Autor Wątek: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.  (Przeczytany 105218 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.
« Odpowiedź #105 dnia: Grudnia 08, 2007, 19:39:41 »
Jeśli przeszedłeś wszystkie misja kampanii dla A-10 , no to nie jestes "bele  kto" :). A do latania z nami początkujący wirtualny pilot to najlepszy kandydat, bo tu ideą nie jest bycie "debeściakiem" tylko dobra zabawa i pojmowanie wszystkiego po kolei w otoczce "as real" jak podkreślił Maverickdan w tytule tematu  .
Obecne formy marnowania czasu: FC, ArmA, czasem FSX
Zapraszam:  http://pvrt.dbv.pl/news.php

Siekiera777

  • Gość
Odp: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.
« Odpowiedź #106 dnia: Grudnia 08, 2007, 20:18:02 »
Ok. To będę obserwował ten topic, a jak by co postaram się dołączyć. Mam zwykłą, prostacką wersję LO 1.2 mam nadzieję że wystarczy. Na razie wolałbym obstawiać A-10, chociaż widzę że na forum króluje lotnictwo myśliwskie. Może jednak odstawimy jakiś scenariusz z eskortą bombowców. Wystąpił bym w charakterze celu do zestrzelenia.  :004:

A tak by the way; latacie Free For All, czy rozgrywacie misje?

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.
« Odpowiedź #107 dnia: Grudnia 08, 2007, 20:33:19 »
Mam zwykłą, prostacką wersję LO 1.2

Niestety to oznacza że w kampanii nie weźmiesz udziału bo taka wersja nie została jeszcze wydana. :)
Są 1.02 i dodatek Flaming Cliffs (aktualnie wersja 1.12). Kampania będzie się toczyć na dodatku, więc na "gołej" wersji nie polatasz. Uprzedzając pytanie - poszukaj bo na forum są informacje dotyczące tego gdzie jak i za ile można go kupić ;)
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.
« Odpowiedź #108 dnia: Grudnia 08, 2007, 22:56:30 »
Wszedłem dzisiaj trochę później niż się spodziewałem, i zastałem już tylko trzy osoby. Czy ktokolwiek siedział dzisiaj na LoTATC a jeśli tak, to czy nie było problemów z połączeniem?
« Ostatnia zmiana: Grudnia 08, 2007, 23:05:53 wysłana przez vowthyn »

kapulet

  • Gość
Odp: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.
« Odpowiedź #109 dnia: Grudnia 08, 2007, 23:43:51 »
Może ustalmy jakieś konkretne dni. Co :011:

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.
« Odpowiedź #110 dnia: Grudnia 08, 2007, 23:50:59 »
Myślę, że możemy "testy serwerów" uznać za zakończone pomyślnie, pasuje zacząć latać na poważnie, w związku z tym mam kilka uwag.

- Proponuję, aby serwer Razora był podstawowym, a mój rezerwowym (mogę bardzo często hostować misję, jednak Razor ma szybsze łącze i osobny komputer, a ja hostuję na tym, na którym sam latam, więc przy większej liczbie userów może się to przełożyć na komfort Waszego (bo nie mojego  :118: ) latania. Zatem Możemy się umawiać kto danego dnia stawia :-P Proponuję również ujednolicić hasła do wszystkich serwerów tak, aby zmieniało się tylko IP.

- Osoba, która danego dnia decyduje się być dowódcą na LoTACT niech w TeamSpeaku dodaje do swojego nicka literki [ACT]. Taka osoba dostanie również uprawnienia administratora kanału swojej drużyny, aby w razie potrzeby pilnować na nim porządku. Każdy kto wejdzie na kanał będzie miał jasność czy jest kontroler/dowódca, czy go nie ma, i w związku z tym, czy latamy ściśle według procedur, czy bardziej niezobowiązująco (wiadomo, że nie zawsze będzie pełny stan pilotów, a bez ACT nie sposób zachować porządek).

