Autor Wątek: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki  (Przeczytany 171776 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

John Cool

  • Gość
Odp: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki
« Odpowiedź #285 dnia: Maja 26, 2011, 20:10:01 »
Północnokoreańscy lotnicy na tle MiGa-23, prawdopodobnie podczas przeszkolenia na typ w ZSRR:









Offline Raf

  • *
Odp: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki
« Odpowiedź #286 dnia: Czerwca 10, 2011, 20:02:58 »
Witam, chciałem się grzecznie zapytać o rzecz następującą.
W latach 70/80 kiedy na polskim niebie królowały MiGi-21, piloci ubierali się w kombinezony ciśnieniowe/przeciwprzeciażeniowe połączone z hełmem taką "obreczą". Hełm był zamykany "szybką" w szczelny (ciśnieniowy) sposób. Tlen był podawany do hełmu gdzieś z boku. Ten ubiór to można powiedzieć klasyk z tamtych lat - takie ubranko Hermaszewskiego (ale oczywiscie nie-kosmiczne).
Teraz nowi Hermaszewscy latają, w kombinezonach przeciwprzeciażeniowych, ale nie-ciśnieniowych (wysokościowych) - z gołą (że tak powiem) szyją. Na element przeciwprzciążeniowy skladaja się właściwie tylko ciasne pantalonki.
I teraz moje pytanie, dlaczego dawniej (70/80) lata - piloci latali w takich wysokościowych ubranakach, a teraz nie?

Z góry sorki, za brak wyrafinowanego technicznego nazewnictwa w moim jakże lamerskim poście :001:

Odp: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki
« Odpowiedź #287 dnia: Czerwca 11, 2011, 16:30:37 »
Tak ogólnie.
Wszystko zależało na jakich wysokościach się latało.
Z tego co wyszperałem w lotach powyżej 12 km  (MiG-21) trzeba było mieć taki strój i hełm.
Ma to związek z podawaniem tlenu na dużych wysokościach w przypadku rozhermetyzowania kabiny  lub katapultowania. Bez Wysokościowego Ubioru Kompensacyjnego ( WUK ) nie da się oddychać na dużych wysokościach (zbyt niskie ciśnienie atmosferyczne) a szczelny hełm powoduje, że nie trzeba tlenu podawać pod dużym ciśnieniem i dociskać maski.
"Ciasne pantalonki" jak napisałeś to tylko ubranko przeciw przeciążeniowe.
A dlaczego nie widać ? Bo to jest pod kombinezonem i nie musi być widoczne a i technika poszła do przodu i maski lepsze.
Dziś (w sprzęcie "made in USSR" ) wygląda to tak
Toyo
Cytuj

Tak jest na MiG-29
"- na wysokościach nie większych niż 12 000 m. - ZSz-5A z KM-34(D), ZSz-7A z KM-35(KM-34D) bez WUK;
- na wysokościach nie większych niż 16 000 m. ZSz-5A z KM-34 i WUK (WKK-15)
- na wysokościach nie większych niż 20 000 m. ZSz-5A z KM-34D - WUK (WKK-15) lub ZSz-7A z KM-35 i WUK (WKK-15)."

A jest tak:
- do 12 000 - ZSz-5A i KM-35;
- powyżej 12 000 m. ZSz-5A, KM-35 i WUK.
Ubranka i maseczki ZSRR i Rosji widać tutaj
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Offline Hub

  • *
Odp: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki
« Odpowiedź #288 dnia: Czerwca 11, 2011, 16:38:26 »
Hełm szczelny zwał się chyba GSz-6. Gdzieś kiedyś wyczytałem, że używa się go jeszcze na SU-22UM3K.

Offline Raf

  • *
Odp: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki
« Odpowiedź #289 dnia: Czerwca 11, 2011, 18:29:07 »
Dzięki za odpowiedź.
Tak ten Hermaszewski hełm to GSz-6.

Rozjaśniło mi się trochę z tymi WUK'ami. Zrozumiałem, że obecnie jak pilot leci sobie na 20km to jest ubrany w "ZSz-5A z KM-34D - WUK (WKK-15)".
Ale z tego wynika, że  szyję i okolice oczu i same oczy ma niezabezpieczone. Czy w przypadku dekompresji łzy mu się nie zagotują, szyja nie napuchnie, a "oczy nie wybuchną"?   :005:

Czesio

  • Gość
Odp: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki
« Odpowiedź #290 dnia: Czerwca 11, 2011, 19:20:41 »
Przy okazji fotografia ppłk. G. Zajca dowódcy 1 eskadry 356 Pułku Lotniczego (Tu-128) w hełmie GSz-6A  (ГШ-6А, GSz od Гермошлем).

Dodatkowo wysokościowo - morski wariant ubioru pilota WMSK-2M

Offline Raf

  • *
Odp: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki
« Odpowiedź #291 dnia: Czerwca 12, 2011, 21:13:43 »
fotografia ppłk. G. Zajca
No skóra, fura i komóra.
Ja tak skrojonej marynarki nie miałem, jak on swojej kurteczki. Długość rękawków idealna, do wyższej kosteczki kciuka :002:

Jeżeli jeszcze można, to jako, że temat niezwykle mnie nurtuje, chciałem ponowić pytanie co dzieje się z pilotem, w przypadku gwałtownej dekompresji na 20 km (pilot ubrany jest w "ZSz-5A z KM-34D - WUK (WKK-15)")? Pilot ma bowiem nieosłoniete części ciała jak szyja, część twarzy i oczy.

