Autor Wątek: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)  (Przeczytany 133887 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

empeck

  • Gość
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #675 dnia: Września 17, 2008, 22:09:36 »
Bardzo słuszne argumenty (zwłaszcza ten o ilości obsługiwanej pamięci RAM), ale... nie wiem gdzie w tym poście była informacja o dostosowaniu gry specjalnie dla XP. Napisane jest tylko, że będzie chodzić na XP lepiej, niż na Viście, a i to być może tylko do czasu.

W poście jest napisane, że na Viście nie będzie działać część misji, oraz, że będzie wydana dodatkowa kampania, która na Viście nie będzie działać. Co jest dla mnie niezrozumiałe, to jak gra która jest wydawana teraz, ma nie wspierać w pełni systemu wydanego prawie dwa lata temu. Przypominam, że za rok ma wyjść Windows 7, a XP chcąc czy nie chcąc przejdzie wkrótce do lamusa. Pisanie gry która nie działa w pełni na nowych systemach jest strzelaniem sobie samemu w kolano.

Offline krmichal

  • *
  • gg: 3008541
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #676 dnia: Września 17, 2008, 22:27:21 »
Nie tyle co nie będą działać, ile (tak to można zrozumieć) będą działać zbyt wolno, żeby czerpać z tego przyjemność. Różnica subtelna, ale zawsze. Sugeruje ona faktycznie jakieś problemy Visty, może nie tyle z zarządzaniem pamięcią, ile z radzeniem sobie z algorytmami, których użyli autorzy DCS ;)
Mimo całej mojej niechęci do Visty nie chce mi się wierzyć, żeby miała tak skopany tak ważny element systemu operacyjnego. Mimo wszystko wydaje mi się, że to jakiś "skrót myślowy", może na temat przestarzałego już mitu: "gry na Viście chodzą gorzej niż na XP, bo zostaje dla nich mniej ramu - tyle Vista zżera". Ale teraz ram tani, więc może i problemu nie będzie.
Przychylam się do porady some1. Niech to diabelstwo najpierw w ogóle wyjdzie, potem będziemy się martwić. Jeśli schrzanili kod, to nie jest to błąd, który łatwo poprawić, więc tak czy siak można już tylko czekać.
"Każdy głupi umie latać z silnikiem."

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #677 dnia: Września 17, 2008, 22:43:58 »
Zwyczajnie Vista jest bardziej zasobożerna nawet jak na współczesne komputery  i większe misje mogą kuleć zwłaszcza, że ED większość czasu poświęciła na robienie programu kiedy to XP był standardem więc trudno jest wszystko przenieść na Vistę. A argument, ze system jest już dwa lata na rynku nie jest najlepszym. Sam MS wypuszczając SP1 nie zrobił w zasadzie nic (oprócz przestania tłoczenia XP) aby ten system poprawić i rozpowszechnić. Vista jest Windowsem wydanym na zasadzie "bo już czas coś wydać", poza tym po blisko siedmiu latach od premiery trzeba go było wydac aby coś się koszta zwróciły.

@vow
http://wiki.gamedev.pl/DirectX_vs_OpenGL

Z prostego powodu moim zdaniem. LO też jest pisany na DirectXie (pokazuje, ze Direct3d 8) więc wzieli intuicyjnie. Poza tym wcale bym się nie zdziwił gdyby ED szykowało jakiś mały szturm na konsole w przyszłosci (zwłaszcza Xpudło) gdzie DX jest standardem :). No i to całe wsarcie od MSa :D

@Razor
Jest jeszcze Xp x64. Vista x86 SP1 też widzi 4GB ale ich nie zaadresuje (max 4096MB czyli 2^32 bita).


A tak na poważnie z czasem pewnie jakiś "pucz" się pojawi i będzie wszystko smigać. A jak nie to wkrótce nowy Windows :D. Narazie wypada uzbroić się w cierpliwość i nie biadolić.
« Ostatnia zmiana: Września 17, 2008, 22:55:48 wysłana przez KosiMazaki »
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

empeck

  • Gość
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #678 dnia: Września 17, 2008, 22:49:18 »
http://wiki.gamedev.pl/DirectX_vs_OpenGL

Rozbawił mnie ten plus OpenGL:

Cytuj
Używa go John Carmack w swoich grach - Quake i Doom.
  :banan

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #679 dnia: Września 17, 2008, 22:56:17 »
To najważniejszy plus :D
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #680 dnia: Września 17, 2008, 23:02:23 »
Lol, no pewnie Mazak, 95% game developerów to idioci sponsorowani przez M$ skoro wszyscy robią gry w DirectX'ie.

Sorry, ale brzmisz jakbyś w ogóle nie przeczytał naszych ostatnich postów. W czym ma się niby ta zasobożerność Visty objawiać że nie pójdą na niej bardziej złożone kampanie?

