Autor Wątek: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...  (Przeczytany 144375 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...
« Odpowiedź #675 dnia: Stycznia 13, 2011, 19:04:48 »
Na czym polegają misje ESCORT. Lecę w mojej paczce. Drugi oddział ma zniszczyć pas startowy. Lecę na szpicy jako pierwszy z moim skrzydłowym. Dolatuję do celu. W pobliżu nie ma żadnych wrogich myśliwców, tylko SAMy. Czy ESCORT polega nie tylko na ochronie przed wrogimi myśliwcami, ale także na skierowaniu wszelkich SAMów i innych ADA na siebie?

Odp: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...
« Odpowiedź #676 dnia: Stycznia 13, 2011, 19:26:25 »
O ile dobrze pamiętam, misje typu Escort mają za zadanie wziąć na swoje barki obronę przed myśliwcami wroga. Od ochrony flightu przed SAMami są misje typu SEAD Escort.

Odp: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...
« Odpowiedź #677 dnia: Stycznia 13, 2011, 19:49:14 »
No ok. Powtórzyłem tą misję. Za 2 SP dostałem namiar na wroga. Zniszczyłem. W oddali na RWR widzę, że kręcą się inne wrogie maszyny. Widzę je też na radarze. Są jakieś 40 mil ode mnie. Co powinienem zrobić? Lecieć ku nim czy trzymać się całej paczki i wracać za nimi. Przypominam, że to misja typu ESCORT.

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...
« Odpowiedź #678 dnia: Stycznia 13, 2011, 20:36:19 »
Misja ESCORT będzie formalnie zaliczona sukcesem gdy flight który eskortujesz będzie mieć misje zaliczoną jako sukces. Jak to zrobisz to już Twoja sprawa. To nie jest sweep w którym się rzucasz na wszystkie cele w okolicy, tylko eskorta.

Ten temat był już poruszany na forum, tak samo kwestia, dlaczego mimo że wszystkie samoloty wrócą do bazy status eskorty jest "failed".

Odpowiadając na Twoje pytanie, czy wracać z nimi czy atakować kontakty na 40 milach. To zależy, musisz przewidzieć jakie mogą być skutki jeżeli nie zaatakujesz. Przypominam że Falcon daje na tyle fajną sytuację w powietrzu, że wróg po zęby obładowany Adderami może przelecieć obok Ciebie nie zwracając uwagi, gdyż ma swoją ważniejszą misję, niż wiązanie się w walkę z pozostałymi samolotami. Bierzesz sobie pod uwagę aspekt celu, ich wysokość, próbujesz przewidzieć ich trasę, sprawdzasz sobie co jakiś czas przez AWACSa odległość od Ciebie i jeżeli są w stałej odległości 40 nm za Tobą, a Ty wracasz już do bazy i nie spodziewasz się przed sobą spotkać niczego wrogiego, to wiązanie się w walkę jest bez sensu.
Piszesz jednak że za 2 SP, czyli wygląda że dopiero lecicie na cel. Wtedy masz cały czas dodatkowe zagrożenie, że oprócz tych celów mogą się pojawić kolejne przed Tobą co znacznie skomplikuje sytuację, a dodając do tego brak możliwości zmiany trasy to sytuacja staje się beznadziejna. Ważne też aby nie stracić uzbrojenia walcząc z czymś co niekoniecznie stanowi zagrożenie, gdy przed Tobą 3/4 trasy. Niestety jest to na tyle złożony problem że nie dysponując dalszą informacją nie można odpowiedzieć na to pytanie.

Musisz rozważać takie kwestie (składa się to na tzw. SA - Situational Awarness)
-gdzie jesteś, ile masz do celu, ile do bazy, czy lecisz nad terenami wroga gdzie musisz dodatkowo uważać m.in na plot.
-wzajemne położenie Ciebie względem pozostałych samolotów sojuszniczych, które mogą Ci pomóc.
-aktualna pozycja samolotów wroga z wyprzedzeniem do przodu, oraz stopień zagrożenia z ich strony (np Su-30 nie będzie tak groźny jak 27 gdyż z reguły ma przypisaną misję AG, no i nie garnie się do walki, mimo że uzbrojenie AA w obu typach niemal takie samo, mig-21-93 nad Bałkanami może sprawić niemiłą niespodziankę itp).
-ogólna sytuacja panująca w teatrze działań, czy jest to sam początek kampanii i można się spodziewać wielu CAPów wroga.
-informacja o celu i tamtejszej ewentualnej obronie plot. Przykładowo lecąc OCA Strike na lotnisko gdzie jest eskadra 29tych można się spodziewać tuż przed podejściem misji typu SCRAMBLE i zamieszania w powietrzu. Dodatkowo już 2 zestawy SA-2 mogą skutecznie utrudnić walkę powietrzną.
-stan uzbrojenia AA oraz stan paliwa. 

