Autor Wątek: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.  (Przeczytany 105304 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.
« Odpowiedź #315 dnia: Stycznia 06, 2008, 13:00:46 »
spec - problemem nie jest samo nadawanie - możesz przypisać klawisz osobny do swojego wingmana, problem w tym, żę gdy ty mówisz do niego, nikt o tym nie wie i zaczyna nawijać równolegle. Wingman może Ciebie nie zrozumieć w tym przypadku.

maverickdan

  • Gość
Odp: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.
« Odpowiedź #316 dnia: Stycznia 06, 2008, 13:02:30 »
Zasady komunikacji dla BLUE\

Najważniejsza sprawa to każdy pilot musi mieć podpisane przyciski w takiej kolejności jak podam.

Kanały TS

F4 - ATC
F5 - UZI------A-10/SU25T
F6 - DODGE----MIG-29A/F-15
F7 - PONTIAC--SU-27/MIG-29S
F8 - FORD----- SU25

Przydziały samolotów pod kryptonimy

A-10 --------UZI 10
SU-25T------UZI 25
MIG-29A-----DODGE 29
F-15---------DODGE 15
SU-27-------PONTIAC 27
MIG-29S-----PONTIAC 29
SU-25-------FORD

Śmiało można nauczyć się na pamięć tych kryptonimów będą one na stałe przydzielone dla każdej maszyny.

Zasady komunikacji:

1 Każdy pilot zajmuje odpowiedni kanał przydzielony do każdego typu samolotu.
2 Z ATC kontaktuje się tylko Dowódca eskadry, jeżeli jednak pilot znajduje się z dala od swojej grupy może kontaktować się z ATC
3 W celu kontaktu z ATC wchodzimy na kanał ATC używając przycisku wcześniej podpisanego F4 zadajemy pytanie i czekamy na tym kanale na odpowiedz. Jeżeli ATC nie odpowiada to może znaczyć, że jest na innej częstotliwości radia. Wtedy czekamy cierpliwie zadając pytanie do skutku.
4 ATC w celu przekazania instrukcji danej jednostce latającej wchodzi na odpowiedni kanał grupy po czym wraca na swój kanał ATC.

Na początku mogą te zasady sprawiać jakieś trudności, ale co nie sprawia.  Klawiszologia LockOna sprawiała też trudności i co? każdy już lata prawda? nawet wie jak się włącza większość urządzeń prawda?
. Wszystkiego można się nauczyć

Pozdrawiam,
Maverickdan

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.
« Odpowiedź #317 dnia: Stycznia 06, 2008, 13:56:00 »
Protestuję, żeby żabka była utożsamiana z jakimś kupowatym Fordem, toż to conajmniej Audi, jak nie Mercedes ;-). A poważnie, to czy nie powinniśmy używać kryptonimów zaczerpniętych z alfabetu lotniczego? Mam na myśli to:

Alpha
Bravo
Charlie
Delta
Echo
Foxtrot
Golf
Hotel
India
Juliet
Kilo
Lima
Mike
November
Oscar
Papa
Quebec
Romeo
Sierra
Tango
Uniform
Victor
Whiskey
Xray
Yankee
Zulu


I dalej - jeśli wprowadzimy kolejną cyfrę (typ samolotu) to jak po dodaniu numeru pary i samolotu w parze będzie wyglądał przykładowy sygnał wywoławczy? Pontiac "27-2-1" Nie za dużo tego?

Odp: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.
« Odpowiedź #318 dnia: Stycznia 06, 2008, 14:24:37 »
A poważnie, to czy nie powinniśmy używać kryptonimów zaczerpniętych z alfabetu lotniczego? Mam na myśli to:

Powiem tak - w "realu" (mam na myśli nasze SP) jako kryptonimów używa się zarówno słów zaczerpniętych z "alfabetu lotniczego", jak i spoza niego. Spotykałem się z kodami w stylu "Lima" czy "Oskar", ale też np "Pegaz". W zasadzie nie ma znaczenia jakie to będzie słowo grunt, że jest wyraźne i "jednoznacznie" brzmiące w eterze.

Skoro jak widzę nie ma zgody (a może raczej chęci) na wypracowanie jednolitego sytemu dla wszystkich to po stronie RED na razie ustalam taki system:

Słowo oznaczające eskadrę + kolejny numer pary. Dodatkowa cyfra oznacza samolot w parze (wspominałem już o różnicy pomiędzy LoTATC, a realnym systemem dowodzenia) czyli będzie to wyglądało tak np.:

Oznaczenie eskadry - Lima, pierwsza para to Lima1, a samoloty to Lima1-1 i Lima1-2.

