W ramach wolnego czasu zbadałem sprawę MiGa-23MS nieco dokładniej. Poniżej zaprezentowanych jest kilka fotografii kokpitu MiGa-23S (Izdielnyj 23-11), innymi słowy starożytnej, pierwszej w miarę dopracowanej wersji produkcyjnej samolotu MiG-23. Ponieważ zaś MiG-23MS jest w istocie hybrydą samolotów MiG-23M (kadłub) oraz MiG-23S (kompleks bojowy), zatem moim zdaniem możemy śmiało poczynić założenie, iż kokpit MiGa-23MS nie powinien się zbytnio różnić od MiGa-23S, jeśli mówimy o kompleksie bojowym (z kolei mechanika i inne elementy z pewnością będą bądź co bądź charakterystyczne dla MiGa-23M/MF i z tym się musimy liczyć).
Witam . To już wiekowy post ale pragne nieco uzupełnić dane które publikuje kolega Jonn Cool
MiG 23 S Flogger-A to pierwsza seryjna wersja tej maszyny powstało 60-70 szt. tej maszyny. silnikR-27F2-300
MiG 23 SM Flogger-A to modyfikacja "S" , która ma zmienione skrzydła i dwa dodatkowe punkty podwieszeń pod skrzydłami dostosowanie do używania nowych KPR, Inny silnik R-29-300.
MiG 23 M Flogger-B to protoplasta rodziny MF. Zupełnie nowe skrzydło z uskokiem, Zupełnie nowy silnik
MiG 23 MS to kadłub M-a i system uzbrojenia z "S" (czyli MIG 21)
MIG 23 SM a MIG 23 MS to dwie różne maszyny ale zamiana ich to często spotykany błąd.
Na pierwszy rzut oka widać różnicę między tymi wersja po:
- długiej dyszy silnika wystającej z kadłuba (S) (MS ma jak MF)
- kształcie osłony radaru S ma stozek MS ma eliptyczną jak MF tylko krótszą)
- Kształcie skrzydła S ma bez uskoku a nowsze wersje uskok mają
Jest jeszcze sporo różnic ale te widać najbardziej