A pisanie czegoś w XNA na xpudło ma tyle wspólnego z pisaniem czegoś w C++ DirectX na PC'ta co Boberros z Boskim Logosem coby daleko nie szukać :)
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #681 dnia: Września 17, 2008, 23:35:29 »
No wiesz, Vista jest bardziej zasobożerna. Sam fakt, że musi mieć min. 15GB na gołą instalkę, 1,1GB dla siebie na czysto (gdzie mój XP rozjechany i zapchany potrzebuje góra 0,8GB) do tego jakiś w miarę solidny proc. Wszystko po to aby powyświetlać kilka okienek. Do tego trochę aplikacji w tle i 2GB pękną. A teraz jak ED dowali sporo obiektów w misjach może być krucho. Nie mam pojęcia co ED sobie wymyśliło. To tylko takie moje przemyślenia. Jak się ma powyżej 4GB to pewnie różnicy nei robi. A tak po prawdzie to przypomnij sobie jak LO kulał i latałes wyżej. A tutaj troszkę inne realia będą. Latasz nad ziemią i walisz do całych zastępów pancernych. Biorąc pod uwagę ile ED nawaliło tekstur na te wynalazki to moze się to zapchać.

Lol, no pewnie Mazak, 95% game developerów to idioci sponsorowani przez M$ skoro wszyscy robią gry w DirectX'ie.

Nie idioci, ale to tak działa. My Wam damy zabawki a Wy róbcie to tak.

Cytuj
A pisanie czegoś w XNA na xpudło ma tyle wspólnego z pisaniem czegoś w C++ DirectX na PC'ta co Boberros z Boskim Logosem coby daleko nie szukać :)

Co do pierwszej części wypowiedzi większość uważa jednak, że się łatwiej pisze i konwerteruje gry z PC na pudło i odwrotnie. Stąd też dużo firm uciekło od PS3... ale nie ważne. Być może masz rację, nie jestem programistą ale opieram się na informacjach jakie gdzieś tam przeczytałem. A co do drugiej części wypowiedzi to masz rację :D. Poza tym wiesz, Olo też jeszcze do niedawna nie był zainteresowany konsolami ;)

Poza tym chyba troszeczkę mnie źle zrozumiałeś. Nie jestem jakimś haterem Visty czy Nvidii :D. Ja tylko jestem sceptycznie nastawiony do takiego wpychania na siłę i mówienia, że dobre. Bo chyba nikt mi nie powie, ze taki UAC w Viście jest potrzebny i absolutny must have na który wszyscy czekali :D.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #682 dnia: Września 18, 2008, 05:15:37 »
No wiesz, Vista jest bardziej zasobożerna. Sam fakt, że musi mieć min. 15GB na gołą instalkę, 1,1GB dla siebie na czysto (gdzie mój XP rozjechany i zapchany potrzebuje góra 0,8GB) do tego jakiś w miarę solidny proc. Wszystko po to aby powyświetlać kilka okienek. Do tego trochę aplikacji w tle i 2GB pękną. A teraz jak ED dowali sporo obiektów w misjach może być krucho. Nie mam pojęcia co ED sobie wymyśliło. To tylko takie moje przemyślenia. Jak się ma powyżej 4GB to pewnie różnicy nei robi.

Mazak ja tam się na komputerach zbytnio nie znam (prosty użytkownik tych "puszek" jestem), ale coś mi się zdaje, że ta cała "zasobożerność" Visty w niczym nie przeszkadza. A jak się mylę to chętnie wysłuchał znających się na rzeczy.

Vista64 jest raczej instalowana przez użytkowników na komputerach współczesnych, a nie takich sprzed paru lat. Co w tej chwili znaczy te 15 GB instalki? Jakie są w komputerach dwuletnich i nowszych dyski twarde? Minimum 300GB, a zwykle 500 i więcej.

Podobnie z RAM do współczesnych komputerów stosuje się 4-8 GB czyli przy Viście64 biorącej dla siebie 1,2GB pozostaje 2,8 - 6,8GB. Komputery z XP mają zwykle 2GB (czasem, chyba rzadko 3GB) i biorąc pod uwagę, że sam XP bierze 0,5GB zostaje 1,5 (ewentualnie 2,5GB przy 3GB).

@Razor
Jest jeszcze Xp x64. Vista x86 SP1 też widzi 4GB ale ich nie zaadresuje (max 4096MB czyli 2^32 bita).

No oczywiście, że są - ale tak statystycznie to jak mówimy XP to rozumiemy, że chodzi o "normalnego XP-eka", a jak mówimy o Viście to w domyśle rozumiemy Vista64 - bo tak jest pewnie u większości użytkowników. Strzelam, ale chyba ilość użytkowników XP64 i Visty32 nie jest wielka.

Może po prostu Wags nie jest technicznym więc coś pokręcił a Vista w Rosji jest naprawdę mało popularna to i nawet o tym co napisałem nie bardzo wiedzą. Proponuję poczekać i mniej się przejmować ;)

Narazie wypada uzbroić się w cierpliwość i nie biadolić.

Oczywiście, że nie ma co "biadolić" - ktoś coś tam "chlapnął", pewnie sam nie znając szczegółów i nie ma sensu się podniecać, choć wydawanie nowego programu na stary OS (czyli lepiej przystosowanego do starego systemu) mnie po prostu rozbawiła.

