Autor Wątek: eCockpit F-16  (Przeczytany 151701 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #555 dnia: Maja 14, 2012, 15:16:08 »
Mam doświadczenia z podobnym elementem, ale do telefonu komórkowego. Miałem problemy i zrezygnowałem co nie oznacza, że nie można z tego zrobić DCS. Jakie były problemy. Małe gabaryty wymagały precyzji przy lutowaniu, trzeba rozwiązać problem dołączenia ramienia. To można zrobić mając cierpliwość oraz pewną praktykę. Ostatni najważniejszy problem to odpowiedź na pytanie, które styki są zwierane przy ruchach joystickiem. Co do tego ostatniego problemu to można to rozwiązać. Ja miałem w moim DCS ten sam problem i go rozwiązałem w prosty sposób. Nasza dźwignia ma się poruszać w 4 kierunkach zwierając tylko jeden styk. Wystarczy zrobić ogranicznik ruchu w kształcie krzyża w którym szerokość ramion jest równa średnicy dźwigni.
Moja sugestia jest następująca trzeba kupić kilka sztuk do prób. Koszt przesyłki jest większy od wartości elementu.
Jesteś modelarzem Tomu i moim zdaniem zrobisz z tego DCS. Koszt oryginału DCS jest tyle wart co wykonanie całego ICP, dlatego warto szukać alternatyw.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #556 dnia: Maja 14, 2012, 15:37:41 »
A nie lepiej wybebeszyć starego joya i wyjąć z niego HATa ??

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #557 dnia: Maja 14, 2012, 18:42:28 »
Powiem tak - zamawiam i robię DCS lutowanie tego to małe fifi jest, w pracy lutowałem układy scalone uBGA ( za młodego ) 50 kulek na 1cm2 Da się - a to tutaj ma nóżki do montażu powierzchniowego dajcie mi z tym kilka dni. Dziś kupiłem silikon na formy chcę najpierw skończyć sprawę form, potem wezmę się za elektronikę i wrócimy do tematu. Zrobienie ograniczenia w kształcie krzyża - tak tu trzeba precyzji.

A jak jesteśmy przy elektronice, to ja tak zapytam gdzie się reguluje jasność oświetlenia przyrządów w kabinie?

Drugie pytanie do czego służą dolne pokrętła ICP

Mav - co to jest HAT?

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #558 dnia: Maja 14, 2012, 19:43:58 »
Cougar ma kilka HAT-ów np. w drążku przełączniki wielokierunkowe. W opisie Cougara znajdziesz szczegółowy ich opis (funkcjonalny). DCS też można nazwać HAT (działa w 4 kierunkach).
Co do jasności oświetlenia przyrządów to ja mam fizyczną kabinę i są one oświetlane fizycznymi LED-am. W kabinie 3D jest panel odpowiedzialny za oświetlenie.
Dolne pokrętła o ile się nie mylę nie mają implementacji, ale musiałbym sprawdzić w dokumentacji. Można je wykorzystać do innych celów.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #559 dnia: Maja 14, 2012, 21:09:48 »
Mav a masz starego Joya? To będę miał "Romans" do ciebie.

Uwaga będę się zachowywał jak LAMA teraz :)

Jaka jest różnica między kabina, którą widzę w Falconie a 3D?

Dziękuję z góry za nauki ;) .
« Ostatnia zmiana: Maja 14, 2012, 21:23:29 wysłana przez Zefirro »

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #560 dnia: Maja 14, 2012, 23:17:15 »
W BMS4 widok kabiny w 3D oraz 2D niewiele się od siebie różni. Miało to znaczenie w wersjach AF oraz OF, szczególnie w wyświetlaniu MFD na zew. LCD. Jest o tym dużo na viperpits.
Tomu sugeruję abyś pytał o BMS4 w innym wątku. Podobnie pytanie Mav o joya można zadać na pw.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #561 dnia: Maja 15, 2012, 10:03:43 »
Chciałbym jeszcze nawiązać do tematu opcji widoków w Falonie (AF, OF, BMS4). Jest to opisane w instrukcjach dotyczących każdej z wersji Falcona. Są to tematy trywialne. Inaczej wyglada sprawa jeśli dotyczy to pitbuilderów, którzy mają swoje fizyczne kokpity. Tutaj można rozróżnić tych, którzy mają fizyczny HUD i tych którzy go nieposiadają (mój przypadek). Nie chcę wchodzić w szczegóły, ponieważ temat jest obszerny. Właśnie wczoraj reaktywowano ten temay w jednym z wątków na ten temat
http://www.viperpits.org/smf/index.php?topic=5427.15
Ja znam się trochę na budowie kokpitow oczywiście w określonym zakresie, ale uczę się dopiero jego obsługi, dlatego pytam w innym wątku jeśli mam problem (przykład wczoraj - przełączanie radaru w ramp start). Dlatego sugerowałem aby pytać w tym wątku o sprawy związane raczej z budową kokpitu. Wątek będzie bardziej czytelny.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #562 dnia: Maja 15, 2012, 18:52:04 »
Definitywnie masz rację, ja jak już się zabrałem za "to i owo" mam taki natłok nowych terminów wiadomości że przypomina to studia dlatego czasem po prostu zapytam o coś i zapisuję w kajeciku do listy " do sprawdzenia".

