Autor Wątek: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8  (Przeczytany 23581 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
« dnia: Sierpnia 14, 2007, 11:46:52 »
W końcu udało mi się uruchomić wersję 4.08 podatną na modowanie. Szkopuł w tym, że będzie ona po rosyjsku. Wszystkie potrzebne pliki są tu:
http://rapidshare.com/files/48886606/Gra_Sturmovik_-_Modowanie_wersji_4.08.rar.html
Zawartość:
  • rosyjski files.sfs
  • rosyjski ilfb.exe
  • il2 wrapper patch
  • przykładowy mod GUI

1) Po pierwsze - UTWORZYĆ KOPIE ZASTĘPOWANYCH PLIKÓW ! Czyli files.sfs i il2fb.exe.
2) Przekopiować do katalogu z grą plik files.SFS z katalogu: Plik files.SFS do wersji 4.08 ru
3) Plik il2fb.exe z katalogu: Plik il2fb.exe do wesji 4.08 ru umieścić w dowolnym folderze razem z plikiem:
    il-2_sturmovik_wrapper_patch.exe i uruchomić tą aplikację.
4) Otrzymany plik il2fb.exe i wrapper.dll przekopiować do głównego katalogu gry.
5) Żeby sprawdzić, czy gra przyjmuje mody, należy w głównym katalogu gry utworzyć folder: files, do którego należy przekopiować katalog Gui z folderu: Przykładowy Mod. Z tego też folderu kopiujemu do głównego katalogu z grą plik: filelist.txt
Zawartość pliku filelist.txt:
#komentaz
GUI\background0.tga
Nie ma znaczenia czy ścieżkę rozdziela się '\' czy '/'. Nie przejmować się brakiem wpisu o katalogu files.
Mam nadzieję, że nic nie pokręciłem  :001: Wersję językową będzie można zmienić stosując plik files.sfs z miedzynarodowej (naszej obecnej) wersji gry, ale żeby gra się z tym plikiem uruchomiła, potrzebny jest inny plik zawarty w katalogu com. Na razie nie doszedłem jeszcze który i z jaką dokładnie ścieżką dostępu.

[Poprawiłem trochę tytuł, dodałem zawartość archiwum i pliku flielist.txt-Jos]
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 15, 2007, 23:30:27 wysłana przez Josiv »
Wódka to śmierć, ale polski lotnik śmierci się nie boi...

Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.08
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpnia 14, 2007, 11:59:49 »
Świetna robota! zapytam jeszcze tylko czy udało ci sie może dostać w jakiś sposób do plików FM w 4.08?
\___[O}====-
 /OOOOO\

Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.08
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpnia 14, 2007, 12:17:04 »
Pchelka - rozumiem, że u Ciebie podany przeze mnie przepis działa  :003: Na razie moje wysiłki idą w kierunku odpalenia modowalnego iłka 4.08 w wersji PL.
Wódka to śmierć, ale polski lotnik śmierci się nie boi...

Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.08
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpnia 14, 2007, 12:19:53 »
Jeszcze nie wiem czy zadziała - teraz siedzę w pracy - sprawdzę później ale jeżeli u ciebie jest ok to czemu gdzie indziej miało by nie działać ? 
\___[O}====-
 /OOOOO\

lukasz-h

  • Gość
Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.08
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpnia 14, 2007, 13:31:35 »
Oto relacje z krótkich testów:

Przepis działa, tylko że trzeba kopiować mody do folderu files, a nie bezpośrednio do folderu z grą (reszta bez zmian)
Natomiast problem jest w czymś innym: ruski file.sfs ma inną strukturę katalogów i plików, skutek jest tego taki, że pliki wyeksportowane z wersji international nie działają na ruskiej (nawet się nie pokrywają), do tego większość plików, która by nas interesowała jest zaszyfrowana, można zmienić parę obrazków (w tym tło), ale nic poza tym.

