Autor Wątek: Wiedźmin (The Witcher) - nowa gra cRPG.  (Przeczytany 108370 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Wiedźmin (The Witcher) - nowa gra cRPG.
« Odpowiedź #240 dnia: Czerwca 05, 2011, 14:21:56 »
Dużego terenu po którym możemy sobie chodzić do woli i ubijać potwory. Noc, odgłosy potworów, rzęsisty deszcz i bagna po pas. Klimat był niesamowity.

Hehe dokładnie. Przypomniało mi się właśnie jak pierwszy raz na bagnach (deszcz i piuoruny) zobaczyłem w oddali kikimorę wojownika. "O żesz k****!" :D

No i generalnie potworów było zdecydowanie więcej.

Co do eliksirów - tzn. to że zrezygnowano z odpowiednich baz do eliksirów również oceniam negatywnie. Ale uważam, że dobrze że zrezygnowali z podskładników (rubedo, albedo...) bo i tak nie miałem cierpliwości by zwracać na to uwagę...

Moim zdaniem największym ułatwieniem jest brak animacji przy smarowaniu / ostrzeniu miecza - efekt jest natychmiastowy. Możliwość zażywania eliksirów wyłącznie w czasie medytacji jako część rytuału przygotowania się do walki oceniam na plus, bo akurat komplikuje sprawę. ;)

PS. Co do moich zastrzeżeń odnośnie poziomu trudności w III akcie przy rozwiniętej postaci - generalnie tylko jedna walka była wymagająca (na poziomie trudnym) - ze strażnikiem artefaktu ("Sprzed stuleci"). Było... godnie. Namęczyłem się z dziadem solidnie. :)

Offline JG300_Hauptmann Kuba

  • JG300
  • *
  • Jagdflieger
Odp: Wiedźmin (The Witcher) - nowa gra cRPG.
« Odpowiedź #241 dnia: Czerwca 05, 2011, 17:25:37 »
Dodatkowo : wiele rzeczy jest na wyciągnięcie ręki. Wystarczy dobrze przeszukać Flotsam po przybyciu do niego, żeby obłowić się w dowolne materiały rzemieślnicze oraz składniki alchemiczne. Na ch***** zbierać zioła? Czemu nie można też się od nowa uczyć pewnych rzeczy z książek (zielarstwa itp). Skoro Wiesiek musi się uczyć walki od nowa to czemu też nie tego?
Generalnie wg. mnie gra została poprostu rozpuszczona w rozpuszczalniku. Ot uproszczono ją trochę pod konsole (na które pewnie pojawi się w końcu).
W walce system z jedynki sprawdzał mi się jakoś lepiej. Tutaj mamy niby system "lockowania" celu, ale nie działa to wg. mnie zadowalająco.
Strasznie brakuje mi jeszcze jednego aktu, lub rozwinięcia jednego z nich o bardziej swobodną rozgrywkę. Może DLC?

Odp: Wiedźmin (The Witcher) - nowa gra cRPG.
« Odpowiedź #242 dnia: Czerwca 06, 2011, 10:01:51 »
Nie zgodzę się z tobą Kubuś. Pamiętajmy, że mamy tu kontynuację przygód z pierwszej części więc trudno fabularnie wytłumaczyć czemu Geralt ma nagle od nowa uczyć się zielarstwa lub walki. Zaczynamy z wyszkolonym wiedźminem, który w zasadzie już tylko rozwija swoje umiejętności.
Co się tyczy systemu walki to mi osobiście ten nowy jakoś bardziej pasuje aczkolwiek brakuje mi niektórych elementów z jedynki jak np. możliwości wymijania przeciwników efektywnymi piruetami.
Co do małej ilości zadań pobocznych to się muszę zgodzić, ale z drugiej strony to takie zadania fabularnie jakoś specjalnie nie pasuję bo trochę to głupio wygląda ścigamy Letho, a przy okazji ganiamy i niszczymy gniazda potworków.

Offline JG300_Hauptmann Kuba

  • JG300
  • *
  • Jagdflieger
Odp: Wiedźmin (The Witcher) - nowa gra cRPG.
« Odpowiedź #243 dnia: Czerwca 06, 2011, 14:19:27 »
Nie zgodzę się z tobą Kubuś. Pamiętajmy, że mamy tu kontynuację przygód z pierwszej części więc trudno fabularnie wytłumaczyć czemu Geralt ma nagle od nowa uczyć się zielarstwa lub walki. Zaczynamy z wyszkolonym wiedźminem, który w zasadzie już tylko rozwija swoje umiejętności.
Co się tyczy systemu walki to mi osobiście ten nowy jakoś bardziej pasuje aczkolwiek brakuje mi niektórych elementów z jedynki jak np. możliwości wymijania przeciwników efektywnymi piruetami.
Co do małej ilości zadań pobocznych to się muszę zgodzić, ale z drugiej strony to takie zadania fabularnie jakoś specjalnie nie pasuję bo trochę to głupio wygląda ścigamy Letho, a przy okazji ganiamy i niszczymy gniazda potworków.
W 1nce ganiałeś dużo potężniejsza i moim zdaniem dużo bardziej "groźna" organizację, a miałeś jednocześnie czas na uganianie się za potworkami. W końcu Wiedźmini nie byli od filozofowania i polityki nie ?

