiana: Lipca 21, 2007, 17:05:46 wysłana przez Razorblade1967 »

Offline cygan

  • APAsq
  • *
Cytuj
bo przecież w prawdziwym MI-2 to trudno chyba dosięgnąć tych z lewego fotela.
Dosiegniesz bez problemu  :001:
W FSX  latałem mi-2 dosłownie jeden lot nie zaglebiłem sie za bardzo w ewetualnie bugi ale potwierdzam ze od biedy mozna sie nim pobawic.
FS 2004/FSX  DCS  BMS  TOH  ARMA3

Dosiegniesz bez problemu

Masz rację! Mój błąd - ostatni raz w Mi-2 leciałem "ładnych parę lat" temu (potem przyszły były Mi-8 i W3), po sprawdzeniu zorientowałem się, że to w sumie około metra od pozycji pilota na fotelu.

... ale potwierdzam ze od biedy mozna sie nim pobawic.

Niestety kluczowym jest tutaj wyrażenie "od biedy"  :005: - nadaje się to w zasadzie do zrobienia jakiegoś ciekawego screena, bo jakoś przyjemności z lotu z takimi bugami nie odczuwam. W zasadzie prawie wszystkie samoloty i śmigłowce z FS9 funkcjonują "od biedy" w FSX, ale niestety niewiele jest tych dobrych i działających prawidłowo.

Kolejnym bugiem Mi-2 jest to, że gdy zwolniłem nisko na dość nisko nad ziemią to "głos" powiedział, że mam wysunąć klapy  :karpik

Dotychczas sprawdziłem kilkanaście maszyn z FS2004 pod FSX i na razie stwierdziłem, że:

Działają wspomniane już tutaj płatne samoloty MiG-15 z Bear Studios i T34 Mentor z Carenado

Nie działają niestety dobre darmowe (wspomniane w temacie Zanim zasiądziesz za sterami myśliwca ...) samoloty Zlin 43 i Zlin 142

W Stearmanie PT-17 nie wyświetlają się niektóre tekstury np. wskaźnik pod górnym płatem.

Bugi występują w Nemeth Mi-24, ale nie sprawdzałem jeszcze tego dodatku kompleksowo. Na razie stwierdziłem problemy z przełączaniem niektórych włączników w VC. prawdopodobnie sytuacja będzie podobna jak z Mi-2  :005:

Niestety dobry VC jest dla mnie warunkiem używania samolotu lub śmigłowca w ogóle w FS-ach.

Co ciekawe powstał nieźle zrobiony An-2 pod FS2004/FSX, ale wreszcie porządne wykonanie kokpitu zostało zepsute koszmarna postacią drugiego pilota. Nie mogę zrozumieć autorów, którzy wstawiają te postacie do VC. Są całkowicie zbędne, psują efekt wizualny kokpitu, a w FSX uniemożliwiają pilotowanie z fotela drugiego pilota (w sumie z FS9 też). Bardzo trudno jest wykonać dobrze wyglądająca postać ludzką w kabinie. W darmowych dodatkach widziałem chyba tylko 2-3 w miarę nie szpecące postacie (z pamięci np. Aeronca L-16A) - reszta to koszmarki, w zasadzie wykluczające użycie często niezłego dodatku.

Przy okazji - w dodatkach działających pod FSX można sobie dorobić widok z siedzenia 2 pilota poprzez wprowadzenie takiej grupy w aircraft.cfg

[CameraDefinition.001]
Title = "Left Seat"
Guid = {195EAB58-9E4A-1E2A-A34C-A8D9D948F078} - ten numer może być zasadniczo* identyczny dla widoków wewnętrzych
Origin = Virtual Cockpit
MomentumEffect = No
SnapPbhAdjust = Swivel - ta funkcja odpowiada za poruszanie głowy za pomocą POV
SnapPbhReturn = False
PanPbhAdjust = Swivel
PanPbhReturn = False
Track = None
ShowAxis = YES
AllowZoom = TRUE
InitialZoom = 0.75 - ta funkcja odpowiada za wstępne powiększenie widoku
SmoothZoomTime = 2.0
ZoomPanScalar = 1.0
ShowWeather = Yes
XyzAdjust = TRUE
ShowLensFlare=FALSE
Category = Cockpit
PitchPanRate=20
HeadingPanRate=60
InitialXyz=-0.85, 0.00, 0.00 - ta funkcja odpowiada za położenie "punktu wzroku" w przestrzeni
InitialPbh=0, 0, 0 - ta funkcja odpowiada za "kąt patrzenia"