Z góry dzięki za odpowiedź.

Odp: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki
« Odpowiedź #292 dnia: Czerwca 13, 2011, 00:01:33 »
Nic, nasi tam nie dolecą :) . Samoloty naszych SP nie mają takiego pułapu.
A na poważnie. Ci którzy muszą to mają hełmy szczelne np. załoga MiG-31, Tu-160. Inni pewnie na pułapie max znajdują się rzadko lub na krótko.
Ciekawe jak WUK i hełm wygląda w USA dla pilotów F-15 i F-22 ?
I żeby nie było, że nie w temacie, jakoś nie widziałem naszych pilotów z 23-ich w takich hełmach.
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Odp: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki
« Odpowiedź #293 dnia: Lipca 02, 2011, 13:56:43 »
Do rysunków kabiny 23-11 doszły też fotki. Jakiś dobry człowiek się zlitował i w końcu je pstryknął:



Odp: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki
« Odpowiedź #294 dnia: Lipca 28, 2011, 19:52:48 »
Ciekawe fotki ujrzały światło dzienne:







Niezwykle interesujący egzemplarz stojący na małym lotnisku na Łotwie. Niby to S, ale ma TP-23, APU-23 i osłonę radaru typową dla 23-11.

Przy okazji kilka fotek węgierskich Floggerów:










Czesio

  • Gość
Odp: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki
« Odpowiedź #295 dnia: Lipca 28, 2011, 22:53:26 »
Do tego MiGa 05 są zdjęcia bardziej z boku?

Odp: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki
« Odpowiedź #296 dnia: Lipca 28, 2011, 23:48:30 »
Niestety tylko te trzy, niemniej po krótkiej płetwie przed statecznikiem pionowym widać że jest to S. Moim zdaniem to jakiś egzemplarz doświadczalny na którym testowano rozwiązania dla 23-11.

Odp: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki
« Odpowiedź #297 dnia: Lipca 29, 2011, 09:45:23 »
To, że to płatowiec Ski widać po kilku rzeczach. Skrzydła starego typu bez charakterystycznego uskoku na krawędzi natarcia, reflektory przy osłonie radioprzeźroczystej zamiast pod wlotami powietrza i stary silnik (długa dysza + wloty powietrza przy statecznikach poziomych) to chyba te najbardziej widoczne cechy świadczące o tym, że płatowiec to eSka. Z racji tego że samolot sprawia wrażenie jakby miał zamontowany kompleks uzbrojenia z eMki (stacja, TP-23 i wczesne apu23) najbardziej pasowałoby (gdyby nie dwucyfrowy numer boczny) że to jakiś prototyp na którym testowano docelowe wyposażenie 23. Z racji dwucyfrowego numeru bocznego to albo to jest tak jak pisze foxbat jakaś maszyna testowa, albo jakaś nieznana wersja pośrednia między eSką a eMką.
PS. Szkoda, że zdjęć kokpitu nie ma....

Czesio

  • Gość
Odp: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki
« Odpowiedź #298 dnia: Sierpnia 10, 2011, 23:13:41 »
... widać że jest to S.
Nie jest. To produkowany równolegle do S samolot ze stacją S-23. Oznaczony po prostu MiG-23. Poniżej dokumentacja do 23-11 z S-23:

oraz do MiG-23S z S-21:

MiG-23S z S-21 i MiG-23 z S-23 produkowano w latach 1968 - 1971. Obie wersje miały silnik 47(M). MiG-23 miał również TP. Poniższy rysunek pochodzi z GK 234 z 1969 roku, zatem nie jest to "образец 1971 г". Widać na nim AZS: ТЕПЛО ПЕЛЕНГ.

Jak wiadomo MiG-23 tzw. bez bukwy lub wz. 1971 otrzymał stację S-23L w 1971 roku, a jeszcze w tym samym roku powstał MIG-23M z S-23DIII. Choć zasadniczo twierdzi się iż samoloty MiG-23 z S-23 służyły w zasadzie tylko do testów.

Odp: MiG-23 Pytania, zdjęcia, ciekawostki
« Odpowiedź #299 dnia: Września 11, 2011, 10:52:22 »
Hello friends, several months ago I visited Słupsk-Rędzikowo and had the oportunity to take shots of the Mig-23M(c/n 024004602) inside the former air force base. I thought this aircraft would have been an adept of having the same fuselage antennas(waveguides) as the Mig-23M(c/n 024003607 in Newark museum n the UK, http://www.paulnann.com/Make.asp?Make=Mikoyan-Guryevich&Family=%20MiG-23&ImageRef=pn_w4462.jpg which I think are so called "leftovers" of the once proposed Mig-23 carrying two underwing R-23T and two fuselage mounted R-23R. The small antennas were later removed from the fuselage and reinstalled into the launch rail APU-23M fulfilling the same tasks(but better) of providing signal from the KNP(Sapfir-23) to the R-23R seeker head prior missile launch. So far we had identified the fuselage antennas mounted on very early production batches of the Mig-23M only, meaning first aircrafts capable to fire the radar guided R-23R.
The Mig-23 etalon 1971 with the Sapfir-23L lacked the fuselage antennas, hadn't yet been R-23T/23R capable and were used to evaluate S-23L radar modes only.   
http://www.il2forum.pl/index.php/topic,9711.msg231058.html#msg231058
Now the pictures of the Mig-23M(c/n 024004602).

regards
M