Pozdr.

Odp: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...
« Odpowiedź #679 dnia: Stycznia 14, 2011, 19:13:42 »
Dzięki. Konkretna odpowiedź. :001:

Odp: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...
« Odpowiedź #680 dnia: Stycznia 14, 2011, 21:37:05 »
Dobra, ale ciągnąc temat dalej to sprawa wygląda tak:
Misja ESCORT. Lecę z moim skrzydłowym. Za nami leci PRE-PLAN- mają zniszczyć SS missile brigade.
Dolatujemy nad cel. Trafiam dwa zbliżające się Migi. Mój kumpel jednego. PRE-PLAN odpala AGM i wraca do bazy.
Ja też. Lądujemy i co??? I nic!!!
Są moje trafienia i skrzydłowego też, ale PRE-PLAN w ogóle nie trafił w to co trzeba tak więc widzę MISSION FAILED.
Nie wiedziałem o co chodzi więc sam poleciałem jako PRE-PLAN. Znalazłem cel. Okazuje się, że nie jest podpięty pod SP, a znajduje się trochę obok. Zniszczyłem cel, wróciłem do bazy i MISSION EXCELLENT mimo że moja eskorta nie zestrzeliła ani jednego celu . Nie wiem więc w co wali AI jako PRE-PLAN, ale na pewno nie w cel!
Czy da się to jakoś zmienić? Co zrobić z takim problemem?
Zrobiłem SAVE przed misją i za każdym razem jest tak samo.
 

Odp: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...
« Odpowiedź #681 dnia: Stycznia 15, 2011, 00:42:20 »
Cytuj
Nie wiem więc w co wali AI jako PRE-PLAN, ale na pewno nie w cel! Czy da się to jakoś zmienić? Co zrobić z takim problemem?

AI programu symulując wynik ataku działa (w uproszczeniu) na dwa sposoby:

1.   Gdy atakujesz osobiście stosuje indywidualne, dość dokładne algorytmy liczące szanse i stopień zniszczenia celu w zależności od rodzaju celu, użytej broni, odległości do celu itd. Każdy indywidualny obiekt np. pojazd ZSU-Shilka jest traktowany jako oddzielny samoistny cel.
2.   Gdy atakującym jest AI (np. PRE-PLAN flight) obliczenia dokonywane są statystycznie, tzn. cała jednostka nieprzyjaciela np. Batalion-AA jest traktowany jako jeden, niepodzielny obiekt który jest atakowany przez inny obiekt np. flight 4xF-16 uzbrojony w bomby CBU. Dla takiego zestawu liczone jest prawdopodobieństwo zniszczenia celu (a dokładnie stopień tych zniszczeń), a następnie uruchamiana jest specjalna „wewnętrzna ruletka” która losuje odpowiedni wynik takiego ataku. Zakładając że wyszło 70% zniszczeń algorytm losowo niszczy 70%  atakowanego batalionu – czyli wybiera losowo pojedyncze pojazdy i niszczy je do chwili aż pozostanie 30% poprzedniego stanu.
Dlatego może się zdarzyć że w pierwszym losowaniu dla ataku AI wyjdzie że szanse trafienia w batalion są mniejsze niż 2% co nie wystarczy na zniszczenie jakiegokolwiek pojazdu. W/w algorytm uwzględnia oczywiście odporność celu na atak wybranym rodzajem broni i inne modyfikatory.

Bywa czasami inna przyczyna nie-trafienia celu przez AI, mianowicie nie przypisanie celu do misji typu Pre-Plan CAS (czasami taki błąd AI się przytrafia). Dlatego warto sprawdzić to przypisanie w tej misji i upewnić się za pomocą Recon czy taki cel istnieje w tym miejscu lub w pobliżu. Tu uwaga – cel dla misji Pre-Plan CAS może być celem ruchomym, i AI jest zobowiązane go poszukać. Oznacza to że niekoniecznie po 20 minutach lotu cel jest tam gdzie był podczas tworzenia planu misji. Zdarza się czasami że AI nie mogąc znaleźć wyznaczonego celu (a posiadając amunicję) szuka dalej aż znajdzie coś podobnego do zniszczenia. Co ciekawe takich zastępczych celów AI samo sobie nie chce zaliczyć, choć ze strategicznego punktu widzenia npl. ponosi straty.