- Jako że zgodnie z zamysłem Mavericka kampania zaczyna się w czasie pokoju i mają odbywać się loty treningowe, sugeruję normalne w takiej sytuacji zachowanie, czyli zakaz naruszania przestrzeni powietrznej sąsiada (pilnować tego ma ACT) a gracze niestosujący się do tego zakazu będą świetnym pretekstem dla okazyjnych misji air policing (przy czym najpierw próba przechwycenia i zmuszenia do lądowania (chociaż tutaj może być problem z AA), a dopiero potem zestrzelenie). W ogóle już była mowa o tym, aby prosić o każde pozwolenie na otwarcie ognia.

- Każdy przez wejściem do misji powinien zapoznać się z briefingiem żeby wiedzieć o co biega, czego nie wolno robić, jakiego uzbrojenia nie używać itp.

- No i najważniejsze - przeprowadzić może ankietę, którego dnia może latać najwięcej userów i na ten dzień zaplanować poważne latanie. W pozostałe dni nie musimy się umawiać, jak serwer będzie stał, wejdzie kto zechce (ale jeśli będą ATC to należy ich bezwzględnie słuchać).

Chyba na razie wystarczy. Mav, Edelmann, Razor, napiszcie co o tym myślicie, bo nie chcę wchodzić w kompetencje pomysłodawcom całej zabawy.

Odp: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.
« Odpowiedź #111 dnia: Grudnia 08, 2007, 23:56:12 »
Może ustalmy jakieś konkretne dni.

Panowie, spokojnie dajcie nieco czasu. Mavericdan pracuje nad ulepszeniem rejonu walk i przygotowaniem części misji. Ja postaram się wrzucić jutro (do oceny i uzgodnień) jakąś propozycję zasad "dowodzenia i naprowadzania" itp. Sprawdziliśmy serwery, wiemy jakie misje można tworzyć, ale stworzenie bardziej zorganizowanej wojenki zajmie "chwilę".

Postaram się przygotować kilka misji treningowych z zagadnień, z którymi spotkałem się w realu, aby spełnić wymóg realizmu zabawy.

Co do ustaleń dni będzie to chyba trudne, bo jak uczy doświadczenie czasem trudno jest przewidzieć z góry czas na grę. Postaram się stworzyć ze swojej strony kilka wariantów misji zbliżonych do ćwiczonych w realu (symulacje) tak aby można było przeprowadzać zabawę w zależności od ilości graczy. To jednak zajmie pewien czas. Postaram się coś wstępnie zaproponować jutro.

Odp: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.
« Odpowiedź #112 dnia: Grudnia 09, 2007, 09:08:18 »
Kilka moich propozycji, dla zorganizowania gry w LO zgodnie z tytułem wątku.

Kontrola lotów (ATC) i stanowisko dowodzenia (CRC):

1. Zgłaszamy wejście do serwera gry i podaje na jakiej maszynie/maszynach chcemy latać. Kontroler LoTATC nadaje nam callsign (podaje inne informacje np. wybór uzbrojenia) i wchodzimy do rozgrywki.

Moja propozycja to ustalenie pierwszych liter callsignu dla poszczególnych typów samolotów tak aby ułatwić kontrolerowi dowodzenie i rozeznanie w sytuacji np.:

MiG-29A - A
MiG-29S - S
MIG-29G - G
Su-25 - Z
Su-25T - T 
Su-27 - F
SU-33 - M
A-10 - R
F-15 - E

Kod pary to np. FANTOM 1 (na Su-27), a callsigny samolotów to FANTOM 1-1 i FANTOM 1-2 (w przypadku 3 samolotowej formacji może być też FANTOM 1-3)

Sam callsign dowolny, dla przykładu to tutaj jest ich sporo: http://members.optusnet.com.au/extremescan/usaf%20callsigns/uscallsigns.html

- Proponuję trzymać się zasady, że podstawową formacją jest para i raczej nie latać pojedynczymi samolotami, za wyjątkiem sytuacji gdy są to jakieś loty zwiadowcze, robimy za cel treningowy lub jakieś misje specjalne dla maszyn szturmowych.

- W przypadku nieparzystej liczby graczy np. 3 to tworzymy wtedy klucz trzysamolotowy.