X - prawo/lewo
Y - góra/dół
Z - przód/tył

_______________________

*) Tak jest w defautowych maszynach wszędzie jest ten sam numer (i tak to działa też np. w T-34 czy MiG-15 i BristoluF2B), ale w Nemeth Mi-2 musiałem dać rożne dla poszczególnych widoków.
« Ostatnia zmiana: Lipca 21, 2007, 17:38:04 wysłana przez Razorblade1967 »

Nie posiadam FSX, ale wiem, że są pacze/instalatory pod FSX do (płatnych, nie orientuję się w sprawie freeware gdyż większość nie ma własnych stron z updateami, zależy to od dobrej woli autora/przypadku, a nóż zadziała):
Cytuj
Piper Cherokee
Piper Dakota
Piper Archer
Cessna 182RG II
Cessna 182 Q
Cessna Centurion II
Cessna 206
Cessna 206 Full version (Amphibian and Cargo)
Beechcraft Bonanza F33
Beechcraft Bonanza V35
Beechcraft Mentor
produkcji Carenado, Level-D 767, F1 ATR-72, Coolsky MD-80, Leonardo MD-82, niektóre samoloty Wilco, Digital Aviation Do-27, niektóre samoloty Alphasim (ale kto by tym latał ;P), CS, RealAir, Shockwave i to by chyba było na tyle. Wiem, że raczej latacie GA, ale może komuś się przyda ta lista (pewnie wybiórcza, bo nie sposób sprawdzić wszystkiego). BTW dosyć niedawno wyszedł UTX, na razie USA.
Ktoś na forum Nemeth pisał, że Mi-24 działa w FSX, ale nie wiem jak z systemami.

@ PZl Belfegor

Dzięki za wskazówki odnośnie upadate'a T-34 od Carenado. Choć jeśli mam być szczery to kwestie widoków zrobiłem po swojemu, gdyż te w pliku od Carenado nie przypadły mi do gustu. W przypadku posiadania Tracka IR4 (lub IR3 z 6DOF) nadmiar widoków wewnętrznych  jest zbędny i tylko przeszkadza bo prościej i szybciej porusza się głową. Natomiast w nowym pliku aircraft.cfg nie było widoku z tylnego fotela, tak potrzebnego do lotów w jednej maszynie. Podobnie ze zmieniony punktem początkowym widoku - tez mi nie odpowiadał.

Czyli i tak zrobiłem to "ręcznie" - ale pewne wskazówki się przydały.

... ale może komuś się przyda ta lista (pewnie wybiórcza, bo nie sposób sprawdzić wszystkiego).

Właśnie dlatego powstał ten temat, aby wymieniać się spostrzeżeniami na ten temat:

Sprawdzałem dzisiaj serię darmowych samolotów Aero/Rockwell AC50, 52, 500 ... itd. (z The Aero Commander Project). To raczej niemłode, ale znane dodatki darmowe do FS9 - całkiem niezłej jakości.



Działają prawidłowo pod FSX, tekstury wewnętrzne nie tracą na jakości i wydaje mi się, że wszystkie przyrządy działają poprawnie. Oczywiście sposób teksturowania powoduje pewien spadek FPS, ale to jest charakterystyczne dla wszystkich dodatków nie posiadających tych elementów skompresowanych do formatu DDS.

Ciszę się, że choć trochę to się przydało ;) Może również inne dodatki tego autora również zadziałają? Można ściągnąć tutaj, w większości są naprawdę przedniej jakości, a i do lotów krajobrazowych jak znalazł :001:

...
Działają prawidłowo pod FSX, tekstury wewnętrzne nie tracą na jakości i wydaje mi się, że wszystkie przyrządy działają poprawnie. Oczywiście sposób teksturowania powoduje pewien spadek FPS, ale to jest charakterystyczne dla wszystkich dodatków nie posiadających tych elementów skompresowanych do formatu DDS.

