Autor Wątek: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.  (Przeczytany 105327 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.
« Odpowiedź #150 dnia: Grudnia 11, 2007, 23:03:15 »
Bardzo przepraszam, ale nie było mnie dzisiaj wieczorem, wróciłem niedawno przed kompa i widzę, że loczka z jakiegoś powodu wywaliło. Był tylko komunikat, że spowodował błąd i nastąpi jego zamknięcie, więc rozumiem że zabawa skończyła sie o 22. Komp chodzi normalnie, więc nie wiem co mu odbiło, mam nadzieję że się to więcej nie powtórzy. Serwer TS działał, ale nie było żadnego usera, więc pewnie wyszli jak gra wyleciała. Acha - Castor sorki za brak śniegu dzisiaj, przypomniałem sobie jak już serwer stał więc musiałbym wywalać ludzi, żeby to przestawić, obiecuję następnym razem pamiętać.

Jutro wracam późno z uczelni, więc grę mogę postawić dopiero w okolicach 21, jeśli będą chętni do latania o tej porze, ale myślę że "druga zmiana" graczy dopisze. Nie mogłem dzisiaj z Wami polatać, bo miałem małe urwanie głowy, postaram się nadrobić zaległości pod koniec tygodnia ;-)

Odp: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.
« Odpowiedź #151 dnia: Grudnia 11, 2007, 23:13:13 »
Dzisiaj prowadziliśmy zagorzałą dysputę z Maverickiem odnośnie możliwości zaimplementowania do rozgrywki takich pomocy radionawigacyjnych  a przynajmniej ich namiastki. Było wiele za i wiele przeciw. Zarzuciliśmy opcję z użyciem radaru zestawu Roland jako typowej radiolatarni, bo to trochę wprowadziłoby niepotrzebnego zamieszania (osobiście nie podobuje mi się takie rozwiązanie  :003:).
  Finalnie spośród wielu pomysłów wybraliśy jako propozycję nieco na pierwszy rzut oka kontrowersyjną ale w efekcie wcale nie taką głupią :D.
W tym miejscu pytanko dla RAzorblade -mianowicie , czy jest możliwe umieszcznie na ekranie LoTact na wzór lini brzegowej punktów w dowolnie wybranym miejscu na mapie - powiedzmy niewielkich ..symboli w postaci np niewielkiego kółeczka , trójkąta itp (nie śmiac się ! :118:)? Najlepiej w innym kolorze. Chodzi o to aby kazdy operator radaru na stanowisku dowodzenia /ATC widziął prócz symboli lotniska i zarysów linii brzegowej  także owe symbole- byłoby ich 10- maksymalnie 12 na całej mapie w  FC.
Jeśli taka możliwość istnieje to zdradzę dalej cośmy wykombinowali z tymi pomocami radionawigacyjnymi.
Obecne formy marnowania czasu: FC, ArmA, czasem FSX
Zapraszam:  http://pvrt.dbv.pl/news.php

Odp: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.
« Odpowiedź #152 dnia: Grudnia 11, 2007, 23:23:23 »
W tym miejscu pytanko dla RAzorblade -mianowicie , czy jest możliwe umieszcznie na ekranie LoTact na wzór lini brzegowej punktów w dowolnie wybranym miejscu na mapie - powiedzmy niewielkich ..symboli w postaci np niewielkiego kółeczka , trójkąta itp (nie śmiac się ! :118:)? Najlepiej w innym kolorze. Chodzi o to aby kazdy operator radaru na stanowisku dowodzenia /ATC widziął prócz symboli lotniska i zarysów linii brzegowej  także owe symbole- byłoby ich 10- maksymalnie 12 na całej mapie w  FC.
Jeśli taka możliwość istnieje to zdradzę dalej cośmy wykombinowali z tymi pomocami radionawigacyjnymi.

Istnieje możliwość rysowanie dowolnego kształtu za pomocą linii prostych, tak jak się rysuje granice lądowe i wód terytorialnych, FAOR-y, MEZ-y itp.

Czyli kółeczko odpada (choć to nie niemożliwe bo można zrobić coś zbliżonego, tylko po co tracić czas), ale trójkąt jak najbardziej to prosta figura geometryczna, łatwa do narysowanie w LoTATC.