Aktualnie ustalamy z Mavem kilka kwestii tak aby w e wtorek zacząć już naszą kampanię "na poważnie". Dzisiaj jeszcze potrenujemy na mapie zrobionej przez Maverickdana i Edelmana, a do wtorku stworzymy już ten właściwy teatr działań.

Na razie kilka wstępnych ustaleń:

1. Eskadry będą liczyły po 12 samolotów z tego maksymalnie 8 operacyjnych i 4 rezerwowe.
- samolot utracony jest stratą bezpowrotną eskadry.
- w przypadku dużych strat będzie przewidziane uzupełnione, ale to wyjdzie "w praniu".
- zostaną przydzielone (na razie kombinujemy wstępnie) i podane ilości eskadr i typu maszyn w eskadrach.

2. Pododdział EWR składa się z 2 stacji (2 komplety sprzętu) i ilość stacji jest ograniczona.
- stacje można przemieszczać
- wszystkie stacje muszą być ustawione na mapie, ale cześć można sobie maskować jako statyczne.

3. Ilości systemów OPL zostanie narzucona z góry i podobnie jak z EWR część może być maskowana jako statyczna.
- w czasie "P" wszystkie są statyczne lub może ich na razie nie być wcale (są zmagazynowane).
- zniszczone OPL są tracone bezpowrotnie - chyba, że którymś etapie ustalimy uzupełnienia

4. Podobnie z AWACS - każda strona będzie miała ich ograniczoną liczbę, przy założeniu, że Rosja ma mniej (a więcej stacji naziemnych), a USA ma w zasadzie same AWACS (brak stacji EWR). Natomiast Uraina ma tylko EWR, A Gruzja tylko radary systemów OPL.

To tak tytułem wstępu...

Myślę, że gdy kampania ruszy utworzymy nowy temat gdzie będą informacje o ilościach sprzętu, stratach itp. Wieczorem zajmę się ustawianiem głównych baz Rosji (lotniska, EWR itd). od 20 posiedzę trochę na LoTATC i potrenujemy jakieś działania.


maverickdan

  • Gość
Odp: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.
« Odpowiedź #319 dnia: Stycznia 06, 2008, 14:42:05 »
Cytuj
Protestuję, żeby żabka była utożsamiana z jakimś kupowatym Fordem, toż to co najmniej Audi, jak nie Mercedes . A poważnie, to czy nie powinniśmy używać kryptonimów zaczerpniętych z alfabetu lotniczego? Mam na myśli to:
Kryptonimy zaczerpnąłem z LockOn'a więc nie wiem w czym problem :002:

Cytuj
I dalej - jeśli wprowadzimy kolejną cyfrę (typ samolotu) to jak po dodaniu numeru pary i samolotu w parze będzie wyglądał przykładowy sygnał wywoławczy? Pontiac "27-2-1" Nie za dużo tego?

Coś kosztem czegoś, można by zrobić na każdy samolot oddzielny kryptonim i kanał, ale tego byłoby za dużo. Uważam, że lepiej, aby wyglądało to tak że każdy samolot przydzielaną miałby literkę.
I tak by to wyglądało:

UZI 10 A- Dowódca
UZI 10 B- Skrzydłowy itd

Jeżeli dalej wam się nie podoba to można zrobić tak:

Kanały TS

F4 - ATC
F5 - UZI/COLT----------A-10/SU25T
F6 - DODGE/FORD-----MIG-29A/F-15
F7 - PONTIAC/EKO------SU-27/MIG-29S
F8 - CHEVY------------- SU25

Przydziały samolotów pod kryptonimy

A-10 --------UZI
SU-25T------COLT
MIG-29A-----DODGE
F-15---------FORD
SU-27-------PONTIAC
MIG-29S-----EKO
SU-25-------CHEVY



Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.
« Odpowiedź #320 dnia: Stycznia 06, 2008, 15:13:47 »
Razor, Maverick postawiłem serwer TS, macie uprawnienia administratorów, więc możecie wejść i przygotować kanały pod wieczorną rozgrywkę. Myślę, że jednak lepiej, jeśli będą ujednolicone dla obu teamów (przy dużym niezbalansowaniu drużyn gracze nie będą mieć problemów komunikacyjnych po przejściu do przeciwnej drużyny. Ktoś się pisze na ATC BLUE wieczorkiem?