2. Po załadowaniu się gry prosimy kontrolera o zgodę na uruchomienie silników - co jest dla niego sygnałem, że jesteśmy już na lotnisku i jesteśmy gotowi do wykonania misji.

3. Następnie gdy samolot jest gotowy prosimy o zgodę na kołowanie do pasa i zajmujemy pozycję tuż przed wjazdem na pas i zgłaszamy swoją pozycję.

4. Gdy kontroler wyda nam zgodę zajmujemy miejsce na pasie i startujemy.

5. Kontroler może przyspieszyć bądź zwolnić procedurę w zależności o potrzeb i sytuacji np.:

- może wydać zgodę na kołowanie i start w chwili wydawania zgody na uruchomienie silników ("po uruchomieniu kołuj na pas 30 i masz zgodę na natychmiastowy start").

- może nakazać czekanie na pasie na inny samolot pary lub klucza ("zajmij pozycję na pasie 30 po lewej i czekaj na dalsze komendy")

6. Po starcie czekamy wykonujemy dalsze polecenia:

- jeżeli jesteśmy skrzydłowym pary lub innym członkiem formacji postępujemy zgodnie z poleceniem dowódcy w powietrzu.
- jeżeli jesteśmy dowódcą otrzymujemy kurs od kontrolera LoTATC (CRC/ATC)

7. Przed lądowaniem prosimy o zgodę na jego wykonanie i zgłaszamy ewentualne problemy (usterki samolotu).

8. Po lądowaniu natychmiast opuszczamy pas (jeżeli kontroler nie nakaże inaczej) i czekamy na dalsze polecenia kontrolera.

9. Proponuję też w miarę możliwości przyjąć zasadę, że pilot zestrzelony może wrócić do gry gdy powróci na lotnisko ten, który pozostał z pary i po "odtworzeniu gotowości bojowej" dopiero obaj mogą startować do kolejnego lotu.

Strony i samoloty konfliktu:

1. Proponuję taki podział stron konfliktu:

- Stroną RED jest Rosja
- Stroną BLUE są Gruzja, Ukraina i USA oraz Niemcy (choć niektóry postulują ich usunięcie - kwestia do dyskusji)

2. Samoloty:

- Takie jakie występują w każdym państwie w LO bez modyfikacji gry.

- Nie ograniczać maszyn ze względu na problemy z IFF na F-15. Kwestie problemów z identyfikacją rozwiązywać poprzez wybór odpowiednich maszyn do konkretnej misji (można zdecydować czy bardziej przydatny będzie Su-27 czy F-15, np. gdy potrzebujemy możliwości zwalczania celów na ziemi), a nie ogólnie w całej "kampanii" lub poprzez odpowiednie odseparowanie maszyn mogących stwarzać problemy w identyfikacji i kontrolowanie sytuacji przez stanowisko dowodzenia (nie strzelać do czego popadnie, nie dopuszczać do walki na bliskim dystansie samolotów z "problemami" czyli np. unikać formacji F-15 + Su-27 gdy przeciwnik też ma Su-27 lub rozdzielać formację w chwili wykrycia przeciwnika).

Problemy z identyfikacją wystąpiłyby w przypadku takiego konfliktu w "realu", bo przypominam, że system identyfikacji jest kompatybilny wewnątrz NATO (i to też nie do końca) i podczas interwencji gdy następuje współpraca z państwami z poza układu nie ma wzajemnej zgodności systemów IFF (takie problemy występują też w realu, a skoro ma być "..as real"). To rola dla kontroli LoTATC i takiego planowanie misji aby minimalizować ten problem identyfikacyjny.

A jak się zdarzy "wypadek przy pracy" to trudno w realu takie ostrzelania własnych sił też ma czasem miejsce.

3. Tło i teren konfliktu

Proponuję przyjąć, że konflikt wybuchł pomiędzy Gruzja i Rosją, przy czym Gruzja otrzymała poparcie Ukrainy. Do akcji włączyły się "Siły NATO" wspierając Gruzję i Ukrainę. Można ze "względów politycznych" ograniczyć możliwości samolotom USA i przynajmniej we wstępnej fazie zakazać atakowania celów poza terytorium Gruzji i Ukrainy, a początkowo np. w ogóle uniemożliwić bezpośrednią walkę. Np. F-15 może patrolować, wykrywać i wskazywać cele (bo ma dobry radar) np. MiG-om Ukrainy, ale sam nie może strzelać.