A co Cię powstrzymuje od skompresowania do fromatu DDS samemu?

pozdrawiam
ROB

Sprawdzałem ostatnio darmowe 3 myśliwce z FS9:

1. P-51D (autor Warwick Carter) - http://www.simviation.com/fsxvintage3.htm - zdecydowanie najlepiej zrobiony darmowy myśliwiec z tego okresu.

2. P-47M (autor Tom Kohler) - http://library.avsim.net/esearch.php?CatID=fs2004ac&DLID=81381

3. F4U (zespół Alpha Bleu Ciel) - http://www.simviation.com/fs2004vintage18.htm

oraz bombowiec A-26 (SOH) dostępny niestety tylko na SimOuthouse - http://www.sim-outhouse.com/index.php?lloc=downloads&loc=downloads&page=info&FileID=8600 (jakoś od jakiegoś czasu mam z tą stronka jakieś problemy - admin mnie nie lubi czy co :005:)

Wszystkie te dodatki działają w FSX bez problemów.  :001:

hellkitty

  • Gość
Cześć.

Mam pytanie dotyczące dodatku Wings of Power: WWII Heavy Bombers and Jets. Wiem, że ukazały się dwie jego odsłony, na FS9 i FSX. Ze względu na słabe parametry komputera na najnowszą wersję Flight Simulatora nie mogę sobie jeszcze pozwolić, ale zmieni się to w bliżej nieokreślonym czasie. Stąd chciałbym się dowiedzieć, czy WoP pod FS9 można w razie potrzeby jakość zupgradeować do FSX? Nęci mnie ten dodatek piekielnie (głównie ze względu na B 17F/G), a szkoda, gdyby okazało się, że z chwilą wejścia w posiadanie FSX, musiałbym kupować nową wersję WoP...   

empeck

  • Gość
AFAIK w WoP są samoloty dla FS9, które tez działają pod FSX. Shockwave jak narazie wypuścili tylko jeden samolot typowo pod FSX - czyli WoP2 B-17G:

http://www.shockwaveproductions.com/store/wop2_b17/

hellkitty

  • Gość
Dziękuje.
A wie ktoś czy są jakieś drastyczne różnice pomiędzy pomiędzy WoP a WoP2 pod FSX?

Jak widzisz drastyczne różnice pomiędzy FS2004 a FSX to WoP2 (jak na razie B17G) powinien się spodobać.

Co do samego "Wings of Power: WWII Heavy Bombers and Jets" to wydanie "Aircraft Powerpack" zawiera zarówno wersję dla FS2004 jak i FSX (zgodność z) do wyboru przy instalacji.

pozdrawiam
ROB

Ze względu na problemy jakie mają niektórzy z obsługą urządzeń w Mustangu - zrobiłem małą modyfikację. Chodzi o osoby nie posiadające urządzeń w stylu Track IR, które mają czasem trudności w szybkim sięgnięciu przełącznika - wyszło to w lotach online.

Mała modyfikacja widoków - przełączane klawiszami "A" i "Shift+A" wewnątrz kokpitu. Wkleić poniższe linie do pliku aircraft.cfg

[CameraDefinition.001]
Title = "Radio"
Guid = {195EAB58-9E4A-2E2A-A34C-A8D9D948F078}
Origin = Virtual Cockpit
MomentumEffect = Yes
SnapPbhAdjust = Swivel
SnapPbhReturn = False
PanPbhAdjust = Swivel
PanPbhReturn = False
Track = None
ShowAxis = FALSE
AllowZoom = TRUE
InitialZoom = 0.60
SmoothZoomTime = 2.0
ZoomPanScalar = 1.0
ShowWeather = Yes
XyzAdjust = TRUE
ShowLensFlare=FALSE
Category = Cockpit
PitchPanRate=20
HeadingPanRate=60
InitialXyz=0, -0.5, 0.25
InitialPbh=30, 0, -10

[CameraDefinition.002]
Title = "Navigation"
Guid = {195EAB58-9E4A-1E2A-A34C-A8D9D948F079}
Origin = Virtual Cockpit
MomentumEffect = Yes
SnapPbhAdjust = Swivel
SnapPbhReturn = False
PanPbhAdjust = Swivel
PanPbhReturn = False
Track = None
ShowAxis = YES
AllowZoom = TRUE
InitialZoom = 1.0
SmoothZoomTime = 2.0
ZoomPanScalar = 1.0
ShowWeather = Yes
XyzAdjust = TRUE
ShowLensFlare=FALSE
Category = Cockpit
PitchPanRate=20
HeadingPanRate=60
InitialXyz=0, -0.5, 0.46
InitialPbh=20, 0, 90