Niestety do zmiany koloru linii nie doszedłem (chyba się nie da, ale pewny nie jestem) jest tylko jeden domyślny kolor (bladożółty) odmienny od białego wyznaczającego granicę pomiędzy wodą, a lądem.



Na screenie widać wykonaną linię wód terytorialnych i granicę Gruzji (przybliżoną - bo robioną "na oko").

Odp: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.
« Odpowiedź #153 dnia: Grudnia 12, 2007, 08:57:07 »
OK , więc pokrótce.
Jeśli w ogóle istnieje możliwość umieszczania na mapie Lotact czegokolwiek to już dużo. Jak wielu się domyśla owe punkty byłuby właśnie siecią rozrzuconych po terenie NBD lub innego rodzaju radiolatarni. Ponieważ w grze samoloty nie mają rzecz jasna żadnej możliwości "dostrajania się" do czegokolwiek a jedynie wyboru narzuconych w edytorze waypointów , postanowiliśmy z tego skorzystać.  Uznałem że dawanie radarów systemu przeciwlotniczego nie ma sensu, MAv uznal że system wstawiania waypointów w dowolne miejsce w LO/FC jest bzdurą (?) więc powstał kompromis. Jak to będzie wyglądało?

Na całej mapie znajdowac będzie się około 10 ciu na stałe przypisanych punktów. Na mapie mogą markować je dowolnie obiekty statyczne wstawione w edytorze ( po mojemu nie jest to potrzebne tak naprawdę ale przyda się do wykorzystania w opcji dostęnej w czasie lotu mapy) . Poza tym ich pozycje znać będą operatorzy Lotact , którzy mieliby umieszczone wspominane wyżej symbole.
Idea polega na tym ,żeby każdy samolot bez względu na stronę koalicji miał możliwość wyboru dowolnej z radiolatarnii i mógłby do niej kierować się jak do standartowego waypointu w grze. Oznacza to tyle że wszystkie samoloty miałyby wstawioną trasę gdzie poszczególne jej waypointy pokrywałyby się z tymi wszystkimi radiolatarniami na mapie :icon_eek:
Tak - wszystkie samoloty  będą miały więc wstawioną w edytorze taką samą trasę . Faktycznie trochę to kontrowersyjnie wygląda, ale po przemyśleniu -za i przeciw nic w tym złego.
Skoro Mav chciał żeby waypointy trasy z czegoś wynikały to tak będzie. W realu każda stacja ma swój ogólnie znany kod trzy lub dwuliterowy . U nas będzie to po prostu jedna cyfra. TAka więc odrębna mapka  z naniesionymi stacjami z oznaczeniem literowym powinna być ogólnodostęna dla każdego z pilotów i operatorów ATC.
PO odpaleniu gry sytuacja wyglądała będzie tak że w "enroute" w trybie nawigacyjnym każdy pilot będzie miał wyznaczoną trase po wszystkich tych stacjach. Nie  znaczy to jednak że będzie musiał ja przeciez przelecieć. Bajer polega na tym że na wzór "reala" trzeba będzie na bieżąco nastrajać maszynę do wybranej radiolatarni czyli wybrać domyśłnym klawiszem " ~ " żądaną radiolatarnię której pozycję znać będziemy na podstawie takiej podręcznej mapki. Tak więc więcej czasu dla MAvericka , który nie będzie musiał do każdej misji mozolnie wstawiać waypointy i to dla każdego samolotu. Jeśli wiadomo będzie gdzie należy docelowo polecieć , wówczas trasa planowana będzie bezpośrednio przed misją . Pilot będzie wiedział że do celu polecieć będzie musiał wybierając najpierw radiolatarnie nr 6, poten nr 5 i nr 12, potem w drodze powrotnej wybrać 6 i wie że kieruje się w stronę domu.
Uważam że to całkiem przyzwoite rozwiązanie jeśli chcemy radiolatarni .Każdy pilot (prowadzący ) będzie musiał wykazać troszkę więcej  inwencji   w czasie lotu :020:
 Poza tym jeśli będziemy działać w okresie zbliżonym do lat 80 tych (sprzed AMRAAM ów :004:) i na terenie bloku byłego ZSRR to i tak główne skrzypce w naprowadzaniu samolotów odgrywa tutaj naprowadzanie z ziemi  a więc i rola ludzi na ATC pozostaje nie bez znaczenia. Interwenci z NATO zaś analogicznie będą korzystać również z naprowadzania z ziemii, poza tym "hamerykańcy" mają w końcu swój AWACS. Gra jest zlepkiem pochodzących z różnych dekad rodzajów uzbrojenia- mozna zaryzykowac takie stwierdzenie, a więc sami też musimy sobie  narzucac pewne kompromisy. :004:
Obecne formy marnowania czasu: FC, ArmA, czasem FSX
Zapraszam:  http://pvrt.dbv.pl/news.php