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #563 dnia: Maja 15, 2012, 21:45:36 »
Pierwsze przymiarki matryc klawiszy. Niestety aparat i refleksy lampy zniekształcają obraz. Włączcie wyobraźnie i pomalujcie klawisze na szaro. Myślę że jest nie źle biorąc pod uwagę że to pierwsze przymiarki.


Gniazda klawiszy będą jeszcze szpachlowane i szlifowane tak aby były idealnie gładkie to samo dotyczy przycisków. Normalnie nie pokazuję takich fotek, ale wiem że proces powstawania bardzo was interesuje.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #564 dnia: Maja 15, 2012, 22:32:24 »
Cytuj
To jest Model elementu w skali 1:1 w stadium przygotowania. Sam element zostanie odlany z żywicy, tak samo jak przyciski i pokrętła
Cytuj
Normalnie nie pokazuję takich fotek, ale wiem że proces powstawania bardzo was interesuje.
Masz rację mnie to interesuje. Z pierwszego cytatu wynika, że jest to model . Pytanie, z jakiego jest zrobiony materiału. Czy oryginał będzie odlany z żywicy? Mam na myśli płytę czołową.
U mnie panele są zrobione z 3 warstw plexy oraz nadruk z foli samoprzylepnej gdzie są opisy. Jeśli to ma być odlew to musi być dokładna matryca. Może źle zrozumiałem Twój projekt.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #565 dnia: Maja 16, 2012, 06:05:42 »
Zrozumiałeś prawidłowo. To materiał zwany depronem - czyli spieniony styropian w dotyku i obróbce podobny do pianki poliuretanowej. Łatwo to obrabiać, łatwo też przesadzić przy obróbce jak się człowiek przyzwyczai do twardszych materiałów. Bardzo go lubię budowałem z niego Modele np Sukhi-37 RC z dwoma silnikami. W modelarstwie nazywany jest często materiałem dla leniwego modelarza bo buduje się z niego modele 10 razy szybciej.

Wszystkie elementy będą odlewane. Płyta czołowa również. Oddzielnie jako element wklejany wypukła ramka pomiędzy przyciskami.
Mam dużo fotek już teraz, potem na naszym forum opiszę krok po kroku jak to zrobić jakich materiałów użyć, gdzie je kupić lub czym można zamienić jeśli są trudno dostępne.

Dzisiaj zacznę wyrównywanie powierzchni (depron jest porowaty ) w efekcie powinienem uzyskać elementy wyglądające jak plastik, również gładkie jak plastik. Takie wykonanie ułatwi wyjecie elementów z zastygniętej formy silikonowej.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #566 dnia: Maja 16, 2012, 19:38:31 »
Gdy patrzę na założenie Tomu do projektu ICP to mam ochotę zrealizować stary pomysł zrobienia pomocniczej klawiatury wspomagającej symulator. Mam już u siebie 2 klawiatury 4x3 oraz 4x4 przerobione z oryginałów. Ich opis jest na str. 31 #456 oraz na str. 32 #465.
Chciałbym zrobić większą uniwersalna klawiaturę na bazie albo starego MJoy albo DMKeys Damosa. Płyta czołowa z plexy, otwory wycięte laserem oraz podświetlane klawisze.
Jeśli Tomu zrobi matrycę pod klawisze to jest szansa realizacji mojego projektu. Jedyny problem to podświetlanie klawiszy. Można oczywiście umieścić odpowiednio dużą liczbę LED na pcb i założyć, że klawiszę będą podświetlone. Widziałem rozwiązanie przełączników militarnych z podświetlaniem klawiszy. Jest to skąplikowane rozwiązanie, gdzie zastosowano sprężynki. Widok takiego przełącznika jest w tym wątku na str.12.
W tym wątku jest także opis rozwiązania ICP zrobiony przez Flankera na str. od 8 do 12. Rozwiązanie działania klawiszy oraz przycisków jest podobne do propozycji Tomu.
Idealnym rozwiązaniem podświetlania byłoby umieszczenie LED wew. klawisza, ale jest to nierealne, pozostaje umieszczenie LED na pcb.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #567 dnia: Maja 16, 2012, 20:47:17 »
Umieszczenie LED w klawiszach z żywicy poliuretanowej jest jak najbardziej realne. Klawisze ICP maja po 13mm najmniejsze LED 3mm i płaski "łepek" kąt świecenia do 130 stopni. Jeśli odwierci się centralnie otwór wewnątrz klawisza o średnicy 5mm ( tylko precyzyjna wiertarka na statywie proxxon albo dremel ) diodę trzeba by wepchnąć do rurki, która będzie stanowiła popychacz styku Anodę i Katodę wyciągnąć bokami rurki ( w tablicach rozdzielczych VW tak się robi ) i podciągnąć cienkie przewody do zasilania. Wykonalne. Rurka musi mieć ścianki 1mm otwór wewnątrz klawisza 5mm.