_michal

  • Gość
Odp: Wiedźmin (The Witcher) - nowa gra cRPG.
« Odpowiedź #244 dnia: Stycznia 26, 2012, 19:31:10 »
Trailer zrobiony dla konsolowej wersji:

http://www.gametrailers.com/video/exclusive-console-the-witcher/726181

Rewelka.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Wiedźmin (The Witcher) - nowa gra cRPG.
« Odpowiedź #245 dnia: Października 12, 2012, 17:35:09 »
Z racji tego, że CD Projektowi się zdechło, a w jego miejsce wskoczyło coś ala Steam to jak ktoś chce może zanabyć tanio Wieśmaka 2:

https://cdp.pl/gry/wiedzmin-2-zabojcy-krolow

Ps. http://www.chip.pl/news/rozrywka/rozrywka/2012/10/rusza-polski-steam-wiedzmin-2-za-29-zl?utm_source=chip&utm_medium=newsletter&utm_campaign=newsletter_klikniecia
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

mmaruda

  • Gość
Odp: Kto lubi komputerowe RPG?
« Odpowiedź #246 dnia: Sierpnia 13, 2013, 01:28:32 »
Pozwolę sobie odświeżyć nieco temat, bo skończyłem Wieśka 2 (a tydzień wcześniej Wieśka 1). Wszystko dlatego, że nadchodzi Wiesiek 3. Ktoś mi niedawno mówił na ten temat, że spoko, ale Skyrim... No tak. Skyrim jest wypas, ale to bardziej taki sandbox, nie do końca tak fabularna gra jak Wiedźmin. Jakkolwiek zdania mogą być podzielone, to już Charakternik 3, będzie łączył otwarty świat z gęstą fabułą z W2. Myślę, że to będzie swego rodzaju mała rewolucja. Pierwsza część cierpiała na syndrom Bioware RPG, ze swoimi sztywnymi dialogami, standardowymi questami i systemem walki z pauzą. Dwójka już niby bardziej action, ale jak na tak fabularnie ubity tytuł, zadziwia ilość wyborów i ich konsekwencji. Ba, konsekwencje z pierwszej części przenoszą się do drugiej. Zastanawia mnie jak sprawy się będą miały w Trójce, bo zależnie od podjętych wyborów, świat w W2 na koniec mógł wyglądać bardzo różnie.

Spoiler

Oczywiście spartoliłem, co nieco, bo jestem "amoralnym maksymalistą", żeby sparafrazować koncepcję Przesmyckiego i oczywiście moje "sprawiedliwe" poczynania wrednego i niewybaczającego sku(...)a, spowodowały niezły bajzel na koniec. Powiem szczerze, że końcówka mnie wdeptała w ziemię. Nie dlatego, że była jakaś epicka czy coś, ale dlatego, że była brutalna od obrzydzenia. Już scena kiedy Roche obcina Detmoldowi jajca i wsadza mu je do gęby, żeby chwilę później poderżnąć gardło wywołała u mnie opad kopary. Oni naprawdę coś takiego pokazali! Jezu! A później było jeszcze gorzej. Wbijanie na pal, palenie czarodziejów, pogrom i dantejskie sceny. Co chwilę burczałem pod nosem OMG i parłem dalej, licząc, że jeszcze uda się coś naprawić. Niestety, Wiesiek to taka gra, gdzie nie można tak naprawdę wygrać. Nawet w przypadku Letho nie uważam, by zasłużył na śmierć. I tak go zatłukłem z przyczyn czysto ambicjonalnych - szybko poszło, ale szkoda chłopa. No i to mnie właśnie zastanawia - jak będzie wyglądał świat w Dzikim Gonie u mnie? W końcu ma być otwarty, a ja zrobiłem taki burdel, że nie wyobrażam sobie podróżowania w tym chaosie.

Spoiler

Pomyślcie tylko, jeśli dobrze rozumiem, już na samym starcie ten otwarty świat będzie zupełnie inny dla mnie, niż dla gracza o nieco mniej radykalnym podejściu. Bo w moim wypadku, tam gdzie kończy się prawo i sprawiedliwość zaczyna się czubek wiedźmińskiego miecza i lepiej jegomościu, żebyś były miły, kulturalny dla kobiet, tolerancyjny i uprzejmy dla wszystkich. Bo mój Wiedźmin jest trochę jak Batman, tylko Batman nie lubi zabijać, ja pomimo dobrego wychowania i wyższego wykształcenia w grach niosę gniew Pana do każdego, kto działa mi na nerwy... Ewentualnie nosi wąsy...