Wracając jednak do tematu: mniemam że latasz w misjach generowanych przez kampanie a nie TE.
 W przypadku kampanii proponuję na samym wstępie zdecydować się „w co chcesz się bawić” – czy realistyczną wygraną strategię czy zaliczanie misji generowanych przez AI. Choć pytanie wydaję się na pozór idiotycznie, w rzeczywistości niestety ma sens. Powodem jest AI zarządzające kampanią. Engine kampanii jest w Falcon’ie naprawdę fajny (chyba najlepszy jaki widziałem w symulatorach samolotu) ale niestety ma jeszcze sporo wad i niedoróbek. Od tego miejsca wypowiadam się w zasadzie o Falcon 4 AF, choć „campaign engine” we wszystkich Falcon’ach jest bardzo podobne bo powstało na bazie oryginalnego Falcon 4.0. W AF ponoć zostało dużo poprawione lecz nadal nie wszystko. Na podstawie niektórych wypowiedzi na forum (tym i innych)  podejrzewam że „engine” kampanii w OF, FF i innych mogą mieć więcej „tych pozostałości” po oryginale.

Dlaczego napisałem - albo strategia albo latanie ? Bo patrząc krytycznie na sposób generowania misji stwierdzić muszę że strateg z AI jest żaden. Przede wszystkim brak wyboru celu strategicznego. Nieraz AI generuje prawie samobójczą misje zniszczenia „Fabryki dywanów” która leży na drugim końcu świata tylko po to aby osiągnąć odpowiednią ilość misji typu „Strike”. AI tak naprawdę widzi tylko środki PAK’ów i generuje odpowiedni zestaw misji wokół nich. Ponieważ nie można ustawiać indywidualnie położenia suwaków dla każdego PAK, AI traktuje wszystkie prawie jednakowo. Jedyne zróżnicowanie jest takie że dla PAK na własnym terenie nie generuje misji ofensywnych, a jednie tylko typowo defensywne CAP, czy pomocnicze (zaopatrzenie, AWACS etc).  Nie bierze pod uwagę stanu posiadania przewagi w powietrzu – nadal do większości flight’ów przydziela potężną eskortę nawet gdy lot przebiega głęboko na własnych tyłach.

Mógłbym się tu długo rozpisywać na temat słabości „AI-Stratega” – chodzi mi o jedno pozostawiając przebieg kampanii w rękach AI, kampania może być nawet przegrana. Ponadto misje generowane przez AI są baardzo szablonowe i po pewnym czasie nudne, marnotrawstwo zasobów straszne, itd. zaś fakt że czasami AI udaje się wygrać kampanie bierze się tylko stąd że po stronie „czerwonych” też myśli strateg AI.
Jeśli lubisz ciekawe, trudne ale realistyczne misje (np. bombardowanie ważnego lotniska gdzieś na tyłach wroga) musisz je sobie stworzyć samemu. Jeśli nie chcesz ponosić dużych strat własnych, musisz prawie zastąpić AI na miejscu ATO i nie tylko. Dobry strateg dba także o siły lądowe. Jeśli to wszystko zaczniesz robić sam, kampania będzie przebiegać perfekcyjnie, ale wtedy „nie polatasz sobie” prawie wcale. Przez 1.5 h trwania misji dalekiego zasięgu, strateg AI zrobi Ci czasami taki bałagan że sprzątanie zajmie następne 6 godzin.
Jest oczywiście sposób jak to można zorganizować żeby móc sobie polatać bez szkody dla kampanii ale opis tego wymagałby stworzenie pliku pdf.

Jak widzę jesteś mocno zainteresowany wynikami osiąganymi w czasie misji (a precyzyjniej oceną zaliczenia misji), mogę Ci doradzić jedno – omijaj misje złożone z kilku flight’ów. Najlepiej wybieraj misje 2xF-16 bez dodatków, a jeśli musisz to 4xF-16. Jeśli koniecznie chcesz brać udział w misji złożonej to zawsze jako główny flight, tzn. ten któremu przypisano zniszczenie celu głównego. Zawsze ląduj na lotnisku (głównym lub zapasowym) i staraj się nie wkurzać ATC. Omijaj jak ognia misje typu ESCORT – praktycznie nic od Ciebie nie zależy, a AI często daje plamę. Jeżeli główny cel misji nie zostanie osiągnięty, Twoje najbardziej spektakularne zestrzelenia kompletnie się nie liczą. Podobnie będzie z eskortą typu SEAD. Punktację do zaliczenia misji program opiera przede wszystkim na charakterze celu głównego. W misjach typu „roboty ziemne” okazyjne zestrzelenia nie są wliczane (owszem naliczają się statystykach ogólnych kariery pilota). Liczy się przede wszystkim wykonanie zadania i szczęśliwy powrót (tak jak w realu).

