Autor Wątek: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX  (Przeczytany 294271 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #945 dnia: Maja 05, 2014, 21:43:37 »
Ekonomika lotu opiera się na zasadzie równomiernego rozłożenia masy paliwa w obydwu skrzydłach - takie mądre zdanie jest w aviaton home. Mam dylemat w związku z tym, bo nieśmiało szykuję się do przesiadki z Cesny na Mooney Bravo i nurtuje mnie kwestia paliwa, w Cessnie ustawiałem ten ,,kurek'' paliwowy na środku i maszyna radośnie pobierała sobie paliwo z obydwu skrzydeł/baków jednocześnie, a w Mooney Bravo nie ma takiej opcji, na środku jest off, a po bokach lewy i prawy, więc o co tu chodzi? Najpierw pobieramy paliwo z jednego skrzydła, a potem z drugiego, czy jakoś inaczej? Trochę techniki i się gubię  :-[ help
« Ostatnia zmiana: Maja 05, 2014, 21:49:56 wysłana przez Mekki »

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #946 dnia: Maja 05, 2014, 21:55:45 »
Przełączasz okresowo kurek tak, aby z opróżniać zbiorniki z obu skrzydeł w sposób zrównoważony. Oczywiście nie przełączasz tego co minutę, tylko co jakiś czas, gdy zauważysz, że niesymetryczne rozłożenie mas zaczyna przeszkadzać w locie.
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #947 dnia: Maja 05, 2014, 22:13:56 »
O, dziękuję bardzo, tak gdzieś przez myśl mi przemknęło, że to tak może wyglądać ale skutkow ewentualnego niewyrównoważenia nie doznałem, bo robilem krótkie, próbne loty tylko, ciekawa sprawa w sumie, kilka rzeczy dodatkowych doszło w tym Mooney Brawo w porównaniu z Cessną 172, bardzo przyjemnie się lata tym modelem mimo, że defalutowy.

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #948 dnia: Maja 07, 2014, 21:21:48 »
Panowie, bardzo proszę o jednoznaczną odpowiedź, bo kwestia nurtuje mnie już od pewnego czasu, a na prawdę sporo o tym czytam i są rozbieżności. Chodzi o kwestię świateł lądowania i kołowania. W poradniku fsx tym na gry online (wiekowy ale jakże konkretny, nawet w smsa zainwestowałem, żeby go mieć w pdf na komputerze) jest takie sformułowanie - przygotowując się do lądowania włączamy światła lądowania i kołowania. I tego właśnie nie rozumiem, bo skoro włączamy te obydwa światła, to znaczy, że jesteśmy na 10000 ft - na tej wysokości włączamy już światła taxi?  :o.
Poza tym jeszcze kwestia tych świateł lądowania mnie nurtuje, bo w filmach na youtube z Vatsim wyraźnie widać, że gość latający Cessną wyłącza światła lądowania zaraz po starcie i włącza je do lądowania, a jego lot jest na max. 3000 ft (i jest to godny zaufania i porządny Vatsimowiec). Więc jak jest poprawnie?
Światła taxi do tej pory wyłączałem w punkcie oczekiwania przed wjazdem na pas, a po wjeździe na pas włączam lądowania i stroboskopowe. Taxi ponownie włączam dopiero po wylądowaniu i opuszczeniu pasa, czy należy je włączać wcześniej?

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #949 dnia: Maja 07, 2014, 22:55:45 »
To zależy.
W cywilnych "autobusach" moment włączenia świateł regulują przepisy linii. Więc niektóre samoloty włączają światła na tych 10 000 ft, niektóre dopiero przy podejściu.
Małe maszyny spokojnie mogą wyłączyć światła zaraz po starcie. Zostawienie świateł zwiększa szanse na wcześniejsze dostrzeżenie małego samolotu.
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #950 dnia: Maja 07, 2014, 23:11:02 »
I wszystko jasne, dziękuję, czyli to włączenie świateł lądowania i kołowania tyczyło się zapewne małej wysokości, w czasie podejścia, wychodzi więc na to, że przez ten czas - podejście, lądowanie, opuszczenie pasa np. Mooney Bravo. ma włączone wszystkie światła jakie posiada, dopiero po opuszczeniu pasa wyłączam lądowania i stroboskopy. Latając offline i tak nie widzę tych świateł w zasadzie, bo nie oglądam samolotu z poza kokpitu, a i mnie nikt nie ogląda ale chcę sobie wyrobić dobre nawyki na ewentualną daleką przyszłość już nie off.

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #951 dnia: Maja 08, 2014, 10:54:47 »
W realu jest wolna amerykanka jeśli chodzi o światła. Poczytaj sobie ten wątek http://www.pprune.org/archive/index.php/t-478262.html.
Generalnie w powietrzu nie używasz taxi. Po coś w końcu nazwano je tak a nie inaczej :). Włączasz je dopiero po zjeździe z pasa i w tym samym czasie wyłączasz światła lądowania. Te drugie wyłączasz dlatego aby nie oślepiać innych pilotów.