Drzewo folderu com, pliku files.sfs z wersji international:
maddox
├───gwindow
├───il2
│   ├───ai
│   │   ├───air
│   │   └───ground
│   ├───builder
│   ├───engine
│   │   ├───cmd
│   │   └───hotkey
│   ├───fm
│   ├───game
│   │   ├───campaign
│   │   ├───cmd
│   │   └───order
│   ├───gui
│   ├───net
│   ├───objects
│   │   ├───air
│   │   ├───bridges
│   │   ├───buildings
│   │   ├───effects
│   │   ├───humans
│   │   ├───ships
│   │   ├───sounds
│   │   ├───trains
│   │   ├───vehicles
│   │   │   ├───aeronautics
│   │   │   ├───artillery
│   │   │   ├───cars
│   │   │   ├───lights
│   │   │   ├───planes
│   │   │   ├───stationary
│   │   │   └───tanks
│   │   └───weapons
│   └───tools
├───JGP
├───netphone
├───opengl
│   └───util
├───rts
│   ├───cmd
│   └───net
├───sound
├───TexImage
└───util

I rosyjskiej
maddox
├───il2
│   └───objects
└───rts

Wszystkie pliki zawierające flight model (przynajmniej tak mi się wydaje) są w głównym folderze w formie całkowicie nieczytelnej. A ruski exe nie pozwala na użycie normalnych plików (dlatego nie odpali się ze zwykłym plikiem files.sfs).

Czyli d..a zimna :D

Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpnia 14, 2007, 20:54:34 »
Po około 15 sekundach wywala mnie do pulpitu - gra się zamyka ;/

Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpnia 14, 2007, 21:35:02 »
Albo nie przekopiowałeś do gry "spaczowanego" pliku il2fb.exe wraz z wygenerowanym plikiem wrapper.dll, albo uruchamiasz grę ze starego pliku il2.exe.
Wódka to śmierć, ale polski lotnik śmierci się nie boi...

Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpnia 15, 2007, 07:53:49 »
Działa nie przekopiowałem jednego pliku  :icon_redface:

Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpnia 16, 2007, 10:38:26 »
Dokładnie, też miałem podobny problemik co Doe. Trzeba skopiować także plik  il2fb (ten co ma 156kB-przynajmniej u mnie) do głównego katalogu z gra i z niego odpalać grę.

W każdym razie -dobra robota Kelso!

Trochę z początku przygniata człowieka ta cyrylica i te napisy eksploatacyjne po prawej stronie ekranu , które wydłużyły się teraz na pół ekranu ;).
Mam też takie troszkę dziwne odczucie , jakby samoloty..troszkę inaczej się zachowywały w powietrzu. Nie żebym siał prowokację (bo wcale nie żeby gorzej -wręcz przeciwnie) , ale czy jest to możliwe ???
Obecne formy marnowania czasu: FC, ArmA, czasem FSX
Zapraszam:  http://pvrt.dbv.pl/news.php

lukasz-h

  • Gość
Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpnia 16, 2007, 10:53:22 »
Właśnie (dzięki namowie Kelso) spróbowałem zmienić język na bardziej czytelny tj. angielski.
http://mihd.net/c8wht5
Wystarczy to wgrać tak jak się wgrywa normalne mody, czyli plik folder i18n kopiujemy do folderu files, a plik filelist.txt do głównego folderu gry. Oczywiście wymagana podmiana plików files.sfs i il2fb.exe tak jak pisał Kelso.

PS. W moim poprzednim poście wkradł się błąd, chciałem porównać pliki files.sfs international 4.05m i files.sfs russian 4.08m

Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpnia 16, 2007, 13:38:05 »
Nie mogę pobrać pliku z podanego linku  :015:
Możesz mi to wrzucić na dp_7@poczta.fm  ?

Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpnia 16, 2007, 14:29:49 »
Nie możesz, czy nie potrafisz  :118: ?
Wódka to śmierć, ale polski lotnik śmierci się nie boi...

Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpnia 16, 2007, 14:43:20 »
Podmieniłem plik filelist.txt.
Rzecz ma się tak: jak jest po angielsku nie ma nowych dźwięków, jak są nowe dźwięki nie ma angielskiego. Wychodzi na to, że te dwa pliki filelist.txt się wykluczają.

lukasz-h

  • Gość
Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpnia 16, 2007, 14:50:00 »
Oczywiście, trzeba te dwa pliki scalić (połączyć).

Odp: Rippowanie oraz wgrywanie modów v. 4.0.6 -4.0.8
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpnia 17, 2007, 16:40:57 »
5) Żeby sprawdzić, czy gra przyjmuje mody, należy w głównym katalogu gry utworzyć folder: files, do którego należy przekopiować katalog Gui z folderu: Przykładowy Mod. Z tego też folderu kopiujemu do głównego katalogu z grą plik: filelist.txt


Ok, zrobiłem to, a gdzie ten mod ma się wyświetlić?

Nie możesz, czy nie potrafisz  :118: ?


Ja nie wiem :) Jak to się ściąga? ;)
Pozdrawiam.