[CameraDefinition.003]
Title = "Drop Tanks"
Guid = {195EAB58-9E4A-1E2A-A34C-A8D9D948F080}
Origin = Virtual Cockpit
MomentumEffect = Yes
SnapPbhAdjust = Swivel
SnapPbhReturn = False
PanPbhAdjust = Swivel
PanPbhReturn = False
Track = None
ShowAxis = YES
AllowZoom = TRUE
InitialZoom = 1.4
SmoothZoomTime = 2.0
ZoomPanScalar = 1.0
ShowWeather = Yes
XyzAdjust = TRUE
ShowLensFlare=FALSE
Category = Cockpit
PitchPanRate=20
HeadingPanRate=60
InitialXyz=0, 0, 0
InitialPbh=60, 0, 60

[CameraDefinition.004]
Title = "Engine"
Guid = {195EAB58-9E4A-1E2A-A34C-A8D9D948F081}
Origin = Virtual Cockpit
MomentumEffect = Yes
SnapPbhAdjust = Swivel
SnapPbhReturn = False
PanPbhAdjust = Swivel
PanPbhReturn = False
Track = None
ShowAxis = YES
AllowZoom = TRUE
InitialZoom = 0.7
SmoothZoomTime = 2.0
ZoomPanScalar = 1.0
ShowWeather = Yes
XyzAdjust = TRUE
ShowLensFlare=FALSE
Category = Cockpit
PitchPanRate=20
HeadingPanRate=60
InitialXyz=0, -0.25, 0
InitialPbh=45, 0, -50

[CameraDefinition.005]
Title = "Fuel Tanks"
Guid = {195EAB58-9E4A-1E2A-A34C-A8D9D948F082}
Origin = Virtual Cockpit
MomentumEffect = Yes
SnapPbhAdjust = Swivel
SnapPbhReturn = False
PanPbhAdjust = Swivel
PanPbhReturn = False
Track = None
ShowAxis = YES
AllowZoom = TRUE
InitialZoom = 0.9
SmoothZoomTime = 2.0
ZoomPanScalar = 1.0
ShowWeather = Yes
XyzAdjust = TRUE
ShowLensFlare=FALSE
Category = Cockpit
PitchPanRate=20
HeadingPanRate=60
InitialXyz=0, -0.25, 0.25
InitialPbh=80, 0, 0


Panel radio, światła i uruchomienie silnika - przed wyłączeniem drążka i po wyłączeniu:



Panel nawigacyjny:



Odrzucanie zbiorników podwieszanych:



Sterowanie silnikiem, klapami, światłami itd.:



Zbiorniki paliwa:

« Ostatnia zmiana: Sierpnia 02, 2007, 22:14:08 wysłana przez Razorblade1967 »

empeck

  • Gość
Dzięki Razor, przyda się. Na początku nie zauważyłem tej radiostacji ;)

Kolejna modyfikacja tego samolotu:

1. Zainstalowałem GPS - ale tylko jako panel 2D.

2. Dokonałem poprawki, która przywróciła brakujący w FSX transponder - linia "gauge" odnosiła się do tego urządzenia w FS9, trzeba było dokonać poprawki na takie defaultowe urządzenie z FSX.

Przed zmianą:


Po zmianie:


3. Zmieniłem sposób wyświetlania się paneli 2D

- Zmieniłem układ paneli radiowo-nawigacyjnych na poziomy i dostosowałem go do rozmiarów czarnego paska (prawdopobnie pozostałości po panelu 2D, którego w tym P-51 nie ma). Taki pasek pojawia się często przy wciśnięciu komendy wywołującej "Window 0" (Shift+1) w niektórych dodatkach robionych pod FS9. Nie wiem jak go usunąć, pasek znika gdy włączymy i wyłączymy inne okna urządzenia 2D. Pojawia się jednak ponownie przy powtórzeniu czynności. Taki układ paneli radionawigacyjnych maskuje ten (wkurzający mnie osobiście) efekt.