Pytanie brzmi czy warto się tak "znęcać" diody umieszczone w pcb o dużym kącie świecenia równomiernie rozmieszczone zapewnią równomierne oświetlenie.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #568 dnia: Maja 16, 2012, 22:30:40 »
Cytuj
Pytanie brzmi czy warto się tak "znęcać" diody umieszczone w pcb o dużym kącie świecenia równomiernie rozmieszczone zapewnią równomierne oświetlenie.
Nie warto. To rozwiązanie z przewodami jest realne, ale przewody są narażone na mechaniczne odziaływanie. Tak jak wspomniałem w militarnych rozwiązaniach jest ten problem rozwiązany, ale jest dosyć złożony.
W przedstawionych rozwiązaniach ICP diody są na pcb, jest ich dosyć duża ilość, dlatego nie ma potrzeby umieszczania ich w klawiszach.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #569 dnia: Maja 17, 2012, 09:38:29 »
Ponieważ Tomu wykonuje aktualnie panel ICP to warto może przy okazji zwrócić uwagę na pewne problemy związane z projektowaniem paneli a konkretnie podświetlanie klawiszy oraz napisów na panelach. Problem oświetlenia napisów na panelach a raczej podświetlania całych paneli jest rozwiązany, ale jest bardzo drogi. Próbowałem to zrobić tanim sposobem, ale efekt jest mizerny, dlatego w przyszłości przy modernizacji kokpitu będę musiał do tego wrócić. Obecnie korzystam z zew. oświetlenia przy nocnych lotach. Oświetlenie jest potrzebne ponieważ nie wiadomo, który przełącznik lub przycisk należy użyć. Piszę o tym dlatego, że trudno rozprowadzić równomiernie oświetlenie na caly panel tak aby podświetlić napisy na panelu oraz na klawiszach, mam na myśli ICP. Jako przykład złego rozwiązania przedstawiam swoje rozwiązanie na załączonych zdjęciach. Jedno z zdjęć jest zrobione lampą błyskową po to aby uwypuklić problem.


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
 Następny problem to podświetlanie klawiszy. Mamy tutaj dwa przypadki. Pierwszy to podświetlanie stałe tak jak w ICP oraz sygnałem "alarmowym". Z punktu widzenia realizacji zapalenia LED (technologia wykonania) problem jest wspólny dla obu przypadków. Moje rozwiązanie dla Master Caution oraz TWP jest przedstawione na str.14 #209, str.15 #211 oraz # 224. W moich rozwiązaniach umieściłem LED na przyciskach z długimi zakończeniami. Wracając do ICP to takie rozwiązanie jest bardzo trudne w realizacji, ale daje dobry efekt. Rozwiązanie drugie tzn. umieszczenie LED w klawiszu jest możliwe, ale także klopotliwe ze względu na konieczność rozłączania klawisza od przycisków (sposób współpracy klawisz przycisk był opisany przez Tomu). Pozostaje trzecia możliwość tzn. umieszczenie LED na pcb, ale to jak wspomniałem wcześniej trzeba  zrobić tak aby nie było widać na płycie czołowej "okręgów". Piszę o tym dlatego, że Tomu projektuje swój ICP i jest okazja zrobienia ulepszonej wersji tego panelu. Z tego co widzę to jest szansa zrobienia oryginalnej wersji ICP.
Jest jeszcze jedno rozwiązanie podświetlania klawiszy stosowane w niekórych klawiaturach do PC np. Logitech G15, G11. Nie analizowałem tej metody ale przypuszczam, że jest to rozwiązane na płycie pcb. Można także szukać alternatywnych rozwiązań na Google.