No to kolejna ciekawostka na temat "dwudziestychtrzecich". Otóż wg. instrukcji okazuje się iż MiG-23ML może osiągać w stratosferze, przy pełnym zakresie dopalania, kącie skosu skrzydeł 72 stopnie, z podwieszonym 2 x pociskami R-23/R-24 prędkość nawet rzędu 2.6 Ma, co czyni go najprawdopodobniej najszybszym jednosilnikowym samolotem turboodrzutowym budowanym seryjnie, pomijając może kilka testowych wynalazków w różnych państwach. Nawiasem mówiąc czyni to również ML najprawdopodobniej najszybszą wersją MiGa-23.

Oczywiście ograniczenia nałożone na ten samolot nie pozwalają przekroczyć prędkości rzędu 2.30 - 2.35 Ma, tym niemniej zdarzało się iż je omijano i latano tym samolotem szybciej.
Podobnie jak wg. instrukcji dopuszczane przez układ SOS (СОС: Система Ограничения Сигналов) przeciążenia dla tej konstrukcji wynosiły odpowiednio 8.5g dla MF/ML oraz 8g dla UB, tym niemniej niejednokrotnie przekraczano je... nieraz osiągając wartości rzędu 11-12g.