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.
« Odpowiedź #321 dnia: Stycznia 06, 2008, 18:48:47 »
Startujemy dzisiaj o 20:00. Serwer TS będzie stał od 19:45. Potrzebna osoba na ATC BLUE.

Odp: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.
« Odpowiedź #322 dnia: Stycznia 06, 2008, 21:58:05 »
Frekwencja po stronie RED spadła...

Jedna fotka z dzisiejszych lotów:



Kawałek chmury przykleiło mi się do owiewki  :karpik
Screen bardzo cenny bo przypłaciłem go życiem :) Tak to jest jak się patrzy w bok a nie przed siebie na niskich wysokościach. A już byłem jakieś 45 km od Gudauty  :121:
Polish Virtual Air Force-LO:FC  1st FIS Spec

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.
« Odpowiedź #323 dnia: Stycznia 06, 2008, 22:11:24 »
Bez stresu Spec. Strona blue straciła dzisiaj przynajmniej 3 samoloty - 2x F-15 i 1x mig29 (przynajmniej, bo chłopaki jeszcze latają ;-) ). Wszystkie trzy maszyny rozbite z powodu błędu pilota.
Sposób komunikacji zaproponowany przez Mavericka sprawuje się świetnie (mam nadzieję że to samo powiem po przetestowaniu go w powietrzu). Ciekaw jestem opinii tych, którzy dzisiaj latali. Mnie na ATC komunikacja z dowódcami nie sprawiała żadnych trudności. Jedyny minus to to, że nie jestem w stanie nawiązać bezpośredniego kontaktu z samolotem przeciwnika naruszającym przestrzeń powietrzną. W tym celu muszę rozmawiać z ich ATC.
We wtorek nowa misja i ciekawsze zadania, postaramy się eliminować nudę rutynowych lotów patrolowych. Pilnie potrzebna osoba chętna na ATC BLUE. No i więcej czerwonych by sie przydało, bo dzisiaj pustki były.

tomek1986

  • Gość
Odp: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.
« Odpowiedź #324 dnia: Stycznia 06, 2008, 23:10:55 »
Ostatnio w czwartek powstał problem lagów. Przypuszczano że problem leży w dużych pingach (ponad 200-300) graczy. Dzisiaj zauważyłem lagi kiedy na serwerze nie było osoby której ping by przekraczał 70.
Więc może problem leży w innym miejscu.
Dzisiejsze loty były udane :020:
Dzięki wszystkim za mile spędzony czas :karpik

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.
« Odpowiedź #325 dnia: Stycznia 06, 2008, 23:18:21 »
Napisz coś więcej jak się te lagi objawiały. Nikt mi dzisiaj nie zgłaszał, że miał problemy tego typu. Być może niedziela to nie najlepszy dzień na loty ze względu na weekendowe obciążenie sieci, ale dużo osób ma czas wolny, który może poświęcić na zabawę w pilotów.

tomek1986

  • Gość
Odp: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.
« Odpowiedź #326 dnia: Stycznia 06, 2008, 23:25:05 »
Opisze to krótko A-10 kolegi przemieszczała się w czasie we wszystkich płaszczyznach BARDZO SZYBKO :karpik
Samolot raz znikał raz się pojawiał. Czas lagów około 21:45.
A jeśli chodzi o niedziele to chyba najlepszy czas na latanie. :020:

Odp: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.
« Odpowiedź #327 dnia: Stycznia 06, 2008, 23:29:45 »
Ja tez chcialem podziekowac za lot, choc oczywiscie naleze do tych ktorzy stracili swoj samolot(w moim przypadku  to MIG-29).Tak jak to pisali koledzy powyzej byl to blad pilota.

Co do komunikacji to wszysko ladnie-pieknie.
Jedyny minus to to ze slabo (dosc niewyraznie) slyszalem swojego dowodce.Reszta komunikacji byla ok zarowno z ATC jak i innymi graczami po stronie BLUE.













Pierwsze 2 fotki pochodza z loto kilka dni temu(chyba piatek), a pozostale to loty dzisiejsze.
Jesli juz mowa o lagach to mialem tak 3 razy podczas lotu z dowodca.Raz mielismy farta bo doslownie 1mm i po nas.Skakal po calym ekranie.
Jeden z lagow byl jak stealh.Wlecielismy w chmure ktora nie byla gesta i stracilem go z ekranu(myslalem ze go rozlaczylo a on lecial wciaz obok mnie).Szkoda tylko ze nie mam fotki:)
Jeśli raz posmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo; bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić.


Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.
« Odpowiedź #328 dnia: Stycznia 06, 2008, 23:30:39 »
Jeśli trwało to krótko, to mogło być efektem mojego przełączania się pomiędzy grą, a pulpitem/LotACT (czasem muszę to robić, czasem również pstrykam "fotki" i wtedy gra może przyciąć). Jeśli przez dłuższy czas samoloty zachowują się nienormalnie, to albo laguje ktoś z dużym pingiem, albo jest to kwestia obciążenia sieci, chociaż w takim wypadku wszyscy gracze powinni mieć spore pingi, a dzisiaj raczej były w normie.

@Mirage co te Twoje migi jakieś takie "odchudzone"? Wyglądają na jakąś wersję niskoprofilową :-)

Odp: Latanie "As real" - ostateczna mobilizacja.
« Odpowiedź #329 dnia: Stycznia 06, 2008, 23:40:31 »
1. Występuje problem w proporcjach graczy strony RED i BLUE - jeżeli sytuacja sie nie zmieni to będzie chyba trzeba rozdawać przydziały "odgórnie", bo inaczej zabawa straci sens.

2. Przetestowaliśmy dzisiaj kolejne kwestie wykrywalności samolotów przez radary podłączone do LoTATC. LoTATC gubi obiekty gdy te lecą w górach (wcześnie sprawdziliśmy, że dotyczy to też ekstremalnie małych wysokości) w zasięgu działania radarów EWR i systemów OPL. Wszystkowidzące są natomiast radary lotniskowe, ale podobnie jest w "realu" bo podobnie zachowują się nasze radary lotniskowe - też czasem potrafią wykryć samoloty jeszcze na drodze startowej. Ale na szczęście ich zasięg jest ograniczony.
Po dzisiejszych lotach stwierdzam, że użycie LoTATC nie psuje zabawy, bo radary EWR w zestawieniu z LoTATC nie są "wszystkowidzące".

Ustaliliśmy w Mavem wstępne ilości sprzętu w kampanii:

A. Samoloty

Rosja
3 eskadry Su-27
2 eskadry MiG-29S
1 eskadry Su-33
2 Eskadry Su-25
1 Eskadra Su-25T

Ukraina
1 Eskadra Su-27
1 Eskadra MIG-29S
1 Eskadra MIG-29A
1 Eskadra SU-25

Gruzja
1 Eskadra SU-25T

USA (NATO)
1 Eskadra F-15
1 Eskadra A-10

- eskadra liczy 12 maszyn z tego maksymalnie 8 operacyjnych jednorazowo.

B. Systemy wykrywania i OPL

AWACS
Rosja - 8
USA - 12

Radary wczesnego ostrzegania

Rosja - 6 kompletów (po 2 radary)
Ukraina - 5 kompletów (po 2 radary)

Systemy OPL

Rosja - 2 BUK, 6 KUB (WOPK) i 6 OSA (WL)
Ukraina - 2 BUK 4 KUB i 4 OSA
Gruzja - 3 OSA
USA - 2 HAWK

Trzeba dograć jeszcze mniejsze systemy dla bezpośredniej obrony wojsk lądowych i marynarkę wojenną.

Na razie ustaliłem rozmieszczenie wyjściowe eskadr RED (w toku walk dopuszczalne będzie przebazowanie):

1 ELM Su-27 - Maykop (Alpha)
2 ELM Su-27 - Krymsk (Bravo)
3 ELM Su-27 - Gelendzhik (Charlie)
4 ELM MiG-29S - Anapa (Oskar)
5 ELM MiG-29S - Maykop (Lima)
 
6 ELP Su-33 - Noworosijsk (Delta)

7 ELSz Su-25 - Anapa (Tango)
8 ELSz Su-25 - Gelendzhik (Sierra)
9 ELSz Su-25T- Krymsk (Victor)

Napisz coś więcej jak się te lagi objawiały. Nikt mi dzisiaj nie zgłaszał, że miał problemy tego typu. Być może niedziela to nie najlepszy dzień na loty ze względu na weekendowe obciążenie sieci, ale dużo osób ma czas wolny, który może poświęcić na zabawę w pilotów.

Możemy spróbować następnym razem na moim łączu i zobaczyć czy będzie poprawa jakości.