W celach treningowych zbuduję bazę NATO na lotnisku Saki na Krymie oraz jakiś poligon. Tam amerykańscy "doradcy wojskowi" będą szkolić i dokonywać zgrywania bojowego z siłami Ukraińsko-Gruzińskimi (jedno z lotnisk zostanie udostępnione maszynom Gruzji)

Proponuję poćwiczyć kilka misji np:

1. Zwalczanie samolotów z dyżurowania na ziemi pod kontrolą LoTATC - tutaj zabawa jest do zrealizowania od kameralnej liczby 4 graczy (para dyżurna, LoTATC i samolot cel).

2. Zwalczanie samolotów z dyżurowania w powietrzu (FAOR-y) - w sumie też od 4 graczy, ale lepiej jak jest więcej np. 2 pary (jedna w FAOR, 2 na lotnisku), LoTATC dla obu stron (np. naziemny, AWACS bądź Kuzniecow) i ze 2 cele - czyli najlepiej 8 osób.

3. Wykonać atak grupy uderzeniowej liczącej 6-8 maszyn pod kontrolą AWACS na cel broniony przez np. 2 pary myśliwskie (np. 1 w FAOR i 1 na ziemi) z kontrola naziemną czyli zabawa dla 12-14 osób.

Ponadto proponuję stworzenie bazy dla scenariuszy na mapie LO, na której potem będzie można tworzyć misje czyli zrobić "gołą" misję z naniesionymi sieciami stacji radarowych, stanowiskami dowodzenia, może 2-3 stałymi strefami obrony plot (np. ważne porty dla obu stron), może jakieś "ważne obiekty" oraz stałymi lotniskami wojskowymi (kilkoma). To można by uznać za niezmienną bazę na której będzie można montować systemy mobilne itd.(mogę zrobić Krym bo kiedyś tam robiłem misje i potem połączymy to z podstawą misji Maverickdana i udostępnimy innym tak aby np. korzystać z ciekawych pomysłów na misje czy umożliwić trening offline.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 09, 2007, 09:13:31 wysłana przez Razorblade1967 »

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.
« Odpowiedź #113 dnia: Grudnia 09, 2007, 10:36:31 »
Cytuj
- jeżeli jesteśmy skrzydłowym pary lub innym członkiem formacji postępujemy zgodnie z poleceniem dowódcy w powietrzu.
- jeżeli jesteśmy dowódcą otrzymujemy kurs od kontrolera LoTATC (CRC/ATC)

Może być trudno zrealizować to w praktyce, bo przydałyby się osobne kanały komunikacyjne wewnątrz kluczy, a osobne do komunikacji dowódców z CRC/ATC. Oczywiście to jest możliwe w TS, ale po zestrzeleniu dowódcy wingman, aby połączyć się z ATC musiałby przełączyć kanał w TS, a do tego musiałby minimalizować do paska okno gry, Loczek nie zawsze to lubi.
Jeśli komunikacja zarówno kluczy, jak i dowódców z ATC będzie na jednym kanale, będzie trochę zamieszania (np dowódcy mogą w ferworze walki wydawać polecenia wingmanom jednocześnie zakłócając komunikaty ATC do innych graczy.

Odp: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.
« Odpowiedź #114 dnia: Grudnia 09, 2007, 10:40:27 »
Proponowałbym zmiany w widoku tak już tu ktoś pisał wcześniej aby można było poruszać się myszką po kokpicie oraz zwiększyć kąty obrotu głowy. 
Polish Virtual Air Force-LO:FC  1st FIS Spec

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.
« Odpowiedź #115 dnia: Grudnia 09, 2007, 10:44:23 »
Moja propozycja jest taka: ustalcie co i jak, podzielcie kanały (tak żeby tego nie było trzeba zmieniać później) i wymuście na graczach używanie skrótów klawiszowych w TS'ie. Jest wszystko - można skakać pomiędzy konkretnymi kanałami, można przechodzić po wszystkich dostępnych, można puszczać krótkie wiadomości (whisper), że o takich przydatnych funkcjach jak mute, volume up i volume down nie wspomnę. No i nie trzeba wcale minimalizować gry.

