Co do dziurawych samolotów to jest to sprawa ...
... bardzo często zbyt dużych możliwości ruchu głowy ustawionej w programie sterującym Track. Moim osobistym zdaniem Track służy do symulacji ruchów głowy pilota, a nie symulacji chodzenia po kabinie

Weźmy wspomniany F-18:
1. Błąd tkwi nie w "dziurach" tylko na nieznacznym błędzie punktu zerowego wzroku. Moim zdaniem punkt zero powinien przebiegać przez środek HUD (defaultowo jest nieco powyżej). Zmieniłem więc sobie to ustawienie na takie:
[Views]
eyepoint = -17.0, 0.0,
3.3 (było 3.5)
2.
F/A18 (owiewka otwarta, rzeczy które można zobaczyć nieznacznie unoszą się z fotela, lub tylko obracając głowę (ramy owiewki dają pojęcie o pozycji w której był robiony screen):
Tak ramy owiewki dają wyobrażenie - tylko czy Szanowny Kolega wziął pod uwagę wymiary głowy? Od "punktu centralne wzroku" (czyli przecięcia się osi poziomej i pionowej oczu) jest jeszcze w każdą stronę (boki i góra) 10-12 cm. Do tego dochodzi hełm, który to jeszcze zwiększa.
Tak wygląda u mnie maksymalne wychylenie głowy w F-18 (tak mam ustawioną konfigurację Track)



Nie mam w polu widzenia dziur, a przy lekkim uniesieniu się z fotela (siedząc w fotelu bojowej "suszary", będąc przypięty pasami chyba nie ma nadmiernej możliwości poruszania się) nie uderzam głową w górną część oszklenia kabiny


Podobnie z
Mustangiem z FSX Acc. Na takie wychylenia pozwala mi moja konfiguracja Tracka:




Moim osobistym zdaniem (mogę się mylić, bo jakoś nie mam praktyki na myśliwcach z DWS czy współczesnych bojowych w realu

) siedząc za sterami i będąc przypiętym do fotela poruszanie
głową na boki w zakresie 30 cm w prawo i w lewo jest wartością graniczną. A w tym zakresie nie występują dziury we wspomnianych samolotach. Wg mnie taka jest rola Track-a