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.
« Odpowiedź #154 dnia: Grudnia 12, 2007, 20:43:27 »
Serwery już stoją.

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.
« Odpowiedź #155 dnia: Grudnia 12, 2007, 21:55:55 »
Mav, czy mógłbyś zdradzić w jaki sposób udało Ci się dokonać tego wyczynu??


Odp: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.
« Odpowiedź #156 dnia: Grudnia 12, 2007, 23:08:51 »
Dzisiaj latało się przednio.
Tylko mam taką prośbę. Zmienić tekstury na jesienne, bo te zimowe są strasznie klatkożerne, No i gdyby w TS można było ustawić opcje, aby podglądnąć kto jest na podkanałach. po przez dwa dni myślałem, że nikt nie lata i się nie łączyłem.

Odp: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.
« Odpowiedź #157 dnia: Grudnia 13, 2007, 08:04:26 »
Mav, czy mógłbyś zdradzić w jaki sposób udało Ci się dokonać tego wyczynu??




To było chyba wtedy gdy się z Mavem trochę strzelaliśmy. Ja go trafiłem a gra pokazała że Mav blue f15c kill Mav blue f15c  :001: Może akurat odpalił rakietę kiedy dostał i gra "pomyślała" że to on się postrzelił.
Polish Virtual Air Force-LO:FC  1st FIS Spec

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.
« Odpowiedź #158 dnia: Grudnia 13, 2007, 09:43:04 »
Dzisiaj latało się przednio.
Tylko mam taką prośbę. Zmienić tekstury na jesienne, bo te zimowe są strasznie klatkożerne, No i gdyby w TS można było ustawić opcje, aby podglądnąć kto jest na podkanałach. po przez dwa dni myślałem, że nikt nie lata i się nie łączyłem.

Jesteś pewien że klatkoza jest spowodowana zimowymi teksturami? Czy ktoś jeszcze wczoraj miał z tym problem? Pytam, bo oprócz tekstur zmieniłem też wczoraj swój samolot na ropucha, ale nie miałem okazji polatać, więc nie wiem czy serwer dawał radę z tym samolotem + obsługa userów, na pewno było znacznie gorzej jeśli chodzi o możliwość wychodzenia do pulpitu przeze mnie, o ile w przypadku F-15 można to zrobić szybko, a jeśli po powrocie grafika się krzaczy, to sposobem M_ost'a 2-3 razy przełączę i juz jest OK, to wczoraj chyba kilkanaście razy musiałem przeskoczyć z gry do pulpitu i z powrotem, aż się grafika "naprawiła". Samo to przełączanie mogło mieć również negatywny wpływ na płynność gry. Niestety nie miałem okazji pobawić się tą żabką, bo byłem tak wykończony, że mnie ścięło i żona o 6 rano przypomniała mi że komp został włączony :-) Gra rano była zawieszona (nadal widoczna była tabela graczy z pełną obsadą, a nie sądzę żebyście latali do tej pory). Mam tylko nadzieję że Was nie powywalał wcześniej.

Co do tego TS, to podpowiesz, jak ustawić ten podgląd?
« Ostatnia zmiana: Grudnia 13, 2007, 09:50:08 wysłana przez vowthyn »

Odp: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.
« Odpowiedź #159 dnia: Grudnia 13, 2007, 10:53:23 »
Co do TS-a , czy ja wiem... no i co do tych tekstur RRBM - to tez nie jestem przekonany że zimowe bardziej "zżerają" . No chyba że masz podobnej lub mniejszej nawet mocy komputer niż ja.