IMHO jeśli chcecie się bawić w to na poważnie to konfiguracja TS'a jest równie ważna jak konfiguracja joysticka ;)

"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.
« Odpowiedź #116 dnia: Grudnia 09, 2007, 10:44:52 »
Cytuj
Proponowałbym zmiany w widoku tak już tu ktoś pisał wcześniej aby można było poruszać się myszką po kokpicie oraz zwiększyć kąty obrotu głowy.

Latałeś wczoraj u mnie na serwerze. Widoki są tam już zmodyfikowane. Czy miałeś wczoraj ograniczone ruchy głową?
Co do myszki, to nie wiem dokładnie gdzie to przestawić, używam FreeTracka.

Some1 Twój pomysł jest dobry, problem będzie tylko ze znalezieniem wolnych klawiszy do obsługi skrótów, bo Lock pożera spory ich zasób. Co do ustalenia na sztywno ilości kanałów, to nie bardzo, bo przecież potrzeba będzie tyle, ile kluczy/par będzie danego dnia latać + po jednym głównym kanale dla każdej drużyny do komunikacji dowódców z ACT. Póki co u mnie na serwerze jest kanał główny i dwa kanały RED i BLUE. Weterani locka, którzy pełnić będą role dowódców (Mav, Balcer, M_ost i inni) mogliby podesłać mi na PW loginy i hasła, dodałbym ich jako stałych userów do serwera TS tak, żeby mogli tworzyć sobie podkanały do komunikacji w swoich kluczach. W tej sytuacji na kanałach drużyn (REDTEAM i BLUETEAM) siedzą tylko ACT i dowódcy kluczy, reszta graczy wchodzi do odpowiednich podkanałów stworzonych przez dowódców swoich kluczy, a przełączyć się na główny kanał drużyny może tylko wtedy, gdy ich dowódca spadnie.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 09, 2007, 10:52:48 wysłana przez vowthyn »

Odp: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.
« Odpowiedź #117 dnia: Grudnia 09, 2007, 11:00:16 »
Może być trudno zrealizować to w praktyce [...] będzie trochę zamieszania (np dowódcy mogą w ferworze walki wydawać polecenia wingmanom jednocześnie zakłócając komunikaty ATC do innych graczy.

Byłoby trudne, gdybyśmy mieli do czynienia z większą ilością samolotów - ale w przypadku gdy po każdej ze stron mamy układ operator i około 6 (no max. 8 maszyn) maszyn, nie powinno to stanowić zbyt wielkiego problemu.

Ale warto zrobić porządną konfigurację TS-a, tak jak proponuje some1 - ktoś ma odpowiednią wiedzę (i chęci) na temat programu TS aby podać co i jak najlepiej wykonać?

Co do myszki, to nie wiem dokładnie gdzie to przestawić, używam FreeTracka.

Też nie wiem co zmodyfikować w kwestii myszki, "latam" z Track IR4. Proponuje napisać w szczegółach co i jak zmienić.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.
« Odpowiedź #118 dnia: Grudnia 09, 2007, 11:01:50 »
Some1 Twój pomysł jest dobry, problem będzie tylko ze znalezieniem wolnych klawiszy do obsługi skrótów, bo Lock pożera spory ich zasób.

Z czego 1/3 do obsługi widoków, których i tak nikt nie będzie używał. Wystarczy zarezerwować sobie klawisze z numpada. ;)
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.
« Odpowiedź #119 dnia: Grudnia 09, 2007, 11:06:41 »
OK zmodyfikowałem parametry prędkości, jednak CockpitMouse było już ustawione na "true", więc jeśli wczoraj nie mogłeś jej używać, to problem musi leżeć gdzie indziej.

Cytuj
Z czego 1/3 do obsługi widoków, których i tak nikt nie będzie używał. Wystarczy zarezerwować sobie klawisze z numpada. Wink
True :-)