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #683 dnia: Września 18, 2008, 07:42:12 »

No oczywiście, że są - ale tak statystycznie to jak mówimy XP to rozumiemy, że chodzi o "normalnego XP-eka", a jak mówimy o Viście to w domyśle rozumiemy Vista64 - bo tak jest pewnie u większości użytkowników. Strzelam, ale chyba ilość użytkowników XP64 i Visty32 nie jest wielka.


Tutaj jest trochę inaczej, żeby nie powiedzieć, że całkiem na odwrót.  W zasadzie 100% notebooków, które sprzedaję posiada Vistę x32 już preinstalowaną (przez producenta, takie przychodzą z hurtowni). X64 zainstalowałem może 2 razy, jak kompy szły do znajomych. Oczywiście user może sobie zamienić legalnie wersję x32 na x64, ale raz na pół roku trafi się w ogóle ktoś, kto rozumie na czym polega różnica. Również jeśli chodzi o udział procentowy wersji pudełkowych x64 to jest żaden. Widać taka specyfika rynku.
« Ostatnia zmiana: Września 18, 2008, 07:49:03 wysłana przez vowthyn »

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #684 dnia: Września 18, 2008, 08:07:03 »
Kto ma zamiar odpalać DCS na notebooku ???

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #685 dnia: Września 18, 2008, 08:24:33 »
To miało być zobrazowanie popularności odmian OSów. Kompy stacjonarne z preinstalowanymi systemami również mają Vistę x32. Dopóki sam klient sobie nie zażyczy inaczej, to wersja x32 jest brana domyślnie, jeśli mowa o Viście. To była odpowiedź na to:

Strzelam, ale chyba ilość użytkowników XP64 i Visty32 nie jest wielka.


Napisałem że użytkowników x32, przynajmniej w moim mieście jest więcej, a nie że zamierzają odpalać DCS na notebooku.

Offline syringe

  • *
  • Centipede
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #686 dnia: Września 18, 2008, 09:19:49 »
Kto ma zamiar odpalać DCS na notebooku ???


Ja, puki(póki) co mój lapek jest o wieeeeele mocniejszy od PC.
« Ostatnia zmiana: Września 18, 2008, 09:33:25 wysłana przez Kos »

Offline martin

  • *
  • Szpieg z krainy jaszczompów
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #687 dnia: Września 18, 2008, 10:51:28 »
może sobie zamienić legalnie wersję x32 na x64,

Jesteś tego pewny ?
Sundowner:U nas jest w czym wybierać - do każdej roboty odpowiednie narzędzia.
Schmeisser: U nas się wysyła 1000 MiGów, mogą być puste.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #688 dnia: Września 18, 2008, 10:55:02 »
Cytuj
Poza tym chyba troszeczkę mnie źle zrozumiałeś. Nie jestem jakimś haterem Visty czy Nvidii . Ja tylko jestem sceptycznie nastawiony do takiego wpychania na siłę i mówienia, że dobre. Bo chyba nikt mi nie powie, ze taki UAC w Viście jest potrzebny i absolutny must have na który wszyscy czekali .

Spox. UAC - a co to takiego, to w Viście? Nigdy nie widziałem... :D  :004:

Cytuj
Nie idioci, ale to tak działa. My Wam damy zabawki a Wy róbcie to tak.

Obecnie to już nie potrzebne, DX sam się broni. Kiedyś w czasach 6, 7 OpenGL faktycznie był lepszy, obecnie zostaje coraz bardziej w tyle.

Cytuj
No wiesz, Vista jest bardziej zasobożerna.

I właśnie o to biję pianę, że ja tej zasobożerności w kontekście niedziałania jakichś ficzerów w DCS nie widzę. Dysk - a niech zajmuje i z 50GB, co z tego. Proc - o ile się orientuję DCS nadal będzie obciążał 1 rdzeń więc żaden problem. Pamięć - tutaj można upatrywać jakichś problemów, ale nie takich żeby móc faworyzować XP. Przypominam że nie ma tu nawet mowy o ewentualnym wolniejszym działaniu, tylko w ogóle nie działa (tak rozumiem wypowiedź Wagsa). Czyli dla mnie jedno wielkie WTF??
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline krmichal

  • *
  • gg: 3008541
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #689 dnia: Września 18, 2008, 12:12:55 »
Przypominam że nie ma tu nawet mowy o ewentualnym wolniejszym działaniu, tylko w ogóle nie działa (tak rozumiem wypowiedź Wagsa)

Sformułowanie "not playable" raczej zrozumiałbym właśnie jako "bardzo powolne działanie". Takiego samego określenia używa się, gdy ktoś odpala grę na starym sprzęcie - co z tego że mu się odpali, jak nie da się pograć itp.

Skoro zrobił się z tego taki szum, to mam nadzieję że pojawi się jakieś dokładne wyjaśnienie przyczyny problemu, lub zdementowanie plotki, jeśli problemu nie ma. Bez tego to możemy sobie wróżyć, jak ja teraz właśnie, doszukując się znaczenia angielskiego zwrotu, którego ktoś może użył przez pomyłkę, albo po spożyciu ;)
"Każdy głupi umie latać z silnikiem."