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #952 dnia: Maja 12, 2014, 12:15:01 »
Cześć Wam  :)  Po blisko miesiącu dotarł do mnie długo oczekiwany mesh FS Global Ultimate Europa/Afryka (właśnie się instaluje, jeszcze ze 2 h).  Pozwolę sobie zadać Wam krótkie, proste pytanie, mianowicie chodzi mi o ustawienie suwaka rozdzielczości meshu (trzeci od dołu w ustawieniach scenerii) - czy mając teraz ten mesh, powinienem ustawić go na 5 m, bo mesh FS Global jest o szczegółowości 5 m, czy mogę np. na 38m lub 76m? Do tej pory nie mając żadnego meshu ustawiałem różnie ten pasek, nawet od 1 m (na max.) ale przeczytałem, że to może zarżnąć procesor, więc opuściłem na 76 m i generalnie pasowało mi to ustawienie. Teraz jednak pojawia się pytanie, czy mając mesh o rozdzielczości 5 m, przy ustawieniu na 76 m ten mesh będzie niejako się ,,marnował"?
Studiuję temat optymalizacji na aztec, to chyba kultowy temat tam i jest takie zdanie: ,,Mając mesh 76-metrowy ustawienie na 38 nic nie da, jednak przy 38-metrowym meshu ustawienia na 76 spowoduje obniżenie rozdzielczości siatki i zwiększenie wydajności." Rozumiem to w ten sposób, że mając 5 m mesh, przy ustawieniu na 76 m procesor nie będzie się męczył, jednakże w takim razie czy nie będzie to swoiste ,,marnowanie" potencjału FS Global Ultimate?

ps.(Seagate Barracuda 500 GB 7200.12, Karta RadeonHD 6870) boję żeby za bardzo nie wymęczyć komputera, chcę żeby podziałał jeszcze trochę, mam go wyłącznie do FS-a (choć nie był robiony pod fs, gdybym wtedy wiedział, to zainwestował bym w lepsze komponenty), do pozostałych rzeczy mam drugi komputer.


Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #953 dnia: Maja 12, 2014, 12:31:20 »
Zamiast o procesorze napisałem o dysku, a już nie mogę edytować.
Intel Core i5 2320 CPU 3.00 Ghz.
Wiem, że przy tej konfiguracji fajerwerków nie będzie ale tragedii mam nadzieję też. Póki co chodzi płynnie ze wszystkimi dodatkami od FTX, zobaczymy jak z meshem będzie...

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #954 dnia: Maja 12, 2014, 22:02:34 »
Hehe. Do mnie też dzisiaj przyszła paczuszka z Pilots! :evil: Tylko, że z Dashem.
Ciekaw jestem, jak FSX wyszczupla mesh. Ale myślę, że może być to znacząca różnica. Z drugiej strony, czy warto było kupować dodatek, ograniczać go i nie cieszyć się z jakości?
Zobacz, jeżeli klatki nie spadają, to zostaw na max'a, jeżeli różnica jest zauważalna, to ogranicz. FSX'a i tak nikt nie zrozumie.


Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #955 dnia: Maja 12, 2014, 23:18:47 »
Hehe. Do mnie też dzisiaj przyszła paczuszka z Pilots! :evil: Tylko, że z Dashem.

A, no, zdziwiłem się pozytywnie, bo sądziłem, że tylko wrzuci listonosz awizo, bo paczuszka nie wchodzi do skrzynki euro, a tu puk, puk rano i przesyłka od Pilots w dłoni  8)
Drugie zdziwienie było podczas instalacji, którą szacują na ok. 3 h, a mnie zajęła równo 5 i pół godziny, prawie 40 GB danych, trochę długo ale warto, jak sobie przypomnę tę pustynię nad EPWA, gdy zainstalowałem czystego fsx-a, a teraz z tymi dodatkami, to jest to niebo, a ziemia, no ale tysiaczek w dodatki już poszedł , nawet chyba ponad, a to jeszcze nie koniec...
Co do ustawień, o które pytałem, to w międzyczasie przeczytałem na ten temat mnóstwo postów i tu chyba nie ma jednej recepty, trzeba dojść do odpowiednich ustawień na swoim sprzęcie samemu, bo to zależy od wielu składowych jak będzie fsx działał na danym komputerze.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #956 dnia: Maja 13, 2014, 00:07:32 »
A co to było, że instalacja trwała aż 5h?
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #957 dnia: Maja 13, 2014, 05:46:18 »
Pablito czys ty to z dyskietek instalowal.4 razy instalowalem FS Global na 3 roznych kompach i zawsze w mniej niz 1h sie mieszcze.
BTW:A co ma rozdzielczosc mesh w FSX do wydajnosci kompa?Wedlug mnie nic.Proponuje ci przeczytac manual do FS Global i ustawic siatke tak jak oni zalecaja.
Jeśli raz posmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo; bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić.


Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #958 dnia: Maja 13, 2014, 08:16:05 »
Wszystko zależy od kompa ;).
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #959 dnia: Maja 13, 2014, 09:07:49 »
Pablito czys ty to z dyskietek instalowal.[...]

A co to było, że instalacja trwała aż 5h?

FS Global Ultimate Europa/Afryka, instalowałem z CD, jest ich 6 w pudełku, z czego 5 to FS Global, a 6 to dodatek wyrównujący lotniska, jeden dysk instalował się godzinę. W manualu napisali, że instalacja trwa ok. 3 h w zależności od wydajności komputera, więc najwyraźniej mam słaby, choć z drugiej strony FS z tymi dodatkami wszystkimi (FTX Orbix obydwa, scenerie płatne Drzewieckiego i teraz mesh) działa bez zarzutu, więc nie wiem co o tym myśleć. Fakt, że wyłączone mam takie rzeczy jak ruch na drogach, ruch na lotnisku na minimum i ruch AI też wyłączyłem, bo nie potrzebuję tego w takiej wersji, w jakiej jest to w defalut, wyłączony bloom na lotnisku, cień samolotu itp, za to na ustawieniu scenerii nie oszczędzam, autogen i inne na wysoki lub max, tylko woda  low 2.x, bo to w zupełności wystarcza, no i ten mesh resolution testuję jak ustawić najlepiej, zalecają na 5 m.