Proponuje Checkliste dla samolotów A-10 ( w nawiasach podałem defaulowe skróty klawiaturowe). To jest skrócona procedura, ale wydaje mi się wystarczająca, żeby mieć ciekawy realizm i nie przesadzić ze sprawdzaniem wszystkiego

Z ATC kontaktuje się tylko Prowadzący grupę.
Uzi do ATC
"Prośba o włączenie silników"
ATC do Uzi
"Masz zgodę na włączenie silników"
Uzi 1 do Uzi
"Włączyć silniki"
1. Włączyć światła nawigacyjne ( Ctrl-L )
2. Sprawdzić poziom paliwa
3. Zabezpieczyć uzbrojenie ( Alt- Spacja )
3. Włączyć silniki ( Shift-Home / Alt-Home)
Uzi do ATC
"Proszę o pozwolenie wjazdu na pas (podać numer pasa)"
ATC do Uzi
"Macie pozwolenie wjazdu na pas ( numer pasa)"
Uzi 1 do Uzi
"Poszę o pozwolenie wjazdu na pas ( numer pasa) i ustawienie się w
szyku*"
1. Włączyć światła kołowanie ( Alt-L )
2. Zresetować Trymy ( Ctrl-T )
3. Klapy 15 ( F )
4. Sprawdzić hamulec kołowy ( W - przytrzymać i przepustnica na ok 80%)
5. Sprawdzić hamulec areodynamiczny ( B )
6. Wjechać na pas i ustawić się w szyku
7. Zamknąć owiewkę ( Ctrl-C )
Uzi do ATC
"Proszę o pozwolenie startu z pasa ( numer pasa )"
ATC do Uzi
"Macie pozwolenie na start z pasa ( numer pasa)"
Uzi 1 do Uzi
"Na moją komendę startujemy"
1. Włączyć hamulec kołowy ( W - przytrzymać )
2. Przepustnica na 90 %
Uzi 1 do Uzi
" 3-2-1 Start"
1. Wyłączyć hamulec kołowy" ( W - puścić )
2. Przepustnica na 100 %
3. Rozpędzić samolot do 125 kts
4. Oderwać się od pasa
Uzi 1
" W powietrzu"
1. Zamknąć podwozie ( G )
2. Wznoszenie 5 stopni
3. Klapy w górę ( F )
4. Ustawić się na kurs nawigacyjny 1
Uzi 1 do Uzi
" kurs ( podać ), prędkość ( podać ), wysokość ( podać )"
Uzi 1 do Uzi
" kurs ( podać ), prędkość ( podać ), wysokość ( podać )"
Szyk Jeżeli są dwa samoloty to Uzi 1 ustawia się z lewej strony pasa, Uzi 2 z prawej o pół samolotu w tyle.
Dla trzech samolotów Uzi 1 na środku, Uzi 2 z prawej strony, Uzi 3 z lewej, oba o pół samolotu w tyle.
To by było wszystko na razie. później przygotuje resztę procedur.