Skyrim jest fajny, ale przy Wieśku, to nieco bajeczka dla dzieci, bez poważnych konsekwencji, od oglądania których bebechy się przewracają. Chyba jeszcze żadna gra mną tak nie wstrząsnęła. Sceny seksu też były spoko. :D

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Odp: Kto lubi komputerowe RPG?
« Odpowiedź #247 dnia: Sierpnia 13, 2013, 07:32:31 »
Skyrim to inna liga ale tytuł równie świetny. W2 cenię za to za fabułę i klimat, jeśli jak piszą W3 będzie sandboxem o wielkości Skyrima i podobnym klimatem jak W2 to będzie bezapelacyjny hit.

Czy do W1 używałeś jakiś modów graficznych ?

Ja na nowo przechodzę Baldures Gate: EE (znaczy BG na nowo, a BG:EE zaczęty w grudniu). Ehhh to też jest gra nie od parady, szkoda, że Project Eternity dopiero w 2014! Klimat wciąż trzyma, zrobiłem też questy wszystkich nowych NPC (Dorn, Neera, Raashad), jestem już przy ostatniej rozgrywce z Saverokiem, ale łażę teraz hobbystycznie po Wybrzeżu Mieczy i staram się rozwiązać wszystkie questy  8) . Chyba już dawno minęło ze 140 godzin łącznie.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 13, 2013, 11:19:54 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Odp: Kto lubi komputerowe RPG?
« Odpowiedź #248 dnia: Sierpnia 13, 2013, 10:22:06 »
Nigdy nie przepadałem za lochami i smokami. Kiedyś kupiłem Skyrima na Steamowej wyprzedaży, skończyłem go i wystarczy mi tych klimatów na następne kilka lat. Poprzednia taka gra to Gothic jedynka, ponad 10 lat temu!

Kilka dni temu zacząłem ponownie Fallout NV, to chyba 5 podejście do tej gry. Za każdym razem jak gram w nią dłużej niż 3-4 tygodnie zaczyna mnie nudzić. Właściwie to z każdą grą tak mam. Jak wracam po kilku miesiącach to czuję się tak zagubiony wśród tych wszystkich questów, że zaczynam od początku :). Chcę się teraz skupić na walce wręcz i białej broni. Zawsze w RPG'ach wybierałem walkę na dystans.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Odp: Kto lubi komputerowe RPG?
« Odpowiedź #249 dnia: Sierpnia 13, 2013, 11:23:14 »
Kilka dni temu zacząłem ponownie Fallout NV, to chyba 5 podejście do tej gry.

No to może Westland 2 : klimaty bardziej ze starego Fallouta w rzucie izometrycznym i też cRPG: http://wasteland.inxile-entertainment.com/ .


I nico o hisotrii - http://pl.fallout.wikia.com/wiki/Wasteland_(gra) to właściwie ojciec Fallouta.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Odp: Kto lubi komputerowe RPG?
« Odpowiedź #250 dnia: Sierpnia 13, 2013, 11:25:11 »
Zobaczymy jak już wyjdzie.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Odp: Kto lubi komputerowe RPG?
« Odpowiedź #251 dnia: Sierpnia 13, 2013, 11:28:00 »
No niestety, ten też w 2014. W ogóle przyszły rok będzie mocno RPG'owy. Jeszcze Wiesiek III, Dragon Age III, Elder Scrools Online (tu nieco wcześniej) ...
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

mmaruda

  • Gość
Odp: Odp: Kto lubi komputerowe RPG?
« Odpowiedź #252 dnia: Sierpnia 13, 2013, 11:46:56 »
Czy do W1 używałeś jakiś modów graficznych ?

Nie, przelazłem go jakoś w 20h, jęśli wierzyć Steamowi i odjąć czas spędzony na prologu i pierwszym akcie kilka lat temu. Zaczałem w to grać jakoś w 2009 i utknąłem w II akcie - najwyższa pora była to dojechać do końca, więc jak już ogarnąłem co i jak, to był nieco speedrun. Stąd w żadne mody nie chciało mi się bawić, ale gra i tak wygląda spoko. Jeśli ktoś nie przeszedł, to mimo wszystko warto nadrobić.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Odp: Kto lubi komputerowe RPG?
« Odpowiedź #253 dnia: Sierpnia 13, 2013, 12:28:18 »
Pytałem się, bo do jedynki jest taki mod, z większą rozdzielczością tekstur: http://www.moddb.com/mods/the-witcher-texturen-mod , ale też go nie używałem.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

mmaruda

  • Gość
Odp: Odp: Kto lubi komputerowe RPG?
« Odpowiedź #254 dnia: Sierpnia 13, 2013, 12:56:19 »
Zależy na jakich ustawieniach się gra - ja np preferuję kamerę izometryczną, więc te tekstury niewiele mi różnicy zrobią.