W misjach typu CAP liczy się przede wszystkim czas trwania samego CAP (latasz w kółko od TgA do TgB przez określony czas). Powinieneś zameldować u AWACS’a rozpoczęcie i zakończenie CAP. Jest tu stosowany pewien trik polegający na zmniejszeniu czasu trwania samego CAP do 1 minuty (niektórzy stosują nawet 0 minut). Po tym czasie i zameldowaniu końca CAP u AWACS’a można latać do woli po całej mapie i strzelać do wszystkiego co się rusza. Osobiście zamiast trikowego CAP wolę wygenerować sobie ciekawy SWEEP, choć tu lepiej zwracać uwagę na czas i trzy główne SP misji.

« Ostatnia zmiana: Stycznia 15, 2011, 10:11:17 wysłana przez Syringe »

Odp: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...
« Odpowiedź #682 dnia: Stycznia 15, 2011, 13:14:45 »
Jest oczywiście sposób jak to można zorganizować żeby móc sobie polatać bez szkody dla kampanii ale opis tego wymagałby stworzenie pliku pdf.



No to może jednak parę zdań o tym jak to zrobić? Przydałoby się :001:

Odp: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...
« Odpowiedź #683 dnia: Stycznia 15, 2011, 17:54:38 »
To znów ja, trochę Wam pozawracam d**y  :118:. Ostatnio, grając kampanię w OF 4.7, zapragnąłem polecieć na misję Interdiction. No i gdy przeszedłem do wyboru uzbrojenia zostałem zaskoczony głupotą AI. Na podwieszeniach widniało jedynie 6xAIM-9M i żadnego uzbrojenia A-G. Co więcej, gdy sprawdziłem resztę misji A-G wyłapałem chyba ze 3 takie bugi w przeciągu 2h trwania kampanii. Wie ktoś jak przemówić do rozsądku AI-debilowi?

Odp: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...
« Odpowiedź #684 dnia: Stycznia 15, 2011, 20:38:14 »
No to może jednak parę zdań o tym jak to zrobić? Przydałoby się :001:

Wybacz, ale w paru zdaniach to można co najwyżej wypunktować najważniejsze rzeczy na które trzeba zwracać uwagę. Opis a raczej przepis na prowadzenie realistycznej kampanii wymaga dużo poważniejszego podejścia. Potrzeba sporo ilustracji do których odwołujesz się w tekście, a to jest bardzo up..dliwe w przypadku forum. Dobry poradnik naprawdę wymaga zamknięcia w pliku PDF. Liczba osób zainteresowanych tym tematem jest tak mała że czas czytania takiego poradnika zsumowany dla wszystkich tych osób będzie dużo mniejszy od czasu poświęconego na jego napisanie, co raczej nie motywuje do pracy. Jeśli powstała by sensownej wielkości lista osób zainteresowanych takim opracowaniem to co innego. Ponadto muszę Ci powiedzieć, że jest w sieci kilka mini-poradników do prowadzenia kampanii - niestety w wersji angielskojęzycznej co niektórym trochę przeszkadza.

Tymczasowo świat 'Falconowców' zanika, jednak mam nadzieję że znudzeni powtarzalnymi (skryptowymi) misjami wrócą do krainy prawdziwie dynamicznej kampanii - bo wydaje mi się że do dzisiaj nie powstał lepszy symulator samoloty bojowego zawierający dynamiczny silnik kampanii o ile w ogóle taki istnieje. We wszystkich symulatorach na których do tych czas 'latałem' kampania oparta była na skryptach - w Falcon 4 jest na 100% dynamiczna. Kilka osób (nawet na tym forum) podejrzewało że w środku Falcon'a siedzą jednak skrypty. Nie jest to prawdą - w środku nie ma żadnych skryptów z wyjątkiem jednego - który właściwie służy do stwierdzenia zakończenia kampanii i trochę steruje wielkością zaopatrzenia w czasie przebiegu kampanii. Wszystko inne jest liczone całkowicie dynamicznie w oparciu o aktualny stan wszystkich obiektów w grze. Dlatego pozwalam sobie na stwierdzenie że kampania jest w 100% dynamiczna.

