Autor Wątek: Działanie mechaniki samolotu (Łoś)  (Przeczytany 1810 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Działanie mechaniki samolotu (Łoś)
« dnia: Października 25, 2007, 03:32:04 »
Witam.
Mam rysunek konstrukcji podwozia w Łosiu , przeglądałem też parę fotek i nijak nie mogę sobie wyobrazić jak przebiega chowanie podwozia .

   Według mnie 1 to tłok i podciąga resztę mechanizmów ale jest w stanie to zrobić do pewnego momentu ; co dalej ?
I w jaki sposób części 1 2 3 się schowają ?
Niestety w monografii zabrakło rzutu z góry oraz rzutów ze schowanym podwoziem.
     
    Czy części zejdą się tak jak zaznaczyłem (3 pion 1 i 2 do niej dochodzą) Czy 3 złoży się w jakiś inny sposób.
Mam nadzieję że mając większe doświadczenie z samolotami moglibyście mi objaśnić jak to działa , a może dysponujecie fotkami podobnego rozwiązania ?

« Ostatnia zmiana: Października 25, 2007, 07:03:53 wysłana przez Kos »

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Działanie mechaniki samolotu (Łoś)
« Odpowiedź #1 dnia: Października 25, 2007, 12:25:52 »
Po mojemu sprawa wygląda tak:



Jak koło idzie do góry to siłownik się wciąga i łamie tą blokade. powstaje coś co przypomina literę "V" i tymsamym ładnie wszystko się mieści w skrzydle.

PoKuschę  :118: się o stwierdzenie, że ta fioletowa kreska to złożony siłownik. Ta Szara kreska to część z numerkiem  2, a część 3 to ta jasnoszara pioonowa krecha. Zielone to goleń ;]
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Działanie mechaniki samolotu (Łoś)
« Odpowiedź #2 dnia: Października 25, 2007, 23:50:33 »
Masz taką sama koncepcje jak ja .
Sprawdziłem ja dziś


Myślę że musi istnieć jeszcze inny nie zaznaczony na rysunku podzespół chowania podwozia.To nie może samo z siebie się tak złożyć.
Tłok 1 to musi być po prostu blokada podwozia.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Działanie mechaniki samolotu (Łoś)
« Odpowiedź #3 dnia: Października 26, 2007, 00:00:01 »
Dokładnie tak :)

Ja myślę, że nic więcej być nie musi. Ewentualnie jakaś zapadka w razie jakby mu ciśnienie spadło w układzie. Tylko moment, na guncamach widać, że piperwszą rzecza która zawsze po celnej serii wypada do podwozie więc może się okazać, że jest tak jak z hamulcami w ciężarówce. Nie ma ciśnienia podwozie wypuszczone i zblokowane, ciśnienie jest, koła schowane. Uprzedzam, że to tylko moje luźne przemyślenia.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline Sherman

  • *
  • 1. Pułk Lotniczy, 2. Eskadra Wywiadowcza, 105.WPŚB
Odp: Działanie mechaniki samolotu (Łoś)
« Odpowiedź #4 dnia: Października 26, 2007, 18:43:32 »
No to w instrukcji poszukajcie co jest na temat awaryjnego wypuszczania podwozia.
Marcin "Rahonavis" Rogulski (1986-2019)

Nie przepuszczą żadnej owcy,
Z drugiej chłopcy wywiadowcy.