Wczoraj znowu z MAvem zmieniliśmy koncepcję . Opisany wyżej system radiolatarni w praktyce jest do dupy, O ile na MFD np w MiG u to żaden problem , bo pokazuje prostą linią najkrótszą drogę do wybranego punktu , o tyle na wskazaniach  HSI (tak to sie chyba zwie) np w A10 usilnie kieruje na kurs zgodny z trasa pomiędzy poszczególnymi punktami.
Nie będzie radiolatarni , będzie zwyczajnie defaultowo.
Mapa w praktyce już można powiedzieć jest. Są ustawione   stanowiska dowodzenia dla każdej ze stron , są porozmieszczane anteny wczesnego ostrzegania służące za "oczy" dla tych centr dowodzenia. Sa także główne stałe stanowiska zestawów przeciwlotniczych. Pozostaje kwestia powrzucania kilku statycznych samolotów na lotniskach uzywanych w rozgrywce- zgodnie z koncepcją MAverickdana opisaną przez niego wczesniej. Poniewaz dzisiaj nie mam za wiele czasu bo do pracy po południu , więc obiecywac nie będę. W każdym razie postaram się dopieścić już wszystko i jak tylko będzie uznane przez mnie że skończone , to postaram się podesłać do MAva , MAv do RAzora w celu naniesienia  odpowiednich stref FAOR, MEZ, korytarze powietrzne . Potem pozostanie na tej mapie tylko wykonac "oblot techniczny" pod obiążeniem  :004:. Jeśli nie będzie komplikacji to będzie można zaczynać latać na poważnie . Mapa generalnie zawiera "niezbędne minimum" obiektów, więc trzeba będzie liczyć się że w czasie kiedy będą działąnia wojenne, wówczas do życia wejdą dodatkowe wyrzutnie KUB/BUK/HAWK. Nie żeby w oszałamiającej ilości , ale jednak . W tej chwili zawarty na mapce stan przedstawiać będzie okres pokoju.   
W póżniejszym czasie postaramy się jeszcze wyjasnić najważniejsze rzeczy . W każdym razie nie będziemy w żaden sposób odzwierciedlać faktycznego stanu sił typowych dla tych rejonów bo to mże być bez sensu ani też nie będziemy dociągać do stanu liczebnego typowego eskadrom czy pułkom w realu. Jak wiadomo Rosja czy ówczesny Związek Radziecki opreowały w siłach pułków. U nas raczej jeśłi mowa będzie o pułku to co najwyżej będzie jeden na stronę złożóny z dwóch trzech eskadr po kilka samolotów- ot tak w sposób okrojony z wiadomych względów. Ponadto jakaś osobna eskadra maszyn szturmowych. Czyli tyle ile potrzeba .
Pozostałe info na bieżąco

Mav, czy mógłbyś zdradzić w jaki sposób udało Ci się dokonać tego wyczynu??

----fotka-----

No tak! Ja tu oczy zaczerwieniam przy CRT-ku w edytorze FC a co niektórzy zamiast robić to samo to się dobrze bawią  :021: :118: :118:
Obecne formy marnowania czasu: FC, ArmA, czasem FSX
Zapraszam:  http://pvrt.dbv.pl/news.php

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.
« Odpowiedź #160 dnia: Grudnia 13, 2007, 11:11:58 »
Mała uwaga co do zamysłu Mav'a odnośnie nieużywania opcji RCVR (w razie zestrzelenia nie dawać Recover tylko z menu wybrać następny samolot). Otóż nie mogę tej opcji zablokować na serwerze, bo nie będę mógł latać (jak mnie zestrzelą i zamiast dać RCVR wyjdę do menu, to wyleci cały serwer ze wszystkimi graczami). Już wspominałem, że po odpaleniu serwera nie mogę zmienić samolotu, payloadu ani nawet skina, wot niedopatrzenie ED.