- Dodałem małe panele 2D przedstawiające GPS (Shift+1), panele radionawigacyjne (tylko te które odpowiadają tym w 3D - Shift+2) i panel autopilota (nie wiem jeszcze czy będzie działać poprawnie, ale może przydać się w dalekich przelotach gdy trzeba prowadzić nawigacje "po mapie" - Shift+3).



Wiem, że niektórym "nie leży" obsługa urządzeń z poziomu VC i wolą takie panele 2D, a te są na tyle małe, że nie przeszkadzają.

4. Usunąłem niepotrzebny bo nie działający w FSX wpis usuwający panel 2D.

gauge16=dsd_view_skip!no_2d,   0, 0, 5, 5

Nowy plik "Panel.cfg" (proponuję skopiować cały folder "Panel" i ten oryginalny pozostawić np. z nazwą Panel.org)


[Window Titles]
Window00=RADIO
Window01=GPS
Window02=RADIO MINI
Window03=AP

[Window00]
size_mm=468,52
position=6
BACKGROUND_COLOR=0,0,0
VISIBLE=0
ident=RADIO
zorder=1

gauge00=Bendix_King_Radio!Bendix-King Radio Nav-Comm 1,   0,    0, 117, 32
gauge01=Bendix_King_Radio!Bendix-King Radio Nav-Comm 2,   117,  0, 117, 32
gauge02=Bendix_King_Radio!Bendix-King Radio Audio,        0,   32, 117, 20
gauge03=Bendix_King_Radio!Bendix-King Radio ADF,          117, 32, 117, 20
gauge04=Bendix_King_Radio!Bendix-King Radio AP,           234,  0, 117, 52
gauge05=Bendix_King_Radio!Bendix-King Radio Xpndr,        351,  0, 117, 26
gauge06=Bendix_King_Radio!Bendix-King Radio DME,          351, 26, 117, 26


[Window01]
size_mm=228,189
window_size=0.25
position=2
BACKGROUND_COLOR=0,0,0
VISIBLE=0
ident=GPS
zorder=2

gauge00=fs9gps!gps_500,            0,0,228,189

[Window02]
BACKGROUND_COLOR=2,2,2
size_mm=156,51
position=0
visible=0
ident=RADIO MINI
zorder=3

gauge00=Bendix_King_Radio!Bendix-King Radio Nav-Comm 1,     0,  0, 78, 25
gauge01=Bendix_King_Radio!Bendix-King Radio Nav-Comm 2,     0, 25, 78, 25
gauge02=Bendix_King_Radio!Bendix-King Radio Audio,        78, 0, 78, 14
gauge03=Bendix_King_Radio!Bendix-King Radio ADF,        78, 14,78, 18
gauge04=Bendix_King_Radio!Bendix-King Radio Xpndr,        78, 32,78, 18

[Window03]
BACKGROUND_COLOR=2,2,2
size_mm=100,30
position=1
visible=0
ident=AP
zorder=4

gauge00=Bendix_King_Radio!Bendix-King Radio AP,  0,0,100,30


[Vcockpit01]
Background_color=0,0,0
size_mm=512,512
position=7
visible=1
ident=
pixel_size=1024,1024
texture=$MUST

gauge00=test!ADF,  5,7,153,59
gauge01=test!hdcowl,  2,0,5,4
gauge02=test!com,  170,7,153,59
gauge03=test!dust,  333,93,5,6
gauge04=test!en,  361,78,5,6
gauge05=test!hdfrost,  341,75,11,10
gauge06=test!glock,  327,73,11,15
gauge07=test!nav,  335,7,153,59
gauge08=test!drop2,  421,95,22,21
gauge09=test!drop,  346,97,24,23
gauge10=test!Fuel_Selector.xml,  17,307,76,95
gauge11=Bendix_King_Radio!Bendix-King Radio Xpndr,  8,76,315,89
gauge12=test!supercharger,  0,0,24,23
gauge13=test!hdsuper,  2,38,10
gauge14=test!mcvortex,  0,0,7,7
gauge15=test!hdcowl2,  0,0,5,5

[Default View]
X=0
Y=0
SIZE_X=8191
SIZE_Y=5240
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 05, 2007, 12:01:32 wysłana przez Razorblade1967 »