Ostatnio, grając kampanię w OF 4.7, zapragnąłem polecieć na misję Interdiction. No i gdy przeszedłem do wyboru uzbrojenia zostałem zaskoczony głupotą AI. Na podwieszeniach widniało jedynie 6xAIM-9M i żadnego uzbrojenia A-G. Co więcej, gdy sprawdziłem resztę misji A-G wyłapałem chyba ze 3 takie bugi w przeciągu 2h trwania kampanii. Wie ktoś jak przemówić do rozsądku AI-debilowi?

A czy przypadkiem to nie były misje tworzone przez Ciebie ? Jeśli tak to istnieje niezerowe prawdopodobieństwo że w chwili określania/selekcji typu misji wybrałeś omyłkowo Interception zamiast Interdiction (leżą na liście obok siebie). Jeśli to jednak naprawdę misje tworzone przez AI to jest całkiem możliwe że taki bug istnieje w OF. W Falcon 4.0 AF z tak drastycznie głupim doborem uzbrojenia się jeszcze nie spotkałem, ale kto wie co przyniesie przyszłość.
Czy istnieje 'jakiś sposób na AI-debila' ? - niestety nie. To błąd programu i wymaga interwencji programisty. Gdyby taki bug występował zawsze to być może przyczyna tkwiła by w którymś z plików bazy danych Falcon'a, co już łatwiej naprawić za pomocą narzędzi dostępnych w sieci, jednak ten bug pachnie mi niestety błędem w kodzie programu.



Odp: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...
« Odpowiedź #685 dnia: Stycznia 15, 2011, 23:37:40 »
Nie Piorun, nie bawiłem się w tworzenie własnych misji w kampanii - jak to mówią "Ja tu tylko latam :002:". Więc z tego co mówisz, wartałoby taki bug zgłosić do developerów, o ile nie występuje on tylko na mojej maszynie. Może to kwestia niedoboru mocy obliczeniowej, lub czegoś? Bo fakt faktem, ale mój komputer do nastolatków wśród PeCetów już nie należy. Spotkał się jakiś Falconowiec z czymś podobnym?

Odp: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...
« Odpowiedź #686 dnia: Stycznia 16, 2011, 00:00:36 »
No to masz problem - developerów jądra Falcona 4.0 już nie ma (w sensie firmy). Z Falconem AF sprawa byłaby łatwiejsza bo f-ma LP chyba jeszcze żyje, ale bug'ami pewnie się już nie zajmuje - program w zaniku, a o nowej wersji nie słychać. Szkoda im będzie kasy. W przypadku OF i FF to nie wiem do kogo by się trzeba zgłosić wsprawie błędów w kodzie ?

Czy to jest bląd spowodowany słabszym sprzętem - raczej nie. Ta część programu nie zależy od karty grafiki i innych dodatków. Wykorzystuje jedynie pamięć operacyjną i CPU. Jeśli masz np 2 GB RAM-u to na takiego starocia jak Falcon na pewno powinno wystarczyć. Ostatecznie przecież to pamięć wirtualna - najwyżej zacząłby pracować swapper - ale to jest niewidoczne dla programu. Błąd pamięci operacyjnej raczej wykluczam - chyba że komputer zwiesza Ci się po kilka razy na dziennie.

Reasumując - to chyba nie wina twojego sprzętu - (może wirus - ale sam w to nie wierzę).

Odp: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...
« Odpowiedź #687 dnia: Stycznia 16, 2011, 14:36:58 »
Zaznaczam na mapie THREATH STPT, ale muszę to robić co każdą misję. Czy da się to jakoś zapisać?

Odp: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...
« Odpowiedź #688 dnia: Stycznia 16, 2011, 15:10:55 »
Zaznaczam na mapie THREATH STPT

Wybacz ale nie bardzo rozumiem  :006: - czy przypadkiem nie chodzi Ci o TGT STPT ?

Znam tylko AF, może THREATH STPT istnieje w OF tego niestety nie wiem.

Odp: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...
« Odpowiedź #689 dnia: Stycznia 16, 2011, 20:56:55 »
Tak chodzi o OF i o określanie zasięgu np. SAMów przed lotem, żeby były potem widoczne na MFD.