Odp: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.
« Odpowiedź #161 dnia: Grudnia 13, 2007, 12:43:46 »
Niewątpliwie to babol dokuczliwy - przynajmniej dla "stawiaczy". Musiałbyś po prostu mieć dwa komputery ;).
Misja poszła do Mavericka. Boję się ,że to wspomniane wyżej przez mnie "niezbędne minimum" obiektów to i tak troszkę ponadto :005:. Ale bądźmy dobrej myśli.
Osobiście co do ustawień serwera chciałbym poddaćdo dyskusji wyłczenie napisów informujących o wynikach potyczek np typu:>>"RED Mig29 "Nickname" kill BLue Su25 "nickname" by R73 <<czy coś jakoś tak . Wydaje mi się że tak by byłolepiej. Zwyczajnie  nie wiesz czy gość wyłapał czy nie , trzy trzeba go dobić czy nie . Chyba że z AWACSa masz info potwierdzające killa. PO mojemu bez tych wyświetlanych na górze napisów byłoby bardziej ekscytująco.
Poza tym i tak nie wpisywalibyśmy swoich nicków tylko te które byśmy mielli przypisane z góry - jak wspominał Razorblade- np Colt1-1, czy Newa 2-2  :020:.
Obecne formy marnowania czasu: FC, ArmA, czasem FSX
Zapraszam:  http://pvrt.dbv.pl/news.php

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.
« Odpowiedź #162 dnia: Grudnia 13, 2007, 14:36:29 »
Musiałbyś po prostu mieć dwa komputery ;).

Mam, ale drugi nie pociągnie Locka (a nawet gdyby pociągnął to moja żona zapewne zakończyłaby dzień dziecka, gdybym oznajmił że  rekwiruję oba kompy na potrzeby lotów ;-) ) Co innego gdyby był serwerek dedykowany, który mógłby sobie chodzić nieszkodliwie w tle nie przeszkadzając w wykonywaniu innych czynności. Ale to zapewne marzenie, które nie ziści się nawet w BS (oby poprawili chociaż możliwość wychodzenia do menu dla serwera, w co również wątpię.)

Cytuj
Osobiście co do ustawień serwera chciałbym poddaćdo dyskusji wyłczenie napisów informujących o wynikach potyczek np typu:>>"RED Mig29 "Nickname" kill BLue Su25 "nickname" by R73 <<czy coś jakoś tak . Wydaje mi się że tak by byłolepiej. Zwyczajnie  nie wiesz czy gość wyłapał czy nie , trzy trzeba go dobić czy nie . Chyba że z AWACSa masz info potwierdzające killa. PO mojemu bez tych wyświetlanych na górze napisów byłoby bardziej ekscytująco.

W sumie masz rację, ale te napisy jak dla mnie tak bardzo nie przeszkadzają, a są bardziej informacją nie o tym czy zestrzelilem, tylko KOGO zestrzeliłem/przez kogo zostałem strącony ;-) Jakoś tak, lubię wiedzieć ;-) Ale kłócił się bardzo o pozostawienie ich nie będę.

Cytuj
Poza tym i tak nie wpisywalibyśmy swoich nicków tylko te które byśmy mielli przypisane z góry - jak wspominał Razorblade- np Colt1-1, czy Newa 2-2  :020:.
Tutaj to już mi się nie podoba. Piloci też przecież używają swoich callsignów i nie koliduje to z kodem wywoławczym klucza (przecież LoTACT ma możliwość dodawania komentarzy do obiektów przyjacielskich, więc jaki problem logować się pod nickami, a kod wywołania pamiętać (a w przypadku LoTACT nanosić na obiekt). Nie wiem co myśli na ten temat reszta zainteresowanych. Ostatnie zdanie i tak należy do Twórców, więc jak tak piszesz, to pewnie zostało to już uzgodnione.


kapulet

  • Gość
Odp: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.
« Odpowiedź #163 dnia: Grudnia 13, 2007, 18:34:32 »
Wyłączyć napisy :010: Co do nicków to jak dla mnie mogą pozostać.

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.
« Odpowiedź #164 dnia: Grudnia 13, 2007, 18:55:08 »
Zapraszam za 5 minut.